Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lamarxhorse

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:06

Het is al gebeurt en viel mij inderdaad reuze mee..
Ik heb niet echt gekeken hoor maar hield me meer met hem bezig.
Het was zo klaar en gebeurde staand.
Nu zit hij in een boxje apart en dat vind hij denk ik nog het ergste.
Ik moest hem hinnikend achter laten en voel me daar wel schuldig over..
Morgen weer naar hem toe met een banaantje want voordeel is dat ik hem nu wat lekkers kan geven.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:15

Nou, dat is in ieder geval achter de rug en fijn dat het zo goed is gegaan :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:24

Wat fijn dat het goed ging!

Hier weer een stukje gewandeld. Meneer dacht even de hengst te gaan uithangen, halverwege heeft hij het maar opgegeven. :')

Toen we terug waren op het land en ik zei dat ie mocht gaan, ging hij er in volle galop vandoor. Hij miste zijn vriendinnetje wel heel erg. En zijn vriendinnetje hem. _O-

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:18

Hahaha!!
ik moest Lamar naar zijn stal brengen en hij liep ook pittig hard ondanks de roes waar die nog half in zat liep die als een malle met die grote groninger poten (voeten!) van hem!

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 08:04

Gisteren samen met Kallistos onze verjaardag gevierd. Kreeg een dikke verjaardagszoen van hem
Afbeelding

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 11:42

Aaahhh wat lief <3 Gefeliciteerd jullie twee *\o/*

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 17:17

Aaah wat een heerlijke foto wennie! :))

Fijn dat de castratie goed is gegaan lamar, ik zag al wat foto's voorbij komen op insta :(:)

Ik heb Jack vandaag kennis laten maken met een autoband, volgens mij vond hij het wel interessant :+

Afbeelding
Ook weer geoefend met meelopen aan het halster, dat gaat nu ook steeds beter!
Op de foto zie je ook goed wat ik bedoelde met zijn vacht. Hij is echt lelijk nu :')

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:02

Neee joh dat komt wel goed met Jack! Het is nog vroeg in het jaar en raar weer!
Grappig die auto band! Heeft hij er lang plezier van gehad?
Knap dat het lopen steeds beter gaat, lekker dat je kan oefenen!

Gefeliciteerd met jezelf? En Kallistos! Leuke Selfie!!

Tjaa Lamar is zielig in zn box apart! Maandag mag hij ws weer terug! Hij schopt steeds tegen de deur en blijft maar onrustig hinneken..
de stalhouders herkende hem echt niet terug in zijn gedrag nu die alleen staat en ik durfde echt zn box niet in want dan was ik zeker om ver gelopen! Voel wel een brok in m'n maag hoor en tel de dagen af!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:35

Lamarxhorse schreef:
Neee joh dat komt wel goed met Jack! Het is nog vroeg in het jaar en raar weer!
Grappig die auto band! Heeft hij er lang plezier van gehad?
Knap dat het lopen steeds beter gaat, lekker dat je kan oefenen!

Gefeliciteerd met jezelf? En Kallistos! Leuke Selfie!!

Tjaa Lamar is zielig in zn box apart! Maandag mag hij ws weer terug! Hij schopt steeds tegen de deur en blijft maar onrustig hinneken..
de stalhouders herkende hem echt niet terug in zijn gedrag nu die alleen staat en ik durfde echt zn box niet in want dan was ik zeker om ver gelopen! Voel wel een brok in m'n maag hoor en tel de dagen af!

Ja in het begin was de band doodeng natuurlijk :Y) Maar daarna wel lekker om in te bijten, want Jack wil nog steeds overal graag in bijten. Alle andere paarden vonden het ook leuk haha.
Zonder halster loopt hij altijd achter mij aan <3 met halster vind hij op een of andere manier toch lastiger. Ik probeerde​ ook te draven met hem, maar dat snapt hij nog niet :')

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:41

Fijn dat de castratie van Lamar goed is gegaan! Mag ik vragen waarom hij tot maandag op stal moet staan? De veearts zei tegen mij een nacht op stal en daarna de wei op zoveel mogelijk bewegen.

Jack is al wel verder dan Jaro. Vind het er wel grappig uitzien al die kleurtjes die er dan door komen.

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:49

Ja tuurlijk mag je dat vragen.. ;) Dit is wat de Da adviseerde, twee dagen rust en daarna rustig in de stapmolen.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:53

Geronimo is in de wei gecastreerd en daarna ook gewoon buiten gebleven, tegen mij is altijd gezegt zoveel mogelijk blijven bewegen dat gaat de zwelling tegen en zo

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:57

Ja ik lees ook voor en tegens.. toch denk ik dat hij op de wei (grote ruimte) alleen nog maar onrustiger zou worden zonder zijn maatjes en met zijn maatjes misschien te wild. maar ik hou het goed in de gaten op zich heeft hij tot op heden weinig zwelling wel loopt het wondvocht er een beetje uit wat ook te verwachten is

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 23:00

Puzzle heeft een week op stal doorgebracht na de castratie maar dat was even niet anders.
Hij heeft overigens amper zwelling gehad.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 23:10

Gefeliciteerd Wen! :D

@Annikoe
Hij kijkt echt van: Wat is dit?! :')

Hier gaat hij een dag van te voren als het goed is naar stal. En dan moet ie een dagje blijven na de castratie en daarna weer naar het land als het goed is.

[ITP] Nieuwe camera uitproberen bij Elano

Topicje, gister een nieuwe body gekocht.. En vandaag binnen gekregen. Dat wordt natuurlijk gelijk uittesten. :))

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 00:19

Die van mij bleef ook buiten, moest zoveel mogelijk lopen want dan komt het wondvocht eruit. Wei is ook schoner dan stal, minder stof enzo. Maar fijn dat het goed is gegaan!

Gave foto's van Elano! Ik heb de afgelopen weken mijn camera ook veel te vaak meegenomen naar stal. En dan ook maar meteen 300 foto's per keer maken :+

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 00:34

Ik heb Fflur deze week enorm staan pesten ~~}>
Koningsdag:
Afbeelding

Deze week mocht ze ook nog wel lekker los rond struinen achter het huis! (Alles afgesloten) Van te voren op deze plek nog los mee stap-draf-galop geoefend wat ze ook braaf deed. Dus als beloning dit en ze vond het fijn!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En deze gave foto gemaakt <3
Afbeelding

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 08:45

Haha leuke en mooie fotos!! Kittydylan wat wonen jullie mooi!! Ik zie alleen maar bomen toch? _/-\o_ prachtig!
En wat is fflur braaf!!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:06

Haha wie weet is Elano ook binnenkort weer aan de beurt om te verkleden. Wordt ie lekker mak van. Al hoewel, het kon hem de vorige keer niet zoveel schelen.. En sokken over zijn sokken? Ook geen probleem. Zowel met op en af doen als lopen. :+

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:38

Lamarxhorse schreef:
Ja ik lees ook voor en tegens.. toch denk ik dat hij op de wei (grote ruimte) alleen nog maar onrustiger zou worden zonder zijn maatjes en met zijn maatjes misschien te wild. maar ik hou het goed in de gaten op zich heeft hij tot op heden weinig zwelling wel loopt het wondvocht er een beetje uit wat ook te verwachten is

Ah oké bedankt voor het atwoord. Snap wel dat je het zo doet dan. Zit nog best wat verschil tussen advies van DA's. Zonder maatjes worden ze overal onrustig, terug met maatjes het land kon dat niet? Dacht laat even weten dat t soms ook anders gedaan wordt, omdat je t zielig voor hem vond om m alleen op stal te houden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:37

Castratie van Lamarxhorse gelukkig goed gegaan! Is nu natuurlijk wel sneu, hij heeft geen idee waarom hij niet bij zijn vrienden mag. Hij staat nu nog in de loopstal en niet op het weiland misschien dat het advies van de dierenarts daarom anders is?

Wat een leuke fflur-foto! Die verkleedfoto :D

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:20

Leuke verkleedfotos van Fflur Hahah, geeft er niks om zo te zien.

Mooie foto's van Elano ook :)
Hij heeft echt een heerlijke wei volgens mij, zelfs heuvels erin? Ideaal is dat.

Leuk van die band Annikoe, hij leert wel vanalles bij jou :p

Gelukkig dat de castratie goed is gegaan.
Kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om hem zo achter te laten. Maar het is maar tijdelijk!
Dex is op de wei gecastreerd en daar ook gebleven.
Wel zwelling gehad, na 2 weken alles weer goed. T blijft toch altijd een risico.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:23

Vorige week ook van Nayeli weer een paar foto's gemaakt :+: Ze heeft bijna geen wintervacht meer en is nu heel donker :oo

Afbeelding
Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:39

Nouja ik krijg vaak ook verschillende dingen te horen. De een zegt dat weiland beste is en de ander op stal. En dan met verschillende redenen waarom.. Nouja, is natuurlijk net hoe je land en stal is gok ik. Een weiland waar je tot je knieën in de blub staat wordt hem namelijk niet. Al mag ik hopen dat die landjes geen blub meer zijn. :')

Njr
Owh gave foto's zeg! :D

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:37

puppy1128 schreef:
Nouja ik krijg vaak ook verschillende dingen te horen. De een zegt dat weiland beste is en de ander op stal. En dan met verschillende redenen waarom.. Nouja, is natuurlijk net hoe je land en stal is gok ik. Een weiland waar je tot je knieën in de blub staat wordt hem namelijk niet. Al mag ik hopen dat die landjes geen blub meer zijn. :')

Njr
Owh gave foto's zeg! :D

Precies! Gewoon het advies van je eigen dierenarts + jouw gevoel volgen dan komt het wel goed!
Mis gaan kan het helaas altijd ...
NRJ
Wat een knapperd! Heel volwassene uitstraling :) goed in verhouding en alweer strak in het vacht.

Hier pas net de eerste plekjes zomervacht rond de ogen te zien, voor de rest wintervacht. Zimba staat 24/7 buiten dus het verbaas me niet dat hij met dit weer nog zo dik vacht heeft.