Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dees90 schreef:Ik ben ook op zoek nu 2 weken echt dagelijks alles afspeuren.
Liefst een veulen van 2022, gelders gefokt. Heb nu echt al 3 x gehad dat ik razend enthousiast ben, veel bespreek, afspreek om te komen kijken en dat andere mij voor zijn.
Zojuist zat ik bijna in de auto om te gaan kijken bij een zwart gelders veulen in Noord Holland, werd ik helaas gebeld dat er net aangekocht was en aanbetaald ongezien.
Raak daar zo teleurgesteld van, zou het ook vreselijk vinden als je denkt dit is hem en komt niet door de keuring heen, ben daar niet zo goed in...
Dees90 schreef:Sherivey schreef:Zou voor mij ook niet mogelijk zijn, direct gaan kijken.
Hoop dat je snel een leuk dier tegen komt waar je wel de tijd krijgt.
Ja dat hoop ik ook!
Ben jij ook op zoek?
amandananana schreef:Merrie/ruin, rond de 10 jaar. Ongecompliceerd, braaf. Mag pit in zitten maar geen rilkikker/heel sensibel dier. Grote D/E/klein paardje. Wat iedereen zoekt dusrond de 5500 euro is mijn budget. Wat me opvalt is dat er heel veel jonkies of juist oudere paarden te koop staan.
Myrkvi schreef:amandananana schreef:Merrie/ruin, rond de 10 jaar. Ongecompliceerd, braaf. Mag pit in zitten maar geen rilkikker/heel sensibel dier. Grote D/E/klein paardje. Wat iedereen zoekt dusrond de 5500 euro is mijn budget. Wat me opvalt is dat er heel veel jonkies of juist oudere paarden te koop staan.
Ik weet er een die te koop staat bij een pensionstalling hier in de buurt.
Ruin, grote D , nuchter, maar kent dressuurmatig niet zo veel nog
amandananana schreef:Merrie/ruin, rond de 10 jaar. Ongecompliceerd, braaf. Mag pit in zitten maar geen rilkikker/heel sensibel dier. Grote D/E/klein paardje. Wat iedereen zoekt dusrond de 5500 euro is mijn budget. Wat me opvalt is dat er heel veel jonkies of juist oudere paarden te koop staan.
MyWishMax schreef:Enige wat ik kan zeggen, vooral bij kleiner budget en naast wat ikke zegt over zo snel mogelijk gaan kijken, is niet afknappen of afgaan op foto's. Dan bedoel ik niet duidelijke afwijkingen in bouw, maar als het je niet helemaal aanspreekt. Dat moet je niet alleen op de foto's beoordelen en dan loop je evht hele leuke paarden mis.
Ik heb het al eerder gezegd, maar alles wat ik gekocht heb was op de foto's niet wat ik zocht of op viel qua uitstraling. In het echt allemaal heel anders en dus ineens precies wat ik zocht. (Vooral qua karakter en rijden maar ook uitstraling was compleet anders als op foto's)
Maar wees ook eerlijk. Ga niet voor een jong of onbeleerd paard vanwege het budget als je daar niet het lef en ervaring/rijvaardigheid voor hebt. Dat zie ik helaas toch echt wel te vaak. Vanwege budget een jong dier kopen en het budget ook niet hebben om hem te laten beleven door een professional, waardoor er gewoon heel veel dingen fout gaan tot zelfs plezier compleet verliezen
En wees kritisch op hoe ze lopen, bezuinig niet op keuringen.
AlwaysH schreef:Ik zie ook juist alleen maar kleintjes. Tja, daar pas ik gewoonweg niet op. Zou het wel een stuk makkelijker maken hoor. Destijds een paard gekocht die eigenlijk te klein en te smal was. Gelukkig tot 1.70 uitgegroeid (wie had dat gedacht, lol).
Zie juist vaker wel kleine, leuke paarden staan.
AlwaysH schreef:Ja, die van ons heeft dat ook, die adder. Maar wij hebben er zelf voor gekozen hem niet foto te zetten (dus eigen schuld) en zijn blij dat hij 1,5 jaar bij ons heeft gestaan! Had het niet anders gewild.
Maar de volgende gaat door de hele molen. En moet al maat hebben (zal je zien dat ik alsnog een gok waag met maat). Zoeken, zoeken, zoeken!
Fly_high schreef:AlwaysH schreef:Ik zie ook juist alleen maar kleintjes. Tja, daar pas ik gewoonweg niet op. Zou het wel een stuk makkelijker maken hoor. Destijds een paard gekocht die eigenlijk te klein en te smal was. Gelukkig tot 1.70 uitgegroeid (wie had dat gedacht, lol).
Zie juist vaker wel kleine, leuke paarden staan.
Zo zit ik weer met een kleintje opgeschept terwijl ik heel erg lang benGrote paarden zijn niet normaal geprijsd vind ik, komt waarschijnlijk doordat iedereen iets van 168+ zoekt.
Of ik erop pas... het paard lijkt te vinden van wel. En uiteindelijk is het zijn mening hierover dat uitmaakt toch. Van hoe hij het doet met springen heb ik namelijk niet het idee dat hij het te zwaar vindt
[ [url=m/yKLXEM.png]Afbeelding[/url] ]
Hij was echt niet duur trouwens, daarom ben ik nog steeds benieuwd wat het addertje onder het gras precies isWant hij is zo mak en simpel te rijden, niet normaal. Met zijn eerste baby wedstrijd 2x foutloos, hartstikke braaf en meteen in de prijzen. Ik heb nog geen mankament kunnen vinden en voor dat geld vind ik het moeilijk te geloven dat er geen is
MyWishMax schreef:Maar wees ook eerlijk. Ga niet voor een jong of onbeleerd paard vanwege het budget als je daar niet het lef en ervaring/rijvaardigheid voor hebt. Dat zie ik helaas toch echt wel te vaak. Vanwege budget een jong dier kopen en het budget ook niet hebben om hem te laten beleven door een professional, waardoor er gewoon heel veel dingen fout gaan tot zelfs plezier compleet verliezen
En wees kritisch op hoe ze lopen, bezuinig niet op keuringen.