Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moeshie

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 16:22

Stille meelezer meldt zich: ik ken dit spel (iets met hele lange bus-auto en vliegritten en niet kunnen slapen) en ik wil je dezelfde frustratie die wij hebben doorgemaakt toen besparen. Er is werkelijk geen fruit te bedenken dat met e -i- begint (in het nl tenminste) behalve een soort pruim. Wij hadden geen ontvangst/internet, dus het heeft ons letterlijk dagen van ons leven gekost . *gaat weer onder meeleessteen*

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 16:33

De Icaco! Een paradijs pruim.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 17:25

Ik zou ook geen fruit kunnen bedenken dat met een I begint. Toch geen europees fruit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 17:54

Op je vraag hoe ik Frans heb geleerd: paar jaar elke dag Duolingo (Frans - Engels), schriftelijke cursus LOI, het hier veel praten, les van een vriendin via Skype, TV en radio en onder de mensen. Ik wil vooral praten want Frans heeft twee talen: een praat taal en een schrijf/ lees taal. Afschuwelijk voor een dyslexia (hahaha).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 18:01

pien_2010 schreef:
Op je vraag hoe ik Frans heb geleerd: paar jaar elke dag Duolingo (Frans - Engels), schriftelijke cursus LOI, het hier veel praten, les van een vriendin via Skype, TV en radio en onder de mensen. Ik wil vooral praten want Frans heeft twee talen: een praat taal en een schrijf/ lees taal. Afschuwelijk voor een dyslexia (hahaha).

Ik zou beide willen maar wil beginnen met het schrijven ivm zinsbouw enz. Met praten klap ik dicht ook al kan ik echt een basis gesprek voeren. Ik twijfel dan over de zinsbouw en dan klap ik dicht.

moeshie schreef:
Stille meelezer meldt zich: ik ken dit spel (iets met hele lange bus-auto en vliegritten en niet kunnen slapen) en ik wil je dezelfde frustratie die wij hebben doorgemaakt toen besparen. Er is werkelijk geen fruit te bedenken dat met e -i- begint (in het nl tenminste) behalve een soort pruim. Wij hadden geen ontvangst/internet, dus het heeft ons letterlijk dagen van ons leven gekost . *gaat weer onder meeleessteen*

_O- dan sla ik ‘m over. :))

Ik neem elke keer een ander thema. Tis beter dan piekeren. :+

Rêve deed vandaag pas op commando.

Ze heft haar been op en zet m neer en braadt om haar snoepje. dus ik ‘serieus Rêve? Kom, pás en tegoei.’
Ze zucht. Heft haar been terug op. Brengt het zelfs wat naar voren en laat het daar hangen terwijl ze me aan kijkt van ‘krijg ik dan NU mijn snoep?’ _O-
Ja meisje. Nu krijg je snoep. :))

De lessen bij Chris doen ons goed. Niet alleen krijg ik meer sprong in haar galop gereden maar vandaag reden we per ongeluk een galop-stap overgang. _O-

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 18:25

En ik denk: gisteren je knieschijf eraf en vandaag weer rijden... je bent wel een bikkel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 19:45

Muga schreef:
En ik denk: gisteren je knieschijf eraf en vandaag weer rijden... je bent wel een bikkel.

Ik heb gisteren Sam al gereden. :o _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 22:26

Je bent je eigen beul geloof ik. :+ Een ander zou een week niet kunnen rijden al dan niet op doktersbevel. Jij doet gewoon door. %) :wow:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 23:45

petraaken schreef:
Je bent je eigen beul geloof ik. :+ Een ander zou een week niet kunnen rijden al dan niet op doktersbevel. Jij doet gewoon door. %) :wow:

Ik heb beloofd dat ik mee zou rijden. Zolang ik kan sturen doe ik mee. :j

Daarna kan ik rustig aan doen. Heb ook al wedstrijd gereden met een nier-crisis. (Onder een spuit met pijnstillers ).

Met gebroken ribben (gewone pijnstillers) en met mijn gebroken kuitbeen en gebarsten schouderblad . Die laatste had K wel getaped toen. :+
Ik stop niet snel met rijden. :\ als ik zeg ‘ik kan niet rijden.’ Is ook iedereen erg bezorgd. _O-

Met mijn kuit had ik beloofd om Rêve niet te rijden omdat die toen kort onder het zadel was en ik ga staan in mijn beugels bij kuren en dat geeft dus veel druk op dat kuitbeen. Mijn man zou haar longeren en deed dat ook trouw. Ik zat steeds te kijken en na een week kon hij het niet meer aan en zei ie ‘pak uw tok en ga er ff op ma ik doe alles!’ _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 08:19

Oké, ik begin te geloven dat er toch een vijs niet helemaal goed zit in jou hoofd. rijden met gebroken ribben en kuitbeen. :oo :oo :oo :oo

Volgens mij moeten ze jou meer tegen jezelf beschermen ook al is dat op gevaar van hun eigen leven. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 08:42

Het doet mij ook een beetje denken aan zelfkastijding :=

Kan me voorstellen dat man het spontaan aan zijn hart krijgt als jij het uitschreeuwt van de pijn :(:)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 08:56

petraaken schreef:
Oké, ik begin te geloven dat er toch een vijs niet helemaal goed zit in jou hoofd. rijden met gebroken ribben en kuitbeen. :oo :oo :oo :oo

Volgens mij moeten ze jou meer tegen jezelf beschermen ook al is dat op gevaar van hun eigen leven. :D

Ik vermoed ook dat de hond niet wilde voorkomen dat haar man haar zou helpen, meer zorgen dat ze niet geholpen KAN worden, opdat ze gewoon eens rust neemt :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-22 12:45

Er is een periode geweest dat Rêve elke maand wel iets brak of kneusde. Het kuitbeen was Sam. Wel per ongeluk. We vielen samen en er kwam te veel torsie op het been dat bovenaan lag. Lag vast onder hem dus kon nergens heen.

Als ik elke keer als Rêve iets brak moest rusten was ze nooit zadelmak geraakt. _O-

Afbeelding

Mijn lieve pup. :+:

Ik ben nagekeken door een neuropsycholoog. Op wat PTSD was alles in orde. O:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:51

Achgos wat een tuthola die pup :+:

Fijn dat alles in orde was. Nouja op een hele waslijst aan mankementen na dan :=

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:52

Je hebt iig goed gezelschap!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 13:29

Nou, het is er ook weer er voor om op de bank te liggen bij de baas. :D

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 13:43

Ideaal zo'n schoot-pup. Verplichte rust en lekker kacheltje tegen je aan.

Ik probeer een deel van mijn katten daar toe te trainen. Helaas vinden ze dat ik niet genoeg stil zit dus willen niet bij mij op schoot.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:03

Fijn dat volgens neuroloog op PTSD na, alles in orde is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 15:15

nouja psychologisch iig. :))

neurologisch is een ander verhaal maar psychologisch zit het vrij goed naar omstandigheden. :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 00:29

Zo. Sammie was flink in de les. Hij heeft wel wat last van de plotse kou :(:) 150gr dekentje op. Tis hier echt koud en nog nat ook. Hij moest even op gang komen. Chris zag niks (Jeanette ook niet.) maar toen ik zei dat hij wat stijf voelde in zijn bovenlijn nam Chris dat gewoon van me aan en hebben we hem trager opgewarmd. Eens warm liep hij fantastisch. :+: fijn wachten op mijn hulpen. Niet druk worden van wissels… vliegende en eenvoudige wissels konden we gewoon afwisselen.. :+:

Rêve is ook al dagen een bitch. Net ging ik ze binnen halen en ze was aan het drammen. Dus ik zeg ‘Rêve meiteke doe eens niet zo chagerijnig, wilt gij ook uw dikker deken?’
En I kid you not… Rêve heb ik het zachte geluidje dat volgde alleen nog maar horen maken naar Joy… echt zo’n ‘merrie piepje’ maar niet het gefrustreerde maar het zachte…

Dus ik laat ze binnen. Mevrouw staat in haar stal te wachten. Ik was ondertussen al half vergeten wat ik gezegd had (ik hang ‘s avonds al hooi op zodat ze morgen meteen hooi hebben).

Dus ik zeg ‘wat scheelt meid? Ga eten.’
Weer dat zachte piepje/murmeltje. Toen herinnerde ik me wat ik gezegd had dus ik wissel haar deken en ze ging tevreden eten…

Ik zweer dat ze some begrijpen wat ik zeg. :=

Ik heb tape wat mijn lijf een beetje moet helpen zondag. :j

Also: kan je een rijlegging met siliconen laten krimpen zonder ze te smelten? Heb een goedkope reserve gekocht zodat ik zondag na de proeven een droge kan aan doen (en als we een podiumplaats rijden wil ik geen cider op mijn goede.) maar ondanks de kindermaat is ie ruim. Niet te groot perse maar iets strakker is mooier.

En tot slot: op de zak staat dat je die niet over een kinderhoofdje mag trekken…
1. Ik vind dat érg specifiek… mag het wel over het hoofd van die irritante buurman dan? Past ook.
2. Brengen ze ouders nu op ideeën nadat ze zien hoeveel het kost eens er witte rijleggings in huis komen? Zo van: kijk ik wil alleen
Maar zeggen… het mag niet, maar Tis wél effectief?

En de modderige knapperd:

Afbeelding

Afbeelding

Vigo kwam ook aandacht vragen

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 07:49

Wat schattig van Rêve, en paarden kunnen ons begrijpen vooral als je met beelden en filmpjes in gedachte met ze praat.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 07:51

Paarden snappen meer dan wij denken :j
En wat ziet die Joy er toch wijs uit, hij wordt almaar mooier!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 12:56

Het is ook wel een plotse overgang hé van warm naar koud weer. Dus kan ik het begrijpen dat ze zich nog niet hebben kunnen aanpassen.

Ik wordt steeds nieuwsgieriger hoe Joy er volgend jaar gaat uitzien. Hij groeit mooi vind ik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 13:46

Idd, ik had gisteren mijn vest aan (normaal rijd ik altijd in korte mouwen) en had het zelfs tijdens de les gewoon fris. Het is gewoon de wind in combinatie met de regen én dan die plotse omslag (we gingen letterlijk van 30 graden naar 15 hier)...

Dus dikker dekentje op. :j
Sam heeft echt geen back on track stal beschermers gekregen. :n :o

Joy is prachtig aan het worden, hij blijft ook mooi droog in de benen. Hoe ze uiteindelijk uit zien zie je pas op RX maar als ik dan naar Vigo kijk zie je wel een groot verschil. Voor Vigo vrees ik eigenlijk een beetje, niet dat ie stuk is, maar of ie echt sterk beenwerk heeft twijfel ik aan. (hij is ook geboren met een afwijkende stand, dat helpt niet natuurlijk, wellicht moet ie daar nog "doorheen groeien".)
Maar ik denk als ik N was dat ik die benen zou laten na kijken. :o Zeker omdat ie al eens met een dik been gelopen heeft...Was hem gisteren nog aan het bekijken omdat ie zo kwam knuffelen en dan probeer ik hem altijd overal aan te raken om hem te laten wennen (want het blijft een angsthaas) en zo kwam ik dus bij zijn benen en ik dacht echt "N meid, laat hem asjeblieft na kijken voor je hem beleerd..."

Helaas kan ik me daar niet echt in moeien, toen hij met zijn dik been stond heb ik gezegd van de DA te laten kijken omdat dat IMO niet normaal is voor een jaarling. Ofwel hebben ze dan een klap gehad ofwel hebben ze zich mistrapt. Zeker omdat ze constant buiten lopen dus veel beweging. Zo ver ik weet is er toen alleen gekoeld. :o

Joy had de smid en de DA bij zich zodra N stuurde dat hij stijf liep. :o :o Liever nu kort op de bal spelen en straks een gezond paard dan nu een ontsteking laten woekeren.

En nu klink ik echt als een bitch maar ik vind het gewoon zo'n zonde. Ik vind Vigo echt een heel leuk paard. Tis een slungel nu maar hij is echt niet verkeerd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 07:21

Goedemorgen dames… niet mijn favoriete uur:

Afbeelding

Sam en Rêve staan al buiten. Sam heeft zijn back on tracks aan gehad en heeft duidelijk veel rustiger in de stal gestaan. Vandaag wordt een lange dag. Als het een andere wedstrijd was belde ik af maar we kunnen daar wel droog losrijden normaal.
Teamgenoten en concurrentie-teams al succes gewenst… Nu eerst koffie!

Afbeelding
Eentje om die vorige uit jullie geheugen te wissen. _O-