Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:12

Wat een pech amber :(

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:31

boemel schreef:
Mijn proefrit zit er op.
Erg mooi en vriendelijk paard. 170cm? En maak er maar 180cm van.
Paard miste duidelijk vertrouwen en vond krukje met opstappen en vreemde ruiter erg spannend. Eh nou ik ook ... op zo'n joekel |( . Hij was me net te ril.

Mijn vriend heeft gefilmd en dat zag er echt wel fijn en relaxed uit, maar ik voelde me niet relaxed.
Wordt niet mijn paard.

Maar voor een langere en handige ruiter gaat dit een leuk paard worden.
Dus mocht iemand interesse hebben, pb me maar.

Ben jij toevallig niet bij t dier geweest wat ik letterlijk paar dagen geleden verkocht heb? Als fokmerrie en ze toch weer aanbieden? Merrie van 12 jaar met papier. Blesje. Foto in t topic ergens hier.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:33

[quote="Amberr1994"]Bij mij vandaag voor de 3e keer negatief aankoopadvies.. Pony had spat in het spronggewricht, klinisch helemaal goed en geen gevulde sprongen :( Fotos worden nog wel nagekeken door de dierenarts van verkoper, volgens hun kan ze hier niet op afgekeurd worden

Als het eenmaal verbeend is en het paard loopt dan goed dan hoeft het geen belemmering te zijn. Helaas bij een paard van mijn zus is het altijd onrustig/actief gebleken en het paard is vervroegd met pensioen gemoeten (8 jaar)

Een dierenarts keurt sowieso niet af trouwens, die geven een positief of negatief koopadvies

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:55

mamabird schreef:
Amberr1994 schreef:
Bij mij vandaag voor de 3e keer negatief aankoopadvies.. Pony had spat in het spronggewricht, klinisch helemaal goed en geen gevulde sprongen :( Fotos worden nog wel nagekeken door de dierenarts van verkoper, volgens hun kan ze hier niet op afgekeurd worden

Als het eenmaal verbeend is en het paard loopt dan goed dan hoeft het geen belemmering te zijn. Helaas bij een paard van mijn zus is het altijd onrustig/actief gebleken en het paard is vervroegd met pensioen gemoeten (8 jaar)

Een dierenarts keurt sowieso niet af trouwens, die geven een positief of negatief koopadvies

Moet mijzelf ook afvragen of ik dat zelf ook wil. Het is not niet verbeend dus ze kan er nog wel last van krijgen, dan is het een dure grasmaaier.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:39

Amberr1994 schreef:
Moet mijzelf ook afvragen of ik dat zelf ook wil. Het is not niet verbeend dus ze kan er nog wel last van krijgen, dan is het een dure grasmaaier.

Nee niet doen hoor, mijn paard heeft ook spat en ik hoop haar nog even als grasmaaier te houden om haar een pensioen te geven... Maar ik zie het vrij somber in

Ellende krijg je vanzelf, dat moet je niet kopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:45

Ik raad je absoluut af om een paard met spat te kopen. Hier eentje gehad met spat in het achterbeen en het is gewoon ontzettend naar en rot. Daar zou ik echt niet aan beginnen als ik de keuze zou hebben! Inderdaad, problemen ga je gratis krijgen, daar hoef je niet nog voor te betalen. Deze zou ik echt voorbij laten schieten, hoe jammer ook...

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:51

Anoniem schreef:
Ik raad je absoluut af om een paard met spat te kopen. Hier eentje gehad met spat in het achterbeen en het is gewoon ontzettend naar en rot. Daar zou ik echt niet aan beginnen als ik de keuze zou hebben! Inderdaad, problemen ga je gratis krijgen, daar hoef je niet nog voor te betalen. Deze zou ik echt voorbij laten schieten, hoe jammer ook...

Nee daarom zei ik dat ook. Dit word hem niet helaas. Rustig weer verder zoeken!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:00

Bedankt voor de PBs die ik nav mijn vorige bericht heb ontvangen! :)

Blijkt toch minder lastig te zijn dan ik dacht. Na 3 weken niks te hebben gevonden wat me interessant genoeg leek om te gaan kijken heb ik nu een afspraak om maandag te gaan kijken naar een hele leuke tuiger :D

PippadR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:18

Na een paar maanden meegelezen te hebben in dit topic toch zelf ook maar is iets zeggen :o
In februari heb ik mijn paard laten inslapen toen bleek dat ze door een knieblessure niet meer pijnvrij kon leven |( inmiddels alweer een tijdje opzoek naar een nieuw paard, maar dat valt nog niet mee :') mijn vorige paard was echt mijn droompaard, een plaatje om te zien, groot, jong en enorm braaf (op het merriegedrag na dan haha) <3
waar ik nu naar op zoek ben is eigenlijk een kopie van haar _O- een jong (4 tot 7 jaar) spring/eventing paard van rond de 1.70, braaf maar geen dooie, mag wel wat pit in zitten :j en een eyecatcher :o met een budget tot 9000.
Sporthorses, marktplaats en facebook ken ik inmiddels uit mn hoofd :') als iemand iets leuks weet wat niet op een van die sites wordt aangeboden hoor ik het graag :j
Verder iedereen die een paard heeft gevonden gefeliciteerd **\O/** en iedereen die nog zoekende is succes +:)+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:50

Wat jong nog pippad |( veel sterkte!
Ik hoop dat je snel een nieuwe topper vindt die wel lang je maatje kan zijn!

Ik heb vandaag gewoon een fout gemaakt hee, ik benoem telkens in m'n eerste appje naar mensen om wat voor paard het gaat om een beetje overzicht te houden.. Heb ik er twee door elkaar gehaald. Oepsie! De Spaanse merrie gaat hem niet meer worden vrees ik, andere kijker gaat morgen alweer kijken dus ik hoefde niet te komen. Beetje balen

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 23:12

Ach, dat kan een keer gebeuren Sintara. Als je een beetje actief zoekt, heb je inderdaad al snel een hele waslijst.

Ik weet weer waarom ik zo'n hekel heb aan paarden kopen, wat kunnen mensen hun advertenties toch zo onvoordelig mogelijk maken. Sowieso advertenties zonder filmpjes of filmpjes op aanvraag, zonder filmpje kom ik in ieder geval niet kijken en ik heb ook eigenlijk geen zin om weer al die telefoonnummers op te slaan. En sommigen hebben ook hele onvoordelige foto's, maar veel daarvan hebben waarschijnlijk geen betere foto's omdat ze dat paard gewoon verkeerd rijden (hallo valse knik en weggedrukte rug). Nu weet ik weer waarom je alleen moet zoeken naar jonge paarden, dat zijn de enige die niet verreden én je geen fortuin voor hoeft te betalen als ze niet verreden zijn. :+
Dat belooft weer een leuke zoektocht te worden zodra mijn huidige paard verkocht is.

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 23:25

kaylee schreef:
Wat leuk dat er zoveel mensen opzoek zijn naar een nieuw paard, succes met jullie zoektocht iedereen!
Hoe is jullie ervaring met het aankopen bij de fokker? Ik wil graag een jonge Fries, en heb eigenlijk de neiging om gewoon een keer met de auto naar Friesland te rijden en de fokkerijen af te gaan. Wil een dier uit eerste hand ( nog niet eerder verkocht). Rond de 2 a 3 jaar, onbeleerd is dus geen probleem. Dit lijkt toch lastig via marktplaats etc. Ook wil ik het dier graag röntgen laten keuren, hebben jullie hier toevallig ervaring mee wat kosten betreft? Heb de Lingehoeve gebeld en schrok er toch nog best wel van het bedrag := . Vind het het absoluut waard, maar mocht het onverwachts zo zijn dat het dier afgekeurd word, en er moet dus een tweede of een derde paard gekeurd worden dan kan ik er bijna een trailer van kopen. Ik wil overigens keuren incl hals en rug, vind ik een prettig idee. Voor het paard zelf wil ik ongeveer €5000 uitgeven, is het realistisch om zo’n dier op de foto te zetten? Ik betaal liever iets meer vooraf dan op een later moment met problemen te zitten die voorkomen hadden kunnen worden.

Edit: typfout

Ik denk dat je eens contact op zou moeten nemen met de horperhoeve in Drenthe. Ik heb daar via mijn opleiding destijds gelopen. Francis fokt Friezen, en zijn goede dieren. Ze worden zeer paard vriendelijk gehouden. Komen vanaf jonge leeftijd veel in de hand en zijn allemaal erg lieve en eerlijke paarden :D wellicht heeft zij een leuke match voor je staan :) ze kent al haar paarden ook erg goed

PippadR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:11

Sintara schreef:
Wat jong nog pippad |( veel sterkte!
Ik hoop dat je snel een nieuwe topper vindt die wel lang je maatje kan zijn!

Ik heb vandaag gewoon een fout gemaakt hee, ik benoem telkens in m'n eerste appje naar mensen om wat voor paard het gaat om een beetje overzicht te houden.. Heb ik er twee door elkaar gehaald. Oepsie! De Spaanse merrie gaat hem niet meer worden vrees ik, andere kijker gaat morgen alweer kijken dus ik hoefde niet te komen. Beetje balen

Dankjewel, ik hoop het ook :j
Jammer van de spaanse merrie! Hopelijk komt er weer iets leuks op je pad :))

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:03

Bowo schreef:
Ach, dat kan een keer gebeuren Sintara. Als je een beetje actief zoekt, heb je inderdaad al snel een hele waslijst.

Ik weet weer waarom ik zo'n hekel heb aan paarden kopen, wat kunnen mensen hun advertenties toch zo onvoordelig mogelijk maken. Sowieso advertenties zonder filmpjes of filmpjes op aanvraag, zonder filmpje kom ik in ieder geval niet kijken en ik heb ook eigenlijk geen zin om weer al die telefoonnummers op te slaan. En sommigen hebben ook hele onvoordelige foto's, maar veel daarvan hebben waarschijnlijk geen betere foto's omdat ze dat paard gewoon verkeerd rijden (hallo valse knik en weggedrukte rug). Nu weet ik weer waarom je alleen moet zoeken naar jonge paarden, dat zijn de enige die niet verreden én je geen fortuin voor hoeft te betalen als ze niet verreden zijn. :+
Dat belooft weer een leuke zoektocht te worden zodra mijn huidige paard verkocht is.

Zo ontzettend waar. Ik wil toch minstens een standfoto (zonder zadel dus) zien en een filmpje. Zonder filmpje ga ik ook niet, zoveel wat tegen valt. Heb er wel 20 nummers voor op kunnen slaan en direct verwijderen :'). Ik vind het ook bijzonder dat mensen er bij zetten "op berichten op Marktplaats reageer ik niet".

Leuk voor iedereen die iets tegen gekomen is in zijn/haar zoektocht. Ik ga volgende week zondag kijken, gister de eigenaresse nog even gesproken. Ben zo benieuwd!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:47

Dankjewel allemaal! Ik heb er nu drie waaraan ik heb gevraagd om te mogen kijken, maar waar ik geen antwoord meer van krijg.

Ik wil ook altijd graag een standfoto en een filmpje, maar ook een omschrijving zo van, is die voorwaarts van zichzelf, is ze wel eens buiten gereden, wat doet hij of zij als die iets spannend vind of niet snapt. Vinden mensen blijkbaar raar als je dat wilt weten. Maar een foto van alleen het hoofd doet me helemaal niks. Ik denk altijd, na een week ben je aan dat hoofdje wel gewend _O-

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:52

Mail je of bel je santira?

Ik heb het idee dat ze mailen minder serieus nemen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:58

Meestal bel ik eerst, en app erachteraan. Ik heb er ook wel eens een in eerste instantie gemaild omdat die een handel stal had, dan staat het hele verhaal op de mail en kan die vrouw ook beter matchen dacht ik. Maar ik voel me er vervelend over om vaker te bellen. Ik wil niet te pusherig zijn..

Maar misschien is dat niet handig want tot nu toe is het niet vaak succesvol :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:36

irma1968 schreef:
November108 schreef:
@boemel veel plezier vanmiddag!
@irma liegen hoort natuurlijk niet, maar heel gek is het toch niet dat het tweede paard al verkocht is dan? Dat heeft toch niks met het keuren te maken, maar inderdaad met dat jullie alleen in het weekend kunnen? Dat is voor mij ook het geval en ik weet dat ik daardoor veel misloop.

Ik weet het niet november, afspraak stond en gesprekken waren echt leuk.. hoop doorgenomen en dan savonds een berichtje ontvangen dat hij toch al weg is. wat ik bedoel met keuren is dat ik de indruk krijg dat sommige mensen dat toch liever niet willen. Ik kan er naast zitten natuurlijk..

IK denk dat als iemand hem zonder gezeur meteen betaalt en meeneemt,dat hij dan inderdaad weg is.Bij goedkopere paarden wordt niet altijd gekeurd.

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:15

Ik loop ook heel veel mis doordat ik alleen in het weekend kan kijken hoor :c... Helaas

Ik heb paarden voorbij zien komen die komen tekoop en zijn dezelfde OCHTEND al verkocht.
Janken is het

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:08

Hoe doen jullie het nu qua rijden tijdens de zoektocht? Ik tik volgende week de 7 maanden aan dat ik geen "vast" paard meer heb en nu dat mijn HBO grotendeels thuis verloopt hou ik natuurlijk zeeën van tijd over. Ik heb hele lieve buurtjes waarvan ik de ponies eens in de zoveel tijd mag meenemen, maar als je uit zo'n paardrijke omgeving komt wil je toch mee kunnen kletsen of een keer voor kunnen stellen van "goh, samen rijden vandaag (1,5 m afstand included natuurlijk)?" Rijden jullie nu bij een manege, helemaal niet of de paarden van iemand anders? Of misschien je eigen als je naar een paard erbij op zoek bent? Ik merk gewoon dat het mentaal en fysiek voor mij beter zou zijn als ik gewoon 4/5 x in de week op het paard zit... Ook de stal omgeving mis ik erg, ik heb toch het idee dat ik bepaalde gebeurtenissen en 'gezelligheid' (zo goed als kwaad als dat nu kan momenteel) misloop.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:13

ArcoIris schreef:
Hoe doen jullie het nu qua rijden tijdens de zoektocht? Ik tik volgende week de 7 maanden aan dat ik geen "vast" paard meer heb en nu dat mijn HBO grotendeels thuis verloopt hou ik natuurlijk zeeën van tijd over. Ik heb hele lieve buurtjes waarvan ik de ponies eens in de zoveel tijd mag meenemen, maar als je uit zo'n paardrijke omgeving komt wil je toch mee kunnen kletsen of een keer voor kunnen stellen van "goh, samen rijden vandaag (1,5 m afstand included natuurlijk)?" Rijden jullie nu bij een manege, helemaal niet of de paarden van iemand anders? Of misschien je eigen als je naar een paard erbij op zoek bent? Ik merk gewoon dat het mentaal en fysiek voor mij beter zou zijn als ik gewoon 4/5 x in de week op het paard zit...

Ik denk dat ik niet zo blij wordt van lessen op de manege en dus rijd ik momenteel alleen maar als ik een proefrit maak voor aankoop. Dat waren 5 paarden de afgelopen 2 weken.
Hoewel ik normaal alleen mn eigen merrie rijd, valt t me niet tegen hoe makkelijk ik met andere paarden wegrij.

Mijn vriend heeft zich wel aangemeld voor manegeles.
Hij dacht nml altijd dat t aan mn merrie ligt, dat t niet lekker ging. Ze is een heethoofd, dus dat begreep ik wel.
Maar nu hij bij t testrijden ook niet veel kan met de paarden,beseft hij dat hij ook zelf weer aan de bak moet.

Mijn merrie is langdurig geblesseerd, haar rij ik niet voorlopig.

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:20

Nou dit merk ik dus ook... Ik ben week begonnenmet de manegelessen voor de time being om het rijden bij te houden. Maar merk echt dat ik met tegenzin het paard op stap.

Doe mij maar lekker mijn eigen paard of een leasepaar en de privélessen bevalt veel beter

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:34

Ik rij nog gewoon mijn verzorgpaard, ik ga haar ook mega missen als ik een eigen paard koop maar het is nou eenmaal mijn droom :').
Vandaag ook weer een enorme stap met haar gezet.. En de eigenaar is echt een vriendin van mij. Ze zoekt hard met me mee en gaat vaak mee kijken als ik ga proefrijden om te filmen enzo. En daarnaast huur ik wel eens een paard van de manege, en rij op potentiële koop paarden. Dus ik kom nog aan m'n vitamine p *\o/*

Morgen weer kijken naar twee paarden :D

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:40

Galuppy0546 schreef:
Nou dit merk ik dus ook... Ik ben week begonnenmet de manegelessen voor de time being om het rijden bij te houden. Maar merk echt dat ik met tegenzin het paard op stap.

Doe mij maar lekker mijn eigen paard of een leasepaar en de privélessen bevalt veel beter

Hier loop ik dus ook echt snoeihard tegenaan, het staat me echt gigantisch tegen. Maar om nou wat te gaan leasen om de periode te overbruggen? Misschien bij een bedrijf maar ik weet dat er veel particulieren zijn die dat echt 'not done' vinden.... lastig, lastig, lastig.

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:25

En waar ik ook tegenaan loop, het aantal advertenties waar in de tekst staat;

Topbraaf, 100% verkeersmak, geschikt voor een beginnende ruiter bla bla het hele mooie verhaaltje.
En dan vraag ik meer informatie op

en dan blijkt dat ie toch wel behoorlijk sensibel is, wil nog wel eens vluchtgedrag vertonen, bij moeilijke oefeningen bokt ie wel eens

Kan het niet meer op 1 hand tellen, ook niet meer op 2 trouwen.

:')

zet dat er dan direct in.