Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 17:20

Ik heb altijd het idee dat strak aansnoeren juist tegen je werkt. Immers kunnen ze dan de kaak veel moeilijker bewegen waardoor ze de kaak ook minder makkelijk kunnen ontspannen.

Maar er zullen er ongetwijfeld zijn die strak aansnoeren. Heb zelf het idee dat dit bij de trens erger is dan bij de S&T.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 17:23

De OS-dressuur gekeken hebbende, waren daar ook genoeg (te) strakke neusriemen te zien. Controle was aan de zijkant van de neus, wat al nergens op slaat, maar die vinger ging er niet altijd even makkelijk onder, ook nog eens.

Ik denk dat het bij een trens meer opvalt, de sperriem gaat over de vlezige delen.

mce

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 13:13

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 13:57

Ja, die zag ik voorbij komen. Ding is kleiner dan twee volwassen vingers.

Afbeelding
Afbeelding

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 15:01

_San87_ schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Als ik naar dat plaatje kijk is hij 0,1cm hoger maar minder breed. Maar neusriemen zijn van dik stevig leer dat enigsinds in vorm blijft. Als je die omhoog trekt is het niet alsof het meteen stijl afloopt rond de tool, dat gaat in een veel geleidelijker ronding wat ook ruimte kost.

Begrijp me niet verkeerd. Het zal wel wat schelen kwa strakheid gezien die ronding iets sneller kan inzetten, dus die van de FEI zal iets straker accepteren dan die van ISES.

Maar op het eerste plaatje gebaseerd is het verschil niet zo groot is als de berekening die gemaakt wordt in het 2e plaatje. Het verschil in effect van hoogte vs breedte mist in de berekening, dit is puur gebaseerd in omtrek. Met die logica zouden 2 vingers op elkaar hetzelfde resultaat geven als naast elkaar en we weten allemaal dat dat niet zo is. Het daadwerkelijke verschil zal veel lager liggen dan die 24%. Voelt beetje dramaschoppen met zo'n berekening, vooral veel nummers roepen zodat het legit klinkt maar ff details vergeten die in de praktijk wel echt verschil maken en waardoor je berekening gewoon geen beeld geeft van wat er grbeurd tijdens de toepassing in de praktijk. Dat is best typisch.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:36

Ik ben al lang blij dat ze eindelijk zo ver zijn! Het is een stap in de juiste richting. Nu de KNHS die dit ook nog overneemt, dan gaan we helemaal richting een begin van betere paardensport.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 22:11

Hoe zou het nu met Charlotte Dujardin zijn?
Ik vraag mij af of ze nog paard rijdt en of ze nog bij Carl Hester op stal komt.
Terecht dat ze ontmaskerd is maar dit zal voor haar toch wel haar hele leven op de kop hebben gezet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 08:30

Die rijdt nog wel, is haar werk en komt wel terug.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 09:09

HorsePassion schreef:
Hoe zou het nu met Charlotte Dujardin zijn?
Ik vraag mij af of ze nog paard rijdt en of ze nog bij Carl Hester op stal komt.
Terecht dat ze ontmaskerd is maar dit zal voor haar toch wel haar hele leven op de kop hebben gezet.

Die rijdt vast nog steeds en komt vast gewoon terug in de sport. Ze wordt door de meeste collega’s gesteund. Ze zal zich wel 2 x bedenken voor ze mensen met camera’s binnenlaat. Ontmaskerd vind ik wel dramatisch klinken hoor. Nee, dat verdiende niet de schoonheidsprijs inderdaad. Maar ze is wel dramatisch door het slijk getrokken. Hoge bomen vangen veel wind blijkt hier ook maar weer. Butsende en trekkende Marieke van de hoek kan lekker door blijven meppen en zagen en bonken en daar weet niemand wat van.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 09:54

Horses had vorige week een podcast over hoe het nu met CD ging, zo zou ze niet meer samenwerken met Hester. Ik kan die podcast alleen nergens meer terug vinden.

Ik vindt het in ieder geval een goede zaak dat de FEI met zo'n tool komt, ze doen in ieder geval iets. Iedere stap voorwaarts is er een.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 09:55

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 12:33

Elisa2 schreef:

Heb ik nou 20 minuten zitten luisteren om alleen te horen "iemand heeft gezegd dat Hester heeft gezegd dat hij heel boos op Charlotte was" (daar kwam het op neer, de exacte woorden waren misschien iets anders...)? :')

Dat was het enige toch of heb ik iets gemist?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 14:00

Haha ik weet het niet, had een poging tot luisteren gedaan maar vond het zulk saai geneuzel dat ik er snel klaar mee was. Dat niet samenwerken stond in de tekst op FB, maar was wellicht suggestief..geen idee.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 14:42

Dat was mijn mening ook over de podcast, dus bedankt :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 17:08

Haha ja, ik denk als er serieus nieuws naar buiten komt dat ze het als eerste van de daken zullen schreeuwen. :D

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 11:52

Ik weet niet of het in dit topic moet of iemand ze kent maar "yourridingsuccess" het youtube channel. Er is recent een video van hun geupload waarbij ze net zoals charlotte een paard heeft mishandeld terwijl ze charlotte ervoor uit heeft uit heeft geroepen

Dit is Raleigh take on it, ik ben persoonlijk niet zo'n fan van haar maar haar take op dit en ze heeft alle informatie in een video gestopt:

https://www.youtube.com/watch?v=vMIwwLBzItg

Dit is de video in kwestie waar de mishandeling inplaats komt:

https://www.youtube.com/watch?v=_RI1MRnJ4kE

En de podcast die ze heeft gemaatk waarbij ze charlotte uitroept terwijl ze het zelf ook doet:

https://www.youtube.com/watch?v=ZleHQjsXNOo&t=3508s

Ook geeft ze pro ruiters de schuld dat ze het zo heeft aangeleerd gekregen en zegt dat ze het niet meer doet? terwijl op de video er duidelijk opstaat dat ze het nog wel doet?.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 11:54

Ja dit was al voorbij gekomen in het topic. Het zegt duidelijk iets over haar drijfveren en de timing en dat het niet echt om welzijn gegaan is ooit.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 06:09

_San87_ schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

En ook bij een wedstrijd waar deze door FEI getest werd gezien dat alsnog mensen dat ding niet onder de neusriem doorkregen....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 08:59

Dan doet het ding vast iets. Hoe strak moet de neusriem wel niet zitten als je dat ding er zelfs niet onder kunt krijgen?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 09:19

Dat dus.
Hij moet er ook heel soepel onderdoor kunnen.
Als ze moesten wrikken kregen ze te horen dat je neusriem toch losser moet.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 20:48

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 21:16

Imhotep is toch verkocht aan Diana Porsche? Die gaat na het onderzoek echt niet terug naar CD.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 21:24

Benzz schreef:
Imhotep is toch verkocht aan Diana Porsche? Die gaat na het onderzoek echt niet terug naar CD.

heb het over andere paarden opleiden, niet over terug komen, verkoop een goede keus,

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 21:37

Nog even en Dujardin heeft voor elk Europees team een paard opgeleid. Ze kan dat goed, dus ik hoop maar dat ze er ook goede compensatie voor krijgt.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 16:41

Ik vind het hele gebeuren niet meer van deze tijd. Allereerst moeten ze die stang en trens afschaffen. Vreselijk voor het paard dat 2 bitten in zijn mond moet hebben en nee, de opmerking van het is maar net hoe je ermee omgaat praat het voor mij niet goed.
Wanneer mensen eens naar Feather Light Horsemanship kijken zal het een stuk diervriendelijker worden.