de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica24

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:43

Mijn paard gaat naar de osteopaat.
Daar ben ik superblij mee.
Ze is tevens dierenarts dus bekijkt het paard holistisch.
Haar website heet horseinmotion.nl

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:02

Magritta is heel fijn.
Vind alleen nadeel je krijgt moeilijk contact ,en je moet ook enkele weken wachten.
Maar mijn paard knapte erg op

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:07

Zelf heb ik Michael Hamerslag, maar ook hij is druk. Je kunt naar hem toe tegenwoordig, maar als je hem op stal laat komen, moet je voor meerdere paarden zorgen. Hij komt voor minimaal 2 paarden. Heeft een website. Is wel een hele prettige man, erg rustig.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:17

Morgen gaat Gio naar de osteopaat, ik ga altijd naar Ellen-Door Menalda. Martin vd Dungen heb ik idd ook geen goede ervaringen mee, nare man en na die tijd zat ik met een kreupel paard. (terwijl die dat niet was)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:02

Ik heb mn Gtjes nog niet laten doen door een osteopaat. Laatst wel mn wedstrijd paard laten doen door Charlotte Maas. Kon er helaas niet zelf bij zijn maar mijn vriend is er bij geweest. Op verzoek heeft ze mij daarna nog gebeld over haar bevindingen (en die klopte met mijn problemen) ook mijn vriend vond haar een kundige vrouw (en ik ook). Tevens is zij ook Dierenarts dus kijkt ze ook vanuit een DA perspectief naar je paard. Vriendin van mij heeft een chiropractor laten komen, was wel duur maar zij vond het echt een aanrader, dat was Sanne Steenhuisen

Mijn vriend en ik hebben van de week eens goed alle paarden besproken en we zijn jammer genoeg tot de conclusie gekomen dat we Gogo gaan verkopen. Hij was sowieso wel aangekocht voor uiteindelijke verkoop maar het plan was om hem deze zomer uit te brengen in de L en dan daarna te kijken of we nog een jaar door gingen voor de M of dat we dan zouden verkopen.

Ik heb vorig jaar in mei mijn rug op twee plaatsen gebroken en helaas is mijn rug nog steeds niet zo sterk als het ooit was (schijn wel redelijk medisch wonder te zijn dat ik al weer zo aan het rijden ben) Gogo is nu 1,77 en staat achter nog flink overbouwd. Naar ons vermoeden gaat hij over de 1,80 heen. We hebben hem natuurlijk onbeleerd gekocht dus kon niet weten hoe hij zou zitten en hoe dit zou gaan met mijn rug. Helaas heb ik iedere keer nadat ik hem gereden heb erge last van mijn rug. Ik denk wel een wisselwerking op elkaar, paard moet nog veel meer in balans komen (hij weet soms niet zo goed wat ie met zn mega lijf aan moet) en mijn rug blijft een zwakke plek. Verschillende zadels geprobeerd maar ook dat bied geen uitkomst.
Tja dan wordt het de knoop door hakken want dit is voor beide niet leuk.
Van de week ga ik met mijn stagiaire foto's maken en dan komt hij officieel te koop. Hij hoeft niet zo snel mogelijk weg, goed huis heel belangrijk en zolang hij er nog is train ik door. Tis echt een super lief paard mijn vriend (die redelijk beginnende ruiter is rijd er zo mee weg)

voor de gene die het niet meer weten dit is go: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... 5617_o.jpg (ik ben 1,75m)

dit is mijn vriend op Go afgelopen zondag: https://www.youtube.com/watch?v=tvKtuk4 ... e=youtu.be
Toen mijn vriend het filmpje zag zei hij... ow de helft van die aanwijzingen heb ik niet eens gehoord... haha ... ik mocht het op bokt zetten van hem :P
Laatst bijgewerkt door Kady1 op 24-03-15 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:14

Jeetje jammer zeg Kady! Maar wel een dappere beslissing! :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:47

Mijn merrie komt ook uit het jaar 2011, ik ga hier eventjes lezen wat er allemaal besproken is. Wel zo leuk.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:52

Das een hoop lezen balou :P

Ohh wat jammer Kady, inderdaad wel een knappe beslissing!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:57

Hey gezellig Daphne! :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:05

Even vluchtig wat gelezen en wat foto's bekeken!

Pradadaan hier en haar prachtige paard ken ik al!

Ik heb dus een haflinger merrie uit 2011, vorig jaar basis beleerd en ik wil haar deze zomer wil oppakken. Ik heb haar drachtig gekocht bleek dus ze loopt nu met een monster aan de voet.

Voor vragen/foto's etc. steek maar van wal!!

Mijn merrie is vorig jaar bij de osteopaat geweest, en daarna komt standaard de masseuse, goede vrijdag dit jaar komt de osteopaat ook weer en daarna ga ik wat beginnen met het longeren op te pakken. De tandarts moet ook komen, want ze maakt toch propjes aan. Ik durfde het niet zo goed tijdens haar dracht.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:24

Wat jammer Kady. Moedige beslissing hoor.
Hier al wel een keer de osteo er bij voor controle voor het zadelmak maken. Hij bleek aan 1 kant in zij rug vast te zitten. Mogelijk door een val tijdens de opfok. Hier komt Dirckx. Zijn we erg tevreden over.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:11

Hallo iedereen! Zou ik hier ook mee mogen kletsen? Ik heb een KWPN ruin uit 2011. Ik zal eerst even bijlezen hier. Vind het leuk om te zien hoe iedereen hier met zn (nu) 4-jarige doet!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:14

welkom!

Was zondag ook echt heel leuk om te zien hoe ver iemand anders met zn 4 jarige was,ook hoe ze ontwikkeld zijn enzo!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:43

Welkom _clau_1991!

Vind het ook leuk om zien wat iedereen doet met zijn/haar 4jaartje :)

Jammer inderdaad Kady. Succes met de verkoop!

Nog geen osteo hier. Denk er wel aan om dit binnenkort eens te doen.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:46

Moeilijke beslissing Kady, maar ik denk dat het een goede keuze is voor jullie. En hij is niet gelijk weg, dus je kunt nog even op je gemak afscheid van hem nemen :(:)

Welkom _clau_1991, volgens mij heb ik jou ook al vaker voorbij zien komen maar geen idee meer waar :')

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:52

Kady, moeilijke maar ik denk een verstandige beslissing.

De osteopaat komt bij mij sowieso jaarlijks, vorig jaar voor het beleren, en nu ook omdat ik zeker wil zijn dat er na de bevalling niks scheef of vervelend zit.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:07

ik heb de osteopaat een paar weken terug laten komen voor Giv omdat we binnenkort gaan beginnen met beleren en ik zeker wilde zijn dat alles oke is.
Ik laat Ingrid van Alten komen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:22

Verstandig Kady! Het moet voor beide kanten leuk en vooral pijnloos blijven, dit is het eerlijkste tegenover jullie beide.

Mijn vriend heeft twee filmpjes van Garola op Youtube gezet, wilde ze graag even delen! :D

Draf:
https://www.youtube.com/watch?v=IzrvOc90JYI

Galop (beetje jolig):
https://www.youtube.com/watch?v=NQnXoJ2kCs8

Hier is ook nog heel goed te zien hoe ze zoekende is in haar balans. Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom ze het opstappen zo spannend vindt. We zijn inmiddels wel geslaagd met een zadel, dus in principe zouden we wel los kunnen!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:31

Dankjulliewel! Leuk dat ik mee mag kletsen! Ik zal mezelf en mijn paard even voorstellen. Ik ben Claudia, 24 jaar en heb mijn jonkie gekocht toen hij 6,5 maand oud was. Mijn paard heet Grand Easter DH en is een Uphill x Lancet. Officieel gezien is hij nog onbeleerd maar ik heb er zelf al wel 3x opgezeten (en gestapt) met een BBP en een touwhalstertje. Was hij super braaf mee! Desondanks gaat hij volgende maand uit logeren om beleerd te worden. Heb nog nooit een paard ingereden en vind het een fijner idee dat iemand met veel ervaring hierin dat doet :)

Ja, ik vind het ook heel leuk om te zien hoe iedereen om gaat met zijn/haar jonkie! Iedereen pakt het weer anders aan en dat vind ik leuk om te lezen.

Ik ben de TS van jonge paarden praat, Pradadaan. Misschien dat je me daarvan herkent? :P

Las wat over een osteopaat.. Vorig jaar heb ik ook een osteopaat bij Grand laten komen. Gewoon om hem ff te checken. Je weet nooit wat er in de opfok gebeurd is.. Maar gelukkig geen gekke dingen :) Bij ons is Marty van Mourik geweest. Hele fijne osteopaat! Vorige week is ook de tandarts geweest. Grand heeft gelukkig een goed gebit dus deze week krijgt hij zn eerste bitje in :D Vorig jaar is de tandarts ook geweest en toen zijn er vooral veel doppen getrokken. Nu is tie voor het eerst gevijld.

Jammer dat je Gogo moet verkopen Kady! Maar wel een eerlijke beslissing voor jullie allebei :)

Garola doet het goed Ketly! Leuke merrie!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:05

Ah dat zal het zijn :P

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:15

Welkom Claudia! Leuk dat je hem al zo lang hebt!
Leuke filmpjes Ketly en wat jammer Kady!

Vandaag ingevallen voor iemand bij een clinic. Gio gedroeg zich voorbeeldig op een nieuwe locatie met vreemde paarden. Ontzettend fijn!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:19

Super Gerbrich! Heerlijk als de jonkies zo braaf zijn.

Garola deed vandaag ook heel erg haar best! Het zadel weer opgehad en zelfs een klein beetje gehangen. Wil het niet te snel doen, maar we zijn weer een stapje verder. :D

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:31

Ik heb vandaag ook fijn getraind. Zowel Gogo als Gino aan de dubbele lijnen gehad. Ik heb Gino beleerd met een appelbitje omdat hij een gewoon bitje niet goed aannam. Ook na het tandarts bezoek gewoon verder gegaan met appelbitje enige nadeel is dat hij nogal knaagt op dat bit (geen idee hoe hij het voor elkaar krijgt) maar dan krijg je dus scherpe randjes aan het bit. Besloten om terug naar een normaal bitje te gaan want door die scherpe randjes loopt hij minder fijn. Gisteren met hoofdstelletje in gewoon wat rond gestapt met normaal bit en vandaag gelongeerd. Hij liep er erg fijn op, ging zelf wat schuimen. Morgen een xtje mee rijden kijken hoe dat gaat.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:41

Jammer dat je GoGo moet verkopen Kady, maar klinkt als een verstandige beslissing. :j

Claudia, welkom!

GerenGer, wat fijn. :D

Ketly, dat is goed nieuws. Lekker blijven opbouwen samen en dan komt het helemaal goed met jullie twee. :))

Kady, mijn jonkie heeft 1 keer een appelbitje in gehad en daar heeft ze direct (in 10 minuten tijd) hele dikke groeven ingeknaagd (was wel de eerste keer dat ze een bit in had). Ben teruggegaan naar de ruitersport want had dat toch niet verwacht van een bit, zij schrokken er ook van en heb mijn geld terug gekregen en heb toen een ander bit bij ze aangeschaft. Ze gingen zelf bij de leverancier navragen hoe dit kon want dit hadden ze nog nooit gezien of gehoord en ze beleren zelf ook jonge paarden.
Sindsdien ben ik genezen van appelbitjes hahaha.

Er zijn hier wat mensen die al starten toch? Ik heb mijzelf aangemeld als lid van een vereniging, dat staat ook keurig bij mijnknhs tussen de lidmaatschappen.
Ik kan alleen nergens mijn paard aanmelden en dus ook geen startpas aanvragen. -O- Nu wil ik begin april al starten maar dat wordt zo toch lastig. Duurde het bij jullie ook een paar dagen totdat jullie je paard konden registreren nadat je wel al een rijvereniging tussen lidmaatschappen hebt staan?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:48

Ik had het nog veel gekker, mijn paard stond al geregistreerd bij de KNHS en ik kon zo een pas aanvragen. Duurde nog geen week voor ik hem in huis had. Misschien kan je ook kijken of jouw paard er toevallig al tussen staat?