Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Onali schreef:Ze bedoelt dood, niks meer niks minder.
Dreamboy schreef:Kaja schreef:Met alle respect, er zijn in NL grotere problemen dan de wolf. Als je denkt dat het nieuwe kabinet het wolvenprobleem op korte termijn zal verhelpen, dan kom je bedrogen uit. Ongeacht of de partij waar je op gestemd hebt vóór of tegen de wolf is, dit is geen kwestie van winnen door stemgedrag.
Hier heb je zeker een punt Kaya.
Jet schreef:Ik kwam dit bericht nog tegen: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... d-december .
Deze maand dus vier wolven door "verkeer" omgekomen. Maar wat mij opviel: het aantal roedels op de Veluwe: 7! En dan 2 in Drenthe/Friesland. Zeker 39 welpen dit jaar... Waar moet dat naartoe gaan???
DuoPenotti schreef:Dreamboy ik heb al 100 keer eerder geschreven dat ik dat ook zielig vind.
En die herhaling is ook onnodig omdat maar te blijven doen omdat er anders iemand begint te stuiteren.
Maar voor nu is het de enige optie dat er minder komen.
En waarom zeg ik trein. Dat zal in de meeste gevallen het snelste gaan met niet nog een gewond dier.
Geen automobilist die uitwijkt tegen een boom.
En de vorige 2 keer heeft de trein er ook niet om stil gestaan. En wild komt er echt wel vaker onder. Dus die hartverlamming hebben ze wel vaker. Maar dat wilde zwijn komt niet in het nieuws...
Dus mijn opmerking was al met bewuste gedachte gemaakt.
Maar elke keer maar moeten zegge wat erg... Ja dat is het. Maar ook daarvoor moet je bij pro wolf zijn die zonder beperkingen door laat fokken.
rien10 schreef:DP bedoelt niet het doodrijden van wolven als methode, maar als het toch gebeurt, dan is het in ieder geval wel weer een minder. En dan liever door een trein dan door een auto.
Jongens, je moet toch niet denken dat er een motorrijder een wolf aanrijd. Dat wordt de motorrijder zijn/haar dood....
Weer een bewijs dat NL met zoveel wegen en spoorlijnen te klein is voor wolven.
rien10 schreef:Ik snap DP heel goed. Een trein heeft geen schade van een botsing met een wolf en de kans dat de machinist het dier helemaal niet heeft opgemerkt is groot.
Iedere wolf die dood is, kan geen schade meer aanrichten.
DP bedoelt niet het doodrijden van wolven als methode, maar als het toch gebeurt, dan is het in ieder geval wel weer een minder. En dan liever door een trein dan door een auto.
Jongens, je moet toch niet denken dat er een motorrijder een wolf aanrijd. Dat wordt de motorrijder zijn/haar dood....
Weer een bewijs dat NL met zoveel wegen en spoorlijnen te klein is voor wolven.
rien10 schreef:Oh ja, nog even een toevoeging van mijn kant: op Facebook zie je dat dus wel; het doodrijden van dieren als methode, als oplossing. Dat vind ik dus barbaars.
Er zijn vast motorrijdende Bokkers. Hoe denken jullie over een botsing met zo'n groot dier.
Ik moet er niet aan denken dat de politie bij mij aan de deur komt. "Mevrouw, bent u de moeder van S?"
Dreamboy schreef:DP, ik denk echt dat jij mij verkeerd begrijp en vind het jammer dat jij je blijkbaar persoonlijk aangevallen voelt. Ik heb geen zin om daar verder over in discussie te gaan want dan wordt dit topic weer vervuild met zinloze discussies.
rien10 schreef:Oh ja, nog even een toevoeging van mijn kant: op Facebook zie je dat dus wel; het doodrijden van dieren als methode, als oplossing. Dat vind ik dus barbaars.
Er zijn vast motorrijdende Bokkers. Hoe denken jullie over een botsing met zo'n groot dier.
Ik moet er niet aan denken dat de politie bij mij aan de deur komt. "Mevrouw, bent u de moeder van S?"
Dreamboy schreef:Dat is zeker waar. Er zijn in dit verhaal alleen maar verliezers. En om terug te komen op de reactie van Kaja. Er zijn absoluut grotere problemen in de wereld en in Nederland. Maar het probleem Wolf komt voor vele onder ons wel heel dichtbij terwijl die andere problemen wellicht wat verder van ons af staan. Mensen hebben daar grote zorgen en slapeloze nachten om. Dat moeten we ook zeker niet baggetaliseren.
Onali schreef:rien10 schreef:Oh ja, nog even een toevoeging van mijn kant: op Facebook zie je dat dus wel; het doodrijden van dieren als methode, als oplossing. Dat vind ik dus barbaars.
Gister kwam ik nog een krantenartikel tegen.
Automobilist gaat vol in de ankers voor een zwaan op de weg, de motorrijdster achter de automobilist kon niet meer uitwijken.
Zij is overleden.