Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XUlyssesX

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:15

Hebben jullie geen rondje instructie met proefgericht rijden? Dat is vaak een mooie graadmeter om te kijken of je er klaar voor bent. Je rijdt je proef en word daarna voorzien van feedback. de proef wordt gefilmd met feedback. hier kun je veel van leren. en kijken of je klaar bent voor een klasse of de volgende klasse.

Leuke foto Carmen!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:20

Daar ben ik inderdaad naar op zoek. Maar kan niks vinden

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:46

Ik heb echt nog geen wedstrijd plannen. Ik vind die van mij echt nog zo'n ei.

Daar sukkel ik deze winter gewoon lekker rustig mee door, zo veel mogelijk naar het bos en die gaat komend voorjaar op zijn vroegst pas echt werken denk ik.
Nu scheelt het dat ik het druk genoeg heb met mijn andere paard. Die doet het nog zo idioot fijn met zelfs hele kleine beetjes progressie. En die is 20 dus daar wil ik nog zo veel mogelijk van genieten voor het voorbij is.

Leonie: en anders gewoon een keer gaan. Startkaart is toch voor het hele jaar. Als het (nog) niets is hou je hem/haar toch gewoon nog een paar weken thuis voor je verder gaat. Het hoeft toch niet gelijk perfect te gaan?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:10

Ik heb voor dit jaar als doelstellingen een keer een B proefje rijden op een haflinger concours, Enjoy the ride gaan rijden en aan het eind van het seizoen een keer kennismakingsklasse endurance.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:29

Mooie doelen zie ik voorbij komen.

Leonie als je er nog niet achter sta moet je het niet doen. waarom op wedstrijd gaan als je nog twijfel ;)
Ik ga nog een clinic rijden en de horsefoodcompetitie gewoon lekker als trainingsrondje , en hoop in April L te starten en als dat nog niet gaat gaan we in mei of juni ;)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:48

Wat leuk Marije. Ik heb met mijn vorige paard ook 2 endurance wedstrijden gereden. Erg leuk om te doen. Helaas lastig te trainen hier in de randstad.

Ja ik denk dat ik hem toch nog maar even thuis hou. Hij zal best winst lopen in het B. Maar ik weet van mij zelf dat ik daar niet tevreden mee ben.

Welke clinic ga je rijden Moniek?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:28

Hier aan de Veluwezoom kun je er prima voor trainen. En ik heb 2 enduranceruiters op stal, die inmiddels ook al een gezin aan de endurance gerkegen hebben. Het is dat Jip al te oud was, en te onvoorspelbaarin zijn goede dagen. Anders was ik met hem nog begonnen. Maar nu met een jonkie wil ik het zeker gaan uitproberen!

TREC lijkt me ook leuk, dus ook dat gaan we nog wel een keer testen denk ik. En springen schijnen de halfbroers en -zussen van Elmo ook goed te kunnen, evenals zijn vader, dus we gaan vast ook weleen sprongetje maken. Alleen dat niet in wedstrijdverband, denk ik. Ik vind de paardenparcoursen voor een E pony toch wat pittig eerlijk gezegd.
Maar er is hier in de buurt ook wel eens een oefencross op bb niveau, dat lijkt me nog wel leuk.

Kortom, ik vind gewoon heel veel leuk. Ben echt een lol met je knol type, echte prestatiedoelen heb ik verder niet meer.

Is ook heel lastig te combineren met mijn full time baan, een huishouden en een man die verder niet heel veel met paarden heeft. Die vindt nu af en toe dat ik al veel bij de paarden ben, als ik echt serieus wedstrijdgericht zou gaan werken, d3nk ik niet dat hij dat gaat toejuichen.
Gelukkig vind ik buitenrijden echt heerlijk en dat combineren we nog wel eens met een rondje hardlopen of fietsen van hem.
En heb er dus ook een type paard naar gezocht die niet zomaar flipt van niet dagelijks trainen. Ze gaan hier jaarrond naar buiten, ik sta voor Elmo bovenaan de wachtlijst voor een 24/7 buitenplekje, mijn andere haf heeft al zo'n plek.

Vind het nog steeds heel leuk om anderen te zien trainen voor wedstrijden en ben op zich blij dat ik met Elmo nu ook weer wat in de bak te trainen heb. Jip met zijn 28 jaren op de teller doe ik daar geen plezier meer mee, die gaat alleen nog mee naar het bos. Na 18 jaar trouwe dienst als manegepony is dat toch wel het minste wat ik voor hem kan doen.

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:13

Leuk topic! Ik zou me hier ook graag willen melden :o
Ik heb een kwpn ruin genaamd Hurricane (Krack C x Glendale). Ik ben pas eind september begonnen met inrijden. Ik doe dit voor het eerst en daarom rij ik op hem met behulp van een instructrice 1 keer per week. Verder longeer ik hem 1 a 2 keer per week. Het gaat dus niet super snel en had in november ook nog mijn vinger gebroken dus toen kon ik 5 weken niet rijden. Ik heb er nu in totaal 11 keer opgezeten. Laatste keer ging wel super goed dus hoop dat ik binnenkort ook zonder instructie kan gaan oefenen, wel met iemand erbij.

Dit is hem :D
Afbeelding

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:02

Welkom Lisa

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:35

Bedankt!
Hebben jullie geen onderlinge wedstrijden in de buurt Leonie? Misschien kun je daar een keer starten.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:39

Ik heb ons ingeschreven voor de horsefoodcompetitie *\o/* hahaha en bevestiging gehad ;)

Leonie, de clinic is van Tahnee van Wenum .. ( dacht dat je het zo schreef hihi ) maar is pas eind maart hoor, dus eerst de horsefoodcompetitie ;)

Marije, ik heb dat ook hoor pff soms weet ik niet waar ik de tijd vandaan moet halen hihi, ga ook niet elke dag naar Hudson toe.. Dat redt ik gewoon niet, op m'n vrije dagen wel ( ik werk bij een 24uurs bedrijf en werk 2 van de 3 weekenden ) wordt dus ook even puzzelen met wedstrijden ;)

Welkom Lisa , wat een leukerd heb je zeg... Ik heb zelf ook een Krack C :D ( zit ook in het topic " nakomelingen van Krack C ;) )

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:30

Leuk koppie zit erop, Lisa!

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:49

Dankjullie! Ooh, leuk ga even kijken in dat topic.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:23

Kunnen jullie nog een beetje rijden met al die regen?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:37

Ik mag niet klagen. 1 grote plas en verder zo goed als droog.
En die plas is dan natuurlijk weer goede training voor een cross paard in spe.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:53

Ik heb gister erg fijn gereden. We begonnen met water van boven en van onder en later alleen nog van onder.
Onze bak blijft gelukkig redelijk goed berijdbaar, ook al is die nat. De bodem wordt niet glad of zacht.
Je hebt wel de odder tot onder je oksels zitten en bij t paard tot achter de oren, maar ach, dat is bijzaak :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:37

De bak hier is prima. De paddock een drama. Maandag komt hier de zadelmaker. Ben benieuwd.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 01:12

Bij ons is het buiten prima te doen, maar de manege heeft dit jaar dan ook flink geinvesteerd in de buitenterreinen. En anders hebben we meestal nog wel de mogelijkheid om uit te wijken naar binnen.

Mijn babypaard maakt morgen zijn BB-debuut. Hij is al gewassen en het hoofdstel is gepoetst dus we zijn er klaar voor :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 03:27

Spannend Gomir, heel veel succes +:)+

Fokfanaat, toch niet ook zadel problemen he ? Ik ben benieuwd ik wilde zeggen morgen ... Maar ik zie dat hij er over 12 uur al is :=

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:38

nou hij wordt nu gereden met het springzadel van de amazone die hem rijdt.

ik heb een kn dressuur liggen die hem denk ik wel past, en wil er ook een spring of veelzijdigheidszadeltje bij voor buiten enzo.

als hij echt goed gaat, wordt de custom van zijn meoder aangepast.

Ik ben erg voorzichtig met hem, omdat hij in het begin (maaaanden) zeer extreem reageerde op d esingel, dus kan het me niet permiteren dat een zadel niet helemaal fijn ligt, dan zijn we zo weer terug bij af.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:39

wat stoer Gomir, dat lijkt hier nog ver van het bed, eerst maar eens op vreemd terrein proberen.

veel succes!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:40

hoefsmid vorige weer ook gehad, hij was super braaf en hoefsmid was gelukkig erg posietief over de kwaliteit van zijn hoeven, dat is een zwak punt van zijn meoder, dus daar ben ik erg blij mee,.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:59

Welkom Lisa!
Spannend gomir, heel veel succes!!

Hier hebben we gelukkig een binnenbak al heb ik er al 4 dagen niet opgezeten omdat ik vermoed dat ze last van haar tanden heeft. Gelukkig kunnen we vanavond al bij de tandarts terecht dus ben benieuwd.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:23

Spannend Gomir.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:41

dat is fijn dat ze zo snel kunnen, we hebben de mijne voor het inrijden helemaal na laten kijken, maar zag dat hij nu bezig is "hoektandjes" te wisselen