Selina schreef:lies schreef:Ik meld me ook voorzichtig..![]()
Na ruim 15 jaar niet echt meer te hebben gereden, heb ik het afgelopen half jaar een paard bijgereden, maar helaas was dat geen succes tussen de eigenaar en mij. We hebben afscheid van elkaar genomen.
Nu denk ik er over om zelf maar weer een paard te gaan kopen. Maar ik vind het lastig, we kunnen het prima betalen, maar het is wel een flinke hap uit je 'normale' bestedingspatroon. Je leeft naar je mogelijkheden en je went daar aan, met een paard erbij zullen we ons toch wat moeten aanpassen. Gek genoeg had ik vroeger geen cent te makken en toch een paard, nu zitten we redelijk goed financieel en vraag ik me steeds af of ik dat geld wel kan (of beter gezegd, wil) missen..
Daarbij komt ook nog, ik ben geen superheld/superruiter, dus het moet wel een lief/braaf paard zijn. Bij veel paarden die te koop staan, staat; niet voor bange/onzekere ruiter. Ben ik dat? Beetje wel denk ik, misschien door de lange pauze en ben ook geen 25 meer. Hoe groot is de kans op een enorme mismatch. Wordt niet elk paard een beetje onzeker, van een onzekere ruiter?
Kortom, dilemma's, dillema's. Hoe dan ook, ik volg jullie ondertussen en wie weet binnenkort toch maar eens wat gaan bekijken, om het wat concreter te maken. Misschien dat ik dan pas echt ga voelen of ik het aandurf.
Er zijn gelukkig ook genoeg paarden die wel geschikt zijn voor de onzekere ruiter. Zijn alleen wel snel weg, want die wilt iedereen. Maar je kan bij zo’n advertentie ook doorvragen wat ze dan bedoelen. Is het paard dan zelf onzeker, wil het nog wel eens opzij springen, is het heel heet met rijden oid. Zo mag van mij een paard best schrikken en opzij springen, maar het moet geen rillerig dier zijn of heel voorwaarts.
Denk dat als je een paard hebt, je vanzelf went aan de nieuwe (financiële) situatie.
En vergeet niet dat paarden ook een klik met hun mens kunnen hebben en daar dingen van accepteren die ze van anderen niet accepteren.
Daarnaast kost een paard ook tijd. Tijd die je niet besteed aan andere dingen (en daar ook geen geld uitgeeft).