@Duijfje: m.n. door paspoort en leeftijd-gedoe denk ik? Of zag jij of je vriend het ook rijtechnisch niet zitten? Wel leuk dat je zaterdag alweer een afspraak hebt, veel plezier.
Calypso84
Geplaatst: 06-04-12 09:35
papieren was een groot struikelblok voor mijn vriend. Ook de minimale bewegingen in zijn gesteldheid ja. ruime pas was er helaas niet bij, dit ziet mijn vriend graag. Ook wil hij er een leuk springpaard op na houden, en dat zal deze nooit worden. Ook cornage ... Weet je, alles bij elkaar is het nét niet wat we zoeken.
Heb Zorro al wel aangeboden aan een ander meisje wat hier is komen kijken. Wie weet wordt het daar wat
kippiekipp
Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-12 10:09
springpaard? je had het toch over af en toe een sprongetje?
yep.. vriend heeft zo zijn dagen. De ene keer denkt hij dat hij hele concoursen kan (wil) springen, de andere dag wordt hij helaas weer hard op de feiten gedrukt mbt zijn whiplash.
Hij wilt heel graag, of hij het ooit nog kan is een tweede... maar ik moet mijn woorden idd misschien aanpassen. Hij wilt er een leuk paard aan overhouden, die ook een leuk sprongetje kan maken. Dit is beter verwoord denk ik
Ik heb zojuist gereageerd op een hele leuke 4-jarige, al wel zadelmak maar nog niet verder doorgereden. Wil als het kan dit weekend al gaan kijken
emma525
Geplaatst: 06-04-12 10:43
Linni_ schreef:
Ik heb zojuist gereageerd op een hele leuke 4-jarige, al wel zadelmak maar nog niet verder doorgereden. Wil als het kan dit weekend al gaan kijken
Ooh leuk!! Heb je een link?
Ilsemarie
Geplaatst: 06-04-12 10:52
@linni: leuk! Veel plezier en succes
@calypso: jammer dat het toch net niet was, maar ik kan het me voorstellen! Maar hoe realistisch zijn je vriend zijn "eisen" icm zijn wiplash? daar zou ik wel goed naar kijken, wie van jullie rijd er meer? wie doet meer wat? en aan de hand daarvan dan een keuze voor een paard maken. Als de vooruitzichten voor je vriend nu nog vaag zijn kan je misschien beter naar een paard kijken wat meer bij jou past en als hij toch weer helemaal hersteld dat hij altijd nog een echt springpaard kan kopen. In ieder geval veel plezier zaterdag
@duijfje: wat leuk! Fijn dat hij zo rustig was, was hier ook zo! Fijn gevoel geeft dat hè?! Geniet ervan!
@iris_bennie: alvast veel plezier dit weekend! En echt handig om haar op wedstrijd te zien, daar kan je weer een hoop aan zien. Hopelijk wordt het voor jou of anders voor nelleke wat, dat zou leuk zijn! (en wat betreft het filmen, anders hou je de camera gewoon in ongeveer de goede positie voor je, kijk je er niet door dan heb je er zelf geen last van en heeft nelleke in ieder geval brokstukken film haha
Ik zag nog vanalles voorbij komen over pavocup, totaal geen ervaring mee en geen idee van, ik weet alleen dat 25000+ veeeeeeel centjes is
Ik wilde even laten zien dat het met mij en mijn kanjer echt goed gaat! Volgens mij voelt hij zich prima thuis, heb er nu 3 keer opgezeten en dat gaat allemaal prima, verder is hij ook heel braaf! Dus genieten (let vooral niet op mijn iets wat ontactische combinatie van groen... dat ging nogal perongeluk allemaal haha)
Er schijnt inderdaad nogal prijsverschil tussen de klinieken te zitten. Ik ga gewoon eens een paar klinieken hier in de buurt bellen om te vergelijken, is denk ik wel de moeite waard aangezien het soms wel een paar honderd euro kan schelen!
Martie
Geplaatst: 06-04-12 11:26
Ilsemarie: wat een mooie Fries heb je daar! Hij loopt netjes en jullie zijn een mooie combinatie.
Ligt er aan waar je laat keuren. Ik ben voor klinisch en standaard keuring nooit meer kwijt geweest dan 300/350 euro incl bloed trekken. Hals en rug doe ik niet. Puur benen, hart, longen, ogen en buigproef. De Da beoordeeld per foto en als er 1 niet goed is overlegd hij verder gaan of niet.
Pollux
Geplaatst: 06-04-12 11:42
Het ligt idd wel bij welke kliniek je gaat en hoe uitgebreid je de rontl. keuring wil. Voor standaard aantal foto's ligt het bedrag bij Emmeloord rond die prijs (+ klin. keuring uiteraard). Ik had 24 foto's, dan komt er nog iets bij. Hals en rug erbij wordt het weer duurder natuurlijk. Weet dat Lingehoeve tegenwoordig rond de 700,- kost voor standaard keuring. Vond ik te gek worden. (vier jaar geleden was dat nog 550,-)
Oh ja, en in Emmeloord wordt er standaard bloed getrokken wat dan 3 maanden wordt bewaard. Mocht je het bloed nog willen laten onderzoeken op ongeoorloofde middelen, komt er weer wat bij.
Oh! Dan vind ik de Lingehoeve idd ook duur.. daar wilde wij evt. ook naartoe gaan...
@ Ilsemarie: leuk paard zeg! Ziet er goed uit. Om nog een reactie op jouw reactie te geven. Ik ben niet van plan om alleen paard voor mij te kopen. Dit is reëel en hoogstwaarschijnlijk zal ik de enige zijn die erop gaat rijden. Toch wilt mijn vriend er ook eens opkunnen. geen zin om mijn paard te verkopen over 5 jaar als vriendlief graag wat meer wilt springen.... dus we nemen SAMEN een paard die ook bij ons SAMEN past En dit moet toch ook best kunnen denk ik.. tis alleen ff zoeken
tita
Geplaatst: 06-04-12 14:49
mijn paard is iid op de Lingehoeve gedaan kon niet anders ik en de ander partij woonden 130km uit elkaar en Lingehoeve zat precies aan de A15 in het midden anders werd het tever rijden voor de andere partij of voor ons.
Prijzen worden excl btw gegeven dus kliniek bellen vragen hoe duur het is, reken zelf de btw erbij.. tenminste dat was bij mij zo
Calypso84
Geplaatst: 06-04-12 14:58
Zou je een paard die altijd maar weinig gepresteerd heeft alsnog rontgenologisch laten keuren? Heb namelijk gehoord dat een jong paard vaak niet gekeurd wordt.. lichaam heeft nog niets te voorduren gehad. Maar als je dan 3 jaar later bent, en het paard is alleen btje recreatief bereden en heeft 1 jaar stilgestaan (dus 2 jaar lichamelijk werk verricht, in mindere mate) zou je dan alsnog rontgenologisch laten keuren of alleen klinisch??
Ik zal ook niet bezuinigen op een keuring. Heb mijn vorige merrie bij aankoop niet laten keuren, en heb haar vorige week in moeten laten slapen i.v.m. ernstige hoefkatrol... Als ik haar had laten keuren toen ik haar kocht (2,5 jaar geleden) was dit misschien toen al wel naar voren gekomen..
Yelly
Geplaatst: 06-04-12 15:06
Er is ook wel wat voor te zeggen om een paard wat nog weinig belast is juist röntgenologisch te laten keuren, denk ik.
MyWishMax
Geplaatst: 06-04-12 15:07
Ik heb mijn pony gekocht met alleen klinische keuring. Die was ook een aantal jaar daarvoor helemaal goed op de foto's. Hij had jaar stil gestaan, maar daar zochten we niks achter. Achteraf heeft hij wrs stil gestaan om diverse problemen, want op foto's 3 kwart jaar later was hij niet zo goed.
Dus ik bezuinig ook niet meer op keuring. Doe zelfs geen prijsvergelijking Ik ga naar een kliniek die streng is en waar ze mij kennen en weten wat ik wil.
Wat gaat dit topic nog steeds hard! Ik heb zins een week of 3 een nieuw paard, alleen tot mijn spijt zijn de twijfels gekomen. Ze is super braaf, ben al met haar naar het strand geweest en naar de vereniging. Ik mis alleen iets, ik heb geen motivatie om heen te gaan en dan had ik met mijn vorige paardje nooit