Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fwest23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 02:32

Somebody_ schreef:
rockey schreef:

Wat doe jij nou?! Een springpaard promoten? :D haha. Heb je niet nog een leuk dressuurpaard voor me? ;)

das geen springpaard hoor, hij gaat over een hindernis, maar dat is ook alles :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 08:51

Fwest23 schreef:
Natasja22_01 schreef:
Bel Weggemans in Beilen eens. Daar laat ik meestal keuren. AA en Hunze is ook goed

Weggemans moet nodig eens naar de Pearle opticiens toe, en dat al 15 jaar lang, want die keurt beesten goed die je nergens ggk krijgt.

Maar hoeveel van "onterecht goedgekeurde" paarden heb jij later problemen zien krijgen?

Het punt is niet de keuring, maar de waarde die er (onterecht) door de goegemeente aan wordt toegekend......

moonprayer

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:00

bij ons op stal zijn 2 paarden te koop gekomen, (pensionstal, geen trainingsstal)
ik heb nu alleen nog beknopte info, maar kan wel even informeren naar meer als er interesse is.

1 merrie, naam begint met de V. (weet zo niet haar leeftijd uit mijn hoofd, zal 10 zijn?
super fijn na te rijden, M niveau
kleur donkerbruin.
stokmaat weet ik niet precies, ik schat 1.68 :)
mooi rond type.

andere is een ruin, super vrolijk en lief paard, ook geschikt voor beginners.
is Z1 geklasseerd en kan de wissel.
springt super braaf en goed. als je met hem op buitenrit gaat is hij wel heel vrolijk en fris := maar wel te houden.
hij is donkerbruin en ik denk wel 1.70+

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:38

[/quote]
Weggemans moet nodig eens naar de Pearle opticiens toe, en dat al 15 jaar lang, want die keurt beesten goed die je nergens ggk krijgt.[/quote]
Maar hoeveel van "onterecht goedgekeurde" paarden heb jij later problemen zien krijgen?

Het punt is niet de keuring, maar de waarde die er (onterecht) door de goegemeente aan wordt toegekend......[/quote]

Er zijn zelfs mensen die zeggen dat je de buigproef op zo'n manier kunt doen dat je vooraf kunt bepalen of je het paard wil laten slagen voor die proef of niet...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:41

coroosje schreef:
ikke schreef:
Het punt is niet de keuring, maar de waarde die er (onterecht) door de goegemeente aan wordt toegekend......

Er zijn zelfs mensen die zeggen dat je de buigproef op zo'n manier kunt doen dat je vooraf kunt bepalen of je het paard wil laten slagen voor die proef of niet...

Erger nog: een dierenarts heeft me dat eens gedemonstreerd!!

mg911

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:58

coroosje: hoe gaat het met je paard op proef ? :D

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:21

moonprayer schreef:
bij ons op stal zijn 2 paarden te koop gekomen, (pensionstal, geen trainingsstal)
ik heb nu alleen nog beknopte info, maar kan wel even informeren naar meer als er interesse is.

1 merrie, naam begint met de V. (weet zo niet haar leeftijd uit mijn hoofd, zal 10 zijn?
super fijn na te rijden, M niveau
kleur donkerbruin.
stokmaat weet ik niet precies, ik schat 1.68 :)
mooi rond type.

andere is een ruin, super vrolijk en lief paard, ook geschikt voor beginners.
is Z1 geklasseerd en kan de wissel.
springt super braaf en goed. als je met hem op buitenrit gaat is hij wel heel vrolijk en fris := maar wel te houden.
hij is donkerbruin en ik denk wel 1.70+

Hoi, weet je ook de vp van de paarden? Mag via pb.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:27

Sinds mijn bijrijdpaard officieel te koop staat ben ik stilletjes gaan mee lezen hier om te kijken of hier iemand was die de advertentie was opgevallen.
Volgens mij niet, dus ik vroeg me af waarom jullie wel of niet geïnteresseerd zouden zijn (ja voor sommigen valt ze duidelijk buiten het zoekplaatje).
http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/92659/zoekid/11210
En dit doe ik niet om de koop te bespoedigen, want ik hoop nog even van haar te mogen genieten eigenlijk...

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:36

Rijfoto loopt paard wat op de voorhand. Iig dat ziet er zo uit op de foto Zonde
Longeerfoto is n soort pierewaai foto.
Hoofdfoto is wazig en spreekt mij niet aan..

Zou er betere rijfoto's bij plaatsen. Beetje meet info vn t paard.
Evt filmpje erbij, ohz en los :)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:45

De foto's spreken mij inderdaad ook niet zo aan (beetje nietszeggend) en ik vind de prijs wat hoog, naar aanleiding van de foto's en gegeven informatie.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:55

Ik kreeg zelf ook het gevoel dat de eigenaar niet te veel zijn best wilde doen voor de verkoop. Hij is een beetje van de no nonsens.
Ze heeft idd iets de neiging om op de voorhand te duiken, maar dit is er ook makkelijk uit te rijden. En ze kan ook zeker meer dan L.
Vorige week zijn er mensen wezen kijken, maar daar hebben we niets van gehoord.
Mochten er mensen wel interesse hebben, dan kan ik wel betere foto's sturen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:35

Bzoem schreef:
Ik kreeg zelf ook het gevoel dat de eigenaar niet te veel zijn best wilde doen voor de verkoop. Hij is een beetje van de no nonsens.
Ze heeft idd iets de neiging om op de voorhand te duiken, maar dit is er ook makkelijk uit te rijden. En ze kan ook zeker meer dan L.
Vorige week zijn er mensen wezen kijken, maar daar hebben we niets van gehoord.
Mochten er mensen wel interesse hebben, dan kan ik wel betere foto's sturen.

Gezien de foto's, informatie en de vraagprijs krijg ik een beetje het gevoel dat de eigenaar gaat zoeken naar die gek die het ervoor geeft.
Als ik op zoek zou zijn, zou ik geen moeite doen op dit paard........

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:54

ik betaalde bij de watermolen voor een klinische keuring al bijna 200 euro, daar ga ik never nooit weer heen.

Voor de mensen die veel waarde hechten aan een RX keuring het volgende:
mijn vorige paard was goedgekeurd zonder bemerkingen. 1,5 jaar later moest ik hem in laten slapen wegens HKO, straalbeen was van een 2 naar een 3 gegaan.
Het is heel bewerkelijk en kan je voor problemen behoeden maar het is dus geen garantie!

Aa en Hunze ben ik ook wel eens geweest, fijne kliniek.
Hier in de buurt ga ik altijd naar Arts en Dier, Han Kingma is een fijne arts.
Emmeloord is ook goed maar erg duur en ik vind het een nadeel dat ik eerst voor moet schieten daar. Ik stuur liever eerst de nota naar de verzekering en betaal dan :) tenminste als het een fikse rekening is.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:59

Zal ik mijn eventuele eisen hier dan ook maar eens vermelden ;)?

- Voorkeur voor een stokmaat tussen de 1.60 - 1.65
- Voorkeur voor een merrie
- Voorkeur voor veel aftekeningen
- Voorkeur voor een redelijk jong paard, maximale leeftijd 8 jaar
- Basis aangereden
- Voorwaarts, werkwillig
- Redelijk nuchter
- Dressuur, recreatie

Ik spreek met opzet van voorkeuren en niet van eisen, want de vorige keer kwam ik ook met een heel ander paard thuis dan aanvankelijk gepland en ik had me geen leuker paard kunnen wensen :o Heel veel van geleerd en heel veel plezier van gehad :)

Aangezien mijn budget niet zo heel hoog is, ben ik best bereid wat van mijn wensenlijstje af te wijken :)

Heb trouwens al wel wat aanbiedingen om via via paarden te gaan bekijken :)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:04

Röntgenologisch goedgekeurd is ook weer een relatief begrip, inderdaad. Een paard kan alsnog vanalles gaan mankeren, ondanks dat het bij aankoop volledig goedgekeurd is, garanties heb je nooit. Ook zijn er genoeg paarden met een bemerking, die nooit een pas kreupel lopen..

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:47

mg911 schreef:
coroosje: hoe gaat het met je paard op proef ? :D

Heb net dekje gekocht, dus dat lijkt me een goed teken :o

Afbeelding

mg911

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:16

wat een mooi dekje ! lijkt me inderdaad een goed teken <<)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:21

Wat leuk, Coroosje :)

Tot wanneer loopt de proeftijd eigenlijk?

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:29

We hebben twee maanden afgesproken. Dit is de tweede maand. Maar ik heb eigenlijk al besloten. Denk niet dat ik kan wachten tot aan het einde van de maand :o .

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:33

Wat leuk, gefeliciteerd :D

mg911

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:35

gefeliciteerd (alvast)! :)

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:39

Hihi, dank je. Als de koop rond is, zal ik een "officiële, ik ben de nieuwe eigenaar foto" plaatsen *\o/*

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:26

Gatver wordt een beetje zenuwachtig van die keuringsverhalen :(
De merrie die ik heb gekocht en dinsdag op ga halen is afgelopen donderdag klinisch goedgekeurd.
De verkoopster heeft de keuring geregeld en heeft me donderdag gebeld dat ze is goedgekeurd en dat de enige bemerking was dat de ene hoef iets stijler staat dan de andere, buigproeven en draven op de volte op harde ondergrond en alle andere dingen waren goed.

Toen ik destijds mijn paard te koop had en er mensen waren die hem wel wilden heb ik ook onze eigen dierenarts gebeld met het verzoek mijn paard te keuren.
Uiteraard was ik er zelf bij en ook kunnen wij goed met onze dierenarts die ook altijd bij ons komt ivm de koeien, maar de keuring is uiterst eerlijk verlopen en de 2 bemerkingen zijn ook keurig vermeld op het keuringsformulier.

Ik zou het niet in mijn hoofd halen om onze dierenarts te vragen te sjoemelen en daarnaast denk ik niet dat onze dierenarts het zou doen.

Dinsdag gaan we Zwingli halen en we laten haar nog wel even lopen op de harde ondergrond om te kijken of ze goed loopt en of er in de tussentijd niet iets gebeurd is, ik had een goed gevoel bij de eigenaresse en ze kwam op mij over als oprecht en eerlijk dus ik ga er vanuit dat ook de dierenarts zijn werk naar behoren heeft gedaan.

Moet er ook niet aan denken dat dit niet het geval zou zijn, zie er zo naaruit om haar op te halen en met haar een nieuwe start te maken.

Zit nu op mijn werk en moet morgenavond en maandag overdag ook werken, maar het brand me in want ik heb helemaal geen tijd om te werken, ik wil verder met het klaarmaken van haar box, de trailer moet van binnen nog even schoon, want die is doordat hij niet is gebruikt stoffig geworden etc. etc.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:02

@ ulfeino; heel fijn zulke aardige mensen... Mijn ruin was ook volledig 100% goedgekeurd, klinisch en Rx.
Toen werd hij ziek, via da brief gekregen dat koopontbindend was. Toen waren die fijne aardige mensen NIET zo leuk meer. Begonnen meteen met de advocaat ed.
Gelukkig bij second opinion bleek alles goed te zijn dus is het nooit zo ver gekomen. Maar ik heb me wel behoorlijk vergist in die mensen.. "als er wat was kon ik aaaltijd bellen..."

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:06

Dat is inderdaad vaak makkelijk gezegd, Romanoff :)

Ik moet wel zeggen dat de mensen van wie ik Unique had gekocht wel echt ontzettend vriendelijk en netjes zijn.