Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:24

ingetje3012 schreef:
Wat vinden jullie van deze?
http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/86070
Vind hem wel wat raar op zijn achterbenen staan, of zie ik dat verkeerd?

Ik denk dat hij net een groeispurt heeft gehad in z'n achterhand, dan zijn ze ook altijd wat schraler en hij zal weer even moeten wennen aan z'n verhoudingen ;)
Leuk dier om te zien.

orkaan

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:53

@ingetje ik vind het ook een leuk dier, moet idd duidelijk nog betrekken en die jonge dieren staan er soms ook raar op omdat ze nog niet weten hoe/wat met het lijf...

Iig belangrijk is om echt iemand met verstand van paarden mee te nemen...

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:51

@ingetje Vind je 'm niet te klein? Deze is net zo groot als die ik nu heb gekocht. Ik had 'm ook gezien, maar heb liever een merrie, maar ik zag ook iets aan z'n achterbenen. Ik zou gewoon een keer gaan kijken.

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:55

EN je meetstok meenemen :D

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:35

Veel succes allemaal. Ik ben voorzien, en errug blij. 'k heb het ook al in het andere 'ik zoek een paard' topic vermeld. Ik ga jullie nog volgen en hoop dat jullie snel iets vinden.

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:46

Gefeliciteerd Eb01! Heb je nog een afscheid-van-dit-topic-foto voor ons? :)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:55

ik ben ook wel nieuwsgierig

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:06

Ik wat wazige plaatjes op mijn telefoon en verkoopfoto's zijn niet mooi. Ik zal het weekend wat proberen te schieten. spannend allemaal.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:28

Mijn nieuwe aanwinst staat lekker in de wei met haar 2 nieuwe vriendjes! Prachtig gezicht :)
Bij deze mijn 'afscheid-van-dit-topic' foto ;)
Afbeelding

pauline_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:19

Wat een mooierd! Ziet er heel lief uit.
Morgen weet ik of ik me binnenkort kan afmelden, ik hoop het! Als het morgen allemaal goed gaat heb ik na de herfstvakantie mn paardje. <3

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:23

Wat leuk een topic voor bokkers die een paard zoeken :D
Ik wist wel dat het bestond maar geloof dat ik me nu wel mag aanmelden.
Ik ga even een paar pagina's teruglezen.

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:38

Jaaaaaaaaaaa ik mag me ook afmelden! Ze staat in d'r nieuwe stalletje, heel rustig te zijn. Wat een heerlijkheid!

@LETS wat een prachtig plaatje, geniet ervan!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:45

Prachtig en wat gaat het hard hier ineens! :) Gefeliciteerd allemaal!

Ik heb wel een echte potentiele kandidaat gevonden, even afwachten hoe het allemaal verder loopt. Leuk leuk leuk :)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:59

wat gaan jullie allemaal snelllll, maar wel leuk@!
mooie vos ook hierboven. Gefeliciteerd!

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:52

Ik heb vandaag plotseling een ontzettend leuke merrie gereden..
Afstammeling van Karandasj.

Ik zat erop en het voelde geweldig.. afgelopen 8 jaar altijd me eigen scheurmonster gereden en dit was zo'n heerlijk bevestigd paard.. Een paard waar ik veel van kan leren, en eigenlijk ook waar ik naar opzoek ben, alleen hoorde ik achteraf haar leeftijd waardoor ik toch erg ben gaan twijfelen.
Ze is 14....wordt in mei 15.
Heb net me eigen merrie van 16 verkocht als recreatie maatje, en voor mijn gevoel ga ik er dan niet veel op vooruit behalve dat het echt perfect voelde vandaag en ik het een erg leuk paard vind.

Dillemma,

Wat vinden jullie een acceptabele prijs voor een 14 jarige merrie die L heeft gelopen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:45

Izie schreef:
Ik heb vandaag plotseling een ontzettend leuke merrie gereden..
Afstammeling van Karandasj.

Ik zat erop en het voelde geweldig.. afgelopen 8 jaar altijd me eigen scheurmonster gereden en dit was zo'n heerlijk bevestigd paard.. Een paard waar ik veel van kan leren, en eigenlijk ook waar ik naar opzoek ben, alleen hoorde ik achteraf haar leeftijd waardoor ik toch erg ben gaan twijfelen.
Ze is 14....wordt in mei 15.
Heb net me eigen merrie van 16 verkocht als recreatie maatje, en voor mijn gevoel ga ik er dan niet veel op vooruit behalve dat het echt perfect voelde vandaag en ik het een erg leuk paard vind.

Dillemma,

Wat vinden jullie een acceptabele prijs voor een 14 jarige merrie die L heeft gelopen?

Wat heeft die merrie je te bieden en wat heb jij die merrie te bieden??
Zoals je nu zelf gemerkt hebt, hoeft leeftijd helemaal niet het punt te zijn wat iedereen ervan maakt!!

Vraagprijs??

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:24

wat heb ik te bieden.... iig een prachtig leven met vriendjes en weidegang.. haha, maar qua rijniveau....;)

Ik heb de afgelopen 8 jaar 'leren rijden' op mijn huidige paardje, die nu dus verkocht is..
Ik heb altijd met haar in de B gehobbeld, niet verder gekomen door streken van de merrie op vreemd terrein en in lessen enz.. B Gesprongen en gedressuurd en lekker buiten gereden.

Ik zoek een paardje waar ik en mee kan springen, en mee kan dressuren, en lekker mee het bos in kan..
Wil op concours dressuren, maar heb niet de ambities om de z te gaan halen.. Wil wel graag een leuke b-l1-l2 proef proberen te gaan rijden.
Zelfde geldt voor springen, met een paard wat vertrouwen geef durf in een B parcours wel weer aan, maar veel meer als dat zal ik niet durven denk ik.

Deze merrie gaf een ontzettend prettig en vertrouwd gevoel.. Voelde beter dan ik ( wat klinkt dit erg) gewend was met me eigen paardje in al die jaren..
Absoluut geen spoken zoeker, stond net een paar dagen op deze stal en keek nergens van op, ook niet van bouw en zaag geluiden van 3 meter verderop..
Meeste knopjes zitten er op... leek gewoon een ontzettend eerlijk beest.

Als er iemand is die mij wil helpen d.m.v een filmpje te bekijken? Dit liever via PB omdat ik zelf de eigenaar neit eens ken ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:30

Izie schreef:
wat heb ik te bieden.... iig een prachtig leven met vriendjes en weidegang.. haha, maar qua rijniveau....;)

Ik heb de afgelopen 8 jaar 'leren rijden' op mijn huidige paardje, die nu dus verkocht is..
Ik heb altijd met haar in de B gehobbeld, niet verder gekomen door streken van de merrie op vreemd terrein en in lessen enz.. B Gesprongen en gedressuurd en lekker buiten gereden.

Ik zoek een paardje waar ik en mee kan springen, en mee kan dressuren, en lekker mee het bos in kan..
Wil op concours dressuren, maar heb niet de ambities om de z te gaan halen.. Wil wel graag een leuke b-l1-l2 proef proberen te gaan rijden.
Zelfde geldt voor springen, met een paard wat vertrouwen geef durf in een B parcours wel weer aan, maar veel meer als dat zal ik niet durven denk ik.

Deze merrie gaf een ontzettend prettig en vertrouwd gevoel.. Voelde beter dan ik ( wat klinkt dit erg) gewend was met me eigen paardje in al die jaren..
Absoluut geen spoken zoeker, stond net een paar dagen op deze stal en keek nergens van op, ook niet van bouw en zaag geluiden van 3 meter verderop..
Meeste knopjes zitten er op... leek gewoon een ontzettend eerlijk beest.

Als er iemand is die mij wil helpen d.m.v een filmpje te bekijken? Dit liever via PB omdat ik zelf de eigenaar neit eens ken ;)

En die merrie gaf je dat goede gevoel! Waar mekker je dan nog over?? Geld speelt geen rol!!

Dat is natuurlijk erg kort door de bocht, maar als jij voor jezelf de aanschafprijs kan verantwoorden, het paard gezond is en jij het gevoel hebt dat dit HET paard is, dan maakt het niet uit wat ze moet kosten, althans niet voor iemand anders. Dus: kun je het betalen? Kopen!!!

Je mag me best een link sturen; ik zal er een objectief antwoord bij voegen. Het is echter wel een antwoord op basis van info die jij geeft en mijn interpretatie ervan. Dat antwoord is dus niet heilig, nooit.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:33

ja misschien heb je daar ook wel heel simpel gelijk in... 14 is natuurlijk niet oud.
Ik had volgens mij net al gezegt dat ze behandeld was voor een schimmelinfect in haar voorhoef.. dat is het enige wat ik op dit moment weet dat er aan haar mankeert..
Wil dr wel klinisch laten keuren mocht ik besluiten het te doen.

Ga volgend weekend weer naar dr toe, hij houdt dr voor mij een week bij hem op stal :)

Filmpje komt er zo aan :) bijna upgeload! dank je wel vast!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:38

Ik wil ook wel (als leek) mijn oordeel geven hoor :) Alleen l niveau vind ik nu niet echt je van het als prestatie voor een 14 jarige, maar misschien een reden dat het dier nooit verder is uitgebracht. Dat weet ik niet. De leeftijd zegt ook niks, maar het ligt eraan wat je zelf wil en verwacht. Is dit het eerste andere paard dat je rijdt na je eigen paard? Ik zelf heb gemerkt dat ik op vele paarden relatief makkelijk wegreed idd (mijn bijrijdpaard is ook niet de gemakkelijkste merk ik achteraf), dus voor mij was dat niet genoeg alhoewel me dat de eerste keren bij een nieuw paard zeker in verwarring bracht :j

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:46

Ik weet ook niet zeker wat ze gelopen heeft... L zei degene waar ze nu staat maar dat is dus niet de eigenaar.
het zou inderdaad mijn tweede paard worden. MIjn eigen merrie is een spoken zoeker, gaat er vandoor als ze ergens geen zin meer aan had, en ga zo maar door.. Denk dus idd dat menig paar een verademing zou zijn vergelen met mijn heksje:)
Het is ook echt het eerste paard waar ik ben wezen kijken moet ik eerlijk melden ;)..

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:01

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:13

Mag ik naar iemand filmpjes doorsturen van het paard dat ik vandaag ben gaan kijken? :)
Heb wat meningen nodig!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:26

@ Nathe : Vind het te korte filmpjes om er echt wat over te zeggen.:)

@ Elynia ; Mag wel PB'en hoor ;)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:34