Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:42

Persoonlijk ga ik geen weken wachten op een afspraak als een potentiële koper zolang niet kan. Jammer de bammer als het paard dan weg is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:44

Ineke2 schreef:
Persoonlijk ga ik geen weken wachten op een afspraak als een potentiële koper zolang niet kan. Jammer de bammer als het paard dan weg is.

Precies! De tijd nemen voor goede klik is fantastisch. Maar wel gewoon afspraken maken en als iemand pas na weken kan gewoon andere kijkers laten komen. Dat je na de 1e afspraak ze de tijd geeft voor de 2e, ja. Maar niet al zo lang wachten op de 1e.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:55

Een weekje wachten of tot het weekend bijvoorbeeld vind ik wel heel netjes en vooral geen andere afspraak tussendoor plannen als je al een afspraak met een kijker hebt.
Maar zo lang zou ik ook niet wachten inderdaad. Hopelijk heb je snel de juiste match gevonden!

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:22

Moderatoropmerking:
verwijderd ivm niet voldoen aan regels OP

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:22

Ja en vooral duidelijk maken aan de kijkers / eventuele kopers hoe de status is en hoe je er in staat, dat scheelt een hoop teleurstellingen en misverstanden.

Ik zou vorige week gaan kijken bij een veulen, ik had einde ochtend afgesproken dat ik loop vd middag zou vertrekken vanaf huis. Maar vroeg daarvoor wel, heeft het zin voor mij om mij te verheugen en te plannen dat ik kom? Niet dat er nog dingen lopen of verder contact is met anderen, dit was niet het geval werd gezegd, pas morgen komen er mensen maar eerst kom jij kijken.

Ben ik 's middags mijn schoenen aan het aandoen wordt ik gebeld, veulen is net telefonisch verkocht. En dit was geen handelsstal oid. Maar dan denk ik wel, dit vind ik jammer en onnodig dat het zo gaat.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:38

Ik heb hier ook wel van geleerd, maar dan probeer je het zo goed te doen. We hebben onze dochter haar “oude” c pony nog thuis, mijn oud friesje .. voor Darian komt zijn pensioen gewoon echt te vroeg. Net 11 jaar, hele grote new forest dat zou zonde zijn om niks mee te doen. Want hij vindt werken met iemand op zijn rug zooo leuk. Dat straalt ervan af. Maar emotioneel gezien is dit voor mij niet te doen. Vind het zo lastig…

Maar vrijdag (deze vrijdag haha niet over 2 weken) krijg ik een moeder en dochter langs… ben benieuwd

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:44

Mijn afspraak vanmiddag gaat zowaar door! Ik ben heel benieuwd.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:55

Spannend Lieser, ben benieuwd.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 15:10

famkeY schreef:
Ik heb hier ook wel van geleerd, maar dan probeer je het zo goed te doen. We hebben onze dochter haar “oude” c pony nog thuis, mijn oud friesje .. voor Darian komt zijn pensioen gewoon echt te vroeg. Net 11 jaar, hele grote new forest dat zou zonde zijn om niks mee te doen. Want hij vindt werken met iemand op zijn rug zooo leuk. Dat straalt ervan af. Maar emotioneel gezien is dit voor mij niet te doen. Vind het zo lastig…

Maar vrijdag (deze vrijdag haha niet over 2 weken) krijg ik een moeder en dochter langs… ben benieuwd

Ik ken het helemaal :(:)
Ik heb in principe 2 veulens te koop (D pony gefokt) maar ik ben van beide zo enorm weg. Zo lastig om ze weg te doen. ;(

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:07

Spannend Lieser!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:29

Ik wil me graag aansluiten!
Wat een herkenbare verhalen lees ik hier zeg, ik had me van te voren niet bedacht dat het kopen zo ingewikkeld zou zijn...

Ik heb in mei mn oude paard verkocht, die werd gewoon niet blij van mij dat ik maar zo'n 3 keer per week kwam, ook een lieve bijrijdster voor een keer per week was duidelijk niet genoeg. De koppster die voor hem kwam (eerste kijker gelijk verkocht) was zo blij met hem, en ik snap nu waarom, er zijn maar weinig echt leuke paarden te koop..

Ik zoek volgens mij niks onmogelijke en bied écht een hele leuke stal aan. Vooralsnog staat alles wat wél leuk is op minimaal 2 uur rijden, en in de buurt is het of boven budget of voldoet gewoon niet aan mijn wensen.

Naast marktplaats; waar zoeken jullie nog meer?

Wat ik zoek:
*Bij voorkeur ruin, merrie ook oké, maar geen merrie-merrie
* tussen 1.52 en 1.60 (hoe kleiner hoe breder)
* tussen ongeveer 4 en 11 jaar
*absoluut geen dravers, volbloeden of logge koudbloeden
*moet relaxt aan lang teugeltje op buitenrit kunnen. Hoeft in de bak nog niet veel te kunnen behalve braaf zijn en niet rillerig/sensibel
* moet binnen 100 km van Groningen wonen

Zachte eisen:
*Liever geen merrie
*liever geen Spaanse die korter dan 2 jaar in NL is.

Klein stalgebrek geen probleem ivm 24/7 buiten pensionstal.

Budget tussen 4 en 5 duizend.

Stel ik onmogelijke eisen?

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:32

De 4-5000,- zal nu in deze tijden te weinig zijn.

Prijzen zijn bizar,ik kijk wel eens rond naar een fries maar pff zelfs veulens zijn al 4750,-

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:34

Ja dat viel me ook op... ik dacht dat dat een heel redelijk budget was!

Zullen rond september de prijzen wat zakken zo richting de winter?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:36

Dat verwacht ik niet hoor. Alle kosten worden duurder en de paarden vliegen als warme broodjes over de toonbank.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:38

kehdra schreef:
Ik wil me graag aansluiten!
Wat een herkenbare verhalen lees ik hier zeg, ik had me van te voren niet bedacht dat het kopen zo ingewikkeld zou zijn...

Ik heb in mei mn oude paard verkocht, die werd gewoon niet blij van mij dat ik maar zo'n 3 keer per week kwam, ook een lieve bijrijdster voor een keer per week was duidelijk niet genoeg. De koppster die voor hem kwam (eerste kijker gelijk verkocht) was zo blij met hem, en ik snap nu waarom, er zijn maar weinig echt leuke paarden te koop..

Ik zoek volgens mij niks onmogelijke en bied écht een hele leuke stal aan. Vooralsnog staat alles wat wél leuk is op minimaal 2 uur rijden, en in de buurt is het of boven budget of voldoet gewoon niet aan mijn wensen.

Naast marktplaats; waar zoeken jullie nog meer?

Wat ik zoek:
*Bij voorkeur ruin, merrie ook oké, maar geen merrie-merrie
* tussen 1.52 en 1.60 (hoe kleiner hoe breder)
* tussen ongeveer 4 en 11 jaar
*absoluut geen dravers, volbloeden of logge koudbloeden
*moet relaxt aan lang teugeltje op buitenrit kunnen. Hoeft in de bak nog niet veel te kunnen behalve braaf zijn en niet rillerig/sensibel
* moet binnen 100 km van Groningen wonen

Zachte eisen:
*Liever geen merrie
*liever geen Spaanse die korter dan 2 jaar in NL is.

Klein stalgebrek geen probleem ivm 24/7 buiten pensionstal.

Budget tussen 4 en 5 duizend.

Stel ik onmogelijke eisen?

Wij zoeken echt precies hetzelfde haha :')

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:40

Haha misschien is dat mijn downfall :p populaire markt

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:42

Binnen dat budget sluit je wel een grote groep uit met “geen dravers, volbloeden of logge koudbloeden”..

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:47

Ja daar ben ik met pijnlijk bewust van (geworden).

Ik vind het belangrijk dat een paard zn lijf wel correct kan gebruiken. En dat is met die rassen niet altijd zo. Soms wel, maar die kans is veel kleiner.

Volbloeden heb ik er teveel van stuk zien gaan, net als dravers. Koudbloeden zijn niet perse erg, maar als ze constant op de voorhand lopen en een beetje op de achterhand lopen echt een grote uitdaging is, is het niet het paard wat ik zoek...

Ik zoek zelf op marktplaats wel flink, en laatst bij een leuke friesXhaflinger wezen kijken, dus niet helemaal uitgesloten, maar wil wel 3x filmpjes en foto's kijken.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:08

We zijn net terug. Het paard was super lief, en mijn dochter reed er na wat aanwijzingen lekker op weg. Ze heeft zelfs wat sprongetjes gemaakt. Daarna mocht ik, en ik bouwde bij het eerste rondje stappen al zo veel spanning op dat ik de andere gangen niet eens meer geprobeerd heb.
En nu begint de twijfel. Gaan we nog een keer terug om te kijken of ik er dan beter op rijd, of is dit 'm gewoon niet?

Extra lastig is dat mijn dochter heel blij wordt van het paard.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:16

Poging 2 doen.

Kan prima zijn dat het paard nerveus van jou werd of van het gewissel van ruiters.

Als je dochter blij is zou ik zeker nog een keer proberen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:18

kehdra schreef:

Dat budget kan best ok zijn, als je aan twee voorwaarden kunt voldoen:
1) je kunt zelf terdege het kaf van het koren scheiden.
2) als het paard nu op internet verschijnt, stap je nu in de auto en rijdt erheen.

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:24

Iemand wel eens een paardje bekeken ij Stolwijk? ( weet niet of ik namen kan noemen ) Biedt regelmatig wat aan op Facebook.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:39

Kedhra, als je zo een budget heb, dan zou ik wel je km groter maken.

Is een Fries niks voor je? Of bijrijder worden?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:44

ikke schreef:
kehdra schreef:

Dat budget kan best ok zijn, als je aan twee voorwaarden kunt voldoen:
1) je kunt zelf terdege het kaf van het koren scheiden.
2) als het paard nu op internet verschijnt, stap je nu in de auto en rijdt erheen.

Ik denk dat ik een aardig oog heb op kaf/koren, maar ik lijk mis te grijpen omdat ik niet altijd dezelfde dag in de auto kan stappen.

Ik heb zo'n vermoeden dat ik daar eens werk van moet maken.

Fries van het nieuwere type vind ik wel ok, maar kan daar zelf niet goed zien of de gangen en lijfgebruik ok zijn omdat ik daar zelfs zover van weg sta (heb veel kijk op Arabieren en warmbloedig, dan zijn Friezen wel een heel ander verhaal. Bijrijder kan wel, maar kan moeilijk hier een eigenaar vinden die op dezelfde manier rijd als ik, dat zou ik dan tegenover t paard niet eerlijk vinden...

@lieser; ik zou nog een keer proberen eb dan bewust even goed ademhalen en even zitten zonder iets te moeten en dan nog eens goed nadenken.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:49

Ik zou bijvoorbeeld nog wel een koudbloed kopen. Een fries x haf heb ik nog niet voorbij zien komen, daar zou ik dan wel weer gelijk voor in de auto springen haha!