irma1968 schreef:Hoi allemaal,
Wij zijn ook weer opzoek maar sinds gister begin ik het alweer zat te worden...
wat is dat toch met de paarden/pony handel ?( sorry ik moet het even kwijt)
Ik ben opzoek naar een leuke allrounder E pony met nadruk op dressuur. Mag warmbloed, kruising of koudbloed zijn ( onze vorige pony was een tinker 1.50 hoog waar mijn dochter alles mee kon doen wat ze wilde, schat van een dier)
Moet braaf en cool zijn, goed doorgereden is een must ( been there done that, zo iets)
Geen arabier of zuid europese rassen
Hoeft zeker GEEN sport pony te zijn!
Door een hele slechte ervaring wil ik perse keuren...alle keuringen ongeacht de prijs van paard of pony.
Sterke voorkeur voor een ruin
Ik hoef zeker niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten
Maandje geleden langzaam aan begonnen met kijken op fb, mp etc wat app verkeer. Sinds vorige week echt goed begonnen.. op fb een zoekertje gezet. Wat mensen aan het zoeken gezet die wat meer connecties hebben dan ik.
Pony 1: super leuke advertentie, aan de praat geraakt maar achteraf bleek dat de helft gelogen was, M dressuur bleek toch een b proefje te zijn.
pony 2: gister middag afspraak gemaakt voor as zondag, een frieslinger ! super leuk.. gisteravond een apje .. helaas al verkocht.
Wat gaat er fout? ik zeur niet over de prijs, sterker nog, ik zeg hier helemaal niks over, ik wil eerst kijken en mijn dochter een proefritje laten maken en wellicht is praten over de prijs helemaal niet nodig.
Zou het om het keuren gaan?
Of komt het dat wij alleen maar in de weekenden kunnen kijken? Natuurlijk kan het ook in de avond maar dan met de pony niet 200 km verderop staan..
Ik probeer angstvallig de handels stallen te vermijden, maar kopen bij een prive persoon wil ook niks zeggen, ook daar heb ik een zeer slechte ervaring mee( de tinker, gekocht van een vooraanstaand hoefsmid)
Mocht er iemand tips hebben.... heel graag
groetjes
Irma
Op boktmarkt staat misschien een leuke voor jullie. Staat er net op