Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:40

Je weet ook nooit precies als verkoper hoe je paard reageert op een koper natuurlijk.
Ik ging ergens kijken en zij zei dat het paard super traag was en de vorige kijkers haakten daarom ook af. En ik stap op en paard is dus totaal niet traag. Stappen wilde hij geen eens en in draf liep ie gewoon door zonder iets van been te geven. Nou, ik wilde hem dus niet, want te voorwaarts :+ (Je weet natuurlijk nooit of een verkoper de waarheid spreekt, maar m'n man zei dat ze oprecht verbaasd leek toen hij doorliep.)

Ik ga vanmiddag ergens kijken, ben benieuwd. Zou een brave allrounder moeten zijn. We zullen het zien :Y)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:42

Denk idd dat al vaak iets trauma wordt genoemd.
Al vind ik de reactie van ons huidige paard op bepaalde dingen wel echt op een trauma lijken (kan echt heel panisch reageren als iemand te ruw doet met halsteren/buiten zetten).

Daarintegen vind ie andere dingen gewoon spannen, niks trauma aan, gewoon gewenning.

Maar een trauma van te laat eten krijgen hebben veel paarden denk ik :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:54

Heb ook wel eens met open mond naar de verandering ( en niet in positieve zin := ) van een paard onder een ervaren ruiter als koper gezien. En diegene deed niets verkeerd.

3 weken later stapt er n niet zo handig vrouwtje op en rijdt er vrolijk mee rond.

Durf van mijn hele snelle welsh echt te zeggen dat hij nooit zal bijten, bokken of steigeren. Hij gaat wel eens hard . Maar dan niet vies stoppen of ineens omdraaien

Mijn eerste paard had wel echt n trauma. Was blij dat iemand de gebruiksaanwijzing al uit had gevonden ( letterlijk met hard vallen en opstaan). Maar hij was wel consequent in zn gedrag, was niet dat je er naast lag en t niet aan had zien komen.

Maar je moest zn rare trekjes accepteren. Soms reed ik 2 weken niet. Ging niet. Maar voor mij was t echt het perfecte paard, had deze anders nooit kunnen betalen.

Aan de andere kant had ik n eerlijke verkoper en kende het paard. Mocht iemand een kijker op een goede dag er op zetten en m deze zonder iets te zeggen verkopen , was drama geworden.

tita

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:03

Selina

Spannend jij komt uit ede komt dat paard uit Nijverdal

Zag ook brave all round 218km enkel reis 9000€ en geen filmpje beschikbaar
Tsja gevalletje jammer

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:06

Nee, niet uit Nijverdal.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:41

Heb nu op een advertentie gereageerd, waar ook bij stond; niet voor beginner/bange ruiter. Heb idd gevraagd waar dat zich dan in uit. Bleek gewoon een voorwaarts enthousiast paard. Oke, prima.

Maarrr, nu heb ik het filmpje wat bij de advertentie stond nog eens wat beter bekeken en het paard lijkt wel een beetje (teugel)kreupel, loopt enorm onder zijn basistempo, volgens mij (op het filmpje zie ik dus niets van dat enthousiaste voorwaartse paard), weet natuurlijk niet of ze bewust zo wordt getoond. Is het raar om meer filmpjes te vragen voor ik besluit om uberhaupt te gaan kijken? Of zouden jullie op basis van 1 filmpje het paard gewoon afschrijven en verder zoeken?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 12:42

Afschrijven en door naar de volgende. Als hij op de ene niet goed loopt, loopt hij op een ander filmpje ook niet goed.

Mensen zullen hem al op zijn best tonen op een verkoopfilmpje.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:45

Ja, denk dat dat het beste is. Lastig, want ik vind haar echt heel leuk.

Het lijkt wel op onze huizenjacht, merk ik.. Als je een beetje verliefd bent, is het heel moeilijk het uit je hoofd te zetten, ondanks de gebreken die duidelijk te zien zijn.
Een paar jaar geleden hebben we dus een huis gekocht die precies 1 punt afvinkte op ons ellenlange wensenlijstje :')

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:25

Zaterdag weer een fries bezichtigen! Voldoet op papier niet helemaal aan de wensen, maar wie weet is het wat. Hij is in ieder geval heel knap haha. Merk dat ik toch wat ongeduldig begin te worden en hier en daar wat flexibel aan het worden ben. Herkenbaar voor iemand? :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:31

cijsalover schreef:
Zaterdag weer een fries bezichtigen! Voldoet op papier niet helemaal aan de wensen, maar wie weet is het wat. Hij is in ieder geval heel knap haha. Merk dat ik toch wat ongeduldig begin te worden en hier en daar wat flexibel aan het worden ben. Herkenbaar voor iemand? :)

Hier ook veel eisen laten vallen inmiddels. Als het gevoel maar goed zit en hij gezond is, dan mag hij wat mij betreft paars met stippen zijn en 5 benen hebben.

Hoef vanmiddag toch nergens heen, de bak is bezet dus er kan niet gereden worden. Gelukkig was ik nog niet onderweg :=

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:31

Nee, ik heb juist besloten helemaal niet meer mee te gaan in die markt en trek me voorlopig even terug.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:42

cijsalover schreef:

Zeker :j ik wilde een merrie met een maximale leeftijd van 10. Onderhand meerdere ruinen gezien en ook boven de 10 :+

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:46

Muze schreef:
Nee, ik heb juist besloten helemaal niet meer mee te gaan in die markt en trek me voorlopig even terug.

Ik ga ook meer die richting uit.. waar ik in het begin nog vol goede moed was en wel regelmatig een paardje zag staan van oh die kan misschien nog wel, merk ik dat ik veel kritischer begin te worden :+ Van oh die is wel erg mager, of ja goh die kruipt wel echt heel erg achter het bit of die staat al een halfjaar stil als ik alles eens optel wat zou de reden zijn of hmm een paard dat al een jaar te koop staat toch maar gek, oh ja deze lijkt niet zuiver op de linkerkant. Nouja zo komt er helemaal niks van natuurlijk :')

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:49

Haha ja dat herken ik ook.
Heb al zo vreselijk veel foto’s en filmpjes gehad van paarden die niet oké zijn
Maar vind de markt op dit moment ook té gejaagd.
Ik ga even bijrijden. Even adempauze.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:58

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Het gevoel moet goed zijn en hij/zij moet gezond zijn, die eisen laat ik in ieder geval niet vallen.

Kan ik me best voorstellen hoor, Muze en Kiwiaa. Het is ook wel eens door mijn hoofd gegaan maar dan toch ga ik weer kijken of er wat nieuws aangeboden wordt haha

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:01

En dan inderdaad dat gejaagde... als ik dan eens een paard zie staan dat ik denk o wow ja kom maar op <3 ... is die na 3 dagen verkocht. Ik zie nu veel voorbij komen van NL paarden, en momenteel mag je eigenlijk de grens niet over om paarden te bezichtigen (vanuit BE naar NL). Ik mail dan ook niet meteen voor het paard maar hou de pagina wel wat in de gaten en dan zie je ze als zoete broodjes verkocht worden. Voor toch niet weinig geld, daar zou ik zelf wel 1 of 2 nachtjes over willen slapen :Y)

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:03

cijsalover schreef:
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Het gevoel moet goed zijn en hij/zij moet gezond zijn, die eisen laat ik in ieder geval niet vallen.

Kan ik me best voorstellen hoor, Muze en Kiwiaa. Het is ook wel eens door mijn hoofd gegaan maar dan toch ga ik weer kijken of er wat nieuws aangeboden wordt haha

haha ik kijk nu minder maar intussen zijn al mijn vriendinnen mega enthousiast aan het meezoeken dus ik krijg er wel regelmatig onder mijn neus geduwd :') wel grappig zo, ik word gematcht met de vreemdste paarden :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:04

Maar hoe een paard nu gereden wordt zou ik geen reden vinden om niet te gaan kijken. Want je rijdt toch niet op dezelfde manier. Dan maak je de keuze wel heel erg klein.

Gezond snap ik, maar aanleuning oid zou ik juistbuit gaan proberen.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:08

Ja daar heb je zeker gelijk in hoor, weet ook niet goed waarom ik daar steeds kritischer in word, maar is iets wat ik merk van mezelf. Waar ik eerst wel bij elk paardje zoiets had van oh valt wel wat van te maken, begint het enthousiasme gewoon beetje af te zwakken . (Hoewel ik wel liever paarden heb die tegen de hand lopen dan paarden die zich opkrullen.) :') Zo van ja hij is te mager maarja krijgt ie gewoon niet genoeg eten of mankeert hij iets. Oke aanleuning is niet goed, maar kan ik dat wel oplossen? Ik zit een beetje op een rollercoaster qua zelfvertrouwen en momenteel weer in een dipje :+
Laatst bijgewerkt door Kiwiaa op 17-03-21 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:09

Ik heb qua rijden als eis dat ze iig eerlijk moeten zijn. Wat er aan knopjes op zit is voor mij niet belangrijk, dat kan ik met les en eigen rijden wel erop zetten.

Heb ook totaal verschillende dieren gehad wat dat betreft. Eerste kon ik mn benen amper bewegen of die zat al in galop, tweede heb ik zelf ingereden. Was in het begin retetraag en niet aan het been. Werd een heel fijn dressuurpaard. En de 3e was een draver, vrij stijf en scheef, maar daar ging het heel lekker mee, tot ie zn griffelbeen brak.

Waren alledrie niet gemeen ohz, dat scheelt een hoop

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:13

lies schreef:
Heb nu op een advertentie gereageerd, waar ook bij stond; niet voor beginner/bange ruiter. Heb idd gevraagd waar dat zich dan in uit. Bleek gewoon een voorwaarts enthousiast paard. Oke, prima.

Maarrr, nu heb ik het filmpje wat bij de advertentie stond nog eens wat beter bekeken en het paard lijkt wel een beetje (teugel)kreupel, loopt enorm onder zijn basistempo, volgens mij (op het filmpje zie ik dus niets van dat enthousiaste voorwaartse paard), weet natuurlijk niet of ze bewust zo wordt getoond. Is het raar om meer filmpjes te vragen voor ik besluit om uberhaupt te gaan kijken? Of zouden jullie op basis van 1 filmpje het paard gewoon afschrijven en verder zoeken?

"Het paard lijkt een beetje teugelkreupel."
Ik zou een paard niet meteen laten staan op basis van 'lijken, misschien, mogelijks, een beetje, vraagteken'. Maak een afspraak, ga langs. Bekijk en voel het dier in het echt en baseer dan je beslissing op net een tikkel meer zekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:25

Ik heb ook niet gekocht wat ik precies voor ogen had hoor _O-
Zocht een paard tussen 160 en 170 ongeveer, geen bruine, vos of bont tot Max 12 jaar. En waar ik zo mee kon wegrijden, aangezien ik zelf er ook even uit ben dus niet de kwaliteiten bezit om paard goed de basis er in te krijgen.

Heb nu een bruine merrie van 1.55 gekocht die volgende maand 13 word die nog aardig balans mist omdat er laatste jaar amper mee wat gedaan is :=
Maar hey, ik heb goede begeleiding, kan er zo mee opstappen en naar buiten en is een leuk dier :D
Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:28

Leuk dier,wat is haar afstamming Romy?

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:30

Dat ze braaf is en je er gewoon op kan stappen, is inderdaad wel het belangrijkste punt voor jou denk ik. Leuk dier iig! Met goeie begeleiding en een eerlijk paard kom je al heel ver denk ik ook.

Qua grootte zou ik zelf wel echt niet willen afwijken van mijn minstens 1.65. Ik ben zelf gewoon groot en wil nou ook geen paardje waar je mee kan meelopen :P

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:37

Romy1234 schreef:
Ik heb ook niet gekocht wat ik precies voor ogen had hoor _O-
Zocht een paard tussen 160 en 170 ongeveer, geen bruine, vos of bont tot Max 12 jaar. En waar ik zo mee kon wegrijden, aangezien ik zelf er ook even uit ben dus niet de kwaliteiten bezit om paard goed de basis er in te krijgen.

Heb nu een bruine merrie van 1.55 gekocht die volgende maand 13 word die nog aardig balans mist omdat er laatste jaar amper mee wat gedaan is :=
Maar hey, ik heb goede begeleiding, kan er zo mee opstappen en naar buiten en is een leuk dier :D
[ [url=m/QyXqWp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knap paard :j

En met goede begeleiding kom je ver hoor ;)
Ik ben geen geweldige ruiter, nooit geweest ook, maar had altijd goede hulp en dus nooit echt grote problemen gehad qua rijden met mn paarden :)