Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Levita

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:41

Ik heb volgens mij nooit wat gekocht wat ik voor ogen had. :D
En een plezier dat ik gehad heb met de paardjes :j

Goede begeleiding is idd goud waard! Dat kan je zoveel verder helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:47

Wat een leuk dier, Romy! :D

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:49

cijsalover schreef:
Zaterdag weer een fries bezichtigen! Voldoet op papier niet helemaal aan de wensen, maar wie weet is het wat. Hij is in ieder geval heel knap haha. Merk dat ik toch wat ongeduldig begin te worden en hier en daar wat flexibel aan het worden ben. Herkenbaar voor iemand? :)

Leuk! Veel plezier!

Ja, herkenbaar. Mijn 1.60m-1.65m is 1.68m geworden en 4-8 jaar is 3 jaar geworden. L-niveau opgeleid is zadelmak/beleerd geworden. Oh ja... en ook nog over m'n geplande budget heen haha

Maar bij betrouwbaarheid en braafheid en niet té voorwaarts heb ik absoluut geen consessies gedaan. Voelde me super op m'n gemak op hem.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:12

Wat een leuk beest Romy!

Ik heb vrijdag en zaterdag weer twee bezichtigingen gepland :) Ben weer super benieuwd en ik heb er zin in! Heb wel besloten dat als ik weer iets tegenkom waarvan ik het zeker weet, ik niet weer ga afwachten :+ De markt gaat gewoon zo snel en vind de teleurstellingen steeds zo moeilijk/vervelend. Maar natuurlijk horen teleurstellingen er ook bij :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:45

Leuk beest Romy!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:58

Gini schreef:
"Het paard lijkt een beetje teugelkreupel."
Ik zou een paard niet meteen laten staan op basis van 'lijken, misschien, mogelijks, een beetje, vraagteken'. Maak een afspraak, ga langs. Bekijk en voel het dier in het echt en baseer dan je beslissing op net een tikkel meer zekerheid.

Haha, nu ga ik weer twijfelen. Ze zit nog steeds wel in m'n hoofd.. ik vind d'r prachtig, maar hoe belangrijk is dat nou eigenlijk.
Ik ga er nog even over nadenken.

Wat een mooi snoetje heeft ze, Romy <3 Gefeliciteerd met haar!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:00

weet je Lies gewoon kijken en keuren. Veel onregelmatigheden zijn rijfouten. zet iemand op mijn merrie die haar handen vastzet en je wil niet weten wat er gebeurt menig ijslander is er niets bij :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:05

lies schreef:
Gini schreef:
Ik zou een paard niet meteen laten staan op basis van 'lijken, misschien, mogelijks, een beetje, vraagteken'. Maak een afspraak, ga langs. Bekijk en voel het dier in het echt en baseer dan je beslissing op net een tikkel meer zekerheid.

Haha, nu ga ik weer twijfelen. Ze zit nog steeds wel in m'n hoofd.. ik vind d'r prachtig, maar hoe belangrijk is dat nou eigenlijk.
Ik ga er nog even over nadenken.

Wat een mooi snoetje heeft ze, Romy <3 Gefeliciteerd met haar!

Ik zou gewoon gaan kijken.

Beste geval: ze loopt goed, is klinisch ggk en je kunt r meenemen.

En zo niet, dan kun je het paard iig uit je hoofd zetten :)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:10

Mer1980 schreef:
weet je Lies gewoon kijken en keuren. Veel onregelmatigheden zijn rijfouten. zet iemand op mijn merrie die haar handen vastzet en je wil niet weten wat er gebeurt menig ijslander is er niets bij :=

Hahaha, das waar. Een KWPN'er van een vriendin bleek ook goed te zijn in telgang! :))

Dilan93 schreef:

Ze is al klinisch goedgekeurd onlangs. Het gaat dus alleen om RX keuring.

Ok, jullie hebben me overtuigd. Ik ga kijken :D

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:20

lies schreef:
Mer1980 schreef:

Hahaha, das waar. Een KWPN'er van een vriendin bleek ook goed te zijn in telgang! :))

Dilan93 schreef:

Ze is al klinisch goedgekeurd onlangs. Het gaat dus alleen om RX keuring.

Ok, jullie hebben me overtuigd. Ik ga kijken :D

Misschien ten overvloede maar klinisch altijd zelf overdoen hoor! Zeker in zo'n geval.

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:33

Ik heb mijn eisen ook iets bijgesteld, ik wilde eerst niet ouder dan negen jaar en ga nu aanstaande weekend bij een elf jarige merrie kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:34

kyrkelover schreef:
Leuk dier,wat is haar afstamming Romy?

Tygo x goodtimes

Dilan93 schreef:
Romy1234 schreef:
Ik heb ook niet gekocht wat ik precies voor ogen had hoor _O-
Zocht een paard tussen 160 en 170 ongeveer, geen bruine, vos of bont tot Max 12 jaar. En waar ik zo mee kon wegrijden, aangezien ik zelf er ook even uit ben dus niet de kwaliteiten bezit om paard goed de basis er in te krijgen.

Heb nu een bruine merrie van 1.55 gekocht die volgende maand 13 word die nog aardig balans mist omdat er laatste jaar amper mee wat gedaan is :=
Maar hey, ik heb goede begeleiding, kan er zo mee opstappen en naar buiten en is een leuk dier :D
[ [url=m/QyXqWp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knap paard :j

En met goede begeleiding kom je ver hoor ;)
Ik ben geen geweldige ruiter, nooit geweest ook, maar had altijd goede hulp en dus nooit echt grote problemen gehad qua rijden met mn paarden :)

Klopt, ik kon het eerder wel altijd, maar mijn vorige paardje was 27 geworden dus laatste jaren alleen wat rondgehobbelt.
Is ook wel goed voor mij, heb haar nu 2 maanden en we hebben een trainingsschema en regelmatig spierpijn _O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:49

lies schreef:
Heb nu op een advertentie gereageerd, waar ook bij stond; niet voor beginner/bange ruiter. Heb idd gevraagd waar dat zich dan in uit. Bleek gewoon een voorwaarts enthousiast paard. Oke, prima.

Maarrr, nu heb ik het filmpje wat bij de advertentie stond nog eens wat beter bekeken en het paard lijkt wel een beetje (teugel)kreupel, loopt enorm onder zijn basistempo, volgens mij (op het filmpje zie ik dus niets van dat enthousiaste voorwaartse paard), weet natuurlijk niet of ze bewust zo wordt getoond. Is het raar om meer filmpjes te vragen voor ik besluit om uberhaupt te gaan kijken? Of zouden jullie op basis van 1 filmpje het paard gewoon afschrijven en verder zoeken?

Gini schreef:

Ik zou daar dus niet op gaan kijken. Zonde van de tijd. Je gaat er toch vanuit dat iemand zijn/haar beste filmpje stuurt om het paard aan te prijzen. Dus als je dan dit soort filmpjes al krijgt valt er in het echt niet veel van te verwachten.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:57

Als die dichtbij jou staat kan je misschien nog wel eens langsgaan, maar zou er nu zelf ook niet 2-3u voor rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:13

Niet iedereen heeft zicht op wat een goed filmpje of goede foto is en wat niet, dus bij iets wat ook kan duiden op teugelkreupel, zou ik een bezichtiging denk ik ook nog wel aandurven.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:22

Nou mijn bezichtiging is weer afgezegd.
Zelf konden ze afgelopenweekend niet en werd het deze week overdag of zaterdag. Overdag werk ik, maar zaterdag was geen probleem....

Net bericht, toch verkocht

Bah bah bah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:24

Nou mijn paardje komt langzaam meer in zicht, over een tijdje krijg ik mijn schadevergoeding.
Mijn droom is een fjord uit Noorwegen halen :D

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:32

Esther_r20 schreef:
Nou mijn bezichtiging is weer afgezegd.
Zelf konden ze afgelopenweekend niet en werd het deze week overdag of zaterdag. Overdag werk ik, maar zaterdag was geen probleem....

Net bericht, toch verkocht

Bah bah bah

Wat zuur!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:16

Voor de Haflingerliefhebbers, staat nu een 8-jarige merrie bij de pony's op MP :)

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:26

[***] schreef:
Nou mijn paardje komt langzaam meer in zicht, over een tijdje krijg ik mijn schadevergoeding.
Mijn droom is een fjord uit Noorwegen halen :D

Lijkt me wel spannend zoiets, heb je connecties in Noorwegen?

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 07:25

Ik lees al een poosje mee in het topic,
Al 1/2 jaar aan het zoeken had toen een hele gave ruin gevonden helaas werd deze uit de verkoop gehaalt. Daarna was het echt drama waarbij ik het een beetje naast me neer gelegt had. En gewoon lekker genoot van mijn pony. Nu toch gisteren wezen kijken bij 2 paarden op de zelfde stal. De eerste had gelijk een wouw gevoel en de 2de gelijk niet ze liep 3 rondjes en ik zij zet maar weer terug :+
Soms voel/zie je het wel gelijk. Nu afwachten hoe de keuring gaat :o
Ik ben echt knetter zenuwachtig :')

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:25

Mijn nieuwe topper is vandaag helemaal goed door de klinische en röntgenlogische keuring gekomen! Meteen mee naar huis en hij staat er nu al heerlijk relaxed bij! Helemaal blij met hem!
Onbeleerde 3-jarige ruin
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:25

Wat fijn, gefeliciteerd!

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:28

Proficiat! Wat een knapperd!

Brenda66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:30

Gefeliciteerd! Veel plezier met deze knapperd!