Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:06

Fwest23 schreef:
sassie81 schreef:
Hihi meningen verschillen.
De prijs wordt niet alleen bepaalt door punten die in het verleden zijn behaalt.
En daar komt bij dat het een moment opname is. En zeker met jonge paarden kan er nog wel eens wat verschil in zitten. En dan hebben we het nog niet eens over de verschillende juryleden die daar beoordelen.
Ik ken er nogal wat die als jong paard weinig klaarspeelde en nu succesvol GP lopen.
En ik ken er nog meer andersom die heel veeel punten kregen met bijvoorbeeld een Pavo.

Noem ze maar op dan :D Want ik heb de afgelopen 15 jaar geen pavocup gemist!

Nou dan kun je er zelf wel een paar bedenken.
En je kan zeker met een correct bewegend paard laaste worden. Als de rest aparter cq beter in het juryplaatje past wel.
Maar ik wilde er alleen maar mee zeggen dat 1 uitslag niets zegt over kwaliteit van een sport paard!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:09

Leuk paard Duijfje heel veel plezier met hem, moest hij lang wennen of voelde hij zich gelijk al wel een beetje thuis?

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:10

Ik ben ook weer zoekende:

een GROOT paard, 1.75 of hoger en BREED. (daarmee bedoel ik geen langbenig model)
4 tot 7 jaar, beleerd, ruin of merrie.
kleur maakt niet uit.
en dat alles voor maximaal 7000 euro

Fwest23

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:14

Duif wat een stoere bok! Gefeliciteerd!

Fwest23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:15

driebergen schreef:
Ik ben ook weer zoekende:

een GROOT paard, 1.75 of hoger en BREED. (daarmee bedoel ik geen langbenig model)
4 tot 7 jaar, beleerd, ruin of merrie.
kleur maakt niet uit.
en dat alles voor maximaal 7000 euro

Dat zoek ik ook :D Alleen mag dat hoogbenige wel, maar die merrie niet! En mag ie ook ouder zijn.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:17

gefeliciteerd duifje. wat een leuk dier!
lekker genieten ! ;)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:17

Ulfeino schreef:
Leuk paard Duijfje heel veel plezier met hem, moest hij lang wennen of voelde hij zich gelijk al wel een beetje thuis?

hij was echt heel rustig!! Wel de hele tijd kijken met oortjes naar voren haha. Geen eens gehinnik!

@ Fwest23

Dank dank :)

@bertine37

Dankjewelll

Fwest23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:19

sassie81 schreef:
[

Nou dan kun je er zelf wel een paar bedenken.
En je kan zeker met een correct bewegend paard laaste worden. Als de rest aparter cq beter in het juryplaatje past wel.
Maar ik wilde er alleen maar mee zeggen dat 1 uitslag niets zegt over kwaliteit van een sport paard!

Noem ze maar gewoon op. Het is gewoon heel onrealistisch om een paard die zo weinig kan op die leeftijd voor dit geld aan te bieden.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:24

Hee, wij hebben eergisteren ook nog weer een nieuwe pony bijgekocht. B-pony Welshje, echt een leukerd

Zelf rijd ik er niet op maar hij is voor mijn kleine zusje van 11. We zijn er via marktplaats aan gekomen, maar de eigenaar was een bekende van ons, dus dat ging allemaal wat gemakkijk.

Zijn er dinsdag wezen kijken, eerst ik erop om te kijken wat hij deed, heeft wel een keer gebokt maar verder heel braaf, ook toen mijn zusje erop ging.

Toen overlegt en komt morgen middag al

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:24

MyWishMax schreef:
studiemiep schreef:
die Pavo resultaten..(als jouw paard je dag niet heeft en totaal niet rond te sturen is dan krijg je echt geen goede punten hoor) ook al kan het kwalitatief wel een goed paard zijn...

slechte pavo punten zeggen mij niet zoveel...en zou ook geen beoordelingscriteria voor mij zijn. Daarnaast is de pavo al zo commercieel geworden dat een gewone HTK amateur de B/L ruiter met een aardig/leuk paard zelden echt fatsoenlijk zal scoren.

Terwijl die pro met een kwalitatief iets minder paard, het paard net wat beter voor kan stellen en beter doen laten lijken en zo toch wat meer punten bijelkaar sprokkelt.

Maar voor 25000 plus verwacht ik wel wat meer :) Was ook de combinatie van 6 jaar, L niveau en de punten.

Van slechte dag met pavo weet ik alles, eraf storten met inrijden is niet bevoordelijk voor je rit.

OIw voor 25.000 verwacht ik ook wel wat....dat ben ik helemaal met je eens...maar die pavo resultaten vind ik echt niet boeijend daar ging het mij om. Ik zie genoeg "fantasie"prijzen echter als je in het taxatie topic op bokt kijkt..taxeren ze ook wel ontzettend laag....die prijzen die ze daar voor paarden geven..... om te huilen

Leuk paard zeg Duijfje!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:28

Nee, alleen de pavo resultaten zijn niet doorslaggevend idd. Daarom zei ik ook dat je daar eigk het protocol bij zou moeten zien ;) Wij hadden 67 punten oid, net te weinig om door te mogen 4 jaar geleden, nadat ik eraf was gestort, met commentaar dat hij stout wat en daarom slechte punten voor sommige onderdelen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:37

Fwest23 schreef:
sassie81 schreef:
Hihi meningen verschillen.
De prijs wordt niet alleen bepaalt door punten die in het verleden zijn behaalt.
En daar komt bij dat het een moment opname is. En zeker met jonge paarden kan er nog wel eens wat verschil in zitten. En dan hebben we het nog niet eens over de verschillende juryleden die daar beoordelen.
Ik ken er nogal wat die als jong paard weinig klaarspeelde en nu succesvol GP lopen.
En ik ken er nog meer andersom die heel veeel punten kregen met bijvoorbeeld een Pavo.

Noem ze maar op dan :D Want ik heb de afgelopen 15 jaar geen pavocup gemist!
Mijn vorige paard liep met 5 en 6 jaar onder de 60 punten maar die loopt nu wel GP. De PAVO-cup zegt echt niet altijd zoveel.

Fwest23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:43

KarinvdM schreef:
Mijn vorige paard liep met 5 en 6 jaar onder de 60 punten maar die loopt nu wel GP. De PAVO-cup zegt echt niet altijd zoveel.

Dus jij zou wel een 6 jarige in de B uitgebracht, L nivo gereden voor 25duizend plus kopen.

Als mensen dat soort bedragen vragen, dan ga ik wel zoeken. En als ze bij een bekende stal staan, dan denk ik wel, goh die zou weleens kwaliteit kunnen hebben. Maar als er een jong meisje hem aanbied met zeer slechte fotos erbij, sorry dan krijg ik echt de slappe lach en dan ga ik googlen op uitslagen.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:43

Duijfje; super leuk dier! Heel veel plezier ermee.

En Iris, wel een filmpje maken dit weekend he! Ben benieuwd.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:45

ow googlen mag toch:-) (mag ik een PB van de advertentie ben wel benieuwd)

6 en L kan opzich wel mischien laat ingereden (of bv nog een heel klein paard en ziek geweest je weet het niet) en ja sommige mensen denken nu eenmaal dat zo de nieuwe parcival op stal hebben staan. Gewoon om lachen en verder kijken.

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:55

Nelleke, ik denk niet dat er dit weekend een filmpje komt, sorry! Maar ik ga alleen kijken en dan kijk ik toch liever goed dan dat ik door zo'n stomme camera sta te blieken.
En vriendlief de cameraman zit aan de paasbrunch!

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:59

Nee je moet vooral zelf kijken! Je moet iemand regelen die filmt, heb je geen schattig buurmeisje ofzo die het helemaal geweldig vindt om op concours te gaan haha.

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:02

Haha, ik zit bij de schoonfamilie voor de paasbrunch en rij ff snel heen en weer voor de wedstrijd, denk dat de familie het niet zo leuk vind als ik nog eens de helft mee neem ;) haha..
Dus ben bang van niet :(

Fwest23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:04

Iris__Bennie schreef:
Haha, ik zit bij de schoonfamilie voor de paasbrunch en rij ff snel heen en weer voor de wedstrijd, denk dat de familie het niet zo leuk vind als ik nog eens de helft mee neem ;) haha..
Dus ben bang van niet :(

Gewoon vragen of de verkoper even een stukje met jouw camera wil filmen, willen ze vast wel!

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:05

@ Iris helaas! Dan maar een uitgebreid verslag goed :o

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:07

Fwest23, ik ben afgelopen week bij die merrie wezen kijken en dat staat op film alleen toevallig heeft de huidige ruiter zondag bij mij in de buurt wedstijd dus ga ik kijken!
Alleen Nellekeee is stiekem ook een beetje op verliefd op 'mijn' merrie en als het met mij niks wordt wilt zij graag kijken, alleen woont Nellekeee heel ver weg ;)
Dus vandaar de vraag of ik ga filmen ;)

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:11

Haha, klopt als een bus!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:29

Duijfje wat een leukerd!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:36

Duijfje, die ziet er leuk uit, gefeliciteerd en veel plezier er mee!

Glenstorm ook! Leuke, nieuwe pony voor je zusje.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:49

Leuk hoor Duijfje! Gefeliciteerd!!

och, ik wil ook zo graag een leuk paardje. Wij gaan zaterdag weer kijken :) Ben benieuwd.
(voor diegene die het nog niet wiste, dat hoogbenig paard is het niet geworden).