Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ineke2 schreef:Persoonlijk ga ik geen weken wachten op een afspraak als een potentiële koper zolang niet kan. Jammer de bammer als het paard dan weg is.
famkeY schreef:Ik heb hier ook wel van geleerd, maar dan probeer je het zo goed te doen. We hebben onze dochter haar “oude” c pony nog thuis, mijn oud friesje .. voor Darian komt zijn pensioen gewoon echt te vroeg. Net 11 jaar, hele grote new forest dat zou zonde zijn om niks mee te doen. Want hij vindt werken met iemand op zijn rug zooo leuk. Dat straalt ervan af. Maar emotioneel gezien is dit voor mij niet te doen. Vind het zo lastig…
Maar vrijdag (deze vrijdag haha niet over 2 weken) krijg ik een moeder en dochter langs… ben benieuwd
kehdra schreef:Ik wil me graag aansluiten!
Wat een herkenbare verhalen lees ik hier zeg, ik had me van te voren niet bedacht dat het kopen zo ingewikkeld zou zijn...
Ik heb in mei mn oude paard verkocht, die werd gewoon niet blij van mij dat ik maar zo'n 3 keer per week kwam, ook een lieve bijrijdster voor een keer per week was duidelijk niet genoeg. De koppster die voor hem kwam (eerste kijker gelijk verkocht) was zo blij met hem, en ik snap nu waarom, er zijn maar weinig echt leuke paarden te koop..
Ik zoek volgens mij niks onmogelijke en bied écht een hele leuke stal aan. Vooralsnog staat alles wat wél leuk is op minimaal 2 uur rijden, en in de buurt is het of boven budget of voldoet gewoon niet aan mijn wensen.
Naast marktplaats; waar zoeken jullie nog meer?
Wat ik zoek:
*Bij voorkeur ruin, merrie ook oké, maar geen merrie-merrie
* tussen 1.52 en 1.60 (hoe kleiner hoe breder)
* tussen ongeveer 4 en 11 jaar
*absoluut geen dravers, volbloeden of logge koudbloeden
*moet relaxt aan lang teugeltje op buitenrit kunnen. Hoeft in de bak nog niet veel te kunnen behalve braaf zijn en niet rillerig/sensibel
* moet binnen 100 km van Groningen wonen
Zachte eisen:
*Liever geen merrie
*liever geen Spaanse die korter dan 2 jaar in NL is.
Klein stalgebrek geen probleem ivm 24/7 buiten pensionstal.
Budget tussen 4 en 5 duizend.
Stel ik onmogelijke eisen?
kehdra schreef:Ja dat viel me ook op... ik dacht dat dat een heel redelijk budget was!
Zullen rond september de prijzen wat zakken zo richting de winter?
ikke schreef:kehdra schreef:Ja dat viel me ook op... ik dacht dat dat een heel redelijk budget was!
Zullen rond september de prijzen wat zakken zo richting de winter?
Dat budget kan best ok zijn, als je aan twee voorwaarden kunt voldoen:
1) je kunt zelf terdege het kaf van het koren scheiden.
2) als het paard nu op internet verschijnt, stap je nu in de auto en rijdt erheen.