Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:11

Berdien! Ook al een mijlpaal! *\o/* *\o/*

PSvanLot

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:19

Wat fijn Berdien! Toffe kleur heeft je paard!

Ik vandaag fijn gereden! Ze was heerlijk relaxed en vandaag voor het eerst alleen opgestapt in de baan ipv op de stenen.
Morgen weer een kort rondje en dan weer weekend vrij.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:30

Ik zit echt vastgeketend op een roze wolk haha! We hebben eerst rondje gewandeld, compleet met zadel en hoofdstel. Oh en het kriebelde zó om er even op te zitten.. Dus toen we terug kwamen zei ik dat tegen vriendin (tevens staleigenaresse) en die zei 'Dan doe je dat toch gewoon?'

.... :)*

Nou dus heb mijn cap gepakt, Feyre naar de bak gebracht en ben opgestapt. Dat was het :') :') :') Letterlijk opstappen en wegstappen. ZO GAAF! Rondje door de bak gestapt en toen was het ook genoeg hoor, meer hoeft ze echt nog niet. Lekker veilig aan een touwtje, staleigenaresse had haar vast. Maar jongens... dat gevoel! Wat is dat toch ontzettend gaaf. En wát een retebraaf paard heb ik toch. Heerlijk beest :+:

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:32

Das ook stom zeg, dat je niet meer informatie kreeg...inderdaad morgen maar even bij de huisarts vragen anders? Wel fijn dat het niet gebroken is gelukkig!!

Brave Prazani rijden in de rijbak! *\o/*

Mac is heerlijk relaxed Anouk, gaat goed zo! :)

Wat tof Berdien, mijlpaal!! *\o/* Feyre staat er ook echt zo bij van 'doe ik elke dag hoor :z ' :)) Heel relaxed!

Wat goed dat de jouwe nu ook zo relaxed gaat PSvanLot! :)

Hier ook een primeur vandaag...voor het eerst helemaal alleen zonder dat iemand Pinda vast hield opgestapt :):) Ze heeft nog geen haar bewogen, de brave muppet <3 Daarna hard gewerkt in de les, puur op gehoorzaamheid over tempo/richting maar heel leerzaam voor beiden weer :)

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:55

Wauw jongens wat zijn jullie lekker bezig!

Anoek fijn dat je voet niet echt heel erg stuk is, zag er heftig uit!

Feyre zo braaf, wat een super gevoel moet dat zijn!

Pinda braaf met opstappen en lekker gelest fijn!

Hier een dame met nieuwe vrienden genaamd pionnen... zucht.... ze gingen niet mee naar binnen dus mevrouw zei nee... ik ga niet mijn box in ik blijf hier in de stalgang wachten op mijn vrienden... die laat je niet in de steek toch... vind ze iets eindelijk leuk krijg je dit... figuur.
Morgen de les/kennismaking ben heel erg benieuwd!
Afbeelding

massen9886

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 06:35

Heehoi, wat leuk dat jullie hier alle verhalen op zetten over het zadelmak maken! Ik ben Marlies en probeer dit jaar mijn 4 jarige ruin Alatis zadelmak te gaan maken. Welk bit gebruiken jullie hiervoor?

Wij zijn nu zo ver dat we kunnen longeren in ontspannen sfeer en beginnen met singel om te doen.

Afbeelding

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:51

Hoe gaat het vandaag met je voet, Granoek? Zal wel flink zeer doen? :(:)

Hahaha, Phuddle. Haar nieuwe vrienden _O-
Succes vandaag!

Goed bezig Vientje *\o/*

Welkom massen9886

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 08:27

massen9886 schreef:
Heehoi, wat leuk dat jullie hier alle verhalen op zetten over het zadelmak maken! Ik ben Marlies en probeer dit jaar mijn 4 jarige ruin Alatis zadelmak te gaan maken. Welk bit gebruiken jullie hiervoor?

Wij zijn nu zo ver dat we kunnen longeren in ontspannen sfeer en beginnen met singel om te doen.

[ [url=m/WFBNex.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IwuvQM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk!

Ik denk dat het bit niet zoveel uitmaakt en dat her vooral passend moet zijn. Niet ieder paard heeft hetzelfde formaat mond. De een loopt fijner op een brede bustrens, de andere op een watertrens. Sommige op dubbel gebroken en andere op enkel.

Ik heb er een koperen D-trens dubbel gebroken met anatomisch mondstuk van BR in zitten. Waarom? Omdat dat nog in het hoofdstel zat.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:51

Welkom Marlies!

Ik heb een Myler bit in gebruik. Vind dat erg fijne bitten, en hoewel hij nu nog wat aan de grote kant is denk (vrees :+ ) ik dat ze er nog wel in groeit. Ze heeft net als haar voorganger best een klein mondje, dus ik vind een dunner bit dan wel net zo prettig voor haar. Daarnaast liep haar voorgang er ook echt fantastisch op de Myler.

Gisteren had ze dus weer eens het hoofdstel+bit in. Af en toe wandel ik daarmee (met een halster erover), zodat dat ook normaal wordt. Ze had het bit nog niet in of ze spuugde een dop uit :') :') Dat was direct het antwoord op de vraag of ze nog wisselt :')

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:57

Maylinn heeft een nieuwe posse :)) Het is wel een dametje zo te horen. Succes vandaag!

Welkom Marlies! Leuke Haf :)

Ik rij Pinda nu op een simpele dubbelgebroken kneveltrens (aangezien ik voor het opstappen nog wel even longeer vind ik de knevels fijn, en hij is ook mooi duidelijk qua sturen), maar ze heeft met zadelmak maken echt vanalles al ingehad. Als het maar past idd, je gaat vanzelf merken wat ze fijn vinden :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:18

Het bit wisselt per paard. Ik begin vaak met een ongebroken trens, maar de merrie die ik vorig jaar beleerd heb vond dat verschrikkelijk. Die rij ik nu op een dubbelgebroken D-trens. Prazani heeft een ongebroken watertrens van Trust met een tongboog en zijn moeder wordt gereden met een simpel ongebroken bustrensje.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:25

Ik had gister toch wat...

Ben ik aan het rijden, komt er een moedereend met 8 jonge eendjes uit het weiland gelopen. Loopt zo mijn box in met heel haar gezin. Ik dacht toch maar even in de gaten houden.
10 minuten later komen ze er weer uit en kruisen dwars door de bak over de diagonaal naar de overkant. Gelukkig gaaf het paard er niet veel om, ze wandelden rakelings voor ons langs.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 10:36

fransje23 schreef:
Hoe gaat het vandaag met je voet, Granoek? Zal wel flink zeer doen? :(:)

Hahaha, Phuddle. Haar nieuwe vrienden _O-
Succes vandaag!

Goed bezig Vientje *\o/*

Welkom massen9886

Het gaat me nog slechter dan gisteren eigenlijk :+ nu doet mijn hele enkel ook nog zeer. Ik mag vanmiddag bij de fysio langs, is een kennis van ons en die wilde er wel even naar kijken omdat ze in het ziekenhuis zo laks waren

Welkom Marlies! Wij hebben vanalles wat geprobeerd qua botten maar ik hou nu denk ik de ongebroken trens aan, hij lijkt dat heel duidelijk het fijnst te vinden :)
Kneveltrens (enkelgebroken) stond hier op de tweede plaats, ging met weinig contact ook prima maar als hij vervelend was en ik moest inhouden werd hij daar precies nog vervelender van.

Hahaha psvanlot lijkt me wel een heel leuk zicht :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:41

Ik heb gewoon mijn bittencollectie bekeken en er een genomen die past (Sprenger anatomic watertrens dubbel gebroken).

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:38

Ik gebruik tot nu toe geen bit. :)
Heb wel een Reinsman Rocking S snaffle liggen mocht ik wel een bit willen gaan gebruiken.

Had al wel verwacht dat het vandaag erger zou zijn Granoek.
Nu met je voet omhoog?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 11:52

fransje23 schreef:
Ik gebruik tot nu toe geen bit. :)
Heb wel een Reinsman Rocking S snaffle liggen mocht ik wel een bit willen gaan gebruiken.

Had al wel verwacht dat het vandaag erger zou zijn Granoek.
Nu met je voet omhoog?

Ja gisteren ook al veel omhoog maar dan in het ziekenhuis zelf lang moeten wachten en niet echt omhoog kunnen houden, dat was geen goed idee

Dus platte rust nu, hoop dat mama zo even de paarden hooi wil geven want ik geraak er niet met de kruiwagen

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:22

Geen tijd om uitgebreid op iedereen te reageren, maar wel meegelezen en zag veel leuke dingen!

Gaaf parcours met Gentle, mijn planning is dit jaar ergens met Koda naar stal tilburgs gaan voor dat parcours :)

Mac gaat lekker onder het zadel!

Mirada voor het eerst op Malik gezeten, ziet er fijn uit. Hij is meer bezig met snoepjes zoeken dan dat hij onder de indruk is.

Feyre ook al op gezeten!

Anoek dat ziet er niet fijn uit.. Kan je nog een beetje rondstrompelem?

Ik wilde met Koda gister wandelen, maar toen ik bezig was met mest ruimen bleek het siësta tijd te zijn. Ben er maar even bij gaan zitten/liggen en heb het wandelen even laten zitten. Allang blij dat hij lekker lag te slapen want het was een stressvolle week voor hem nu de kudde is samengevoegd. Maar het gaat nu een beetje beter, Koda snapt inmiddels dat hij bij die boze kuddegenoot uit de buurt moet blijven en de ander reageert ook minder heftig op Koda :)

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:52

Wat een mijlpalen allemaal!! Je leest ff niet bij en gelijk zit iedereen erop! :') Wel heftig valverhaal gelezen! :oo Superdapper dat je nu weer zo rond rijdt _/-\o_ En Granoek een dik pootje... beterschap :(:)

Wij van de week Dije voor het eerst een zadeltje op gelegd :D

Afbeelding

Ondanks luid geflapper.... ik was vergeten even een dekensingeltje om te doen :o ...

Afbeelding

Bleef hij echt súperbraaf!! Wat onzeker, maar daar heeft m'n vriend 'm doorheen gesleept, en toen ging hij zo mogelijk nóg flinker lopen dan ie altijd al doet <3

Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:04

Ik heb nog nooit een dekensingel om een zadel gedaan bij de eerste keer :D . (Maar heb er eigenlijk wel altijd beugels aan dus dat houd ook nog wel extra de zweetbladen naar beneden)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:08

Hier zitten de beugels onder het zweetblad :P Die haal ik er juist meestal helemaal af, en dan dekensingel erom. Is toch weer een heel gewicht ineens op hun rug, heel anders dan longeersingeltje.. en dan langzaam uitbouwen. Volgende keer gaan de beugels naar beneden :P Heb dan ook wel 9 van de 10 keer paarden beleerd die al verschoten van het opleggen van een dekje := Dus leek me verantwoord om dan niet gelijk de eerste keer zo flapperend kennis te maken met een zadel :P Dije is wat dat betreft wel een heel fijn paard :D Máár, vooral nog steeds niet het zand tussen je vingers vandaan wrijven, dan staat ie aan de andere kant van de paddock _O-

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 16:39

Heel knap hoor, hoe hij het doet. Lekker aan het glimmen ook.

Ik heb bij dat zadel nooit echt twee keer nagedacht. Hij had al zo’n gekke dingen over en rond zich gehad dat dat volgens mij niet meer opviel. En qua gewicht betwijfel ik of hij door heeft dat er iets op ligt hier haha

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:10

Ben nu dus ook vergeten er over na te denken _O- Geloof best dat die van jou niet doorheeft dat er überhaupt iets op z'n rug ligt nee :')

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:27

Ik rijd met een dubbelgebroken bitje.

Knappe Dije!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:08

Ik vind het leuk om te zien hoe je verschillende aanpakken en verschillende ontwikkeling ziet in zo‘n topic.
Waar bijvoorbeeld dat bonte western paard (even naam vergeten) en Pinda uitblinken in talent en athletisch vermogen zijn anderen dan juist weer verder met dingen als verkeersmak of zonder hulp kunnen werken.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:17

Ja leuk is dat om te zien hè! Vind ik ook, en pik overal dingetjes vandaan die ik dan weer ga proberen toe te passen :D

Dije heeft trouwens een enkel gebroken D-trens, op aanraden van de bitfitter. Heb nog getwijfeld tussen een D-trens of kneveltrens, maar deze leek mij fijn... Dije heeft 'm nu 3x in gehad en hij ligt heerlijk stabiel in z'n mond +:)+