[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:57

ik zou willen dat ik wat tevertellen had.Ik heb een heel leuk paard gezien maar het valt niet mee om een dag af tespreken dat we allebei kunnen.Zij kunnen nooit in het weekend en ze hebben geen bak om terijden als ik s avonds wil.
Als je je paard wil verkopen zal je er toch ook tijd voor moeten vrijmaken

blubdevis

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:59

Ik ben opzoek naar een leuk, braaf en goed paard..

Paar eisen:

-Zwart of heel donkerbruin
- Groter dan 1,72
- Minimaal L dressuur
- Tussen de 6 en 13 jaar..

Normale prijsklasse.

Merrie of ruin..

dat dus :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:19

Wat versta je onder de normale prijsklasse?

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:51

Faline schreef:
Wat vinden jullie van deze merrie?
http://link.marktplaats.nl/589817348

An sich vind ik het een interessant paard, maar ze oogt wat grof/zwaarder gebouwd, zeker voor een 4 jarige. Dan ben ik wel benieuwd of het niet net té is/zal worden? Ik wil wel wat body, maar niet te zwaar.

Damn prachtig paard. Als ik jou was wist ik het wel. T is dat ik nu nog niet mag zoeken, maar dit is zo mijn type. Ik vind zelf dat dit paard nog wel wat body er bij kan hebben zou haar zeker niet misstaan.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:59

mrjlnx schreef:
Faline schreef:

An sich vind ik het een interessant paard, maar ze oogt wat grof/zwaarder gebouwd, zeker voor een 4 jarige. Dan ben ik wel benieuwd of het niet net té is/zal worden? Ik wil wel wat body, maar niet te zwaar.

Damn prachtig paard. Als ik jou was wist ik het wel. T is dat ik nu nog niet mag zoeken, maar dit is zo mijn type. Ik vind zelf dat dit paard nog wel wat body er bij kan hebben zou haar zeker niet misstaan.

Dat is nou echt niet mijn type paard.
Te grof hoofd, ik vind de rug niet mooi, kan evt ook door de foto's komen..

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:00

mrjlnx schreef:
Faline schreef:

Had ik ook al gezien, maar voor mij te klein.. Leuk paardje!! :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:03

Wanneer is castreren het beste? Is had gelezen in het voor jaar, welke maand dan?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:07

Batlow schreef:
Wanneer is castreren het beste? Is had gelezen in het voor jaar, welke maand dan?

Beste is najaar en winter! Waarom? Het je koud, zijn geen vliegen die binnen kunnen dringen en tot ontstekingen kunnen verzorgen.. Voorjaar/zomer warmer weer, vliegjes komen kans op ontstekingen groter ga zo maar door.. Mij is altijd geleerd dat najaar winter en vroegggg voorjaar het kunt doen..

Luca is midden in de winter nouja met sneeuw in februari maar dat is helemaal top gegaan

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:10

Is inderdaad vrij logisch, maar ik lees overal op internet voorjaar? Ik ga nog is even verder zoeken... staat nl niet bij waarom voorjaar...

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:16

amarial schreef:
Dat is nou echt niet mijn type paard.
Te grof hoofd, ik vind de rug niet mooi, kan evt ook door de foto's komen..

Ik vind de rug niet echt eerlijk te beoordelen door de foto's. Zijn niet echt vanaf een mooie hoek genomen, maar dit is wel een paard wat ik graag in het echt zou willen beoordelen. Ik hou wel van groffe types.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:20

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:24

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:25

Batlow schreef:
Is inderdaad vrij logisch, maar ik lees overal op internet voorjaar? Ik ga nog is even verder zoeken... staat nl niet bij waarom voorjaar...

Omdat bewegen noodzakelijk is voor een net gecastreerde, en de meesten n het voorjaar het land opgaan en dus heel de dag bewegen.
Ikzelf zou ook liever in het koude seizoen castreren, mits het paard voldoende kan bewegen.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:25

Vind ik ook, je krijgt zo ook even een beter beeld van het paard. Vindt het nog steeds een te gekke merrie.

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:31

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:39

blubdevis zidane staat ook te koop nog niet op marktplaats maar binnenkort wel je kent hem

Lianne26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:48

svdijk schreef:
Batlow schreef:

Omdat bewegen noodzakelijk is voor een net gecastreerde, en de meesten n het voorjaar het land opgaan en dus heel de dag bewegen.
Ikzelf zou ook liever in het koude seizoen castreren, mits het paard voldoende kan bewegen.

Ik heb ook altijd van de DA begrepen dat het schoner is buiten op het land dan in de gemiddelde stal, daar is toch meer stof en viezigheid.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:56

Iedereen die je vraagt over het castreren in welke tijd krijg je een ander.antwoord.
Maar wat heel erg.belangrijk is is.echt veel beweging.
Mijn hengst was 13 jaar en kon niet gelijk in het land door.de merries en zo doende niet genoeg beweging kreeg ging het te snel dicht zitten en wat er dus gebeurde was dat al het wond vocht bleef zitten en niet weg kon en hebben toen besloten om het paard de hele dag in de paddock moest lopen met een ruin en mocht gerust veel spellen dat het juist open ging

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:15

ben vanmiddag een zwarte zidane tegen gekomen op marktplaats. Weet de link niet meer maar staat die niet toch al stiekem te koop?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:16

Ja beweging weet ik, het wordt ook niet gehecht. In principe is febru ari dan goede maand? Ik zorg dan zeker voor genoeg beweging, moet hij de eerste dagen dan alleen of niet? Want dat staat hij namelijk niet...

Ps. 13 jarige castreren, dat is toch best risicovol?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:24

Batlow schreef:
Ja beweging weet ik, het wordt ook niet gehecht. In principe is febru ari dan goede maand? Ik zorg dan zeker voor genoeg beweging, moet hij de eerste dagen dan alleen of niet? Want dat staat hij namelijk niet...

Ps. 13 jarige castreren, dat is toch best risicovol?

ja je moet het paard net zo lang blijven stappen dat het er echt goed uitziet,
wij moesten onze hengst 1 dag laten staan omdat het erg risico vol was maar meestal in de eerste dagen gaat het wel goed maar dan begint het te genezen en de kans op ontstekingen bij mijn hengst begon het met de 4/5de dag dat het beetje mis ging.
wij hebben heel veel paarden laten castreren en is bij een paar heel zwaar gegaan maar de rest niet ging het heel erg mooi,
en vaak hoe jonger hoe beter en bij de 13 jarige moest het helaas maar dit paard is ook nooit meer goed gekomen en had hier heel erg onder geleden en zag er erg slecht uit.
omdat het ontstoken was en beetje naar binnen was geslagen en dan is het vaak foute boel.
en afspuiten is ook vaak goed niet op de wond zelf maar op de binnenkant van zijn been een beetje
maar heel veel beweging is echt belangrijk

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:29

Ik ben gisteren ook een zwarte zidane tegen gekomen idd.

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:31

MaxMindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:53

Meng mij er even in. Batlow je kunt ook via de lies laten castreren, minder kans op infecties werd mij verteld. Je kunt het altijd vragen aan de DA

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:58

Deze classic champagne merrie van Falkenhorst vind ik ook echt geweldig.
Is van 2010; Rapptaenzer x Khremissima (Khalvin Khlein x Maltezer Gold) verwachtte stokmaat rond de 1.60m.

Afbeelding

Jammer genoeg niet te koop voorlopig.

Heb Double Zero (de eerder genoemde zwarte merrie) ook nog even beter bekeken, vind het wel een leuk paard, maar toch wat te grof naar mijn smaak.