Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 01:37

:j Lusitano niet, die zou ik normaal herkennen. Amerikaan bedoel je een saddlebred?

Hij is minstens 1,60. Morgans zijn kleiner toch? Ik schatte ‘m groter dan Rêve iig, meer bot ook kwa benen. (Lusitano heeft meer het beenwerk van Rêve of eerder Rêve heeft meer het barokke beenwerk, zwaarder dan de gemiddelde warmbloed maar niet dat je het perse als ‘zwaar’ zou omschrijven.)

Rocky Mountain zou ik ook herkennen net als een konik (veel koniks in het natuurgebied hier.)
Rocky Mountain neigt ook naar telgang van nature toch? Deze toonde iig geen tolt of telgang. Ook niet de knie actie van een saddlebred maar wel weet te veel voor een quarter… (ik begrijp nu wat mensen bedoelen als ze zeggen dat je van Rêve vooral kan zeggen wat ze níet is maar niet wat ze dan wel precies is. :+)

Dat in gedachten houdende lijkt warmbloed x zwaarder barok ras me momenteel het Uhm ‘most likely’ (ben het Nederlands kwijt. Een hele avond Engels gelezen. :roll: OH! Meest voor de hand liggende!)

Morgan leek hij erg op. Wat zwaarder barok maar toch lengte in die hals en rug maar niet zoals de gemiddelde warmbloed. Sterke lendenen en rug ook, zware achterhand en borst/hals. Hals/kaak verbinding was ook vrij zwaar (zwaarder dan die van Rêve maar tis ook wel een hengst)

Hoop dat N ons uit ons lijden kan verlossen. Alleen… als het een Morgan kruising zou zijn…. Er is een reden waarom ik de auto spontaan stop zette. Heb een paar foto’s maar geen duidelijke.

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 02:17

Wat doen jullie met slapeloze nachten?
Dit is nacht twee dat ik doodmoe ben maar niet in slaap kom ondanks lichte medicatie… ik pieker over van alles en mijn gewoonlijke technieken werken niet. :\

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 03:43

Ik ga wat water drinken, een kat aaien, me ergeren aan het geluid van het ademen van mijn man, simpele spelletjes doen op mijn telefoon, wat op Twitter kijken en dan probeer ik het na 30 min ofzo nog maar eens. Eventueel met een soort vierkants ademhaling van yoga. Je ademt 3 tellen in, 3 tellen vast houden, 3 tellen uitademen, 3 tellen vast houden, 3 tellen inademen etc (of 2 tellen alles en dan opbouwen naar 3 etc).

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 03:45

En als mijn man er niet is, zet ik heel zacht een podcast op van iemand met een monotone zachte stem.

VanLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 07:02

Sleepcasts van de headspace app en terugtellen van 1000 willen hier nog wel ns helpen met slapen

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 07:16

Ik ga een boek luisteren... dat helpt soms. Maar vannacht ook niet helaas.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 07:25

Lastig he wakker liggen, nu krijg ik waarschijnlijk veel mensen over me heen, maar ik rook meestal voor het slapen een jointje, anders lukt het ook niet altijd.,Kan ook in druppels natuurlijk, maar daar word ik misselijk van.
En ja, roken is slecht, maar dat zijn zoveel dingen..
Of een makkelijk boek lezen, waar je niet bij na hoeft te denken.
Laatst bijgewerkt door Yavanna op 10-09-22 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 07:38

Ayasha schreef:
Wat doen jullie met slapeloze nachten?
Dit is nacht twee dat ik doodmoe ben maar niet in slaap kom ondanks lichte medicatie… ik pieker over van alles en mijn gewoonlijke technieken werken niet. :

Als ik echt niet kan slapen dan neem ik tussen 12 - 1 uur een halve donormyl (een hele is 15 mg), die kan ik hier gewoon kopen bij de apotheek. Als ik dit niet doe ga ik de andere dag door mijn rug. Voor mij is dan het voordeel dat ik gelijk mijn slaapritme weer oppak. SOms doe ik het 2 nachten en dan is de slapeloosheid over. Doe ik dat niet, dan wordt het alleen maar erger (ervaring mee) en ben ik uiteindelijk 24 uur brak.
Als ik een hele neem dan ben ik de dag daarna gedrogeerd. Maar een halve werkt fantastisch en dan ben ik fit.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 09:39

Als ik echt niet kan slapen dan ga ik uit bed en afwassen of iets anders doen wat niet teveel geluid maakt.
Of lekker een stuk wandelen met mijn honden.
Gewoon om ff afleiding te zoeken zegmaar en niet bezig te zijn met het (niet kunnen) slapen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 10:19

Ayasha schreef:
Maddy_Paola schreef:
Was t geen murgese? Italiaans ras, beetje barok gebouwd, maar wel gaaf zo een knap paard dat je 'in het wild' tegen komt

Daar had hij kwa bouw enorm veel van weg en ook kwa houding en manier van lopen als ik de filmpjes op zoek... Maar hoe zou zo'n dier in vredesnaam daar terecht komen? Zo veel komen ze niet voor in Belgie toch?

In Nederland zit er een Murgese hengst die ook dekdienst doet voor zover ik weet. Jolande of zo heet de amazone. Doet vaak demo's met haar hengst op evenementen zoals horse event en zo.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 10:27

De maan de schuld geven en me er letterlijk bij neerleggen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 15:02

Ben uiteindelijk rond drie uur ergens in slaap gevallen.

Zo juist is de jongeman de producten komen op halen, ipv 4 potjes mokgel heeft hij alles dat ik nog had staan mee genomen. _O- Hij vroeg gisteren of ik nog producten had. Dus ik stuur hem door wat ik heb. Kreeg ik terug "zet alles maar klaar ik neem het geld mee."
Zelfs niet af bieden. :+ Nu heb ik ze ook wel echt aan bodemprijzen verkocht. Hier stond het toch maar. Nu heb ik er nog wat voor.

Ik heb een vraag, zitten er in mijn topic mensen die me zouden kunnen helpen met de "opzet" van een boek?

Ik kan schrijven, niet spellen, maar wel schrijven. :+
En ik heb een verhaal, twee verhalen technisch gezien, die denk ik, het vertellen waard zijn...
Wat ik niet heb is het inzicht om een "grove opzet" te maken... Waar begin je, hoe deel je zo'n boek in...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 15:12

*zucht*

Ivm ontwikkelingen op het N-front is mijn man vandaag gaan kijken naar de weide die wij nog hebben liggen. Daarop hebben we een pittig bericht naar de huurder gestuurd.

alles ligt plat. :\ Palen, draad. Er ligt een half afgebroken kippenhok, Er staan watertonnen die alleen goed zijn voor het stort. Er is nul onderhoud gebeurt....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 16:01

Jeetje wat balen...hoe lang ben je er al niet geweest dan...?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 16:13

De zomer een paar maanden. We hebben nog materiaal gebracht voor onderhoud. Dat is spoorloos en er is niks onderhoud gebeurt. Het voordeel is dat ik haar er in principe met onmiddellijke ingang af kan zetten nu.

En afhankelijk van N haar antwoord ga ik ze zelf terug in gebruik nemen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 16:17

Jeetje dat klinkt op allerlei fronten niet zo positief? Je hebt t wel voor je kiezen steeds wbt plek voor Joy.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 17:08

Nee. Het is even niet leuk maar we hebben opties genoeg. Dat is N ook wederom duidelijk geloof ik. Heb overigens gewoon een vriendelijk bericht gestuurd. We zijn netjes aan het overleggen maar ik sta wél op mijn strepen. Ik ben geen 16 jarige die je voor blok kan zetten wb mijn paarden. Ze krabbelt inmiddels terug met vragen betreffende het voer waar ik ook gewoon netjes op reageer en ik heb nogmaals gezegd dat ik goedkoper hooi weet. (Dat lijkt het grootste issue momenteel.)

Ik wil echt tegemoet komen en helpen maar ik heb mijn hele leven paarden. Ik weet wat ze kosten dus ik weet ook wat redelijk is om te vragen. Ik heb alternatieven en van daaruit een positie die me ook toe staat om te zeggen ‘hier ben ik het niet mee eens.’
Ik heb dan ook nog eens het vermogen om de rollen om te draaien. :o En dat gebruik ik ook,

Wb de huurder. Daar is mijn man nu mee aan het bellen want door een domme uitspraak han mijn man is ze bang voor mij. :+ (context is zo belangrijk…)

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 17:45

Oh help wat een ontwikkelingen zo ineens. Had toch wel gehoopt dat je eruit kwam met N. Denk je dat ze vigo met je mee wil laten gaan? Dat wilde je zelf evt wel toch?

Waar verhuurden jullie het stuk voor? Wel balen dat je materialen dan ook weg lijken te zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 19:06

Sterkte, komt vast goed (hoop ik).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 19:18

Muga schreef:
Oh help wat een ontwikkelingen zo ineens. Had toch wel gehoopt dat je eruit kwam met N. Denk je dat ze vigo met je mee wil laten gaan? Dat wilde je zelf evt wel toch?

Waar verhuurden jullie het stuk voor? Wel balen dat je materialen dan ook weg lijken te zijn.

Ook voor paarden. Het stuk ligt bij N in de buurt en ik heb mijn paarden aan huis dus het lag er maar. Vandaar verhuurd. Als Joy weg gehaald wordt naar mijn weide mag Vigo nog steeds mee maar wel tegen betaling natuurlijk. Ze gaf aan ze bij elkaar te willen houden dus denk dat ze dat wel zou doen. Maar denk dat haar eerste keuze was dat ik toch zou toegeven als ze het op een andere manier bracht.

Pien: ja hoor. Komt goed. Ik laat me gewoon niet meer bespelen. :) dus ze zal toch keuzes ‘moeten’ maken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 19:55

Over je slaapvraag nog iets. Voor dat ik slaapmedicatie neem pak ik 1000 mg paracetamol. ZOals vannacht. Ik heb vaak echt pijn waardoor ik niet slaap en dan wordt de pijn de dag er naar nog erger. Ik heb zalig geslapen dus gelukkig.
De slaapmedicatie komt pas als niets meer helpt.

Ik vind dat je het heel goed doet meid! Je hebt groot gelijk.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 20:16

Ik geef je ook groot gelijk. Soms is iets het proberen waard maar heb het idee dat n. misschien een beetje heeft onderschat hoe sterk je in je schoenen staat en dat je evt uitwijk mogelijkheden hebt.

Zou de volle maan iets met slapeloosheid te maken hebben gehad? Ik werd er iig gek van.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 21:37

Muga schreef:
Ik geef je ook groot gelijk. Soms is iets het proberen waard maar heb het idee dat n. misschien een beetje heeft onderschat hoe sterk je in je schoenen staat en dat je evt uitwijk mogelijkheden hebt.

Zou de volle maan iets met slapeloosheid te maken hebben gehad? Ik werd er iig gek van.

Dat idee hebben mijn man en ik ook… het was echt gewoon dezelfde vraag als twee of drie weken geleden maar anders verwoord.
Mijn antwoord was toen nee, mijn antwoord is nog steeds nee. Beslis. Maar ga niet elke twee of drie weken proberen want dan gaat het ook op mijn systeem beginnen werken. :o

Maar het is wel een feit dat N gewend is met jonge meiden te werken of mensen die zelf geen stalling/weide hebben.

Ze lijkt ook elke keer oprecht verbaasd dat ik nee zeg. _O- alsof ze die optie niet overwogen had.

Ik wil haar echt helpen. Heb zelfs aangeboden om 10 balen te gaan halen met onze camion die goedkoper zijn (20 euro). Maar dan zegt ze ‘krijgen we dat verplaatst?’
Serieus? Ik wil voor je rijden. Ik zoek goedkopere alternatieven. Wil je een klein beetje zelf denken ook?

Het zijn verpakte ronde balen, stapel ze in het deel vd weide waar ze niet lopen. Voer ze handmatig op. Nu moet ze een hele veldweg af met hooi.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 22:05

Even wat leukers. Ik wil Rêve Spaanse pas leren en ze snapte niet wat ik bedoelde. Maar als ze eet staat ze altijd wat pas-achtigs te doen dus ik dacht ‘dan doen we het zo!’

Korte momentjes zonder stress en vroeg of laat snapt ze m. Dan gaan we pas verder.

Ook at ze hierna veel rustiger. :+ als het mag is het niet meer leuk. _O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 22:19

Rêve is te slim voor haar hoefmaat. Kanjer. Ook zo lekker bij Chris gelest met haar las ik. Dat wordt een topper.

Zou het kunnen dat N door haar man de verkeerde kant uit wordt gestuurd? Het lijkt elke keer niet te werken als julle in discussie gaan. Die gedachte had ik ook toen je vertelde over het nieuwe paard, dat moet toch ergens van betaald worden.

Ik ben benieuwd of je straks 2 veulens in je opgeknapte wei zult hebben. Het lijkt wel die kant op te gaan ...

Hier had arabierig typje vandeweek ook een dingetje: ik wilde met haar langs de weg gaan wandelen en haar dan ergens laten grazen maar ze wilde het erf niet af. Bleef gewoon stil staan, keek niet bang of angstig, maar ging gewoon niet vooruit.
:)*: er stond een blauwe klikobak aan de weg, want die zou worden geleegd die dag. Ze wist nog van vorige keer dat ik haar had gevraagd dat ding een "touch" te geven met haar neus en wilde nu even laten zien dat ze dat best kon. Na de touch van de kliko konden we door met de wandeling. Knap maar raar beestje. Altijd weer interessant om te zien wat ze nu weer gaat verzinnen.