Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sky_As schreef:ik ga ervan uit dat een volte op het zachte als er op stal bijvoorbeeld een omheinde cirkel aanwezig is dat dat geen probleem is. Maar een 2 jarige die niks/niet veel kent aan een longeerlijntje op een harde cirkel lijkt me ook een slecht plan. En enkel wenselijk wanneer het om een hele dure gaat.
Sky_As schreef:Ik ben het met je eens hoor. Alleen de markt bepaalt natuurlijk wat duur is...
En op dit moment, is alles onder de 15.000-20.000 "normale" prijsklasse helaas.....
Vroeger was alles boven de 10.000 toch wel echt hogere prijsklasse...maar de normale prijsklasse loopt tegenwoordig toch wel tot 15.000-20.000 euro.
Sky_As schreef:Ik ben het met je eens hoor. Alleen de markt bepaalt natuurlijk wat duur is...
En op dit moment, is alles onder de 15.000-20.000 "normale" prijsklasse helaas.....
Vroeger was alles boven de 10.000 toch wel echt hogere prijsklasse...maar de normale prijsklasse loopt tegenwoordig toch wel tot 15.000-20.000 euro.
MyWishMax schreef:Waarom mag een 2 jarige geen volte van jou, stalnollie?
Audesta schreef:Die in montfoort wil je ver weg blijven
Sky_As schreef:ik ga ervan uit dat een volte op het zachte als er op stal bijvoorbeeld een omheinde cirkel aanwezig is dat dat geen probleem is. Maar een 2 jarige die niks/niet veel kent aan een longeerlijntje op een harde cirkel lijkt me ook een slecht plan. En enkel wenselijk wanneer het om een hele dure gaat.
Seven schreef:Gemlo
Ik heb meerdere bekeken die aan jou eisen kunnen voldoen kwa karakter maar wat is je budget precies
De laatste ruin die ik heb bekeken wat echt super fijn, heel cool in het hoofd en ook aan de hand echt super braafen vriendelijk.
Gemlo schreef:Op dit moment zie ik niet veel paarden op Marktplaats of sportpaarden die voldoen aan mijn lijstje. Een basis sportpaard, die niet uit hoeft te blinken en gewoon lekker door 'iedereen' te rijden is. Een echte beginner hoeft er niet van mij op te kunnen, maar ik wil geen paard die zelf ook overspannen raakt als ik een keer spanning heb. Er mankeert iets of ze zijn toch wel sensibel en ik wil gewoon een paard waar ik 90% van de tijd op kan vertrouwen. Schrikken een keer en dan een sprintje, of een vreugdebokje echt prima. Degene die laatst een paard hebben gevonden, hebben jullie die gewoon op mp of sh gevonden of andere wijze? Of is de markt ook gewoon traag op het moment?
Iemand nog tips voor stallen die niet per se op een mp of sh adverteert?
Moep schreef:Hoi!
Heeft iemand hier ervaring met een 'cornagepaard' kopen?
Ik heb een hele mooie waar ik bij ga kijken, maar die heeft cornage. Het paard echt de perfecte match qua eisen en omschrijving . Met natuurlijk een interessant prijskaartje. Verder heeft dit paard niet de typerende piepende/fluitende bijgeluiden, meer wat harde ademgeluiden.
ik ben ook niet van plan om dr door te verhandelen en gewoon voor de leuk wedstrijden te rijden en kijken hoever we komen. Verder is ze rontgen en klinisch goed.
Iemand hier ervaring mee of advies voor?
Cioccolato schreef:Plus je zoekt wat enorm veel mensen zoeken. Heb je een hoger budget kom je al weer meer tegen.
Gemlo schreef:Cioccolato schreef:Plus je zoekt wat enorm veel mensen zoeken. Heb je een hoger budget kom je al weer meer tegen.
Ja ik besef mij ook wel dat ik met veel anderen uit eenzelfde vijver vis. Maar met basis sportpaard bedoel ik eigenlijk een paard dat een keer leuk een L proef kan rijden en misschien eens een B parcours kan pakken. Meer ambitie heb ik ook gewoonweg niet. Zelf vind ik 10-15 dan echt genoeg, al is het natuurlijk wat de gek ervoor geeft. Maar als ik een paard voor 25k zou kopen, zou ik wel wat meer verwachten dan een keer een L proefje op 12/13 jarige leeftijd. Voor dat bedrag zou je toch de potentie tot meer willen lijkt mij