Mogelijk winterveulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-24 20:20

Wat leuk toch weer reacties. Dat was vorig jaar ook zo bijzonder, iedereen die aan het meeleven was!

Weer wat geleerd Ponytante :D Zeker ook voor kinderen kan het contact met paarden heel waardevol en helpend zijn. Ze worden onvoorwaardelijk geaccepteerd, leren over communicatie, lichaamstaal, samenwerken en voor elkaar zorgen, komen in contact met hun gevoel, kunnen ervarend leren en zich zo spelenderwijs van alles eigen maken. En misschien wel het belangrijkste; ze vinden het contact met de pony's ontzettend leuk waardoor therapie ineens een leuke activiteit wordt.
Ik geef nu vooral paardentherapie samen met een kinder- en jeugdpsychiater. We werken met dove en slechthorende kinderen en jongeren en regelmatig ook met hun ouders. Echt heel mooi en waardevol om samen met de pony's te doen!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 14:01

Wat een fijne update van Skyla zeg <3 Wat ziet ze er ook goed uit. Die foto's tijdens de therapie zijn erg bijzonder om te zien, hoe ze zo voorzichtig toenadering zoekt. Ik blijf het zeggen, ze had het volgens mij niet beter kunnen treffen dan bij jullie! *\o/*

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 17:05

Vandaag weer even foto's gemaakt van Skyla in de sneeuw:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:51

Ziet er altijd wel gezellig uit. Zo lang je niet in het verkeer vastzit :+ .

imaudy

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:52

Ze ziet er goed uit Swift!

Swift

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 23:58

De sneeuw was even gezellig en was wel even leuk met de pony's maar het werd al snel prut... En inderdaad echt niet fijn in het verkeer, gelukkig hoefde ik de deur niet uit.

Dank je imaudy! Ze zit volgens mij ook heel lekker in haar velletje nu, ze ziet er goed uit en is nog steeds super lief, tevreden, sociaal en blij in de kudde!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 00:36

Swift schreef:
[ Afbeelding ]

Wat leuk dat je naar Skyla vraagt Danielleeee! Wij hadden het er laatst ook nog over dat het zo'n gekke tijd was, vol verwachting en helemaal voorbereid voor een veulentje dat nooit kwam -O-
Het gaat super goed met Skyla gelukkig! De buik die toen eigenlijk van de ene op de andere dag verdween is niet meer terug gekomen en haar gedrag is daarna ook vriendelijk en stabiel gebleven. De dierenarts vond het met de verhalen en de foto's toch het meest als een schijndracht klinken.
Skyla is happy in de kudde, onze Haflinger Tristan is haar grootste vriend waar ze eigenlijk altijd samen mee staat. Ze is vriendelijk, open, gezellig maar is wel duidelijk in wat ze wel en niet wil (zoals een echte Shetlander betaamt :j )
Skyla doet ook weer graag mee in de sessies en laat zich met name zien als er steun nodig is. Ze is totaal niet onder de indruk van boze of erg verdrietige kinderen en blijft dan rustig in contact bij ze staan totdat ze gekalmeerd zijn. Op de foto's (die al wat ouder zijn) is dat een beetje te zien.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Haar angst is eigenlijk helemaal verdwenen nu. Ze heeft zoveel vetrouwen gekregen door alle aandacht en gepruts aan haar lijf dat er nu eigenlijk niks meer te merken is van de angst die ze eerst had. Ze is gewoon echt een blij ei, echt een happy go lucky pony <3 En wij zijn happy en lucky dat ze bij ons is, zo'n bijzonder meisje!

Wat een bijzondere ontmoeting. Fijn dat je ponies kinderen zo kunnen helpen.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 10:37

Skyla blinkt uit in dat soort bijzondere contact momenten senna21, zo geweldig om te zien! Mijn pony's kunnen zelf kiezen of ze mee willen doen en Skyla is er eigenlijk altijd op de momenten dat er steun nodig is. Het is prachtig werk om te mogen doen samen met de paarden!