M_K schreef:@ sunrise_M_K schreef:dit lijkt mij ook. Paard weet vaak al wat er gaat gebeuren als ze naar de slacht worden gebracht. Ik weet ook van mezelf dat ik
hem niet zelf weg zal kunnen brengen, dat kan k zelf niet aan.. Dus als iemand anders het dan doet, weet hij sowieso dat er wat aan de hand is. Paard gestresst, tijd in de trailer (vind hij überhaupt niet prettig), en dan in een vreemde omgeving waarva hij weet dat er wat gaat gebeuren...
Nee ik denk dat ik ook voor het inslapen ga, is voor me paard denk ik prettiger...
hiermee bedoel ik niet dat hij weet dat hij naar de slacht gaat, maar dat hij weet dat er iets gaat gebeuren. (iets anders dan normaal, snap je?)
Dat hangt er dus helemaal vanaf hoe je met hem omgaat. Als je paard gewend is om ergens heen te gaan en jij doet net als anders, heeft hij het heus niet door. Hij is niet helderziende! Hij voelt het natuurlijk wel aan als jij gestresst gaat lopen doen.
Aileen heeft niks in de gaten gehad. Maar ik heb echt net als anders tegen haar gedaan.