[VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 07:02

Ik blijf erbij :o, Graaf gaat je beste paard worden :j !
Wat ontzettend leuk om te zien hoe jullie hem dit "spelletje" zonder
druk of dwang aanleren.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 07:53

Ja, ik leer ook zo veel van jou Vlogs. +:)+
Nu weer met graafje hoe jullie hem de wedstrijden laten ervaren. Nog nooit bij stilgestaan hoe dit voor een paard zou zijn. Ik was alleen maar druk met mijzelf en de wedstrijd.
Met mijn volgende paard ga ik het heel anders doen! Zo leuk. Heb er nu al zin in <3

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:04

Jill geef jij eigenlijk ook clinics op locatie? Dat je bij ons op stal komt voor een x aantal mensen die een les van je willen

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 13:58

Super lief van jullie haha :*

Ik ben ook echt gek op Graafje, zo'n leukerd met een klein hartje. Ik hoop(te) ook echt dat ik dit eens kon laten zien, hoe ik het allemaal aanpak. YouTube is mijn Graafje dagboek :D

Yom, dat doe ik zeker, ik stuur je even een PB :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:33

Leuk voor jezelf om straks terug te kunnen zien.
Ik doe dat met een topic op bokt en filmpjes van m'n 3-jarige. Super leuk om terug te kijken.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:38

Ik vind jouw vlogs ook altijd heel leuk om te zien! Je inspireert me echt!
Vooral omdat je op een hele fijne manier omgaat met je paarden, een voorbeeld voor velen denk ik!

Het lijkt mij overigens ook ontzettend leuk om een keer een clinic van jou te krijgen! Bij mij op stal hebben wel meer mensen daar interesse in, dus wie weet :D

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:48

Inderdaad heel leuke vlog over graafje! En ook voor mij een inspiratiebron!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:15

En wat voor ons ook leuk is, omdat Graafje nog in de basissport loopt. Daarin herkennen wij ons zelf meer!
Leuk dier

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:32

Annekeee schreef:
En wat voor ons ook leuk is, omdat Graafje nog in de basissport loopt. Daarin herkennen wij ons zelf meer!
Leuk dier

Idd dus ook de (lage) punt voor bv een linksomkeert waar niets mis mee was. Vond het wel grappig dat je aangaf dit voornamelijk in de basissport tegen te komen. (Weet het niet meer exact, correct me if I'm wrong).

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:37

En het halsstrekken, wat echt heel goed was, het moet tot minimaal boeghoogte, Graafje ging ruim verder. Maar sommige 'oudere' jurys doen hier niet aan en willen verder dan kniehoogte.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:11

Waarom ben je niet weer L gestart als je pas de tweede keer weggaat? Je geeft bij best veel oefeningen aan dat je dat niet wil/kan uitvoeren vanwege de druk die je er dan gaat opzetten. Is het dan niet leuker voor jezelf om gewoon wee L te starten en met een beter resultaat thuis te komen, het gaat tenslotte om zijn kilometers, en niet om het niveau dat ie loopt?

Geen kritiek maar een oprechte vraag :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:17

Oakland1990 schreef:
Waarom ben je niet weer L gestart als je pas de tweede keer weggaat? Je geeft bij best veel oefeningen aan dat je dat niet wil/kan uitvoeren vanwege de druk die je er dan gaat opzetten. Is het dan niet leuker voor jezelf om gewoon wee L te starten en met een beter resultaat thuis te komen, het gaat tenslotte om zijn kilometers, en niet om het niveau dat ie loopt?

Geen kritiek maar een oprechte vraag :)

Onder de vlog is ook een dergelijke vraag gesteld en daar had Jill geantwoord dat ze zelf de M1 proef fijner vindt.

Valt voor beide wat te zeggen denk ik.
Uiteindelijk zijn de punten nu niet hoog, maar de proef is ook niet dramatisch en er gaat eigenlijk niks echt mis. Gewoon wat Jill zegt, proeftechnisch wat 'onhandig' gereden om echt te punten te krijgen. Als je kijkt naar de basis dan is dat prima voor elkaar voor dit niveau.
Dan kan je jouw vraag ook omdraaien: het gaat om de kilometers en als het niet dramatisch, onredelijk of extra stressvol is, waarom dan in een klasse 'lager' blijven als je toch versneld mag promoveren en je al genoeg lintjes in de kast hebt?

Overigens weer zo'n heerlijke vlog Jill. Je stelt je kwetsbaar op maar daardoor blijf je wel eventjes extra 'menselijk' ofzo... :D Hoop dat je snapt wat ik bedoel...
De gemiddelde kijker kan zich toch beter relateren aan een M1 proef dan aan een GP proef en jouw instelling kunnen we allemaal wat van leren :)
Laatst bijgewerkt door MariekeS_ op 26-04-17 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:18

Het is in zekere mate wel onredelijk en stressvol, anders zou ze alle oefeningen uitgevoerd hebben zoals voorgeschreven? Oefeningen die ze niet had moeten rijden in de L?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:20

Oakland1990 schreef:
Het is in zekere mate wel onredelijk en stressvol, anders zou ze alle oefeningen uitgevoerd hebben zoals voorgeschreven? Oefeningen die ze niet had moeten rijden in de L?

Maar middendraf, middengalop, halthouden en achterwaarts moet toch ook in het L2?

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:32

Het enige andere is sb ipv wijken en een stukje contragalop. Die 2 dingen zitten er duidelijk goed genoeg op, alleen is het zo door het niet/weinig tonen met middengangen etc er in het M meer punten afgaan dan in het L.

Uiteindelijk gaat het om de kilometers en als de M1 proef hun beter ligt dan de L2 proef is het juist de verstandige keuze omdat het qua lijnen etc. dus fijner is :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:52

Fennee schreef:
Het enige andere is sb ipv wijken en een stukje contragalop. Die 2 dingen zitten er duidelijk goed genoeg op, alleen is het zo door het niet/weinig tonen met middengangen etc er in het M meer punten afgaan dan in het L.

Uiteindelijk gaat het om de kilometers en als de M1 proef hun beter ligt dan de L2 proef is het juist de verstandige keuze omdat het qua lijnen etc. dus fijner is :)

Precies, de eigenlijke M1 oefeningen gaan juist prima. En dan haal je in het L2 misschien net een iets hoger punt voor dezelfde gereden oefening. Maar wat ik al zei, als het eigenlijk toch niks uitmaakt...

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 15:17

Inderdaad Fenne en Marieke, dat is ook mijn gedachte. Kan het niet beter verwoorden :)

Verder vind ik het super leuk met Graafie, of ik nou 196 of 169 rijd :') je weet niet half hoeveel schijt ik daaraan heb. Dus daarvoor hoef ik ook geen L2 te rijden.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 15:56

Haha mooi geformuleerd Jill. Snap wel dat je liever die M1 proef rijdt dan de L2. In de L2 zitten vreemde lijnen die eigenlijk nooit gereden worden. En eigenlijk zag je proef er netjes uit, maar dan een paar dingen minder uitgevoerd. Maar als je al een 4 voor binnenkomen hebt op AC, sta je al op -2 bij het eerste onderdeel. Dit was in de B of L niet anders geweest.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 22:08

Wat een fijne manier van schriktraining in de nieuwe vlog met enzos!
hij pakte het ook goed op! word het toch nog een keer een grote stoere vent haha

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:58

Ik heb net je nieuwe video bekeken, wat een wereldprogramma zeg!
Ik meen me te herinneren dat je op het oude bord alleen wel specifieker aangaf wat je ging doen, zoals proefgericht trainen.
Doe je dat nog steeds of werkt dat niet zo makkelijk in dit programma? (Of heb je inmiddels een super geheugen en onthoud je dat gewoon ;) ?)

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 07:35

Ja zon programma vind ik ook super. Alleen het enige wat mij tegen houd is dat je er voor moet betalen. Weet iemand een soort gelijk programma maar dan gratis? :o
Misschien dat ik m ooit aanschaf als ik fanatieker rij. Nu zijn mijn paarden nog jong en niet zadelmak. Dus dat vind ik nu een beetje zonde.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 09:31

Klopt inderdaad Dido, daar ben ik niet echt op ingegaan deze keer, misschien omdat ik ook geen wedstrijd had dit weekend :') ...

Ik denk niet dat zo'n programma gratis bestaat, die mensen moeten ook eten die zoiets ontwikkelen :Y)

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:46

Haha, dat is ook zo natuurlijk! :')

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:53

Er bestaan wel gratis programma's maar die kunnen naar mijn mening net niks of werken zo onhandig... Dit is duidelijk meer service en voor die frikandel per maand... Ach :')

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:27

Hai Jill,

ik geniet zelf heel erg van je vlogs! Mijn dochter van 11 heeft sinds 4 maanden haar pony, ze rijdt pas 1,5 jaar maar voor haar zijn jouw vlogs ook superleerzaam. Ze let iig heel goed op :-) Ze start, tot het qua leeftijd niet meer mag, nog lekker Bixie proefjes. Nu vroeg ik me af of jij ook privélessen geeft? En de clinics op locatie, is dat altijd op aanvraag van een groepje mensen?
Onze merrie heeft nogal veel stress in de trailer dus van Zwolle naar Houten is een beetje te lang ben ik bang.

Wat had je trouwens een ehm apart, engelssprekend tiepje dat commentaar gaf in je livestream laatst, met haar rare opmerkingen (gonna lick your panties 8)7 ) >;)