Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:26

Die speeltuin is wel heel cool!
Lijkt mij ook tof om een keer te doen.

Grappig filmpje ook!

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:22

Hier en daar wat gelezen maar heb een tijdje niet zo meegelezen. Na de zadelpasser weer langs te hebben laten komen had Coop weer heel veel spanning en is de instructrice er van af gevallen. Wat er precies gebeurt is weet ik niet, maar we laten het rijden even voor wat het is en gaan weer terug naar de basis terwijl de instructrice weer bij kan komen van een hersenschudding. Behoorlijk balen.
Longeren gaat daar in tegen super goed de afgelopen dagen, dat ik er nu elke dag ben ipv 1 of 2 keer in de week zal daar ongetwijfeld bij helpen. Ik denk binnenkort ook weer te oefenen met langs de weg lopen. Hij vind auto's nog best spannend, dus ik ga proberen hem daar op een veilige manier aan te laten wennen.

Mungbean

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:31

Houdt hij van eten?
Ik heb voor de eerste verkeergewenning een drukke 80km straat gebruikt met fietspad en brede berm erachter (moet je wel net in de buurt hebben uiteraard). Met de kop in het sappige klaver waren de bussen, tractoren en wielrenners ineens niet meer zo spannend _O-
Wel stoppen voor het eetverzadigingspunt want dan kan de interesse weer omslaan.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:42

Alweer zo'n mooie foto MirandaMalik, lekker blij alert snuitje zo :)

Fijn dat de wandelende wolbalen weer weg zijn PSvanLot! Succes vandaag :)

Wat een gave speeltuin :+: Toffe plaatjes en filmpje, wat doet hij het weer braaf! Zoiets wil ik ook wel, volgens mij vindt Pinda dat machtig mooi :D Leuk om zo ook zelf halsters te knopen :j

Vervelend dat Coop toch spanning opbouwt, was het voor hem vervelend bij de zadelmaker dan? Of past het zadel toch niet helemaal lekker meer? Heb ooit gehad dat Miep nadat de zadelmaker was geweest zich steeds zowat achterover liet vallen van de spanning onder het zadel, zadelmaker er weer bij en toen bleek dat ondankt dat het volgens de regels wel paste madam het zelf toch wat te lang vond. Halve cm van de kussens opgestikt en weg was de spanning :(:)

Eten is een goede motivator bij verkeer en enge dingen idd, lang leve sappige bermen :)) Zo hebben wij dat hier ook gedaan, uit gaan eten bij de rennende Alpaca's naast hun wei bijvoorbeeld :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:45

Ik ben zadelpasser en ik ervaar eigenlijk standaard dat veel paarden daar onzeker van worden omdat ze het niet begrijpen. Er wordt op dat moment weinig met het paard gecommuniceerd, er wordt aan gerommeld en geduwd en ineens voelt alles anders.
Bij jonge dieren probeerde ik altijd goed contact te zoeken met het dier en alles heel langzaam te doen, maar soms schiet het er even bij in en dan krijg je inderdaad vluchtreacties.

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:58

Hij houd heel veel van eten! Dus ik prop sowieso mijn zakken vol met stukjes wortel (zijn favoriet) als ik op pad ga.
Zadelpasser had niet veel geduld met hem en had niet zo veel begrip voor zijn spanning. Het heeft heel lang geduurd met Cooper voor je überhaupt bij zijn zijkant/rug in de buurt mocht komen en een zachte aanpak is dan heel belangrijk voor hem. Hij heeft zich in mijn ogen echt super gedragen voor een paard dat sowieso heel rennerig en schrikkerig is, maar achteraf heeft hij zijn spanning echt opgekropt. :(:)
De dagen daarna was hij heel erg gespannen, gelukkig heeft hij nu weer de ontspanning gevonden. Het nieuwe zadel gebruik ik nu ook niet bij het longeren want ik heb mijn twijfels over hoe goed het past.

Bedankt voor al jullie input! <3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:47

PowerofZoef oh wat rot dat het zo is gelopen.
Gelijk een slechte ervaring met het zadel. :(:)
Kun je misschien straks een andere zadelmaker langs laten komen die wat geduldiger is?

Met langs de weg heb ik in het begin Malik zijn emmertje voer gegeven, onze oprit is gelijk bij een drukke weg dus voor het oefenen heel makkelijk!

CubaLibre haha Gentle moest even nadenken!

Ik heb vandaag voor het eerst op Malik gezeten. :))
Hij vond het niet anders dan hangen dus dat ging prima.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:48

Nice :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 13:50

Jaaa super goed van Malik!

En die speeltuin van Gentle ben ik ook wel jaloers op hoor. Het zou hier in de buurt ook ergens moeten zijn maar heb het nooit gedaan, lijkt me wel super leuk!

Wij hebben even pauze na een kleine discussie over waar Duke wél (en vooral: waar niet) zijn voeten mag zetten. Ik zei op de grond, Duke zei high 5.
Afbeelding

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:12

MirandaMalik, ziet er goed uit! Malik vind het allemaal maar best zo te zien.
Granoek, schoenen zullen wel niet meer passen :wow:

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:13

Super stoer MirandaMalik, wat staat hij er op zijn gemakje bij! *\o/* Mooie mijlpaal zo :D +:)+

Nondejukes Granoek :oo :wow: Dat is ook niet niks zo'n kanon op je voet...beterschap :(:) Gekneusd zo te zien?

Wat vervelend dat het zo is gelopen PowerofZoef -O- Een hoop stress verder en nog geen goed zadel ook nog ^) Arme puppie. Hopelijk vindt hij gauw weer wat meer vertrouwen terug.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:16

Oepsie Granoek dat is hard aangekomen. :(:)

Malik was wel op z'n gemak ja, het touw viel ook op de grond maar hij was toch niet van plan weg te lopen.
Ben benieuwd hoe hij dat gaat doen straks met lopen. :)

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:41

Oeh Granoek :oo auwie!! beterschap!! En nu hopen dat hij wel onthoud waar zijn voeten mogen staan...
Oh MirandaMalik dat ziet er fijn uit zo! Genieten!
Sneu voor Coop dat hij nu zo'n vervelende ervaring heeft opgedaan, hopen dat het met opnieuw ernaartoe werken weer goedkomt.

Timmie moest gisteren bekapt worden, zolang de snoepflow in stand gehouden werd was hij superbraaf en derhalve waren we erg snel klaar :D (ik ben zo blij dat hij erg goed te trainen is met snoepjes, want zonder die afleiding heeft hij heel erg de neiging om te vinden dat het te lang duurt en dan maait ie alles bij elkaar, of gaat gewoon liggen. Tussen de bekappingen door oefen ik dus wel met steeds langer de voeten optillen, maar hij heeft het geduld van een draaimolen)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 17:59

Vientje schreef:
Super stoer MirandaMalik, wat staat hij er op zijn gemakje bij! *\o/* Mooie mijlpaal zo :D +:)+

Nondejukes Granoek :oo :wow: Dat is ook niet niks zo'n kanon op je voet...beterschap :(:) Gekneusd zo te zien?

Wat vervelend dat het zo is gelopen PowerofZoef -O- Een hoop stress verder en nog geen goed zadel ook nog ^) Arme puppie. Hopelijk vindt hij gauw weer wat meer vertrouwen terug.

De huisarts dacht gebarsten dus ben foto’s gaan laten maken en daar zit ik nu al iets meer dan een uur op de uitslag te wachten :=

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 18:07

Hopelijk niet gebroken Anoek..
Vervelend ook dat je zo lang moet wachten zeg!

Timmie doet alles voor snoep. :D

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 18:21

May lust bijna niets, brokjes met mate maar snoep Getver hihi. Wortel soms maar dat is na 2 happen ook wel weer klaar.
Enige wat ze wel lekker lijkt te vinden is water meloen maar dat neemt zo moeilijk mee haha.

Kak zeg anoek, hopelijk valt de interne schade mee!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 18:28

Die speeltuin! Wauw! Ik wil ook zoiets doen met Feyre, die vindt dat vast hilarisch :D

Vientje en Pinda gaan weer lekker, goed hoor!

En Granoek :oo :oo

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 18:40

Die speeltuin is echt heel vet!

Beterschap Anoek, hopen dat het niet ernstig is...

Zonde als mensen dan geen rekening houden met dat het een jong paard is. Moet wel zeggen dat als we nu oefenen met Prazani hij wel door 3 man tegelijk opgetuigd en afgezadeld wordt :+ 1 iemand het hoofdstel, een ander de peeskappen en de laatste het zadel, haha. Is wel een hele goede oefening.

Vandaag weer een primeurtje, want we hebben een rondje door de rijbak gestapt! Wel nog aan een touwtje, maar hij vond het keigezellig en leek het echt als een uitje te zien _O- Gekkie <3

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 18:47

*\o/* MM *\o/*
Gewoon er even op gegaan alsof het volkomen normaal is!
Is ongeveer zoals ik het ook heb gedaan. Paard los, zonder zadel , even kijken of het oké is en hup erop.
Tof hoor!

Djeez, je voet Granoek :oo
Beterschap!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:10

Jeetje granoek,beterschap!! Weet je inmiddels al meer? :oo

Wat goed MM!! Fijn als je zo kan opstappen, dat zou ik dan weer niet goed durven haha :D

Ik heb vandaag voor de 3e keer op Mac gereden, wat was hij weer braaf <3 . 10 minuutjes erop gezeten beide kanten gedraafd, daarna los geklikt en gewoon nog ons eerste galopje gedaan :D
Ik weet dat het tempo nogal laag ligt whaha, Mac is lui :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:17

fransje23 schreef:
*\o/* MM *\o/*
Gewoon er even op gegaan alsof het volkomen normaal is!
Is ongeveer zoals ik het ook heb gedaan. Paard los, zonder zadel , even kijken of het oké is en hup erop.
Tof hoor!

Ja ik vind het prettig zo, gewoon lekker samen met je paard bezig. <3
Erop zitten is het nieuwe normaal! *\o/*

Anouk, wat is hij braaf, echt fijn dat hij zo rustig is. :j

Prazani had een uitje. :D

Phuddle ik zie je al gaan met een paar meloenen. :')

Granoek, gips?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 20:51

Geen gips, niet gebroken!
Ook nul komma nul verdere uitleg gekregen, er is ook niemand bij ons geweest behalve de vrouw die het rontgenapparaat moest instellen. Dus ik gok gekneusd maar geen idee.

Oh wauw Anouk Mac doet het inderdaad echt super zeg!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:00

Gelukkig geen gips!
Misschien morgen de huisarts nog fftjes vragen wat je het beste kunt doen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:19

Kijk nou! *\%/* *\%/* *\%/*
Afbeelding

Afbeelding

Alsof ze het al jaren doet. Ik ben zó trots en zó blij! Mijn knappe onverstoorbare Feyre <3 <3

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 21:27

Wat goed Berdien! Ze ziet er echt goed uit ook, echt top