Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
boemel schreef:Mijn proefrit zit er op.
Erg mooi en vriendelijk paard. 170cm? En maak er maar 180cm van.
Paard miste duidelijk vertrouwen en vond krukje met opstappen en vreemde ruiter erg spannend. Eh nou ik ook ... op zo'n joekel. Hij was me net te ril.
Mijn vriend heeft gefilmd en dat zag er echt wel fijn en relaxed uit, maar ik voelde me niet relaxed.
Wordt niet mijn paard.
Maar voor een langere en handige ruiter gaat dit een leuk paard worden.
Dus mocht iemand interesse hebben, pb me maar.
mamabird schreef:Amberr1994 schreef:Bij mij vandaag voor de 3e keer negatief aankoopadvies.. Pony had spat in het spronggewricht, klinisch helemaal goed en geen gevulde sprongenFotos worden nog wel nagekeken door de dierenarts van verkoper, volgens hun kan ze hier niet op afgekeurd worden
Als het eenmaal verbeend is en het paard loopt dan goed dan hoeft het geen belemmering te zijn. Helaas bij een paard van mijn zus is het altijd onrustig/actief gebleken en het paard is vervroegd met pensioen gemoeten (8 jaar)
Een dierenarts keurt sowieso niet af trouwens, die geven een positief of negatief koopadvies
Amberr1994 schreef:Moet mijzelf ook afvragen of ik dat zelf ook wil. Het is not niet verbeend dus ze kan er nog wel last van krijgen, dan is het een dure grasmaaier.
Anoniem schreef:Ik raad je absoluut af om een paard met spat te kopen. Hier eentje gehad met spat in het achterbeen en het is gewoon ontzettend naar en rot. Daar zou ik echt niet aan beginnen als ik de keuze zou hebben! Inderdaad, problemen ga je gratis krijgen, daar hoef je niet nog voor te betalen. Deze zou ik echt voorbij laten schieten, hoe jammer ook...
kaylee schreef:Wat leuk dat er zoveel mensen opzoek zijn naar een nieuw paard, succes met jullie zoektocht iedereen!
Hoe is jullie ervaring met het aankopen bij de fokker? Ik wil graag een jonge Fries, en heb eigenlijk de neiging om gewoon een keer met de auto naar Friesland te rijden en de fokkerijen af te gaan. Wil een dier uit eerste hand ( nog niet eerder verkocht). Rond de 2 a 3 jaar, onbeleerd is dus geen probleem. Dit lijkt toch lastig via marktplaats etc. Ook wil ik het dier graag röntgen laten keuren, hebben jullie hier toevallig ervaring mee wat kosten betreft? Heb de Lingehoeve gebeld en schrok er toch nog best wel van het bedrag. Vind het het absoluut waard, maar mocht het onverwachts zo zijn dat het dier afgekeurd word, en er moet dus een tweede of een derde paard gekeurd worden dan kan ik er bijna een trailer van kopen. Ik wil overigens keuren incl hals en rug, vind ik een prettig idee. Voor het paard zelf wil ik ongeveer €5000 uitgeven, is het realistisch om zo’n dier op de foto te zetten? Ik betaal liever iets meer vooraf dan op een later moment met problemen te zitten die voorkomen hadden kunnen worden.
Edit: typfout
Sintara schreef:Wat jong nog pippadveel sterkte!
Ik hoop dat je snel een nieuwe topper vindt die wel lang je maatje kan zijn!
Ik heb vandaag gewoon een fout gemaakt hee, ik benoem telkens in m'n eerste appje naar mensen om wat voor paard het gaat om een beetje overzicht te houden.. Heb ik er twee door elkaar gehaald. Oepsie! De Spaanse merrie gaat hem niet meer worden vrees ik, andere kijker gaat morgen alweer kijken dus ik hoefde niet te komen. Beetje balen
Bowo schreef:Ach, dat kan een keer gebeuren Sintara. Als je een beetje actief zoekt, heb je inderdaad al snel een hele waslijst.
Ik weet weer waarom ik zo'n hekel heb aan paarden kopen, wat kunnen mensen hun advertenties toch zo onvoordelig mogelijk maken. Sowieso advertenties zonder filmpjes of filmpjes op aanvraag, zonder filmpje kom ik in ieder geval niet kijken en ik heb ook eigenlijk geen zin om weer al die telefoonnummers op te slaan. En sommigen hebben ook hele onvoordelige foto's, maar veel daarvan hebben waarschijnlijk geen betere foto's omdat ze dat paard gewoon verkeerd rijden (hallo valse knik en weggedrukte rug). Nu weet ik weer waarom je alleen moet zoeken naar jonge paarden, dat zijn de enige die niet verreden én je geen fortuin voor hoeft te betalen als ze niet verreden zijn.![]()
Dat belooft weer een leuke zoektocht te worden zodra mijn huidige paard verkocht is.
irma1968 schreef:November108 schreef:@boemel veel plezier vanmiddag!
@irma liegen hoort natuurlijk niet, maar heel gek is het toch niet dat het tweede paard al verkocht is dan? Dat heeft toch niks met het keuren te maken, maar inderdaad met dat jullie alleen in het weekend kunnen? Dat is voor mij ook het geval en ik weet dat ik daardoor veel misloop.
Ik weet het niet november, afspraak stond en gesprekken waren echt leuk.. hoop doorgenomen en dan savonds een berichtje ontvangen dat hij toch al weg is. wat ik bedoel met keuren is dat ik de indruk krijg dat sommige mensen dat toch liever niet willen. Ik kan er naast zitten natuurlijk..
ArcoIris schreef:Hoe doen jullie het nu qua rijden tijdens de zoektocht? Ik tik volgende week de 7 maanden aan dat ik geen "vast" paard meer heb en nu dat mijn HBO grotendeels thuis verloopt hou ik natuurlijk zeeën van tijd over. Ik heb hele lieve buurtjes waarvan ik de ponies eens in de zoveel tijd mag meenemen, maar als je uit zo'n paardrijke omgeving komt wil je toch mee kunnen kletsen of een keer voor kunnen stellen van "goh, samen rijden vandaag (1,5 m afstand included natuurlijk)?" Rijden jullie nu bij een manege, helemaal niet of de paarden van iemand anders? Of misschien je eigen als je naar een paard erbij op zoek bent? Ik merk gewoon dat het mentaal en fysiek voor mij beter zou zijn als ik gewoon 4/5 x in de week op het paard zit...
Galuppy0546 schreef:Nou dit merk ik dus ook... Ik ben week begonnenmet de manegelessen voor de time being om het rijden bij te houden. Maar merk echt dat ik met tegenzin het paard op stap.
Doe mij maar lekker mijn eigen paard of een leasepaar en de privélessen bevalt veel beter