tita schreef:Chichika schreef:het paard is nog te koop die ik wil kopen , en ze hadden zo veel mensen toen raar he
hij s niet door de keuring door gaat om afstamming florett as dus pas op
Niet op MP neem ik aan
nee SH
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mamabird schreef:Wij zijn inmiddels ook op zoek naar een paard voor mijn dochter. Dat is geen hele dappere, dus braaf en ongecompliceerd zijn de kernwoorden in onze zoektocht. Ik heb van de week een oproepje op Fb gezet, kijk op mp en FB en heb hoop gevestigd op de kennissenkring...
Oproep op FB:
Het blijft toch kriebelen, dus wij zijn inmiddels op zoek naar een paard voor mijn dochter (en een beetje voor mijzelf ) om wat mee te dressuren en buiten te rijden (en misschien af en toe een sprongetje)
(Lange) Wensenlijst:
- Super braaf, no-nonsens dier, lief, vriendelijk
- verkeersmak, ook voor groot verkeer!
- Leeftijd vanaf 8 tot 18 (maar een toffe leermeester van 20 valt te overwegen)
-Gezond
-stokmaat ergens vanaf 1.55m tot 1.65m. Voorkeur voor de ietwat robuustere bouw. Geen iel paard.
-GEEN koudbloeden of Spaans-achtige. Leuke kruising valt te overwegen
- makkelijk in de mond, nageeflijk
-moet met andere paarden in de wei kunnen.
-normale prijsklasse (€4500) (wij zoeken geen 2e totilas , gewone normale gangen vinden wij prima)
Geen ril, sensibel Duracell konijn, we zoeken echt een zelfverzekerd relaxed dier.
We hebben een voorkeur voor een ruin, maar een merrie zonder merriekuren mag ook.
Kleur maakt niet uit
Wij bieden een fijne plek bij ons aan huis met het hele jaar overdag buiten met soortgenoten en ‘s avonds op stal. Een paard wat perfect past hoeft hier nooit meer weg.
We zoeken niet persé de knapste, maar wel de allerliefste
I know, dit word een uitdaging, maar hoop toch op een fijn dier waarmee ik mijn dochter met een gerust hart op stap kan laten gaan.
Vandaag naar een paard gaan kijken (de eerste...) Wat een tegenvaller was dat zeg.... 1 uur en 25 minuten gereden en het paard is gewoon niet helemaal rad in stap en draf.... Bleek als veulen ooit iets meegemaakt te hebben en daardoor niet helemaal zuiver. Dat soort info krijg ik dan liever in het voorgesprek....
N0a"
[quote="Spaansepony schreef:Gini schreef:Gefeliciteerd Lindipre!
Spaansepony, heel benieuwd naar wat je weer hebt weten te scoren.
[ [url=m/WqznxQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
mamabird schreef:Wij zijn inmiddels ook op zoek naar een paard voor mijn dochter. Dat is geen hele dappere, dus braaf en ongecompliceerd zijn de kernwoorden in onze zoektocht. Ik heb van de week een oproepje op Fb gezet, kijk op mp en FB en heb hoop gevestigd op de kennissenkring...
Oproep op FB:
Het blijft toch kriebelen, dus wij zijn inmiddels op zoek naar een paard voor mijn dochter (en een beetje voor mijzelf ) om wat mee te dressuren en buiten te rijden (en misschien af en toe een sprongetje)
(Lange) Wensenlijst:
- Super braaf, no-nonsens dier, lief, vriendelijk
- verkeersmak, ook voor groot verkeer!
- Leeftijd vanaf 8 tot 18 (maar een toffe leermeester van 20 valt te overwegen)
-Gezond
-stokmaat ergens vanaf 1.55m tot 1.65m. Voorkeur voor de ietwat robuustere bouw. Geen iel paard.
-GEEN koudbloeden of Spaans-achtige. Leuke kruising valt te overwegen
- makkelijk in de mond, nageeflijk
-moet met andere paarden in de wei kunnen.
-normale prijsklasse (€4500) (wij zoeken geen 2e totilas , gewone normale gangen vinden wij prima)
Geen ril, sensibel Duracell konijn, we zoeken echt een zelfverzekerd relaxed dier.
We hebben een voorkeur voor een ruin, maar een merrie zonder merriekuren mag ook.
Kleur maakt niet uit
Wij bieden een fijne plek bij ons aan huis met het hele jaar overdag buiten met soortgenoten en ‘s avonds op stal. Een paard wat perfect past hoeft hier nooit meer weg.
We zoeken niet persé de knapste, maar wel de allerliefste
I know, dit word een uitdaging, maar hoop toch op een fijn dier waarmee ik mijn dochter met een gerust hart op stap kan laten gaan.
Vandaag naar een paard gaan kijken (de eerste...) Wat een tegenvaller was dat zeg.... 1 uur en 25 minuten gereden en het paard is gewoon niet helemaal rad in stap en draf.... Bleek als veulen ooit iets meegemaakt te hebben en daardoor niet helemaal zuiver. Dat soort info krijg ik dan liever in het voorgesprek....
ikke schreef:boemel schreef:Ik heb vanmiddag een afspraak voor een 5 jarige ruin (170cm), die braaf zadelmak is. Aandachtspunt zal voor mij vooral de hals zijn. Hij heeft een redelijke onderhals ontwikkeld. Verder vind ik het een mooi type.
Dan heb je nog zo enkele aandachtspunten.
November108 schreef:@boemel veel plezier vanmiddag!
@irma liegen hoort natuurlijk niet, maar heel gek is het toch niet dat het tweede paard al verkocht is dan? Dat heeft toch niks met het keuren te maken, maar inderdaad met dat jullie alleen in het weekend kunnen? Dat is voor mij ook het geval en ik weet dat ik daardoor veel misloop.
Sintara schreef:Heel veel verkopers reageren om te beginnen al helemaal niet. Typ je een heel verhaal, stelt vragen en dan.. Niks. Ok dan. Ik heb daar wel een beetje de neiging van gekregen kortere berichtjes te sturen..
Spaansepony schreef:Heel simpel Irma, in deze tijd gaan ze als zoete broodjes. Zie je een leuk dier zul je eigenlijk nog direct in de auto stappen. Zeker de dieren die ook een normale prijsklasse hebben. En eerlijk, je gaat amper aan handelaren ontkomen. En zeker als je wilt keuren moet dat voor jou niet uitmaken. Met een beetje handgeld als je echt een leuk dier ziet kan je bij een handelaar vaak nog 2 x terug komen voor je definitieve beslissing omtrent het paard.