Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 19:55

Onze ervaring is dat de gekte maar over een beperkt deel van de markt gaat.
Dus het ligt er ook aan wat je te koop hebt, en wat je zelf belangrijk vindt.
Een deel van de buitenlandse handel is bv. no-go voor ons ivm (geen) paardenwelzijn.

Verder is iedere dag dat je paard langer aanhoudt een risico - maar dat wist je natuurlijk al ...

Ik denk overigens dat de gekte afneemt. We duiken een crisis in en ik verwacht binnenkort weer een (groot) aantal 'corona'-paarden op de markt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:08

Er staat trouwens op de fb van stoeterij Wendandi een schitterende leermeester te koop, een knabstrupper om precies te zijn. Het is zo jammer dat hij een ruin is, anders had ik wel interesse gehad (maar hij is vast te duur). Is 11 jaar en kent alle stappen van de klassieke dressuur.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:10

Eerlijk denk ik niet dat het zo snel zal dalen…. De Corona paarden zijn al lang weer verkocht als dat nodig was, want we zijn toch al een hele tijd weer in ‘normaal’ aan het leven.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:11

Ik denk dat de gekte afneemt maar dat er grote problemen komen omtrent gigantische kosten

Mensen gaan banen verliezen of interen op hun salaris
Alles wordt duurder voer, stalling, hoefsmid, hooi, stro en hebben we nog idiote regering met hun N beleid wordt niet beter op de toekomst

Ik denk dat de tijd van 7 vette jaren 7 magere jaren van start gaat

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:13

Ik denk dat het wel even duurt de vraag is enorm en de ponys/paarden zijn schaars.

Woe een jaarling hengst ophalen. Vorig jaar de vader gehad (154).
Vos 4 hoge witte benen en een bles zal d of e worden. Is nu al flinke bonk

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:13

Denk dat het alleen gaat dalen wanneer er echt een grote crisis komt en mensen hun paarden niet meer kunnen betalen.
Zo niet, zal het doorstijgen want de prijzen om paarden op te fokken, houden, voeren etc worden ook nog steeds duurder.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:51

c_alsemgeest schreef:
Denk dat het alleen gaat dalen wanneer er echt een grote crisis komt en mensen hun paarden niet meer kunnen betalen.
Zo niet, zal het doorstijgen want de prijzen om paarden op te fokken, houden, voeren etc worden ook nog steeds duurder.

Dat denk ik ook.

Maar aan de andere kant, op de echte dressuurpaarden na heb ik niet het idee dat de prijzen daadwerkelijk zo belachelijk hoog liggen. Hoger dan paar jaar terug, zeker, maar je kan nog onder 10K een prima paard scoren om wat leuks mee te doen:) Alleen is die nog lang geen 170cm en er zitten geen topsport gangen en knopjes voor hoger werk op.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:56

Ik wacht even af of de prijzen gaan dalen. Nu met deze inflatie en alles wat zoveel duurder wordt verwacht ik ook dat de prijzen zullen zakken als mensen hun paard echt kwijt moeten.

Mijn merrie haar peesblessure was bij de laatste echo echt goed hersteld volgens de dierenarts, dus hopelijk kunnen we nu met haar weer een langere tijd lekker aan het werk.

Zo niet, dan overweeg ik nog een veulentje te fokken bij mijn merrie. Net gehoord dat het fysiek moet kunnen, dus dat hoeft geen belemmering meer te zijn.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:32

Komt die crisis er niet aan dan? :o
Met de huidige prijsstijgingen in zo ongeveer alle sectoren?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:43

Hog, crisis…. Als ik om me heen kijk merk ik daar weinig van, mensen gaan nog steeds massaal (ver) op vakantie, terrassen, restaurants,…. Zitten overvol, zelfs in de week, bios, pretpark,…. Overal hopen mensen. Dat zijn toch de eerste dingen wat mensen zouden laten als het slecht begint te gaan denk ik dan…

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:50

tengeltje11 schreef:
Hog, crisis…. Als ik om me heen kijk merk ik daar weinig van, mensen gaan nog steeds massaal (ver) op vakantie, terrassen, restaurants,…. Zitten overvol, zelfs in de week, bios, pretpark,…. Overal hopen mensen. Dat zijn toch de eerste dingen wat mensen zouden laten als het slecht begint te gaan denk ik dan…

Nou precies.

Op mijn werk spreek ik nog genoeg klanten die op (verre) vakantie gaan om te hiken, duiken, surfen enz...

Terrassen zitten idd ook nog bomvol. Dus denk dat het wel meevalt me de crisis :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:18

Er komt altijd een nieuwe crisis, je weet alleen nooit wanneer :P

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:23

Maar dat mensen met geld lopen rondstrooien wil niet zeggen dat er geen crisis komt binnenkort he ;)

Ik hoop voor mezelf dat de boel nog ff niet in gaat storten, ik heb eindelijk een lief en gezond paard om wat mee te doen, geen lockdown enz, het zou lekker zijn om gewoon van mijn hobby te kunnen genieten :o

.. mijn geluk kennende breekt er zo een kernoorlog uit :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:30

Fly_high schreef:
Maar dat mensen met geld lopen rondstrooien wil niet zeggen dat er geen crisis komt binnenkort he ;)

Ik hoop voor mezelf dat de boel nog ff niet in gaat storten, ik heb eindelijk een lief en gezond paard om wat mee te doen, geen lockdown enz, het zou lekker zijn om gewoon van mijn hobby te kunnen genieten :o

Ze verwachten wel weer een nieuwe coronagolf :roll: :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:32

c_alsemgeest schreef:
Er komt altijd een nieuwe crisis, je weet alleen nooit wanneer :P

Nou, dat laat zich in de huidige omstandigheden redelijk raden, tenzij de er een Rus komt die Poetin om legt.

Sherivey schreef:
Fly_high schreef:

Ze verwachten wel weer een nieuwe coronagolf :roll: :=

Die hoef je niet te verwachten, die gaat gewoon komen. Het is alleen even opletten of ze het "corona" noemen of onder de mat proberen te vegen met "griepgolf". Zal ook aan het moment liggen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:33

Mag ik die kernoorlog er dan alvast bij? :')

mystery3434

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:59

Even een update van mij: ik ben vandaag voor de 2e x naar een paardje geweest. Heel goed meegevallen. Het is een ruin van 10 j, 165 en dresuurmatig gereden, maar kan ook een sprong nemen. Is ook al buiten geweest. Ik was direct de eerste die gereageerd had en dezelfde dag gaan kijken aangezien de paardenmarkt toch wel hard gaat. Of ja, die indruk krijg ik toch.

Hij is een paar j geleden klinisch gekeurd, dit wordt in de week opnieuw gedaan door mij. Ik hoop dat het meevalt, want vind het echt een super tof paardje!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 07:06

Spannend hoor, ik duim voor je!

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 07:17

Spannend mystery, hopelijk word hij goed gekeurd en staat hij snel bij jou op stal

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 07:26

Spannend mysterie3434!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:47

Wat zijn de zoekertjes hier? Ik weet nog een fijn paard. Wel voor ervaren of in ieder geval zelfverzekerde ruiter. Eigenaar wil de tijd nemen voor verkoop en een echt passend huisje dus ook geen snelle verkoop oid..

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:18

x_tico schreef:
Wat zijn de zoekertjes hier? Ik weet nog een fijn paard. Wel voor ervaren of in ieder geval zelfverzekerde ruiter. Eigenaar wil de tijd nemen voor verkoop en een echt passend huisje dus ook geen snelle verkoop oid..

Ben op zoek naar max 3/4 jaar maar onbeleerd eigenlijk :) .

Het liefst een veulen en dan een zéér grote voorkeur voor het Gelderse paard, uiteindelijk stokmaat rond 1.70 minimaal ook het liefst.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:42

@ x_tico : rijpaard 0 t/m 4 jaar voorkeur onbeleerd en mannelijk 1.60 / 1.65 of een fokmerrie max 15 jaar dressuur

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:54

Stamboek shetland merrie 3-10, Grote maat (99cm-107cm)
Vos/ palomino/ schimmel of bont

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:37

Als verkoper is het ook niet makkelijk… zit ik zolang te wachten op kijkers nr 1… eerst afspraak moest ik al 2 weken wachten… daarna afgezegd wegens ziekte en de volgende afspraak kwam ook pas over een paar weken ivm kampioenschap hockey .. daarna weer afmelden was ik er helemaal klaar mee! app ik het eerlijke verhaal naar nummer 2… (stond Darian al een paar weken op internet te koop) komt te rijden… ging echt zo goed!! Darian deed het ook zo fijn!! Krijg je berichtje hoe fijn Darian was en hoe geweldig maar dat hun dochter haar oude nog niet kwijt wil.. en ze hebben geen plek voor 3 paardjes… zucht… nu maar weer helemaal op nieuw zoeken naar een match voor onze gouden new forest pony. Wat een emotionele aanslag op je leven op zo’n manier.. wil je niet aan snelle handel doen, maar zo traag is ook niet goed.