Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
c_alsemgeest schreef:Ben gek op kleintjes (met body)
Jam was eigenlijk al bijna aan de grote kant. Die kocht ik op 1m65... was bijna 4, dus kwam niet zo veel bij dacht ik. Was uiteindelijk toch ruim 1m72 en heel heeeeel breed en veel front... met mijn korte beentjes is het dan snel "paard waar ga jij met dat meisje heen?"
Warina waren 1m60 en 1m65, dat was meer passend.
Dus ik heb hopelijk een beetje geluk over een paar weken wanneer mijn zoektocht begint
De grotere die een beetje kunnen lopen komen nu niet eens op sporthorses oid. Zijn vaak al weg voordat ze geadverteerd zijn.
Flevolander schreef:Mag ik mij bij jullie melden ? Ik ga langzaam weer uitkijken naar een nieuwe uitdaging..
Het is nog allemaal in de voorpret fase, want voorlopig is de badkamer hier even het eerste aanstaande project, inclusief de bijbehorende kosten. Daarna even de spaarpot aanvullen en rustig eens nadenken wat het uiteindelijke zoekprofiel moet gaan worden. Geen haast dus, maar wel leuk om alvast weer een beetje op de hoogte te raken van de huidige markt..
Flevolander schreef:Ja, ik was net even aan het bijlezen hier in het topic, uiteraard niet vanaf pagina 1 maar als je 10 pagina's terug leest weet je al genoeg idd. Vraagprijzen gaan door het dak, en de paarden worden onder je neus verkocht aan een andere partij..![]()
En in dat opzicht komt er nog bij dat ik denk het zoek profiel te hebben wat half Nederland op zijn verlanglijstje heb staan. We gaan het zien..
minouesmee schreef:De prijzen gaat nergens meer over helaas.
Wij hadden er een gevonden, gisteren aan de telefoon afgesproken dat ik morgen naar de DA bel om een afspraak te maken voor het keuren.
Krijg ik net een bericht dat het paard zo net is opgehaald door iemand anders die niet wou keuren....
Charmaine schreef:Toch zie je hieraan dat de paardenwereld/handel zich weinig aantrekt van wet-en regelgeving, want in principe is er in zo'n geval een koopovereenkomst gesloten en kunnen ze niet meer zo maar aan een ander verkopen...
Flevolander schreef:Charmaine schreef:Toch zie je hieraan dat de paardenwereld/handel zich weinig aantrekt van wet-en regelgeving, want in principe is er in zo'n geval een koopovereenkomst gesloten en kunnen ze niet meer zo maar aan een ander verkopen...
Beste meneer de verkoper, mag ik attenderen op 6:217 BW. ?
Ik gok dat menig particuliere verkoper je met grote ogen staat aan te kijken van verbazing en menig handelaar zijn schouders op haalt. Je hebt helemaal gelijk dat het juridisch van geen kant klopt in "paardenhandelland". Van overeenkomst/verbintenis is tenslotte sprake als je spreekt over aanbod en aanvaarding.
Echter in de praktijk moet het wel om hele dure paarden gaan wil dit aangevochten worden denk ik..
Flevolander schreef:Charmaine schreef:Toch zie je hieraan dat de paardenwereld/handel zich weinig aantrekt van wet-en regelgeving, want in principe is er in zo'n geval een koopovereenkomst gesloten en kunnen ze niet meer zo maar aan een ander verkopen...
Echter in de praktijk moet het wel om hele dure paarden gaan wil dit aangevochten worden denk ik..