[FOTO] Mijn 'lelijke' schimmel als (sport)paard..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:28

Afbeelding
Nieuw dekje en frontriem. :D

TCA

Re: [FOTO] Mijn 'lelijke' schimmel als (sport)paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:55

Ik heb gisteren helaas afscheid moeten nemen van mijn mooie schimmel. Het is heel pijnlijk maar het beste..

Afbeelding

Ik was nooit zo actief hier maar heb wel alles meegelezen. Sinds ik zelf een schimmel heb gehad vind ik ze zo mooi! Ik blijf dan ook lekker meelezen en genieten van jullie lelijkerds <3

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:36

Nou TCA die van jou is alles behalve lelijk hoor! Wat een ontzettend knap paard! Sterkte met het verdriet, jammer dat je afscheid moest nemen. Was hij ziek?

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 08:53

Pascalle90 schreef:
Nou TCA die van jou is alles behalve lelijk hoor! Wat een ontzettend knap paard! Sterkte met het verdriet, jammer dat je afscheid moest nemen. Was hij ziek?

Hihi thanks. Nou eerst vond ik hem af en toe wel lelijk.. Maar kan nu al zo van zijn foto's genieten :)
Afbeelding

Het was gewoon super pech. Ik heb hem 1,5 gekocht als opvolger van mijn geblesseerde paard die nu als grasmaaier staat. Alles op de foto gezet, goedgekeurd!! Moest misschien alleen even gelijk de hoefsmid bellen. Nou prima want als ik een paard koop gaan ze altijd door het hele riedeltje van tandarts hoefsmid zadelmaker osteo etc. Alles mooi gefixt, lekker aan de gang. En hij was redelijk groen maar deed zo graag ze best voor je. Kom ongelofelijk zitten met zijn grote lijf, werd ie zo gaaf <3 . Maar op een gegeven moment is ie begonnen met stoppen. Gewoon ineens met rijden ging ie in de staak.. Heel gek, snapte er niks van want zolang had ik hem niet en alles zou goed zijn.. toen naar dap geweest kon niet iets groots vinden maar sprong ingespoten want die waren Een twijfelpunt. Nou daarna 3 maanden lang ELKE dag gelongeerd. Erop en na heel even begon het hele grapje weer. Stoppen met lopen. Af en toe onregelmatig maar niet dusdanig erg dat het echt kreupel was of dat iedereen het kon zien. Daar Tussen heeft ie ook aantal x op rust gestaan maar werd niet echt joepie, heel vaag maar had zelf zo het gevoel dat ie niet lekker door zijn hele lijf liep terwijl je er dan weer niks aan kon zien. Dus dap gebeld met het verhaal dat mijn paard niet echt goed was en dat ik geen idee had wat het was maar dat ik toch langs wilde komen om het te controleren.

Dap geweest, heen en weer gerent, buigproeven, longeren op het harde en zachte, gereden. Rug en nek op de foto zetten + 1 kogel. Hele fotoshoot duurde voor mijn gevoel eeuwen. Nou uitlag. Niet is bijzonders te zien.. oke.. Hij kon dus binnen 1 dag nooit vinden wat er loos was. Overlegd en paard uiteindelijk daar gelaten.. Zou gebeld worden als ze wat vonden. Uiteindelijk na 9 dagen paard weer opgehaald. Heeft uiteindelijk redelijk ernstige artrose aan een nekwervel die dieper zit en er daarom niet uitkwam oo eerdere foto's.. Het was ook dusdanig groot daar hoogstwaarschijnlijk af en toezenuwen bekneld raakten door die wervel waardoor die dus ook nog atactisch werd. Ik kon het niet meer beter maken, en het zou alleen maar erger worden..

Aangezien ik al een hele leuke grasmaaier heb staan, en dit paard niet gelukkig maak met niksen ( is echt een paard dat elke dag aan het werk moet.. Word drammerig en dood ongelukkig van stilstaan) e
n ze ook niet allemaal kan houden hebben we dus besloten dat ik afscheid moest nemen. Toch het meest paard vriendelijk.. Maar nooit leuk.. -O-

Zo dan! Ik ging het even samenvatten haha, maar is nog aardig lang geworden.. Excuus

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 09:25

Wat een verhaal zeg.. sterkte de komende tijd :(:)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 11:11

Jeetje wat een pech zeg. Echt een naar verhaal. Het is inderdaad beter voor het paard dan maar blijft zo rot. Veel sterkte!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 11:40

Pff wat naar TCA sterkte met dit verlies...

Mickje liep gister twee eerste prijzen met twee keer 80,5 stijlpunt <3
Afbeelding

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:06

Ah leuk! knappe schimmel aan het springen!

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:49

Tca....sterkte, nooit leuk, maar voor paard waarschijnlijk wel de beste keus

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:03

Tis vandaag 2 jaar geleden dat ik afscheid moest nemen van mijn "lelijke" witte. Vond dat ze nog wel weer een keer een plaatsje verdiende hier.

Afbeelding

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:42

Sterkte de komende tijd TCA!

Mijn schimmeltje loopt gelukkig weer helemaal goed, hij was vorige week linksachter erg gevoelig, dus we hebben helaas twee sgw's af moeten zeggen. Dus ik hoop dat het nu niet weer terugkomt! :)

De crossles buiten was erg interessant :+

Afbeelding

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:33

Mijn witje is eindelijk thuis :)
Afbeelding

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:44

Sterkte voor de komende tijd TCA :(:)

Gister met Diva naar strand geweest. Ze wordt ook steeds witter
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:31

Mijn "witje" tussen de witte hekjes vandaag :D
Afbeelding

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:07

Mijn schimmeltje tijdens de cross vandaag <3
Afbeelding

florie71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:01

Afbeelding
Voorlopig moet Emp het alleen met mij doen. Onze stoere binnenvetter vond het begin van de crossles zo spannend dat er een mega bok nodig was om die spanning kwijt te raken. Helaas gooide hij daarmee m'n dochter eraf. Gevolg: gescheurde milt ;(

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:48

Wat n mooie schimmels <3

_Dreamer, jou heb ik gezien vandaag, ging het goed?

Ik ben ook weer gestart, heb m'n eerste punt in het M1 binnen.
Hier nog n foto van vorige week :+:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:47

Mwa, hele hoop spanning helaas. Was voor ons dan ook al wel zo'n 7 maanden geleden dat we gestart waren ;) 175 en 177, dus viel mij nog mee, ik had veel lager verwacht := Bij jou dus wel goed zo te lezen? :)

Was jij dan toevallig degene op de schimmel die mij tijdens het losrijden aansprak? :=

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 23:00

Haha ja klopt dat was ik, ik les bij marijn ;)

Bij mij ging het in m'n beide proeven flink mis in de galop linksom, hij sprong weer eens vaak om en kreeg hem niet meer terug :o De rest ging gelukkig wel goed.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 23:04

AmberB_ schreef:
Mijn schimmeltje tijdens de cross vandaag <3
[ [url=m/2SCcF1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hee had jij mijn paard gestolen!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 23:42

Mijn witje mocht vandaag ook voor het eerst na een half jaar de deur plat lopen bij de DA en maar wat "therapeutisch tokkelen" mee naar een wedstrijdje :D Het resultaat was allesbehalve briljant (tegen winst aan met errug slordige overhaaste proeven ivm spanning := meer zat er nu ook niet in dus mag best content wezen) maar het was wel een leuke gezellige avond met een blije witbol dus mag niet klagen :)

Geen proef foto's ivm binnenbak, wel losrijfoto :Y)
Afbeelding

Toch handig zo'n schimmel bij slechte verlichting :') :D Mijn mede-losrijders konden mij goed zien, ik zag de beide bruintjes in de bak gewoon echt niet in het donker }:0
Afbeelding

Sterkte TCA :(:) Wat een moeilijke beslissing zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 07:55

Ahaaaa :D En ik werk met Marijn :D Hihi, wat grappig :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:12

Super leuke foto's weer! :D Allemaal zijn ze leuk.

Wow super nette stijlpunten Laura _/-\o_ Wij gaan zondag naar Hoogenboom :)

Sterkte met het verlies van je schimmel, is echt een rot situatie maar inderdaad beter voor het diertje. Alleen blijft het wel enorm pijnlijk.

Mijne mocht vandaag even lekker vrijspringen, spring foto's zijn helaas mislukt maar wel een leuke van tussendoor. Lekker bekkie <3

Afbeelding

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:28

TCA, super veel sterkte!

Gister heerlijk met de paardjes op buitenrit geweest. En even lekker het water in geweest, terwijl ik wel bijna het water in werd gegooid :+

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:36

TCM wat een heftig verhaal. Het was een hele knappe schim zeg..
Verder zie ik heel veel mooie foto's en een winstpunt voor Thirza voorbij komen.

Geen foto van mijn kant, of nouja een soort van. Foto van mij en schim is geselecteerd kwam ik net achter. Had al best een aantal spontane likes dus nu maar een poging wagen om ook echt iets te winnen. Dus als iemand hier toevallig een like wil geven op de foto van mij en schim in het album. Zou ik geweldig vinden. Kan ik hem aan de muur hangen want ik kan geen genoeg van hem krijgen <3
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 680&type=3