Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gerjanne_s schreef:@ Snoekje, hij blijft een lekker koppie houden
Wat betrefd de Rhino is het wel prettig dat ik de mijne gevonden heb en ik ze aan huis heb staan dus niet een hele stal kan besmetten of een hele stal mijn paard kan besmetten. Ik woon zelf in het getroffen gebied en word er best zenuwachtig van zeg maar. Vind het geen prettig idee. Hopelijk stopt het nu met verspreiden!!
Duifje, dat is in mijn geval dan toch niet erg? Want word toch niet verspreid vanuit de trailer zeg maar?
Duijfje schreef:er is een nieuw bericht op de voorpagina waarin staat:
....roept de Sectorraad Paarden alle paardenhouders in heel Nederland op om geen paarden te vervoeren, tenzij dit strikt noodzakelijk is
Gerjanne_s schreef:Ik bedoel, STEL, ik haal het paard van een besmette stal, Dan kan ik toch niet onderweg andere paarden besmetten? Gaat toch via adem? Huur trouwens wel een trailer, ik zal morgen eens vragen hoe ze er mee omgaan,of ze de trailer na ieder gebruik ontsmetten bijv. Ik laat haar niet keuren dus daar heb ik niet mee te maken maar ik denk dat je het beste kan laten keuren op de stal dan. Veeartsen werken (als het goed is) hygienisch.
Gerjanne_s schreef:Wow, sorry hoor maar vind dit niet echt een gepaste reactie!
Waratje schreef:[***], ik denk dat je even niet beseft wat er momenteel gaande is. Er zijn hier in de regio besmettingen, dan wil jij een met een gehuurde trailer (is die ontsmet?????) naar een stal toe om een paard op te halen? Het spijt me zeer, maar ik zou het ook prettig vinden als je liever een regeling met de oude eigenaar treft dat het paard nog een tijdje daar kan blijven. Alle verstandige stallen hier in de regio gaan nu voor een week of 2 op slot, dat doen ze echt niet voor de grap. Er mogen ook geen instructeurs, hoefsmeden enzovoorts op die stallen komen.