Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:19

Oh wat leuk, ben benieuwd waar je mee thuis komt. :j

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:23

c_alsemgeest schreef:
Ben gek op kleintjes (met body) :Y)
Jam was eigenlijk al bijna aan de grote kant. Die kocht ik op 1m65... was bijna 4, dus kwam niet zo veel bij dacht ik. Was uiteindelijk toch ruim 1m72 en heel heeeeel breed en veel front... met mijn korte beentjes is het dan snel "paard waar ga jij met dat meisje heen?" _O-

Warina waren 1m60 en 1m65, dat was meer passend.
Dus ik heb hopelijk een beetje geluk over een paar weken wanneer mijn zoektocht begint :)

De grotere die een beetje kunnen lopen komen nu niet eens op sporthorses oid. Zijn vaak al weg voordat ze geadverteerd zijn.

Ga even kijken bij Lennard. Echt een maatje voor jou die bruine van 3. Is nu 163 en met een lekkere hals erop en veel front. Helaas geen vos, maar hij is echt heel leuk!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 17:12

Ik ben nu eerst aan het genezen van een OK, dus duurt even voordat ik kan gaan kijken :+
Dus ik gok dat alles wat nu te koop staat dan wel weg is.

Ik kijk trouwens niet naar kleur.

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:05

Zijn er nog aanbevelingen voor betrouwbare handelsstallen?
Al maanden zoekende naar een braaf recreatie paardje, hoeft verder dressuurmatig niet veel te kennen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 12:56

Mag ik mij bij jullie melden ? Ik ga langzaam weer uitkijken naar een nieuwe uitdaging..

Het is nog allemaal in de voorpret fase, want voorlopig is de badkamer hier even het eerste aanstaande project, inclusief de bijbehorende kosten. Daarna even de spaarpot aanvullen en rustig eens nadenken wat het uiteindelijke zoekprofiel moet gaan worden. Geen haast dus, maar wel leuk om alvast weer een beetje op de hoogte te raken van de huidige markt..

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:08

Flevolander schreef:
Mag ik mij bij jullie melden ? Ik ga langzaam weer uitkijken naar een nieuwe uitdaging..

Het is nog allemaal in de voorpret fase, want voorlopig is de badkamer hier even het eerste aanstaande project, inclusief de bijbehorende kosten. Daarna even de spaarpot aanvullen en rustig eens nadenken wat het uiteindelijke zoekprofiel moet gaan worden. Geen haast dus, maar wel leuk om alvast weer een beetje op de hoogte te raken van de huidige markt..

De huidige markt is 1 groot gekkenhuis :o

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:16

Ja, ik was net even aan het bijlezen hier in het topic, uiteraard niet vanaf pagina 1 maar als je 10 pagina's terug leest weet je al genoeg idd. Vraagprijzen gaan door het dak, en de paarden worden onder je neus verkocht aan een andere partij.. :Y)

En in dat opzicht komt er nog bij dat ik denk het zoek profiel te hebben wat half Nederland op zijn verlanglijstje heb staan. We gaan het zien..

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:18

Flevolander schreef:
Ja, ik was net even aan het bijlezen hier in het topic, uiteraard niet vanaf pagina 1 maar als je 10 pagina's terug leest weet je al genoeg idd. Vraagprijzen gaan door het dak, en de paarden worden onder je neus verkocht aan een andere partij.. :Y)

En in dat opzicht komt er nog bij dat ik denk het zoek profiel te hebben wat half Nederland op zijn verlanglijstje heb staan. We gaan het zien..

Ja het is echt bijna niet te doen, ik ben al maaaaanden zoekende, zo'n 10 paarden bekeken, die of niet door de keuring komen of anders zijn dan in de omschrijving :7

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:26

Oef dat is wel zuur inderdaad.

Het valt mij vooral op dat een paard tegenwoordig minimaal 15 k moet kosten. Dat heb ik in al die jaren nog nooit betaald voor een paard.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:37

Voor 15k doe ik in de dressuurwereld een vreugde dansje hoor :+

Maar het klopt, de prijzen zijn bizar op het moment.
Maar dat zijn de kosten qua houden ook, dus wordt ook doorberekend.
En dan heb je altijd nog die gekke buitenlandse kopers die gewoon een leuke 4 jarige gewoon voor 80k durven kopen vanaf een filmpje :')
Dat doet de markt ook geen goed.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:40

De prijzen gaat nergens meer over helaas.

Wij hadden er een gevonden, gisteren aan de telefoon afgesproken dat ik morgen naar de DA bel om een afspraak te maken voor het keuren.
Krijg ik net een bericht dat het paard zo net is opgehaald door iemand anders die niet wou keuren.... :+

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:56

minouesmee schreef:
De prijzen gaat nergens meer over helaas.

Wij hadden er een gevonden, gisteren aan de telefoon afgesproken dat ik morgen naar de DA bel om een afspraak te maken voor het keuren.
Krijg ik net een bericht dat het paard zo net is opgehaald door iemand anders die niet wou keuren.... :+

Jaaaaa!? Frustrerend

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 14:55

Heel frustrerend! Erg jammer, maar kan er helaas niks meer aan doen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:06

Daar moet je ook niet tegen op willen, iemand die koopt zonder keuren

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:48

Flevolander schreef:
Daar moet je ook niet tegen op willen, iemand die koopt zonder keuren

Nee precies... dan laat ik ze ook varen hoor.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:53

Toch zie je hieraan dat de paardenwereld/handel zich weinig aantrekt van wet-en regelgeving, want in principe is er in zo'n geval een koopovereenkomst gesloten en kunnen ze niet meer zo maar aan een ander verkopen...

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:11

Charmaine schreef:
Toch zie je hieraan dat de paardenwereld/handel zich weinig aantrekt van wet-en regelgeving, want in principe is er in zo'n geval een koopovereenkomst gesloten en kunnen ze niet meer zo maar aan een ander verkopen...

Beste meneer de verkoper, mag ik attenderen op 6:217 BW. ?

Ik gok dat menig particuliere verkoper je met grote ogen staat aan te kijken van verbazing en menig handelaar zijn schouders op haalt. Je hebt helemaal gelijk dat het juridisch van geen kant klopt in "paardenhandelland". Van overeenkomst/verbintenis is tenslotte sprake als je spreekt over aanbod en aanvaarding.

Echter in de praktijk moet het wel om hele dure paarden gaan wil dit aangevochten worden denk ik..

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:20

Dat is echt niet netjes vind ik, echt erg dat de markt momenteel zo gek is :-( ik prijs mezelf maar gelukkig dat ik mijn paard in alle rust heb mogen kopen voor een normaal bedrag omdat de vorige eigenaresse een clic tussen nieuwe eigenaar en het paard en een goed huis belangrijker vond dan snelle verkoop.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:27

Flevolander schreef:
Charmaine schreef:

Beste meneer de verkoper, mag ik attenderen op 6:217 BW. ?

Ik gok dat menig particuliere verkoper je met grote ogen staat aan te kijken van verbazing en menig handelaar zijn schouders op haalt. Je hebt helemaal gelijk dat het juridisch van geen kant klopt in "paardenhandelland". Van overeenkomst/verbintenis is tenslotte sprake als je spreekt over aanbod en aanvaarding.

Echter in de praktijk moet het wel om hele dure paarden gaan wil dit aangevochten worden denk ik..

Wij stonden in ons recht met een koopovereenkomst bij een huis van 8 ton en zelfs dan trekt zowel makelaar als verkoper zich er niks van aan. Wij hadden in dit geval tijdsdruk wat bij een rechtszaak niet handig is en de kosten die er bij horen zijn ook niet grappig.
Dus ja een mondelinge(alleen bedrijfsmatig) of schriftelijke overeenkomst is rechtsgeldig maar in de praktijk word er maar weinig echt netjes naar gehandeld.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:34

Flevolander schreef:
Charmaine schreef:

Deze was scherp geprijsd dus is het aanvechten niet waard inderdaad.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:56

Dat is dus ook precies wat ik bedoel. Mss had ik dat er nog bij moeten vermelden, leek me evident. Dat er dus fors misbruik van wordt gemaakt omdat het niet de moeite loont om er werk van te maken.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 18:17

Zoeken jullie ook over de grens? Als ik op 2dehands.be kijk (België) vind ik de prijzen best meevallen hoor.

mystery3434

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 18:27

hwn schreef:
Zoeken jullie ook over de grens? Als ik op 2dehands.be kijk (België) vind ik de prijzen best meevallen hoor.

Ik hou 2dehands in de gaten, omdat ik in België woon en de prijzen vallen nog mee. Toch val ik op momenten van mijn stoel wat ze aanbieden en voor welke bedragen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 19:32

Noorden van België is voor mij vrij dichtbij, in eerdere zoektochten heb ik dat toen ook meegenomen inderdaad. Puntje Friesland of Limburg is voor mij een heel stuk verder.

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 19:33

Ben wel even benieuwd naar jullie mening over de markt. Zal deze gekte nog even doorgaan of zal het over een jaar wel afgezwakt zijn?
Sta beetje op het punt van nog even aanhouden of toch nu weg doen,..