[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:31

amarial schreef:
fokfanaat schreef:
Iig een ongelijk voorvoetje,

Stijlere hoef, kan met ijzer makkelijk weg zijn..
Maar dat zei ik pagina terug ookal :D LV.

een bokkig voetje en een plat voetje; ik zou dan zeker de voorvoeten op de foto zetten.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:38

Malou9 schreef:
Ik ken ook alleen de mensen niet het paard. leuke mensen!

:j absoluut!

Merato: fijn dat je gaat *\o/* ! Ben heel benieuwd wat er uit gaat komen!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:05

Cardy schreef:
Zonder dat het de bedoeling was (lees mijn berichtjes maar eens terug O:) ), ga ik morgen voor de 2e keer bij een paard kijken.
Ben benieuwd!

Mag ik mijn berichtje nog even quoten? :o
Ben zo benieuwd hoe het morgen gaat! Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan, maar heb wel een dubbel gevoel hoor (moet misschien eerder afscheid nemen van mijn maatje dan verwacht).
En mocht dit paardje het worden, dan moet ik eerst nog zien of we qua onderhandelen eruit komen :Y) .

edit: verkeerde quote neergezet, lekker slim :')
Laatst bijgewerkt door Cardy op 06-11-12 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:19

Stille lezers in dit topic hoor...! Kleine Krack vanmorgen verkocht aan Bokker(tje)! Ze las dit forum altijd... *\%/* Is mooie combi, komt vast goed gelukkig. Arme mensen hadden 3,5 uur in auto gezeten :o
Nog meer mensen bezichtigingen gehad of op stapel??

Mboots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:23

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:25

InekeN schreef:
Stille lezers in dit topic hoor...! Kleine Krack vanmorgen verkocht aan Bokker(tje)! Ze las dit forum altijd... *\%/* Is mooie combi, komt vast goed gelukkig. Arme mensen hadden 3,5 uur in auto gezeten :o
Nog meer mensen bezichtigingen gehad of op stapel??

Wat fijn! Waar dit topic wel niet goed voor is :D

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:27

Cardy schreef:
Cardy schreef:
Zonder dat het de bedoeling was (lees mijn berichtjes maar eens terug O:) ), ga ik morgen voor de 2e keer bij een paard kijken.
Ben benieuwd!

Mag ik mijn berichtje nog even quoten? :o
Ben zo benieuwd hoe het morgen gaat! Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan, maar heb wel een dubbel gevoel hoor (moet misschien eerder afscheid nemen van mijn maatje dan verwacht).
En mocht dit paardje het worden, dan moet ik eerst nog zien of we qua onderhandelen eruit komen :Y) .

edit: verkeerde quote neergezet, lekker slim :')

Spannend Cardy! Snap wel dat je een dubbel gevoel hebt. :j

Cardy

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:32

Ja vind het erg spannend! Het is de bedoeling dat, als dit paard het wordt (en de onderhandelingen goed gaan), ik Bhas kan gaan inruilen tegen dit paard. Vind het aan de ene kant erg leuk, maar aan de andere kant.. hihi ben af en toe echt veel te emo voor dit soort dingen :')

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:34

Mboots, ik vind het een heel stoer paardje :) Lijkt ook wel een eerlijk paardje.

Okee, ik kom me hier ook maar melden. Zie dit topic al zovaak voorbij komen dusja.
Ik heb nu 2 pony's en aangezien ik te groot begin te worden (vind ik zelf) voor mijn new forest merrie ga ik zo langzaam aan een beetje paardjes kijken.
Het heeft toch geen haast dus kan ik me lekker op mijn gemak orienteren.

Wat ik zoek;
een lief springpaard waarvan de leeftijd en kleur niet uitmaakt. Het liefst iets ervaring met springen en dan ook wedstrijden (L ofzo). Leuk kleurtje is mooi meegenomen. Merrie, ruin of hengst maakt opzich niks uit.
Hoogte is ook niet belangrijk, maar rond de 1.65

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:38

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:45

loulou schreef:
wie zocht er ook alweer een brave kinder shet? ik weet niet of je al iets gevonden hebt?

http://www.bokt.nl/markt/ad/88884/super ... kinderpony

Ik! Maar we hebben hem afgelopen weekend gevonden <3 .
Deze stond trouwens wel op m'n lijstje! @Marus is echt lastig om een (echt!) brave te vinden dus de leeftijd van je meisje zou mij niet weerhouden ;)

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:56

Marus schreef:
Ojeee nou heb ik toch wat moois gezien :D (een kinderpony hih), maar vind mn meisje nog net wat te jong voor?Ze is 3,5 jaar :o .

mijn zoontje is ook 3.
en heeft ook een shetje
hij haalt hem zelf uit de wei en als ik hem vast bind poetst ie hem zelf.
ook maken we wandelingen hij erop en ik ernaast

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:06

marus leeftijd zou ik me niet druk om maken. ze hoeve niet direct intensief te rijden toch.
onze oudste was 6 mnd en had der eerste eigen pony beest (mini shet) kon ze geen zak mee maar zodra ze kon lopen of enigzins controle had over haar meganiek wou zij de wortels endergelijke geven.

Inmiddels zijn we op zoek naar een echte makke kinderpony. oudste is ooit van paard gevallen en is angstig jongste word over 3 week 3 jaar en zit op de meest "gekke" paarden

jolijncr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:37

Hey allemaal,
Ik kwam dit topic daarnet toevallig tegen en dacht dat het misschien een goed idee is om mijn paardje hier te plaatsen. Ik heb vorige week besloten hem te verkopen.
Ik heb spijtig genoeg moeten beslissen hem weg te doen omdat hij om intensief te werken teveel last heeft van slijtage. Dus voor de wedstrijdsport en om intensief te trainen is hij niet meer geschikt.
Vandaar dat ik hem aanbied als recreatiepaard. Daar kan hij nog goed voor dienen. Iemand die graag af en toe een dressuurlesje neemt (het is ook echt een fijn leerpaard, blijft heel koel ook al geef je zelf nog veel te veel hulpen die er niet bijhoren), en wat wil gaan wandelen.
Om enkel en alleen op de wei te staan is hij nog te goed want hij werkt wel graag. Dus als er in dit topic iemand is die een fijn recreatiepaard zoekt en nog wat wil bijleren qua dressuur... Een supergoede thuis is voor mij het belangrijkste!
Groetjes
http://www.bokt.nl/markt/ad/88630/recreatieleerpaard

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:51

Leuk paard Jolijncr! Wat ik mij alleen afvraag.. Als je paard niet meer geschikt is om intensief te werken, wat is dan de reden dat je er wel bij zet dat ie M10/ZZ licht heeft gelopen? Trek je dan niet de verkeerde mensen aan? (zie vaker zulke advertenties voorbij komen en vraag mij dat oprecht af)

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:15

Goos_Horses schreef:
marus leeftijd zou ik me niet druk om maken. ze hoeve niet direct intensief te rijden toch.
onze oudste was 6 mnd en had der eerste eigen pony beest (mini shet) kon ze geen zak mee maar zodra ze kon lopen of enigzins controle had over haar meganiek wou zij de wortels endergelijke geven.

Inmiddels zijn we op zoek naar een echte makke kinderpony. oudste is ooit van paard gevallen en is angstig jongste word over 3 week 3 jaar en zit op de meest "gekke" paarden

Ik heb een pb van iemand die hun dartmoor van 1.20 wel willen verkopen aan een goed huis (geen advertentie). Misschien iets voor jou?

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:17

coroosje heb je verdere informatie? Moet wel echt mak mak zijn ook met groot verkeer daar hier enorm veel vrachtwagens en landbouwvoertuigen rijden.

jolijncr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:28

Hey Cardy,
Ik zet erbij dat hij dat niveau gelopen heeft omdat hij dan voor recreatieruiters kan dienen die toch ook een beetje willen bijleren. Ik ken verschillende mensen die vaak alleen tijd hebben in het weekend om eens een dressuurlesje te rijden en die graag ook meer bijleren ondanks dat ze maar weinig tijd hebben om te rijden. Spijtig genoeg zijn deze mensen nu niet op zoek naar een paard.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:30

coroosje schreef:
loulou schreef:
wie zocht er ook alweer een brave kinder shet? ik weet niet of je al iets gevonden hebt?

Ik! Maar we hebben hem afgelopen weekend gevonden <3 .
Deze stond trouwens wel op m'n lijstje! @Marus is echt lastig om een (echt!) brave te vinden dus de leeftijd van je meisje zou mij niet weerhouden ;)

ja jouw bedoelde ik inderdaad :) wat heb je nu gekocht? *-:)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:00

jolijncr schreef:
Hey Cardy,
Ik zet erbij dat hij dat niveau gelopen heeft omdat hij dan voor recreatieruiters kan dienen die toch ook een beetje willen bijleren. Ik ken verschillende mensen die vaak alleen tijd hebben in het weekend om eens een dressuurlesje te rijden en die graag ook meer bijleren ondanks dat ze maar weinig tijd hebben om te rijden. Spijtig genoeg zijn deze mensen nu niet op zoek naar een paard.

Bedankt voor je uitleg!

jolijncr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:32

Cardy schreef:
jolijncr schreef:
Hey Cardy,

Bedankt voor je uitleg!

Graag gedaan! Als je iemand weet die zo een paard zoekt... Vele knappen af op het feit dat hij slijtage heeft. Maar ik denk dat recreatieruiters er echt nog een fijn paard aan hebben en ik vind hem nog te goed om hem gewoon op een wei te zetten.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:15

het word soms een beetje rustig op dit topic.
hebben jullie niks meer mee gemaakt.?

maar wij zijn bezig om ons paard zadel mak te maken hebben er nu 3 keer op gezeten en de 3de keer heeft mijn zusje het paard helemaal alleen gedaan zonder er iemand bij was maar dit paard is zo super braaf

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:28

Beh, m'n moeder heeft een hernia, dus helaas geen vervoer om paardjes te gaan kijken :=
En net nu er zoveel leuks wordt aangeboden. Natuurlijk...

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:51

Hello,

Ik ga me aansluiten bij jullie topic, ik ben officieel ook op zoek..

:')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:56

Waar ben je naar op zoek?