Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) blijkt dus n aantik bult te zijn (hij heeft dus zichzelf gevangen) waar wat gewrichtsvloeistof in zit, de vloeistof ziet er prima uit en is van goede kwaliteit dus hoef ik me niet druk om te maken *gelukkig!*

Sizzle schreef:Ja die![]()
De verschillen zijn erg grappig. Zo was ik binnen 2 weken zonder begeleiding het erf af en plan ik dit weekend de eerste korte buitenrit na 12 x rij ervaring. Anderzijds moet ik nog enorm veel tijd investeren in soeplesse. Zelfs simpel bijzetten met behoorlijk losse touwtjes is ontzettend moeilijk voor mijn paard, dan verliest ze ook regelmatig een achterbeen en bijgezet galopperen durf ik nog niet eens te proberen, dan breekt ze af denk ik![]()
Dat is dan weer lastig omdat ze snel dik wordt maar fysiek nog geen zwaarder werk aan kan.
Dan zie je zo‘n swingende pinda die eruit ziet of het geen moeite kost of Gentle die gewoon even een rollback maakt na 3 maandjes. Stiekum denk je dan wel eens: sjonge dat kunnen we nog niet, maar dat is natuurlijk niet terecht. Ieder paard heeft zijn eigen leercurve.

) en ooit staat er ook nog weln buitenritje voor mij op t programma maar zelf kan ik me daar nog niet in vinden
En dat we, ondanks de verschillen, toch elkaar tips kunnen geven.
Vandaag weer lekker aan de wandel geweest, probeer hem nu ook vaker voorop te laten lopen zodat hij zich niet met alles achter mij kan verschuilen. Wil nu ook weer gaan opbouwen met buiten stukken aan de hand en stukjes erop, net als fransje. In de bak gaat het eigenlijk ook best goed, maar hij vindt het heel moeilijk dat de bak zo zwaar is. Overgangen doet hij wel braaf maar actief blijven is vermoeiend. Stuur doet het ook steeds beter dus langzaam maar zeker wordt het wel een keer wat
, in het weekend minstens 1x het bos in met manlief.

Rijden, in de bak of buiten, wandelen, mee naast de fiets, longeren met balkjes, werk aan de hand, vrijheidsdressuur.
Op aanraden van instructrice vandaag vrij spontaan op buitenritje gegaan
Hele weg met een heel relaxed tevreden snuitje met oren op vliegtuigstand gelopen
Voor nu alleen gestapt, ze had al hard genoeg gewerkt deze week. Morgen osteo en dan een paar welverdiende dagen vrij
Zo trots!!! 

)

dat zou dan de 4e keer zijn dat ik er op zit!
Blij dat ik rustig filmpjes kan delen zonder dat iedereen er overheen vliegt dat ie pas 3 is en veel te jong. Ik doe echt super rustig aan geef hem regelmatig een week vrij, en ik heb geen zin om mij constant tegenover iedereen te moeten verantwoorden
ik denk dat iedereen hier zelf wel in de gaten houd hoe en wat zijn of haar paard aan kan
en daardoor durf ik het hier zonder enkele twijfeling te delen en bijvoorbeeld op facebookpagina's of een eigen topic openen 'durf' ik nog niet goed
(wel op mijn persoonlijke facebook hoor)
Maar goed, die is net drie, groeit als een malle en ze staat lekker 24/7 op de wei met haar vriendjes. Als het aan haar ligt gaat ze elke dag mee, maar ik vind voldoende tijd om te groeien enzo ook heel belangrijk. Heeft ze nu ook nodig, ze is een van de weinige paarden zonder lekkere grasbuik nu. Ze gooit alle energie schijnbaar in groeien.
heerlijk hè die roze wolk!!
ik krijg al pijn als ik eraan denk laat staan zie hoe gaat het nu? Ik vond een veulen voetje al zwaar zat