slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:41

knolbobbel schreef:
Ik denk dat ze bij die slager toch echt heel even pijn hebben, al is het maar een seconde. Maar die pijn die ze dan hebben is zo erg. Als je een paardje laat inslapen, voelt het paard zelf zich veel beter, en heeft volgens mij minder pijn.

Als jij je hand op een hele hete verwarming legt voel jij binnen 0,001 sec dat je je hand moet terugtrekken. Zo snel gaat de pijnprikkel van jouw hand naar je hersenen en dan via de hersenen naar de spieren. Nog voordat jij VOELT dat het pijn doet heb je automatisch je hand teruggetroken. Het is een reactie die sneller gaat dan je bewustzijn

Niet zo smakelijk: de pin die het paard (koe/varken) in zijn hoofd krijgt maken botsplinters en die botsplinters vernielen de hersenen ende pin zelf ook. Het paard is hersendood nog voordat het op de grond ligt. (daarom valt hij ook) Paard merkt dus helemaal niks meer.
En zoals iemand boven mij al schreef met inslapen voelt het paard zich verlammen.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:46

maar een paard ruikt de dood als hij de slachterij in word gebracht,, ook al ben je zelf zo rustig!!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:48

hoe weet jij dat heeft een paard jouw dat ingefluisterd?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:49

heb je in een paard lichaam gezeten dan Tong uitsteken dat je weet dat ie het ruikt Tong uitsteken

neee grapje,.... niemand weet dat eigenlijk wat een paard waarneemt

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:51

Tuurlijk ruikt een paard de geur van "dood".

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:52

hoe weet je dat dan?

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:55

Bij ons op stal was er een paard overleden, en lag een paar dagen te "rotten" onder een zeil omdat de Rendac pas na het weekend het kadavar kon ophalen..
Tjaa, en dan begint het te ruiken hè.

De paarden op stal waren aardig onrustig..

Maar ik weet natuurlijk niet of paarden het in het slachthuis ruiken, al lijkt het me wel..

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:01

IndianLady schreef:

loop zelf mar is een slachthuis binnen daar ruikt het naar bloed enz, okej wij weten dat het een slachthuis is maar als een paard daar binnen komt ruikt hij ook bloed, en dan zal hij wel een vermoeden krijgen, ondanks dat hij niet kan denken!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:01

Kirsten_S schreef:
Vergelijk het maar is met de mens, want bij een paard wordt veel sneller gezegd: maak hem/haar maar af het wordt te duur, te veel, het rehabiliseren duurt heel lang, geen tijd meer, enz.
Maar bij een mens wordt er vaak allles en dan ook alles aan gedaan om diegene te helpen ook al duurt de revalidatie een paar jaar. En al het geld dat ze hebben wordt erin gezet.

En als je bij kleinvee kijkt is het nog erger. Een schaap die bijv. een ontsteking heeft aan ze been wordt vaak ingeslapen omdat de medicijnen te veel kosten. Dat zoo verholpen kan worden.

En als je je nou is inbeeld in het dier. Het kan al niet praten dus dat maakt het al moeilijker. Maar vraag je is af of het dier het leuk zo vinden als je je na jaren manegewerk of pensionwerk een blessure of iets anders krijgt het weg gaat doen of laat inslapen.
Je eigen familielid doe je toch ook niet weg als het te duur wordt of het te veel pijn lijdt?

Denk daar is aan voordat je weer een besluit maakt om je paard weg te doen!?

En laten we nou is ophouden met dat kinderachtige gedrag?!
met een strijd tussen die en die?!

Hier wil ik dolgraag op reageren. Over dat schaap, mensen die schapenboer zijn of iets anders met schapen doen hebben die beesten voor als beroep. Als een schaap meer gaat kosten dan dat hij opbrengt, ja dan geven ze zo'n beest op. Wil niet zeggen dat de boer niks om het dier geeft, ik neem aan dat hij ook om zijn familie geeft. En geloof me zo makkelijk hebben de boeren het tegenwoordig niet meer.

Mens en diervergelijking. ook mijn huisdieren zie ik als familie. Maar als mijn oma/opa tante of oom wat heeft geeft de overheid daar geld voor in de vorm van uitkeringen en verpleeghuizen, verzorgingshuizen enz. Dan is het betaalbaar. Als mijn paard ziek is en hij moet revalideren dan zal ik toch echt zelf moeten dokken. Daar bestaat namelijk geen instantie voor.

Ik heb vorig jaar met veel pijn en moeite mijn rat in moeten laten slapen. Ik gaf zielsveel voor dat beestje (en mn andere ratjes) Tot op het laatste moment (ze was al verdoofd) wilde ik met haar weglopen. Ik kon het niet aan om haar in te laten slapen. ik wilde haar helemaal niet missen. Hoe vaak had ik wel niet gehoopt dat ze uit zichzelf ging, ik zei het zelfs tegen haar.

Ik werk in de thuiszorg en zie heel veel mensen met kanker die ten dode zijn opgeschreven. Hoe vaak familie wel niet in tranen zit met dit hoeft toch helemaal niet, pijnlijden, de vermoeidheid, de aftakeling. Nou ben ik geen Lucia de B maar als ik die mensen (zowel de familie als de client) zou kunnen helpen met het beeindigen van leven. (niet de familie natuurlijk Haha! )

Nee sorry dan hebben wij het makkelijk te zeggen voor onze dieren. Zodra wij zien dat het beestje het niet meer aankan, meer slechte dagen dan goede dagen heeft. Dan gaan wij ermee naar de da voor het verlossende spuitje.

Dus graag wat meer respect voor andermans mening.

Sorry voor de spelfouten en de misschien wat onlogische beredenering, maar ik was een beetje boos toen ik de quote las.
Laatst bijgewerkt door Onali op 30-06-07 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:03

massy schreef:
IndianLady schreef:

loop zelf mar is een slachthuis binnen daar ruikt het naar bloed enz, okej wij weten dat het een slachthuis is maar als een paard daar binnen komt ruikt hij ook bloed, en dan zal hij wel een vermoeden krijgen, ondanks dat hij niet kan denken!

Ja maar je zegt het zelf al vermoeden ondanks dat hij niet kan denken. Als een paard nog nooit een slachthuis heeft geroken (tenminste dat neem ik aan (tenzij: reincarnatie)) hoe weet hij dan dat hij in een slachthuis staat?

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:05

dat hij weet hij natuurlijk niet maar als hij bloed enzo ruikt daar zal hij niet vrolijker van worden en denken ohh ze gaan me douchen ofzo,,

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:07

en op dat moment ligt het paard allang op de grond, dood

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:07

IndianLady schreef:
Kirsten_S schreef:
Vergelijk het maar is met de mens, want bij een paard wordt veel sneller gezegd: maak hem/haar maar af het wordt te duur, te veel, het rehabiliseren duurt heel lang, geen tijd meer, enz.
Maar bij een mens wordt er vaak allles en dan ook alles aan gedaan om diegene te helpen ook al duurt de revalidatie een paar jaar. En al het geld dat ze hebben wordt erin gezet.

En als je bij kleinvee kijkt is het nog erger. Een schaap die bijv. een ontsteking heeft aan ze been wordt vaak ingeslapen omdat de medicijnen te veel kosten. Dat zoo verholpen kan worden.

En als je je nou is inbeeld in het dier. Het kan al niet praten dus dat maakt het al moeilijker. Maar vraag je is af of het dier het leuk zo vinden als je je na jaren manegewerk of pensionwerk een blessure of iets anders krijgt het weg gaat doen of laat inslapen.
Je eigen familielid doe je toch ook niet weg als het te duur wordt of het te veel pijn lijdt?

Denk daar is aan voordat je weer een besluit maakt om je paard weg te doen!?

En laten we nou is ophouden met dat kinderachtige gedrag?!
met een strijd tussen die en die?!

Hier wil ik dolgraag op reageren. Over dat schaap, mensen die schapenboer zijn of iets anders met schapen doen hebben die beesten voor als beroep. Als een schaap meer gaat kosten dan dat hij opbrengt, ja dan geven ze zo'n beest op. Wil niet zeggen dat de boer niks om het dier geeft, ik neem aan dat hij ook om zijn familie geeft. En geloof me zo makkelijk hebben de boeren het tegenwoordig niet meer.

Mens en diervergelijking. ook mijn huisdieren zie ik als familie. Maar als mijn oma/opa tante of oom wat heeft geeft de overheid daar geld voor in de vorm van uitkeringen en verpleeghuizen, verzorgingshuizen enz. Dan is het betaalbaar. Als mijn paard ziek is en hij moet revalideren dan zal ik toch echt zelf moeten dokken. Daar bestaat namelijk geen instantie voor.

Ik heb vorig jaar met veel pijn en moeite mijn rat in moeten laten slapen. Ik gaf zielsveel voor dat beestje (en mn andere ratjes) Tot op het laatste moment (ze was al verdoofd) wilde ik met haar weglopen. Ik kon het niet aan om haar in te laten slapen. ik wilde haar helemaal niet missen. Hoe vaak had ik wel niet gehoopt dat ze uit zichzelf ging, ik zei het zelfs tegen haar.

Ik werk in de thuiszorg en zie heel veel mensen met kanker die ten dode zijn opgeschreven. Hoe vaak familie wel niet in tranen zit met dit hoeft toch helemaal niet, pijnlijden, de vermoeidheid, de aftakeling. Nou ben ik geen Lucia de B maar als ik die mensen (zowel de familie als de client) zou kunnen helpen met het beeindigen van leven.

Nee sorry dan hebben wij het makkelijk te zeggen voor onze dieren. Zodra wij zien dat het beestje het niet meer aankan, meer slechte dagen dan goede dagen heeft. Dan gaan wij ermee naar de da voor het verlossende spuitje.

Dus graag at meer respect voor andermans mening.

Sorry voor de spelfouten en de misschien wat onlogische beredenering, maar ik was een beetje boos toen ik de quote las.

ik snap dat wel met die schaap ik weet ook wel dat ze daarom geven

ik bedoelde ook dat ze dieren sneller zeggne geef maar een spuitje dan bij mensen. omdat ze dat nou eenmaal niet doen..
maar ik kan niet echt ergens lezen waar je boos om bent? je geeft alleen je mening en dat respecteer ik ook
maare zoals ik al eerder heb gezegd, het was mijn mening en niet die van jullie. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Kirsten_S op 30-06-07 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:08

verduidelijken dan Haha!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:14

net al gedaan Knipoog

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:17

IndianLady schreef:

echt niet hoor ze moeten eerst nog naar de slachtplaats gebracht worden! en in dat kleine stukje lopen krijgen ze al genoeg door, paarden hebben geen hersens maar wel instinct dat in de buurt van hersens zit!!

ik heb een keer een echten koe zien geslacht worden! wat ging dat beessie te keer die wis dus ook wel dat zijn einde nabij was!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:21

massy schreef:
IndianLady schreef:

echt niet hoor ze moeten eerst nog naar de slachtplaats gebracht worden! en in dat kleine stukje lopen krijgen ze al genoeg door, paarden hebben geen hersens maar wel instinct dat in de buurt van hersens zit!!

ik heb een keer een echten koe zien geslacht worden! wat ging dat beessie te keer die wis dus ook wel dat zijn einde nabij was!!

uitzonderingen zijn er altijd Knipoog
ik heb al meerdere paarden in het slachthuis afgeleverd en dat is altijd rustig gegaan.
mijn vriendin is ooit mee naar binnen gegaan en voor ze het in de gaten had lag ze dood naast haar,zo snel was dat gebeurt Knipoog

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:27

katiavl schreef:
Whiz schreef:
Ik ben voor inslapen.

Als het paard blijft vechten dan is er gewoon niet genoeg middel geinjecteerd. Als je voldoende middel injecteerd dan kan het niet zo zijn dat een paard blijft vechten.

eindelijk iemand die luisterd Haha!

Ik luister ook Vork
Ik ben hier ook mee eens!
ik wil dat mijn paardje eerst gaat liggen door narcose, slapen, en dan een spuitje krijgt en in zijn slaap overlijd..
dat lijkt me wel fijn voor het beestje

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:32

@ massy:

Als jij in een goed slachthuis bent geweest, dan had je dat dus niet!
In een goed slachthuis lopen ze nog geen 10 meter naar binnen!
In een goed slachthuis wordt alles schoongehouden
In een goed slachthuis worden de dieren gerust gesteld
In een goed slachthuis nemen ze de tijd voor een dier
dus: in een goed slachthuis hoeft een (normaal dier, dus niet eentje die geflipt is) helemaal niet tekeer te gaan.

Een aantal hier op bokt kunnen dat beamen, we zijn met een groep van 20-25 naar Nijkerk naar een slachthuis gegaan.

Zoek het topic is op, en kijk de filmpjes. Dan zie je zelf hoe rustig het paard stond. Het keek wat angstig, maar stond heel erg rustig.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:32

ik ben voor een spuitje omdat:
* hij een veel vredigere dood zl hebben op zijn trouwe plekje
* hij niet eerst een reis moet maken naar een vreemde plek

wat daarna gebeurt maakt hij zelf niet mee,
maar als ik een keuze zou moeten maken is het voor mij een keus uit eerst nog een reis en dan dood of lekker op je vredige plekje blijven en daar dood,

ik vind het laatste wat ik voor mijn paard kan doen dan wel hem op zij eigen trouwe plekje een vredige dood te geven!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:33

massy schreef:
ze kunnen het wel ruiken hoor!! want daarvoor zijn er ook al dieren geslacht dus ze ruiken de slachtgeur wel!!
of je paard moet sochtends als eerste geslacht worden maar dan is er nog veel kans dat ze het ruiken!!

Gaaaap

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:34

Heukelom schreef:
Ik Vond het gewoon zielig!
om te slachten ookal zijn ze dood!
Ik Ben Er 100% tegen
ookal zijn ze dood Boos!

Huilen van het lachen Huilen van het lachen Huilen van het lachen Huilen van het lachen Huilen van het lachen Huilen van het lachen Huilen van het lachen Huilen van het lachen Huilen van het lachen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:37

knolbobbel schreef:
Ik denk dat ze bij die slager toch echt heel even pijn hebben, al is het maar een seconde. Maar die pijn die ze dan hebben is zo erg. Als je een paardje laat inslapen, voelt het paard zelf zich veel beter, en heeft volgens mij minder pijn.

Denk je dat nu echt?

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 10:13

als je een paard in laat slapen krijgen ze ook een spiervrslappend middel,het paard voelt dat het lichaam verslapt,nou ik denk niet dat een paard dit een fijn gevoel vind hoor.
uit nature zou het paard dan willen vluchten,maar dat kan niet omdat hij verslapt is.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 10:29

Ik vind persoonlijk de vergelijking met mensen ook niet opgaan, sorry maar daar stoor ik me behoorlijk aan...