Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calypso84

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:12

dat is idd heel raar ja. Geen idee hoe het komt? geen klik? Zelf minder gemotiveerd om met haar aan de slag te gaan?

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:16

Wat jammer zeg!

Heb jij je vorige paard verkocht of laten inslapen?

Het duurt natuurlijk ook gewoon een tijdje om weer een band op te bouwen :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:17

Yelly schreef:
Wat jammer zeg!

Heb jij je vorige paard verkocht of laten inslapen?

Het duurt natuurlijk ook gewoon een tijdje om weer een band op te bouwen :)

Dat vroeg ik me ook af :j

Toen mijn paard en pony ingeslapen waren, had ik geen zin om naar nieuwe paard te gaan. Zag er echt tegenop, maar dat groeide vanzelf weer. Wel heel erg balen :(:)

(Hoe gaat het met jou nu Yelly?)

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:22

het is al een lang lopend topic heb ook wel een heel aantal keren meegelezevn..... maar nu ben ook ik weer op zoek naar een nieuw paardenmaatje!
helaas is mijn zwarte vriend met vervroegd pensioen gegaan.
ik zie hier allerlei dingen over de keuringen, iki heb besloten om mn nieuwe paardje zeker te laten keuren,
en zet ook de rug op de foto.

datde ene kliniek duurder is dan de ander..... ik ga gewoon naar mn eigen dierenrts, die weet wwelke eisen ik stel en wat het paard moet gaan presteren. niet goed is niet goed!
gister op een paardje gezeten, 5 jarige Tushinsky, hartstikke leuk paard maar moet nog een stuk sterker worden en is vrij groen....

toch weer raar om weer naar een nieuw paard te kijken, mn eigen paardje is zooo vertrouwd, zo gewoon en nu weer op een nieuwe... toch best weer spannend en had best zenuwen, apart eigenlijk!

weet iemand een leuk paard....... liefst vrij groot (boven 1.70) 4-8 jaar, liefst dressuur en een beetje springtechniek is altijd welkom! ;
kleur maakt niet uit, geslacht ook niet, als het maar een eerlijk paard is.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:22

Ik zal denk ik ook niet meer zo snel bezuinigen op de keuring :)

Ik heb mijn merrie ook niet op de foto laten zetten bij aankoop, krap een jaar terug. Daar was de prijs naar mijn mening toen ook niet naar. Haar gebreken waren zeker al aanwezig, maar ze liep toen nog prima. Ik weet ook zeker dat de verkoper toen ook van niets wist.

Maargoed, het verdriet en de teleurstelling zijn er, bij een paard dat voor een lagere prijs is gekocht, zeker niet minder om :n

Mijn merrie was ook gewoon heel hard voor zichzelf, heeft nooit veel laten merken :n Osteopaten hebben nooit wat aan haar opgemerkt :n Zelfs in haar laatste weekend ging ze af en toe nog met haar staart op haar rug door de bak. Wel behoorlijk kreupel en stijf hoor. Geestelijk wilde ze gewoon nog graag, maar lichamelijk ging het gewoon niet goed meer en herstel was ook niet meer mogelijk. Ze had gewoon een behoorlijke dosis karakter.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:25

Ik heb mijn vorige paard vorig jaar verkocht wegens omstandigheden, toen had ik ook nog een 2 jarige staan en deze kon ik viavia inruilen voor paard profiel. Omdat het jonge beest nog lang niet klaar was om mee te gaan rijden en omdat Stip mij erg aansprak gedaan.
Dit paard is gewoon zo braaf, dat ik niet echt met een doel op stap voor mijn gevoel. Ze is ook heel rustig en ik ben meer een heet paard gewend. :o Dat ik haar proef reed leek het mij ook heerlijk zo´n relaxt paard en niet zo´n rillerig beest meer

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:28

MyWishMax: Ik heb het er nog steeds wel moeilijk mee, ik mis m'n maatje gewoon ;( Maargoed, ik weet dat dit gewoon het beste voor haar was, want beter kon het niet worden, enkel slechter. Het laatste wat je natuurlijk wilt, is je paard zien aftakelen. Mijn instructrice vond haar nu al veranderd in haar doen en laten en dat in slechts krap twee maanden tijd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:30

Het kan heel hard gaan :(:) Ons vorige paard had ook KS, ookal toen we haar kochten. Het lijkt wel zodra je er dan iets aan gaat zien, het in één keer bergaf gaat. Heel veel sterkte nog!

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:34

Yelly, wat dat betreft zijn paarden ook echt bikkelhard.. Mijn merrie is nooit een pas kreupel geweest, tot we bij de veearts belandden omdat ze steeds stijver e.d. werd. Toen hij de buigproef bij haar deed liep ze echt op 3 benen.. het arme dier.. het leek net of ze dacht, nu moet ik iets laten merken, anders krijg ik nog meer pijn..

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:39

Klopt, MWM :( Volgens de dierenarts heeft ze ineens veel meer last gekregen, doordat we haar plotseling op rust moesten zetten. Maargoed, met een dubbele peesblessure kun je niet anders. En dan had ze ook nog eens twee slechte spronggewrichten.

De buigproeven waren ook erg slecht bij mijn merrie, Linni. Ze had er lang voor nodig om weer enigszins te herstellen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:40

Ah en wrs was de dubbele peesblessure weer een gevolg van. Dat had ons paard namelijk ook, die kreeg er 3 in anderhalf jaar tijd. Toen was het genoeg en idd, zolang ze in het werk blijven en buikspieren houden, gaat het meestal nog wel. Gadver....

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:11

Dierenkliniek Deil ligt ook aardig centraal, hij komt eventueel ook aan huis met een mobiel rontgenapparaat, kost maar 50 euro aan reiskosten meer (ligt er wel aan, denk ik, waar je woont). Keuring koste, inclusief 2 rug foto's (totaal 24 stuks), 520 euro (inclusief de 50 euro aan reiskosten).

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:26

Ik ga morgen kijken! :D heb gewoon en beetje de kriebels.. hij doet me zo aan mijn merrie denken qua uitstraling..

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:31

Bij welk paard :D?

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:32

ik lijk ook net een verliefde puber, nu ik opzoek ben naar een paard.

heb het voorheen nooit gedaan omdat ik toen andere prioriteiten had (toen ik jonger was). Verzorgpaard prima, maar een eigen paard was toch echt iets te veel verantwoordelijkheid enzo.

Nu mijn eerste eigen paard (en een deel van mijn vriend dan). Heel leuk allemaal. En echt heel erg, vind ieder paard leuk.. whahahha

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:37

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:38

die is vandaag al langs gekomen.. of heb je hem voor de 2de keer gepost ??

Edit ik zie het al. 2de keer dat je m post _O-

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:42

Mijn vriend en ik zochten in eerste instantie ook samen een paard, op één van mijn laatste bijrijdpaarden reden we beiden. Unique vond hij echter te groen en pittig onder het zadel, dus hij heeft er uiteindelijk ook maar een paar keer kort opgezeten :o Gelukkig vond hij haar in de omgang wel ontzettend leuk :)

Nu heeft hij ook aangegeven dat hij niet meer per se hoeft te rijden als er een nieuw paard komt :) Wel gaat hij misschien eens samen met de vriend van een stalgenootje een paar westernlessen nemen :+

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:43

Daar had ik overheen gelezen, Linni :) Wat een leuk paard!

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:45

Ik heb hem idd 2x gepost :+
Hij lijkt me inderdaad erg leuk, mooi sprekend hoofdje!

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:55

Calypso84 schreef:
ik lijk ook net een verliefde puber, nu ik opzoek ben naar een paard.

heb het voorheen nooit gedaan omdat ik toen andere prioriteiten had (toen ik jonger was). Verzorgpaard prima, maar een eigen paard was toch echt iets te veel verantwoordelijkheid enzo.

Nu mijn eerste eigen paard (en een deel van mijn vriend dan). Heel leuk allemaal. En echt heel erg, vind ieder paard leuk.. whahahha

haha dat gevoel ken ik. Ik word er ook helemaal blij van. En zit iedere keer met de kriebels in mijn buik als ik bij een paard ga kijken.
Het word ook mijn eerste eigen paard.

Wat gaat die Topic snel trouwens. haha ben eventjes niet geweest en we zitten alweer een paar pagina's verder. Ga weer even terug lezen :P

Ik ben nog steeds opzoek en vind het af en toe wel moeilijk hoor. Ik wil echt zeker weten dat het t perfecte paardje voor me is. Waar ik nog jaren mee vooruit kan en heerlijke buitenritten mee kan maken.

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:20

@Bertine heb je nog wat gehoord over jullie gereserveerde merrie? Is "grenen" wezen kijken?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:23

Leuk paard Ilsemarie ziet er idd heel erg braaf en ontspannen uit.

Heb vanmiddag de binnenkant van de container geverfd met Hammerite, heb wit en donkerblauw gemengd en dus lichtblauw gekregen, heb gehoord dat vliegen een hekel hebben aan blauw :)
Moet nog 1 zijkant, maar de verf is op en heb alleen nog een klein busje wit hamerslag staan dus dan dat er maar op en ik wil de spijlen van de tussenwand nog met silver doen.
De ruimte lijkt er ineens veel ruimer en lichter door.

Vanmorgen Hippostar Quick gekocht want dat krijgt ze gevoerd en een baal grof zaagsel, normaal gebruik ik vlas maar dat schijnt ze te veel te eten.
Nog 4 nachtjes slapen ........ :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:37

Ik vond het wel tijd om wat fotos van mn nieuwe aanwinst te showen dus die komen straks :D

Leuke fries ziet er goed uit zo op de foto :j

Ik heb 350 betaald voor de klinische en RX keuring van attitude deze maand

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:41

Waar heb jij laten keuren Seven?