Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Er is vast wel iemand te vinden!
Maar wat Sizzle ook zegt, jullie hebben een prima start gehad. Nu komt de periode van afstemmen en echt gaan ríjden, en dat is even een ding waar je doorheen moet soms. Pinda en ik zitten precies in diezelfde fase, weet wat je doormaakt
Hoe braaf ook, het zijn geen robots en ze moeten ook gewoon duidelijkheid hebben en grenzen verkennen om te gaan leren hoe het allemaal zit. Inderdaad, zorg voor regelmatig begeleiding om je door deze periode heen te helpen
Is er geen ander die jou kan helpen?
Staat ook al braaf vast!
Ze durven wel zeg!
Heerlijk zo!
Wat doet hij het knap, zeker met die flappers eraan!
Altijd goed inderdaad om zulke dingen even te laten checken. Houdini
En heerlijk zo naar het bos, ideaal! Leuke foto's 
En idd iedereen zijn eigen leercurve, inclusief ups en downs! Wij hebben echt wel swingfilmpjes erbij, maar er ook genoeg momenten tussen zitten dat we ineens geen stuur meer hebben ofzo
Bij anderen is dat juist weer veel sneller meer bevestigd bijvoorbeeld
En er zitten flinke leeftijds- en achtergrondsverschillen in, een 3-jarige vraagt een heel andere opbouw dan eentje van 4 en als ze nooit in handen zijn geweest in de opfok is ook weer anders dan een die bij de eigenaar altijd dagelijks in handen geweest is de eerste 3 jaar, om maar wat uitersten te noemen 

Pinda heeft 3 à 4x per week wel nodig nu, ze staat knetterstrak van de grasjes-energie
Dus moet echt haar ei kwijt in wat werk.

Hier helpt het als ik dus blijkbaar een schop onder mijn kont krijg en beetje boos op mezelf daarvan word, maar voorwaarde daarvoor is natuurlijk wel dat degene die je bij de lurven grijpt jou en je paard ook goed kent en dus weet wat wel en niet haalbaar is. Wij noemen het hier trouwens beren op de weg zien, dus zodra ik weer van alles bedenk wat mis zou kunnen gaan krijg ik te horen dat ik mijn eigen beren weer op hol aan het jagen ben

Al bijna 20 jaar mijn rijbewijs, heel gek om dan ineens weer een L op je dak te hebben staan
Na ruim 10 jaar aan stal gekluisterd te hebben gezeten met Miep ivm geen eigen vervoer, moet het er nu dan toch maar van gaan komen. Nou ja, op afzienbare tijd dan, niet nu direct...wanneer ik E heb gehaald mag ik van mezelf al wel een trailer uitzoeken, maar auto gaat dan nog wel een paar maanden sparen overheen

Dat formaat hoeven valt ook niet tegen te beschermen. Gaat het inmiddels wat beter Granoek?
En gewoon op de grond lekker aan de slag en het rijden even laten zitten voor wat het is tot je een goede betrouwbare hulp gevonden hebt? Elke keer met 'tegen zin' opstappen is ook niet echt motiverend. 
Wat goed! Die roze wolk snap ik heel goed.
Brave Pinda!

Dat die beesten ook naast je eigen weiland staan boeit niet 
fransje23 schreef:Sizzle![]()
Halen na kijkt haar ogen uit, Froukje!
Klinkt goed, Phuddle. Zie je weer wat puzzelstukjes bij elkaar komen?
Vandaag heb ik voir het eerst alleen buiten gedraafd! Vond ik ook weer een klein mijlpaaltje.
Froukje schreef:Haha Malenka haar naam brengt autocorrect vaak in verwarring geloof ik
Ja die ogen en oren op stokjes, ze zag koeienDat die beesten ook naast je eigen weiland staan boeit niet
Wat goed Fransje! Zulke mijlpalen zijn altijd leuk.

Ben maar een klein beetje jaloers 
Die vrijheid is héérlijk!!
Mag je trots op zijn 

En heel fijn dat ze 't zo goed deed
Mooie foto's
Prachtige omgeving
Dus! Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en maar 's gaan hangen, gewicht boeide hem niets.. aanrakingen aan alle kanten, van alle kanten ook niet
En een rondje stappen was alleen een beetje gek in 't begin, moest 'm echt even meesleuren
Maar na een paar passen viel het kwartje en liep ie chillie achter me aan
Wat een diertje
En mijn vriend maar glunderen haha, z'n eerste keer voor 't eerst op een paard zitten!! En dat na iets meer dan een jaartje paardrijden
eerst even gelongeerd, en opgestapt in mn cirkel, toen even alle gangen gedaan en toen dat prima voelde zijn we vertrokken, zijn weidemaatje ging mee, doodbrave pony is dat op buitenrit. Dus Mac hoefde alleen te doen wat ie t liefste doet, die andere pony volgen
hij was dus echt kei braaf de hele weg, alleen 1 keer een bokje in de galop gehad