Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 12:53

Janmet dat ze er van afgezien heeft maar er zijn vast wel anderen toch? Het hoeft niet eens perse een sterruiter te zijn, gewoon iemand die onafhankelijk kan zitten en niet bang is. Eventueel kleine vergoeding afspreken wil ook nog wel eens iemand over de streep trekken :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 12:57

Eens met Sizzle :j Er is vast wel iemand te vinden!

Kijk mijn knappe duo nou :+:
Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 13:01

Ohhh Candalisa, wat klinkt dat herkenbaar!! Heel naar gevoel is dat, en lastige situatie ook :(:) Maar wat Sizzle ook zegt, jullie hebben een prima start gehad. Nu komt de periode van afstemmen en echt gaan ríjden, en dat is even een ding waar je doorheen moet soms. Pinda en ik zitten precies in diezelfde fase, weet wat je doormaakt :(:) Hoe braaf ook, het zijn geen robots en ze moeten ook gewoon duidelijkheid hebben en grenzen verkennen om te gaan leren hoe het allemaal zit. Inderdaad, zorg voor regelmatig begeleiding om je door deze periode heen te helpen :j Is er geen ander die jou kan helpen?
Maar wat een lekker dinkie is jouw veulentje zeg, zo'n leuk snuitje <3 Staat ook al braaf vast!

Ohhh moedereend met kleintjes, schattig <3 Ze durven wel zeg!

Balen dat het pijnlijker wordt Granoek :(:)

Koda speelt relaxed vloerkleed :z :D Heerlijk zo!

Dije lijkt meteen een jaar volwassener met dat zadel :D Wat doet hij het knap, zeker met die flappers eraan! +:)+

Gentle naar de APK 8-) Altijd goed inderdaad om zulke dingen even te laten checken. Houdini :D En heerlijk zo naar het bos, ideaal! Leuke foto's :j

Ik vind alle verschillen ook zo leuk hier, en juist heel leerzaam. Het verbreedt je blik uit je eigen "stramien", en ik maak ook echt wel vaker gebruik van de handigheidjes en oefeningen van anderen die ik hier langs zie komen. Supertof :j En idd iedereen zijn eigen leercurve, inclusief ups en downs! Wij hebben echt wel swingfilmpjes erbij, maar er ook genoeg momenten tussen zitten dat we ineens geen stuur meer hebben ofzo :+ Bij anderen is dat juist weer veel sneller meer bevestigd bijvoorbeeld :) En er zitten flinke leeftijds- en achtergrondsverschillen in, een 3-jarige vraagt een heel andere opbouw dan eentje van 4 en als ze nooit in handen zijn geweest in de opfok is ook weer anders dan een die bij de eigenaar altijd dagelijks in handen geweest is de eerste 3 jaar, om maar wat uitersten te noemen :)

Marie ook weer aan het werk, dat is snel gegaan!

Wat een lieve foto Berdien! :)

Ik rij wisselend 2-4 keer per week, daarbij tijdsduur ook afhankelijk van de staat van de bak, mijn tijd en evt. geplande les :) Pinda heeft 3 à 4x per week wel nodig nu, ze staat knetterstrak van de grasjes-energie := Dus moet echt haar ei kwijt in wat werk.

Ik kreeg nog meer foto's door, iets met het gouden uur <3
Afbeelding

Pinda is vanmorgen naar de osteo geweest, zoals te verwachten wat strak op de spieren en ze heeft haar rechtbil niet zo goed ontwikkeld (al van kleins af aan niet). Dus ze is mooi losgemaakt, nu lekker een paar dagen vrij met beetje wandelen aan de hand. Heeft ze wel verdiend! :)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 13:21

Thanks voor het meedenken! Zonder de hulp die ik tot nu toe gehad heb was ik echt al niet zover gekomen ene kant denk ik hè zeur niet zo je hebt anders wel je eigen paard zadelmak gemaakt ander kant denk ik dit gaat me echt niet lukken ...

Het is gewoon zoveel mijn eigen onzekerheid wat me in de weg zit en ik ben een held in doem denken ik zie dr al omhoogkomen op me vallen enz enz terwijl ze gewoon kei braaf dr rondje doet alleen denkt ze wel zo moet het “echt” de n als ik dan net dat stukje twijfel dan doet ze het niet en soms is het niet eens de angst wat me dan tegenhoud maar de onzekerheid het voor ons beide te verprutsen door onkunde.
Ik merk dat ik ook erg gefrustreerd raak en we daardoor al verkeerd beginnen vandaar dat ik even wilde dat iemand anders haar door die punt helpt en ik dan weer met een frisse blik kan beginnen.
Maandag heb ik gereden en rest van de week gelongeerd en grondwerk gedaan gister even een dag niks en vanavond kijk ik wel even om wat grondwerk te doen en mss morgen weer een nieuwe poging (of niet ) afgelopen week (na een te lange tijd) weer infuus gehad in het zkh en eerste dagen is het altijd of er een vrachtwagen over me heen gedenderd is en vaak gaat het dan weer wat beter dus mss voel ik me dan ook wat beter.

Vientje tis fijn om zo ervaringen te delen zo mooi om te zien dat pinda ook zo heerlijk kan genieten! Ik heb komende vrijdag een afspraak gepland staan met de fysio kijken of dat ook wat zou kunnen helpen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 13:36

Vientje, gaaf je buitenrit! *\o/*
Pinda weer lekker los!

Lieve foto van je duo, Berdien!

Lastig Candalisa! Maar overal is een oplossing voor dus die gaat er vast wel komen!
Daarbij ik denk dat je al best trots mag zijn op je prestatie tot nu toe! Het gaat toch ontzettend goed :j
Je veulen is wel <3

Ik heb nooit paarden gehad die je elke dag aan het werk moet zetten. Gelukkig, want qua planning zou dat soms lastig zijn.
Als ze energie teveel heeft gaat ze maar rondjes op de wei rennen, die is groot genoeg. :Y)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:01

Frustratie is inderdaad niet handig, dan kom je ook gauw te groot in qua hulpen enzo. Wel heel goed dat je dat al herkent, dat is een belangrijke stap al! +:)+

Die onzekerheid en doemdenken is echt ook iets wat hier speelt :j Hier helpt het als ik dus blijkbaar een schop onder mijn kont krijg en beetje boos op mezelf daarvan word, maar voorwaarde daarvoor is natuurlijk wel dat degene die je bij de lurven grijpt jou en je paard ook goed kent en dus weet wat wel en niet haalbaar is. Wij noemen het hier trouwens beren op de weg zien, dus zodra ik weer van alles bedenk wat mis zou kunnen gaan krijg ik te horen dat ik mijn eigen beren weer op hol aan het jagen ben :+ :))

Het is trouwens inderdaad wel frustrerend dat mensen vanaf de grond vaak je angst niet begrijpen, iedereen zegt hier altijd maar dat ze zo extreem braaf is (en dat is ze ook!) en dat het aan mij ligt, maar zij voelen niet wat ik voel op paard. Ze kunnen nog zo braaf zijn, het is gewoon nog niet 100% bevestigd allemaal en dat is nog wel even een tijdje wat spannend.

Hier ook stap 1 gezet naar "vrijheid om zelf met Pinda later op les, buitenrit of wedstrijd te gaan", net intake gedaan voor mijn E-rijbewijs *\o/* Al bijna 20 jaar mijn rijbewijs, heel gek om dan ineens weer een L op je dak te hebben staan :+ Na ruim 10 jaar aan stal gekluisterd te hebben gezeten met Miep ivm geen eigen vervoer, moet het er nu dan toch maar van gaan komen. Nou ja, op afzienbare tijd dan, niet nu direct...wanneer ik E heb gehaald mag ik van mezelf al wel een trailer uitzoeken, maar auto gaat dan nog wel een paar maanden sparen overheen :+

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:04

Wat gaaf Vientje, ziet er zo leuk uit!! Ben al een beetje jaloers <3 *\o/*

Candalisa, wat balen. Voor mij is dat echt wel een gouden regel bij jonge paarden (heb er meerdere zadelmak gemaakt of doorgereden) en dat is wanneer ik zelf onzeker word of het gevoel heb dat ik iets aan het doen ben dat niet juist is gaat er iemand anders op. Je moet echt zorgen dat je een goed gevoel krijgt op je paard. Zonder hulp en les had ik het met Marie ook niet gekunnen hoor, en ook als ik merk dat ik zelf te onzeker wordt geef ik haar aan mijn lesgeefster. Ik had je gerust een keer willen helpen, maar helaas zit je te ver weg... Ik zou wel even zoeken naar iemand die er op kan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:44

Ik zit even op mijn roze ego-post wolkje.
Nog geen 2 weken geleden sloeg Bel haar hoofd nog angstig naar achteren als ze vond dat ze druk op het bit voelde, vandaag volgde ze in stap en draf keurig de hand richting vwnw <3
Ook was ze ineens een stuk beter voorwaarts waar ze eerst nog wat klemde. Ik ben dus na 10 minuten gestopt, enorm beloond en een rondje om de weides gestapt. Ik heb daarbij de eerste oortjes foto gemaakt met haar :)
Afbeelding

Hier zie gelijk hoe ontzettend luxe we het hebben zo midden in het niets en direct aan het bos. Dat is absoluut geen vergelijk met de Hoekse waardse polder waar ik vroeger met jonge paarden probeerde rondscheurend verkeer te ontwijken := Afbeelding

Ik kom dan ook nooit meer terug :P _O-

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:49

Gaaf Sizzle!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:50

Dankjewel voor jullie woorden ik ga het even laten bezinken maar wil idd echt dat iemand anders er een keer opstapt.

Wat super gaaf sizzle wat een prachtige uitzicht zowel de oortjes als de mooie omgeving!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:08

6 dagen werken en dit topic bij houden is geen doen, ik lees braaf mee maar reageren schiet er altijd bij in. O:)

Sizzle, wat een heerlijke omgeving. Ik snap helemaal dat je daar nooit weer weg wilt. Bel doet het braaf!

Ik zag een voet die 2x zo groot is als zou moeten, auw! :(:) Dat formaat hoeven valt ook niet tegen te beschermen. Gaat het inmiddels wat beter Granoek?

candalisa, wat ontzettend vervelend dat je onzekerheid zo in de weg zit. :(:) En gewoon op de grond lekker aan de slag en het rijden even laten zitten voor wat het is tot je een goede betrouwbare hulp gevonden hebt? Elke keer met 'tegen zin' opstappen is ook niet echt motiverend.
Wel een ontzettend knap veulen <3

Berdien, *\o/* Wat goed! Die roze wolk snap ik heel goed.

Voor Vientje en Pinda ook een *\o/* Brave Pinda!
En bezig met de BE, spannend. Ik moet ook maar stel het nog steeds uit, iets met examenvrees. _O-

CubaLibre lekker naar het bos geweest, ook al zo'n braaf paard. Heerlijk.

PSvanlot, heb je eigenlijk een foto van je paard? Of heb ik die al gemist? Altijd leuk om gezichten bij de namen te zien.

Hier ook een first, niet onder het zadel maar wel heel trots. Voor het eerst een blokje om gedaan en ondanks alle gesnuif en gesnurk heeft ze het braaf gedaan.

Afbeelding

Wbt hoe vaak ze hier lopen, soms doe ik 3x in de week iets en soms staan ze weken stil. Ik moet dus ook absoluut geen paard dat elke dag verplicht moet lopen want daar heb ik simpelweg geen tijd en energie voor. Hoop dus ook heel hard dat Malenka niet zo'n type is :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:17

Wat een heerlijk enthousiast koppie :)

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:32

29-05-2020 ~~~ planeet hopper ~~~

Vandaag kennisgemaakt met Roos van Via Equestra. Waar ik normaal gezien van clickers en voertjes etc. De kriebels krijg had ik dat vandaag helemaal niet.
Heel helder en met oog voor mij en mijn paard samen gekeken naar mijn proffessor. Wat er gebeurde was meer dan duidelijk uiteindelijk de oplossing deel 0.01 ook.
Wat is madame een figuur maar jeetje wat is ze leuk. En wat kunnen we veel van haar leren. En zij ook van ons. Van een planeet hopper tot hier blijven en weer terug. Van remy naar de proffessor. Love it!
Man wat heb ik nog veel te leren, maar dat komt wel goed, regelt Maylinn vast zelf wel.niet te vergeten bedankt may voor je wijze lessen. Nu nog even leren dat je geen remy hoeft te zijn daarboven, en anders gaan we wel met je mee ;)
Ze sluit zich dus soms af en kan heel erg snel switchen tussen weg en erbij zijn. Dus dat word deel 1 van het komende leerproces.

30-05-2020 ~~~ target training ~~~
Nog 1000 dingen die beter kunnen en het gevoel compleet idioot te zijn geworden maar oké het is een begin .
En het mooiste? Ondanks dat ik eigenlijk geen flauw benul heb of ik het juist vraag en echt het gevoel had dat ook maar wat deed... ik krijg wel even de credits van mijn dame die wel gewoon doet wat ik "vraag"... #danku paardenvriendin

Afbeelding

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:05

Sizzle :wow:

Halen na kijkt haar ogen uit, Froukje!

Klinkt goed, Phuddle. Zie je weer wat puzzelstukjes bij elkaar komen?

Vandaag heb ik voir het eerst alleen buiten gedraafd! Vond ik ook weer een klein mijlpaaltje. :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 11:56

Haha Malenka haar naam brengt autocorrect vaak in verwarring geloof ik :=

Ja die ogen en oren op stokjes, ze zag koeien :wow: Dat die beesten ook naast je eigen weiland staan boeit niet _O-

Wat goed Fransje! Zulke mijlpalen zijn altijd leuk.

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:39

fransje23 schreef:
Sizzle :wow:

Halen na kijkt haar ogen uit, Froukje!

Klinkt goed, Phuddle. Zie je weer wat puzzelstukjes bij elkaar komen?

Vandaag heb ik voir het eerst alleen buiten gedraafd! Vond ik ook weer een klein mijlpaaltje. :)

Ja zeker het waarom, ze vertrekt naar een andere planeet in haar hoofd. En als ze terug komt schrikt ze zich dus kapot als er iets is veranderd. Ze was er dan gewoon niet zeg maar.
Moeilijke hieraan is wel dat ze onwijs snel kan schakelen tussen er zijn en er niet zijn. En je het eigenlijk voornamelijk alleen aan het oog kunt zien.
Maar goed wel weer van geleerd, en nu haar eerst maar eens leren dat het de moeite waard is om in het hier en nu te blijven en dat dat heus wel mee valt en dat je dan echt niet dood gaat zeg maar

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:51

Froukje schreef:
Haha Malenka haar naam brengt autocorrect vaak in verwarring geloof ik :=

Ja die ogen en oren op stokjes, ze zag koeien :wow: Dat die beesten ook naast je eigen weiland staan boeit niet _O-

Wat goed Fransje! Zulke mijlpalen zijn altijd leuk.

De autocorrectie op mijn tablet is one of a kind :+
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 31-05-20 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:59

Jaa vanmorgen sinds een maand ong weer in de buitenbak gereden en hij was braaaaf!! <3 <3
Happy me!

Ik zie ogen op stokjes :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:09

Heerlijk hè in de buitenbaan! Ik rijd het liefst altijd in de binnenbaan weer of geen weer. We hebben een bodem waar altijd op gereden kan worden dus rijdt, zelfs in de winter, bijna altijd in de buitenbaan.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 23:40

Fijn dat je je nog geen zorgen hoeft te maken CL! De knapperd <3

Wauw Vientje, wat een heerlijke foto's!!! :+: Ben maar een klein beetje jaloers :P
En lekker dat je begint aan je E-rijbewijs 8-) Die vrijheid is héérlijk!!

Ik vind het hier inderdaad ook zó fijn dat iedereen elkaar in de waarde laat :+:

Heerlijk stel Berdien <3 Mag je trots op zijn <3

Succes Candalisa... :(:)

ZO MOOI Sizzle, snap 100% dat je niet terug naar de Hoekse Waard komt _O- En heel fijn dat ze 't zo goed deed :D Mooie foto's :D Prachtige omgeving _/-\o_

Netjes Froukje!! +:)+ Én het heeft een mooie foto opgeleverd 8-) <3

Knap werk Phuddle!

En Jodym ook!! +:)+

Ik ook weer een mijlpaal... of nouja, ik... Dije en mijn vriend!!! Hij voelde de laatste tijd zó goed aan en geeft zo duidelijk aan dat ie meer wil, zo leergierig en blij :D Dus! Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en maar 's gaan hangen, gewicht boeide hem niets.. aanrakingen aan alle kanten, van alle kanten ook niet +:)+ Nou, ga maar 's zitten dan! Vond ie ook totáál niet spannend! :+: En een rondje stappen was alleen een beetje gek in 't begin, moest 'm echt even meesleuren _O- Maar na een paar passen viel het kwartje en liep ie chillie achter me aan <3 Wat een diertje <3 En mijn vriend maar glunderen haha, z'n eerste keer voor 't eerst op een paard zitten!! En dat na iets meer dan een jaartje paardrijden +:)+ Hij was zó blij!!!

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 23:59

Wauw super goed van Dije! Foto spreekt ook boekdelen

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 00:10

:+:

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 06:36

Jeeeej voor de eerste keer op Dije wat goed! Vraag me al een tijdje af hoe je zijn naam nou uitspreekt? Dij-juh, of (zoals mn hoofd het doet tijdens het lezen) DieDjee.

Weer een mijlpaal voor Mac erbij, er zijn er veel de laatste tijd *\o/*
We zijn op buitenrit geweest :D eerst even gelongeerd, en opgestapt in mn cirkel, toen even alle gangen gedaan en toen dat prima voelde zijn we vertrokken, zijn weidemaatje ging mee, doodbrave pony is dat op buitenrit. Dus Mac hoefde alleen te doen wat ie t liefste doet, die andere pony volgen :) hij was dus echt kei braaf de hele weg, alleen 1 keer een bokje in de galop gehad _O-
Afbeelding

Alleen hij heeft een beetje een dik oogje dus ik kijk het even aan tot dinsdag en als het dan niet beter is bel ik de dierenarts. Hij gedraagt zich niet anders dan normaal, het is niet pussig en niet rood ofzo, alleen gezwollen en hij knijpt hem wat meer dicht.
Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 07:52

Al weer veel mijlpalen!

Jodym, wat fijn dat het zo goed ging in de buitenbak!

XXutopia *\o/* *\o/* *\o/*
Kijk die mannen eens!

Anouk_h , wat heerlijk! Zo fijn als ze de kunst af kunnen kijken bij een betrouwbaar ervaren paard.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:17

Xutopia, heerlijk moment samen met een nieuwe mijlpaal <3

Mac ook zo braaf zijn rondje gelopen, op naar een zomer met veel buitenritjes :):)