de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GerenGer

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:23

Tijdje niet meer gereageerd door de drukte.
Maar Nathiie wat goed van je debuut. Super punten! En wat een gave vos met vier witte benen! :D
pradadaan leuk setje, staat 'm goed!
Ik ga ook in de B beginnen, in april onze eerste wedstrijd. :)

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:40

Alize: afgroeten is vanuit stap, dus valt wel mee. Haar wijken is ook verre van perfect, maar het begin is er. Zo kan ze al wat proefjes lopen voor we aan de 'belangrijke' wedstrijden beginnen :) dan zal ik jullie niet tegen komen op de WJP's van de LRV?

Gerenger: dankje :D

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 00:03

Vanuit stap is inderdaad makkelijker. Goed!

Ik denk het niet nee... zit ook niet meer bij de lrv. Dus moet dan al in de open klasse starten. Jammer :) maar misschien komen we elkaar wel eens tegen :D

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:15

wat een keurig debuut zeg!!

Leuk hoor, er gaan er dus meer van start in april!

WIjken doet de mijne al lichtrijdend prima, doorzitten gaat goed als ik al blijf zitten bij het aandraven, al dat wisselen van lichtrijden en zitten is niet (vooral mijn) ons ding.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:51

Oe.. nice setje Pradadaan!

Ik start ook in de B, ons debuut moet nog gepland worden maar we zijn op dit moment zo wisselend in wat wel en niet goed gaat dat ik me nog niet durf in te schrijven al kriebelt het wel!
Deze week gaat trouwens erg goed. We zijn vooral bezig met recht richten, goede overgangen maken en consequent reageren op de hulpen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:48

Leuke dingen Pradadaan! :D

Leuk GerenGer :))

Hier afgelopen weekend niet echt fijn kunnen rijden. -O- Laatste tijd ging het heel fijn en waren we echt de puntjes op de i aan het zetten, maar we hebben even een paar stapjes terug gedaan. :+
Het zal vast ook wat te maken hebben met het feit dat we 2 weken geleden van stal zijn gewisseld, er was van alles te zien van het weekend eromheen. Paarden in de wei naast de bak, fietsers die langs kwamen, wandelaars, andere paarden die langs kwamen. Ze heeft niet raar gedaan maar wilde gewoon niet fijn ontspannen en was meer met de rest bezig dan met mij. Was zelf ook niet helemaal fit dit weekend en zondagnacht kreeg ik koorts aanvallen, mistte zelf ook even de energie daardoor om even een keer goed door te pakken. Ben nu wel weer fijn opgeknapt. :j

Vanmiddag weer les en hoop dat het dan fijn gaat maar ze krijgt eerst ijzers onder, ben heel benieuwd hoe ze dat vindt. Misschien voor de zekerheid maar even springschoenen omdoen tijdens het rijden vandaag.
Maar als ze dus, zoals normaal gesproken, fijn te rijden is dan zijn we bezig met van draf naar halt en van halt naar draf, van stap naar galop en dan op de volte, in de hoeken of gewoon op de lange zijde (ook vanuit draf overigens), doorzitten zijn we aan het oefenen, dat is nog wel wat wisselend. De ene keer blijft ze keurig in het juiste tempo en ontspannen doorlopen, de andere keer denkt ze dat we of gaan stappen of gaan galopperen en dan wordt ze wat onrustig dus wissel het wel af. Even stukje doorzitten en dan weer gaan lichtrijden enzo. Pasje wijken zijn we ook mee bezig, gaat eigenlijk al best wel fijn. Ze gaat steeds meer scharen en blijft ook rechter in het lijf. Verder veel bezig met overgangen rijden en figuren, haar lekker bezig houden want ze is wel snel verveeld. :=

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:54

ze moet even wennen aan de nieuwe omgeving dan, begrijpelijk!

Mijne is niet snel verveeld hoor, die ondergaat alles gewoon!
Mn nu 7 jarige merrie wil altijd alleen maar meer en beter dus dat is wel even wennen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:19

Leuk, al die debuut-wedstrijden straks! :D

Ik denk dat ik aanstaande maand mijn startpas voor George aan ga vragen. Hij begint het zo fijn te doen onder het zadel. Ik ga ook B starten, ondanks dat het niet hoeft: ik wil gewoon dat hij lekker relaxed kilometers kan maken langs de paard-op-etende-witte hekjes.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:23

Dat zal inderdaad even wennen zijn Kaitlyn, jullie komen er wel weer uit :j

Ik ben benieuwd hoe de paardjes het gaan doen op wedstrijd! :)
Voor mij duurt dat nog even :P

Dankjewel iedereen, ik ben ook erg blij met mijn aankopen <3

Giv heeft vandaag weer goed geoefend voor haar modellen carrière :))
Ze is zich volgens mij erg bewust van haar looks, want die gooit ze maar al te graag in de strijd :')
Afbeelding

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:54

Wat is ze toch knap!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:00

Hier heb ik toch wel even met open mond naar zitten kijken, dezelfde foto 1 jaar en 1,5 maand geleden.
Ik wist niet dat ze zó veranderd was! :wow:
Maar tegelijkertijd nog zo hetzelfde :P

Op een één of andere manier zie ik dit altijd pas van een foto. Als ik op stal loop zie ik het echt niet
Afbeelding

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:21

Leuke foto's Pradadaan!
Ik moet nog even wennen aan het bijlezen hoor haha
Madam is gister gelongeerd (zoals altijd op dagen dat ik naar school moet) dus ik stap er morgen weer op... Afgelopen zaterdag wel heel fijn gereden, paar foutjes, maar die waren mijn eigen schuld...
Ace liep ook fijn, stalhouder vond het er super uit zien :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:02

Giv is mooi! :)

Gisteren heeft Gibbie dus hoefijzers gekregen. Doordat ze redelijk korte hoeven had durfde de hoefsmid haar niet te branden dus hij heeft haar voor de eerste keer koud beslagen. Dit omdat hij bang is dat het branden haar nu pijn doet en ze er dan een nare ervaring aan over houdt. Was super braaf, ijzers er netjes onder en ze liep er meteen heel makkelijk op weg. Niet raar doen met de benen, niet op eieren lopen dus ik was heel blij. Zet ik haar nog even in de paddock, laat ik de hoefsmid eruit. Ga haar stal uitmesten en toen ik haar uit de paddock wilde halen had ze er in 1 bokkesprong al een ijzer afgetrapt. :') Dus ik de hoefsmid meteen gebeld en 10 minuten later stond hij weer op het erf om 'm er weer onder te zetten.
Daarna les gehad en maar voor de zekerheid springschoenen omgedaan en ze liep zooooo fijn! <3 Mijn instructrice was ontzettend tevreden en heeft meerdere keren verbaasd gestaan over hoe goed het ging. Pasje wijken deed ze super, galop gaat ze steeds meer bergopwaarts doen en alles gaat gewoon steeds vloeiender. Ijzers had ze met het rijden er keurig onder laten zitten (ook niet horen tikken) en vanaf vandaag staat ze even een paar dagen met springschoenen aan op de paddock haha. :D

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:25

Wauw, die nek Pradadaan! Die is 2x zo dik geworden, mooi!!!

Fijn dat het goed gaat Kaitlyn. Die ijzers blijven een ramp! Zondag haalde ik mijn andere 2 paarden uit, eerst Val, toen miste ik 1 ijzer. Colany uit de andere wei, neeeeeeeeee ook ijzer eronder uit. Zit er zwaar aan te denken om ook 3 paar springschoenen aan te schaffen, maar denk niet dat vriendlief die om gaat doen als hij ze naar buiten doet. Gio staat nog zonder, was eigenlijk de bedoeling om die volgende week eronder te leggen, maar hij gaat eerst naar de ostio. Daarna mag hij op ijzers.

Gister onverwacht Gio mee naar springles. Mijn andere paard is wat snotterig, dus Gio was de sjaak. 2 weken geleden liep hij nog alles onderste boven, maar gister begon hij te snappen dat hij tussen staanders door moet en niet eroverheen.... Was zo blij na de les, hij begint het te snappen!!!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:44

Daantjuh88 schreef:

ja ik heb geen idee HOE? Ze staat nog helemaal niet in het werk.
Het kan dus anders had ze die nek niet, maar ik wist niet dat een paard zo veel spieren kon krijgen van 'niks' doen :')
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ze aan het werk gaat :=

Wat super van je springles! Leuk zeg! :)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:55

wat is ze al mooi vol geworden!!!

haha dat hebben wij ook wel eens ja, record is 3 min eronder( ging rollen in stal komt recht en pats!!!)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:16

pradadaan schreef:
Daantjuh88 schreef:

ja ik heb geen idee HOE? Ze staat nog helemaal niet in het werk.
Het kan dus anders had ze die nek niet, maar ik wist niet dat een paard zo veel spieren kon krijgen van 'niks' doen :')
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ze aan het werk gaat :=

:)

Gras eten is ook zwaar werk :P

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:19

Vergeet het poseren voor foto's niet. :D

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:27

mmhh goed punt :')

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 13:18

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb laatst toen m'n wedstrijd niet doorging wat trainingsfoto's gemaakt. A.s. zaterdag hebben we weer wedstrijd.

Dat is voorlopig denk ik ff m'n laatste officiële wedstrijd aangezien ik bijna 15 weken zwanger ben. Ik blijf haar gewoon rijden maar mijn zusje gaat haar vanaf april de selecties starten zodat ze toch een beetje in het wedstrijdritme blijft.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:40

Gefeliciteerd Lizzy! Ze loopt ook al netjes zo te zien.

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:31

lizzy1 schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik heb laatst toen m'n wedstrijd niet doorging wat trainingsfoto's gemaakt. A.s. zaterdag hebben we weer wedstrijd.

Dat is voorlopig denk ik ff m'n laatste officiële wedstrijd aangezien ik bijna 15 weken zwanger ben. Ik blijf haar gewoon rijden maar mijn zusje gaat haar vanaf april de selecties starten zodat ze toch een beetje in het wedstrijdritme blijft.

Leuk! Mag ik van de zomer 2x tegen jullie Steef rijden haha! Vond Guusje vandaag ook lekker lopen met de les!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:42

Pfff Gino is aan het draken geslagen. Hij knalt onder me uit. Kan dr aan de voorkant ook niks aan zitten want dan gaat dat hoofd omhoog en gaat ie nog harder en doet het stuur het niet meer. Op stem doet de HO het wel maar dan gaat ie ook echt vol in de ankers is nou ook niet echt wat ik wil.
Heb hem nu maar eens 3 dagen achter elkaar gepakt doe ik anders nooit (meestal om de dag of 2 dagen achter elkaar en dan weer paar dagen vrij ) vandaag kreeg ik hem er eindelijk doorheen op een mooi tempo met stuur en nageeflijk dus nu krijgt hij weer aantal dagen vrij .

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:15

Gino is lekker aan het puberen zo te horen! Gio is ook wisselend hoor, dinsdag was hij best fijn en gister heb ik hem ook weer even op zijn plek moeten zetten. Heb zaterdag weer concours met Gio, helaas wil hij de rechter galop nog steeds niet goed aanpakken. Tot nu toe nog nergens weer opgegeven, hij moet dat eerst maar eens gaan aanpakken.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:26

Vind het al heel wat dat jij al op concours kan haha. Ben je toch al een stukje verder dan ik en veel hier in het topic.

Gogo springt linksom niet goed aan nu aan het oefenen met een balk dan gaat ie 7 uit 10 X wel goed. Gino springt wel goed aan alleen op het moment met een mega sprong naar voren. Ga ik ook maar iets verzitten dan springt die om waarna die net zo makkelijk weer terug wisselt. Verkeerd aan springen ah dan spring ik toch gewoon na 3 passen weer om.
Kunst voor mij is om heel stil te zitten maar da's soms lastig als je alsof je gezopen hebt de bak door zwabbert. Ben op het moment erg blij met mn 20x60 bak want dan komen die bochten niet zo snel haha. Moet wel zeggen ik vermaak me wel met Gino. Toen we hem net kochten vroegen we ons af wat we in godsnaam hadden gekocht maar ondertussen besloten dat hij toch wel potentiële opvolger is voor mijn wedstrijd paard.