Hij is minstens 1,60. Morgans zijn kleiner toch? Ik schatte ‘m groter dan Rêve iig, meer bot ook kwa benen. (Lusitano heeft meer het beenwerk van Rêve of eerder Rêve heeft meer het barokke beenwerk, zwaarder dan de gemiddelde warmbloed maar niet dat je het perse als ‘zwaar’ zou omschrijven.)
Rocky Mountain zou ik ook herkennen net als een konik (veel koniks in het natuurgebied hier.)
Rocky Mountain neigt ook naar telgang van nature toch? Deze toonde iig geen tolt of telgang. Ook niet de knie actie van een saddlebred maar wel weet te veel voor een quarter… (ik begrijp nu wat mensen bedoelen als ze zeggen dat je van Rêve vooral kan zeggen wat ze níet is maar niet wat ze dan wel precies is.

Dat in gedachten houdende lijkt warmbloed x zwaarder barok ras me momenteel het Uhm ‘most likely’ (ben het Nederlands kwijt. Een hele avond Engels gelezen.

Morgan leek hij erg op. Wat zwaarder barok maar toch lengte in die hals en rug maar niet zoals de gemiddelde warmbloed. Sterke lendenen en rug ook, zware achterhand en borst/hals. Hals/kaak verbinding was ook vrij zwaar (zwaarder dan die van Rêve maar tis ook wel een hengst)
Hoop dat N ons uit ons lijden kan verlossen. Alleen… als het een Morgan kruising zou zijn…. Er is een reden waarom ik de auto spontaan stop zette. Heb een paar foto’s maar geen duidelijke.