Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:51

Ik ga binnenkort bij een hele leuke en vooral knappe welsh sectie A merrie kijken. Tiss zo’n 3 uur enkele reis voor mij maar goed voor een goede merrie heb ik dat wel over natuurlijk :D
Welke merrie het is hou ik nog even geheim, ze heeft iig een hele knappe jaarling van vorig jaar en verwacht dit jaar ook nog een veulen. Mocht het wat zijn zou ze vanaf september kunnen verhuizen. Ik heb super veel zin om haar te ontmoeten!! <3

Alleen nou was mijn plan om buiten 1 a 2 fokmerries ook een pony te kopen om op te leiden en uiteindelijk te verkopen als kinder(sport)pony. Heel leuk idee allemaal maar vandaag voor de 2e keer op een rij een afspraak gemaakt om te kijken bij een pony en een uur later krijg ik een berichtje dat hij ineens verkocht is. Kan gebeuren natuurlijk maar jeetje wat is t lastig om groene 3 jarige (of ouder) A’tjes te vinden zeg! Of je krijgt pony’s aangeboden die gouden hoeven hebben (als in geen goede prijs/kwaliteit verhouding)..

Weet iemand toevallig nog stallen/fokkers of wat dan ook die mooie jonge welsh sec A pony’s (minimaal 3 jaar!!) hebben voor een beetje normale prijzen?

Ik word echt een beetje hopeloos hahah

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:53

meganvr schreef:
Ik ga binnenkort bij een hele leuke en vooral knappe welsh sectie A merrie kijken. Tiss zo’n 3 uur enkele reis voor mij maar goed voor een goede merrie heb ik dat wel over natuurlijk :D
Welke merrie het is hou ik nog even geheim, ze heeft iig een hele knappe jaarling van vorig jaar en verwacht dit jaar ook nog een veulen. Mocht het wat zijn zou ze vanaf september kunnen verhuizen. Ik heb super veel zin om haar te ontmoeten!! <3

Alleen nou was mijn plan om buiten 1 a 2 fokmerries ook een pony te kopen om op te leiden en uiteindelijk te verkopen als kinder(sport)pony. Heel leuk idee allemaal maar vandaag voor de 2e keer op een rij een afspraak gemaakt om te kijken bij een pony en een uur later krijg ik een berichtje dat hij ineens verkocht is. Kan gebeuren natuurlijk maar jeetje wat is t lastig om groene 3 jarige (of ouder) A’tjes te vinden zeg! Of je krijgt pony’s aangeboden die gouden hoeven hebben (als in geen goede prijs/kwaliteit verhouding)..

Weet iemand toevallig nog stallen/fokkers of wat dan ook die mooie jonge welsh sec A pony’s (minimaal 3 jaar!!) hebben voor een beetje normale prijzen?

Het heeft mij geholpen zelf een advertentie te zetten met wat ik zoek. Kwamen alleen maar mensen op af die hun paard nog niet officieel in dr verkoop hadden en ook geen haast hadden

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:00

Kimberley_ schreef:
meganvr schreef:

Het heeft mij geholpen zelf een advertentie te zetten met wat ik zoek. Kwamen alleen maar mensen op af die hun paard nog niet officieel in dr verkoop hadden en ook geen haast hadden

Dit heb ik idd gedaan maar helaas zonder “goed” resultaat

Autumnn

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:14

Ging ik toch ff bíjna morgenavond eentje bezichtigen. Ware het niet dat deze al verkocht was binnen 1 dag :=

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:30

Autumnn schreef:
Ging ik toch ff bíjna morgenavond eentje bezichtigen. Ware het niet dat deze al verkocht was binnen 1 dag :=

Pff Hou vol hoor. Bij mij heeft het een jaar geduurd maar toch een betaalbaar paard gevonden, binnen budget. Ik ben hem tegen gekomen op Facebook.

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:06

Jeeeeej *\o/*
Ik heb vandaag mijn paard gevonden!! Zooo blij!
Vanmiddag proefgereden, had al het keuringsrapport en röntenfoto's naar de dierenarts verstuurd (geen bijzonderheden), morgenochtend ga ik de stal bellen dat ik hem koop *\o/*

Het is een prachtige 3-jarige Frieze ruin van 1.68m.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:39

Wat een positieve berichten! Ik heb nu ook geluk gehad met het paard wat ik heb gekocht. Was voor mij echt nog te groen om meteen mee te nemen, was/ben behoorlijk onzeker geworden na de dood van mijn merrie.

Gelukkig mag ze nog 4/5 weken blijven staan, ander meisje rijdt haar verder door en ik kom in het weken tutten en rijden. Super lieve mensen die me de kans geven rustig te wennen en mezelf zekerder te voelen!

Ben zo blij! Totaal niet waar ik naar op zoek was (ze wordt 3, nog enorm groen, en ook weer een grote merrie :') )

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:11

N0a schreef:
Autumnn schreef:

Pff Hou vol hoor. Bij mij heeft het een jaar geduurd maar toch een betaalbaar paard gevonden, binnen budget. Ik ben hem tegen gekomen op Facebook.

Dankje <3 ik hou hoop... ooit moet het lukken :D

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:11

meganvr schreef:

er staat een knappe op Facebook paarden en ponys zoeken goede thuis of zoiets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:49

_Olivia75 schreef:
Jeeeeej *\o/*
Ik heb vandaag mijn paard gevonden!! Zooo blij!
Vanmiddag proefgereden, had al het keuringsrapport en röntenfoto's naar de dierenarts verstuurd (geen bijzonderheden), morgenochtend ga ik de stal bellen dat ik hem koop *\o/*

Het is een prachtige 3-jarige Frieze ruin van 1.68m.

Leuk! Ben benieuwd naar foto's straks.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:58

Wat een leuke beeichten allemaal, gefeliciteerd!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:58

Gefeliciteerd allemaal!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:02

Ik ga morgen een afspraak maken voor de keuring. Doe maar gewoon alles. Klinisch, rontgen inclusief hals en rug en een bloedonderzoekje.

Brenda66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:46

Wat leuk dat meerdere een paardje hebben gevonden. Gefeliciteerd en veel plezier toegewenst!

Zelf ben ik afgelopen zaterdag per toeval ook gestuit op een super leuk paard. Heb proef gereden met mijn spijkerbroek en harde wind en de net beleerde merrie gaf geen kik. Maar de vraagprijs is iets boven het budget, wat is reël om te onderhandelen? Daar ben ik niet zo in thuis hahah
En nog een andere vraag, het paard is recent volledig goedgekeurd, laten jullie dan de foto’s alleen beoordelen door je eigen DA? Of laat je alles opnieuw uitvoeren?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:48

Brenda66 schreef:
Wat leuk dat meerdere een paardje hebben gevonden. Gefeliciteerd en veel plezier toegewenst!

Zelf ben ik afgelopen zaterdag per toeval ook gestuit op een super leuk paard. Heb proef gereden met mijn spijkerbroek en harde wind en de net beleerde merrie gaf geen kik. Maar de vraagprijs is iets boven het budget, wat is reël om te onderhandelen? Daar ben ik niet zo in thuis hahah
En nog een andere vraag, het paard is recent volledig goedgekeurd, laten jullie dan de foto’s alleen beoordelen door je eigen DA? Of laat je alles opnieuw uitvoeren?

Ik zou klinische nog even over doen en de foto's laten beoordelen.
Verder qua onderhandelen kan je gewoon aan geven "Ik zou haar graag willen kopen, is er nog onderhandelingsruimte. Ik dacht zelf aan X bedrag" en dan hoor je wel of ze willen zakken.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:23

N0a schreef:
Brenda66 schreef:

Ik zou klinische nog even over doen en de foto's laten beoordelen.
Verder qua onderhandelen kan je gewoon aan geven "Ik zou haar graag willen kopen, is er nog onderhandelingsruimte. Ik dacht zelf aan X bedrag" en dan hoor je wel of ze willen zakken.

Zo heb ik het ook gedaan inderdaad. Gewoon gevraagd of er ruimte is voor onderhandelen. Toen kreeg ik eerst een harde nee en nadat ik uitlegde welke prijs ik wilde bieden en waarom is de verkoper toch iets gedaald in de prijs.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:28

Ik heb geen idee of het een reële prijs is wat ze voor mijn merrie vragen maar ga ook niet onderhandelen. 30 maart wordt ze gekeurd

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:35

Kimberley_ schreef:
Ik heb geen idee of het een reële prijs is wat ze voor mijn merrie vragen maar ga ook niet onderhandelen. 30 maart wordt ze gekeurd

Als ze het bedrag waard is, is ze het waard! Spannend ik duim voor je!

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:51

Kimberley_ schreef:

Hopelijk word ze goedgekeurd!! :D

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:54

meganvr schreef:
Kimberley_ schreef:

Hopelijk word ze goedgekeurd!! :D

Dat hoop ik ook.. ben al rond aan het shoppen. Nog niets kopen want dat is de goden verzoeken haha

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:07

Ik duim voor je Kimberly

Mijn paard wordt morgen klinisch gekeurd en ik ga erheen, vind het leuk om erbij te zijn.
(Röntgenfoto's waren al ok)
En dan komt hij aanstaande zaterdag naar z'n nieuwe huisje *\o/*

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:15

_Olivia75 schreef:
Ik duim voor je Kimberly

Mijn paard wordt morgen klinisch gekeurd en ik ga erheen, vind het leuk om erbij te zijn.
(Röntgenfoto's waren al ok)
En dan komt hij aanstaande zaterdag naar z'n nieuwe huisje *\o/*

Zal voor je duimen!

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 23:06

Wat leuk dat zoveel mensen al een paard hebben gevonden! Hopelijk gaat de keuring bij iedereen voorspoedig!
Ik heb afgelopen weekend bij een erg leuk paard gekeken maar dit was toch niet helemaal een goede match met mij... maar ik heb nu twee leuke advertenties voorbij zien komen en daar ga ik zaterdag bij kijken :)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 23:08

Ik meld me ook voorzichtig.. :o

Na ruim 15 jaar niet echt meer te hebben gereden, heb ik het afgelopen half jaar een paard bijgereden, maar helaas was dat geen succes tussen de eigenaar en mij. We hebben afscheid van elkaar genomen.

Nu denk ik er over om zelf maar weer een paard te gaan kopen. Maar ik vind het lastig, we kunnen het prima betalen, maar het is wel een flinke hap uit je 'normale' bestedingspatroon. Je leeft naar je mogelijkheden en je went daar aan, met een paard erbij zullen we ons toch wat moeten aanpassen. Gek genoeg had ik vroeger geen cent te makken en toch een paard, nu zitten we redelijk goed financieel en vraag ik me steeds af of ik dat geld wel kan (of beter gezegd, wil) missen..

Daarbij komt ook nog, ik ben geen superheld/superruiter, dus het moet wel een lief/braaf paard zijn. Bij veel paarden die te koop staan, staat; niet voor bange/onzekere ruiter. Ben ik dat? Beetje wel denk ik, misschien door de lange pauze en ben ook geen 25 meer. Hoe groot is de kans op een enorme mismatch. Wordt niet elk paard een beetje onzeker, van een onzekere ruiter?

Kortom, dilemma's, dillema's. Hoe dan ook, ik volg jullie ondertussen en wie weet binnenkort toch maar eens wat gaan bekijken, om het wat concreter te maken. Misschien dat ik dan pas echt ga voelen of ik het aandurf.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 23:15

lies schreef:
Ik meld me ook voorzichtig.. :o

Na ruim 15 jaar niet echt meer te hebben gereden, heb ik het afgelopen half jaar een paard bijgereden, maar helaas was dat geen succes tussen de eigenaar en mij. We hebben afscheid van elkaar genomen.

Nu denk ik er over om zelf maar weer een paard te gaan kopen. Maar ik vind het lastig, we kunnen het prima betalen, maar het is wel een flinke hap uit je 'normale' bestedingspatroon. Je leeft naar je mogelijkheden en je went daar aan, met een paard erbij zullen we ons toch wat moeten aanpassen. Gek genoeg had ik vroeger geen cent te makken en toch een paard, nu zitten we redelijk goed financieel en vraag ik me steeds af of ik dat geld wel kan (of beter gezegd, wil) missen..

Daarbij komt ook nog, ik ben geen superheld/superruiter, dus het moet wel een lief/braaf paard zijn. Bij veel paarden die te koop staan, staat; niet voor bange/onzekere ruiter. Ben ik dat? Beetje wel denk ik, misschien door de lange pauze en ben ook geen 25 meer. Hoe groot is de kans op een enorme mismatch. Wordt niet elk paard een beetje onzeker, van een onzekere ruiter?

Kortom, dilemma's, dillema's. Hoe dan ook, ik volg jullie ondertussen en wie weet binnenkort toch maar eens wat gaan bekijken, om het wat concreter te maken. Misschien dat ik dan pas echt ga voelen of ik het aandurf.

Er zijn gelukkig ook genoeg paarden die wel geschikt zijn voor de onzekere ruiter. Zijn alleen wel snel weg, want die wilt iedereen. Maar je kan bij zo’n advertentie ook doorvragen wat ze dan bedoelen. Is het paard dan zelf onzeker, wil het nog wel eens opzij springen, is het heel heet met rijden oid. Zo mag van mij een paard best schrikken en opzij springen, maar het moet geen rillerig dier zijn of heel voorwaarts.

Denk dat als je een paard hebt, je vanzelf went aan de nieuwe (financiële) situatie.