slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bramasole

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:27

Wij hebben ons eerste paard laten inslapen, dat ging heel goed naar omstandigheden. Ons paard ging heel rustig en de volgende dag is hij op de desbetreffende kliniek opgehaald. Er spelen denk ik verschillende afwegingen mee. Wij hoefden geen geld voor ons overleden paard, daarnaast eet ik zelf al jaren geen vlees en wil dus ook niet dat anderen mijn paard eten. Ons drie jarige (tweede paard inmiddels) heeft ernstige spat. We willen hem houden zo lang het voor hem goed gaat maar als we voor de beslissing komen te taan, kiezen we weer voor inslapen, wel bij dezelfde kliniek.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:32

Snoevie schreef:
Kirsten_S schreef:
dat denk JIJ, maar anders had ik dat zelf ook wel zo neer gezet.

ik denk het niet,ik WEET het,dus ga niet zo zielig lopen doen.

ik heb respect voor ieders mening,maar geef je mening dan ook onderbouwd en niet met zielige opmerkingen als dat ze de dood ruiken ofzo............ze ruiken vast iets vreemds,alleen weten ze echt niet dat dat 'de dood' is

ohhh dus jij weet wat ik bedoelde toen ik het ging schrijven! knap hoor heeel knap

en miss. moet je effe kijken maaar ik heb helemaaal niet gezegd dat ze de dood konden ruiken. Dat zei iemand anders en toen zei ik hoe weet je dat dan,

duss alsjeblieft hou je opmerkingen effe thuis Knipoog

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:34

Less schreef:
Wij hebben ons eerste paard laten inslapen, dat ging heel goed naar omstandigheden. Ons paard ging heel rustig en de volgende dag is hij op de desbetreffende kliniek opgehaald. Er spelen denk ik verschillende afwegingen mee. Wij hoefden geen geld voor ons overleden paard, daarnaast eet ik zelf al jaren geen vlees en wil dus ook niet dat anderen mijn paard eten. Ons drie jarige (tweede paard inmiddels) heeft ernstige spat. We willen hem houden zo lang het voor hem goed gaat maar als we voor de beslissing komen te taan, kiezen we weer voor inslapen, wel bij dezelfde kliniek.

Afgod Kusje

een echte dierenvriend Haha!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:44

Less schreef:

ook al laat je jouw paard slachten hij hoeft niet voor consumptie gebruikt te worden,dat is al vele malen verteld Gaaaap
en dat staat ook achter in jouw paardenpaspoort Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 07:03

Kirsten_S schreef:
duss alsjeblieft hou je opmerkingen effe thuis Knipoog

als jij dat ook doet Knipoog
en laten we hierbij maar ophouden te zeuren naar elkaar,oke

ik wilde toch wat vragen,jij quote net een stukje van iemand en noemt diegene een echte dierenvriend(ben ik met je eens,trouwens)
maar vind je iedereen die anders beslist dan geen dierenvriend?
want ik vind ook dat slachten erg snel gaat,en het aangezicht is niet lekker,maar het is zo snel dat dat ook getuigd van liefde voor je paard en niet voor je eigen gevoel,vind ik

en inderdaad hoef je je paard niet voor consumptie te laten slachten,dat zou ik ook niet doen denk ik!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:15

neee ik vind het gewoon leuk dat ze gewoon ook een beetje aan het paard denkt (niet dat andere dat niet doen die hun paarden naar de slacht brengen)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:35

Denk dat je hiermee wel een aantal mensen tegen het verkeerde been geschopt hebt Kirsten_S....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:37

en niet zo'n klein beetje.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:41

Kirsten_S schreef:
neee ik vind het gewoon leuk dat ze gewoon ook een beetje aan het paard denkt (niet dat andere dat niet doen die hun paarden naar de slacht brengen)

Whooo....
beetje krap door de bocht vind je niet..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:43

Lielle schreef:
en niet zo'n klein beetje.

Ik vermoedde al zoiets Don Knipoog

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:02

Kirsten_S schreef:
Less schreef:

Afgod Kusje

een echte dierenvriend :D!

Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

Sorry hoor, maar ik vind dit echt overdreven, kind, je weet niet waar je het over hebt...

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:08

@Es79 : ik zit de paar laatse pagina's beetje door te lezen.. ik wou al quoten.. zie ik jou bericht staan! Ik dacht precies hetzelfde.. beetje overdreven idd.. Ja

En ieder heeft voorzichzelf een mening.. de een kiest voor inslapen en heeft daar zo zijn redenen voor.. en de ander voor slachten en heeft ook zijn redenen voor! Heb daar alsjeblieft respect voor!! En geen ruzie.. want anders zal dit topic ook weer worden gesloten..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:18

hooooo jullie snappen ook niet veel he Tong uitsteken Gestoord

ik zei toch dat ze ook gewoon aan het paard heeft gedacht en niet dat ik bedoel dat mensen die hun paard naar de slacht brengen niet
integendeel

Je hebt een keus: inslapen of slachthuis?! IK VIND inslapen het beste maar dat vind ik en ik bepaal niet wat voor andere het beste is

Kijk maar is op nederland 2 een programma waar diereninspecteurs dieren vinden in soms schrikbarende (afschuwelijke) leefomstandigheden:
-Een paard/pony die al een lange tijd niet naar de hoefsmid is geweest
-Een paard/pony die een infectie heeft aan zijn vacht,ogen, enz...
-Een paard/pony die ontzettend kreupel loopt en die met pijn in zijn hart weg probeert te lopen
-Een paard/pony die geen (leefbaar) water heeft
-Een paard/pony die geen onderdak heeft
-Een paard/pony die vastzit aan prikkeldraad of ergens anders aan
-Een paard/pony die een verwonding heeft
-Een paard/pony die overal littekens heeft
-Een paard/pony die in de modder staat
-Een paard/pony die in zijn eigen (of van andere) behoefte staat
-Een paard/pony die een ziekte heeft en er niet voor behandeld word
-Een paard/pony die ..........

............

IS DIT GEEN TOELICHTING ??!!
Laatst bijgewerkt door Kirsten_S op 03-07-07 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:19

Jolliegirl schreef:
Kirsten_S schreef:

Whooo....
beetje krap door de bocht vind je niet..

Dromen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:21

Kirsten_S schreef:

Alleen maar domme mensen hier... Clown Clown Clown Clown Clown

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:22

Afgod Kusje

een echte dierenvriend :D![/quote]

Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

Sorry hoor, maar ik vind dit echt overdreven, kind, je weet niet waar je het over hebt...[/quote]

oke sorry ik pas het wel effe aan

IK VIND HET EEN ECHTE DIERENVRIEND

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:22

en wat heeft dat laatste ermee te maken?

overigens denk ik dat de keuze voor de slager regelmatig (lees, niet altijd) voor het PAARD de betere keuze is, en dat ook (of mss wel juist) die keuze getuigt van dierenliefde.

We hebben het afgelopen jaar twee keer een paard weggebracht, en daarbij een keer voor de slager en 1 * inslapen gekozen, geheel afhankelijk van het paard. En mijn ervaring was dat zelfs onze 30jarige zich verzette tegen het omvallen na de narcosespuit terwijl het allemaal correct is uitgevoerd. Dan wil ik niet weten hoe onze 3jarige dat had gedaan.

Oftwel Kirsten, kom eens met wat onderbouwde berichten ipv alleen maar je mening te spuiten zonder verdere toelichting.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:23

IKbenEllen schreef:
Kirsten_S schreef:

JESUSS WAT HEEFT HET NIET SNAPPEN MET DOM TE MAKEN

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:24

Malibu_ schreef:
@Es79 : ik zit de paar laatse pagina's beetje door te lezen.. ik wou al quoten.. zie ik jou bericht staan! Ik dacht precies hetzelfde.. beetje overdreven idd.. Ja

Knipoog Wij begrijpen elkaar!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:25

Kirsten_S : Droom verder Lachen Zal verder niet op jou ingaan, zonder onderbouwing heb ik niets aan je berichtjes.

Ik weet mijn keus wel als de tijd zover is en ik mag meebeslissen.
Als het niet meer anders kan, inslapen, en mocht ie wel vervoerd kunnen worden ; slager
EN tsja mocht het zo zijn dat hij er rustig onder is, mischien n spuitje

ach zien we op dat moment, eigenaren hebben er toch over te beslissen, ik niet. maar verdiep me dr wel in

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:25

Kirsten_S schreef:

vloeken en schreeuwen lijkt me nergens voor nodig, en meestal is het zo dat iemand die iets niet snapt als dom wordt betiteld.

Je hebt een heel duidelijke mening, licht die nou eens gewoon toe, dan komen we mss nog tot een discussie.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:26

IKbenEllen schreef:
Kirsten_S schreef:

Je hoeft niet te schreeuwen meis....

Sorry, verkeerd gequote! Clown

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:27

oh en is dit wel een onderbouwende bericht:

Onderwerp bericht: Re: slachten??Geplaatst: 30-06-07 22:33

ze kunnen het wel ruiken hoor!! want daarvoor zijn er ook al dieren geslacht dus ze ruiken de slachtgeur wel!!
of je paard moet sochtends als eerste geslacht worden maar dan is er nog veel kans dat ze het ruiken!!

Es79 Onderwerp bericht: Re: slachten??Geplaatst: 30-06-07 22:34

Ik Vond het gewoon zielig!
om te slachten ookal zijn ze dood!
Ik Ben Er 100% tegen
ookal zijn ze dood

Es79 Onderwerp bericht: Re: slachten??Geplaatst: 30-06-07 22:37

Ik denk dat ze bij die slager toch echt heel even pijn hebben, al is het maar een seconde. Maar die pijn die ze dan hebben is zo erg. Als je een paardje laat inslapen, voelt het paard zelf zich veel beter, en heeft volgens mij minder pijn.

Denk je dat nu echt?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:28

Lielle schreef:
Kirsten_S schreef:

vloeken en schreeuwen lijkt me nergens voor nodig, en meestal is het zo dat iemand die iets niet snapt als dom wordt betiteld.

Je hebt een heel duidelijke mening, licht die nou eens gewoon toe, dan komen we mss nog tot een discussie.

ohhh wat denk je dat ik net allemaal heb zitten doen?! Clown Vork

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:31

Kirsten_S schreef:

nee wij zijn echt superdom maar hebben wel in veel slachttopics gekeken om informatie in te winnen

ik zei toch dat ze ook gewoon aan het paard heeft gedacht en niet dat ik bedoel dat mensen die hun paard naar de slacht brengen niet

volgens mij snap je deze redenering zelf niet meer. Jij zegt: "Zij is een echte dierenvriend vind ik, omdat zij gekozen heeft voor inslapen, maar jullie zijn ook dierenvrienden hoor.." Op de manier waarop je het zegt denk ik dat je zelf niet eens weet wat je wilt zeggen. Als we allemaal dierenvrienden zijn in jouw ogen zet deze reactie dan niet neer want dan krijg je dat mensen het persoonlijk opvatten.

Kijk maar is op nederland 2 een programma waar diereninspecteurs dieren vinden in soms schrikbarende (afschuwelijke) leefomstandigheden:
-Een paard/pony die al een lange tijd niet naar de hoefsmid is geweest
-Een paard/pony die een infectie heeft aan zijn vacht,ogen, enz...
-Een paard/pony die ontzettend kreupel loopt en die met pijn in zijn hart weg probeert te lopen
-Een paard/pony die geen (leefbaar) water heeft
-Een paard/pony die geen onderdak heeft
-Een paard/pony die vastzit aan prikkeldraad of ergens anders aan
-Een paard/pony die een verwonding heeft
-Een paard/pony die overal littekens heeft
-Een paard/pony die in de modder staat
-Een paard/pony die in zijn eigen (of van andere) behoefte staat
-Een paard/pony die een ziekte heeft en er niet voor behandeld word
-Een paard/pony die ..........

............

IS DIT GEEN TOELICHTING ??!!

WTF heeft dit met slachten of inslapen te maken??? Denk je zo slim over te komen ofso, want geloof me door dit opeens hier neer te zetten terwijl het totaal niet on-topic is vind IK juist dom overkomen. Maar goed, dat is MIJN mening

Ik hoop dat je snapt dat ik het vetgedrukte erin heb gezet Knipoog