Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:13

Allemaal (hopelijk) nieuwe, toekomstige paarden eigenaren deze week!

Ben benieuwd. Zag ook n leuke schimmel voorbijkomen.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:18

Wat gaat het hard ineens! Superleuk voor iedereen. Ik ga duimen dat alle keuringen goed gaan komen

Viv_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:21

esje01 schreef:
Hij is mee naar huis
Meet Guinness
[ [url=m/4YycC9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dRFlJa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo verschrikkelijk blij.
Lief, aanhankelijk en heel wit.....iemand nog tips om hem schoon te houden en schoon te krijgen :D

Wow, wat een prachtig paard! <3 Veel geluk samen!

Viv_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:22

Wat veel mensen ineens! Supertof! Laten jullie foto’s zien als het is gelukt?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:22

Spannend al die keuringen. Hopelijk allemaal fluitend erdoor.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:26

Kimberley_ schreef:
Ook ik heb onder voorbehoud van keuren gekocht. Moeten nog even een datum voor het keuren afspreken:)

Super! Hopelijk gaat de keuring goed! Spannend!

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:48

Helaas ben ik nog steeds niet geslaagd, iedere keer als ik een 2e keer wil komen kijken koopt iemand het paard na 1x kijken. Als ik bijv. zaterdag ben geweest komt er iemand zondagochtend en koopt dan gelijk.

Zouden jullie altijd 2x willen kijken? Ik kreeg het advies om dat wel te doen, maar de moed zakt steeds in de schoenen als je een leuk paard heb gereden en dan de dag erna alweer verkocht is...

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:49

Spannend allemaal, veel success!

En prachtige schimp esje01, had hem al voorbij zien komen op FB. Ga je hopelijk veel plezier aan hebben!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:51

Luusje_Kviek schreef:
Helaas ben ik nog steeds niet geslaagd, iedere keer als ik een 2e keer wil komen kijken koopt iemand het paard na 1x kijken. Als ik bijv. zaterdag ben geweest komt er iemand zondagochtend en koopt dan gelijk.

Zouden jullie altijd 2x willen kijken? Ik kreeg het advies om dat wel te doen, maar de moed zakt steeds in de schoenen als je een leuk paard heb gereden en dan de dag erna alweer verkocht is...

Dat ligt echt aan je eigen gevoel erbij.
Bij mijn vorige pony ben ik na 1 keer kijken overgegaan tot koop ( Nouja eerst keuren en dan kopen).
Bij de pony daarvoor wel 2 keer gegaan.
Ik heb zelf geen haast en wil niks overhaast doen.
Als
Ik ben wezen kijken, nog even “ een nachtje erover wil slapen” en paard is dan verkocht. Dan denk ik echt “ dan heeft het zo moeten zijn”.
Maar dat is hoe ik er zelf in sta.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:53

Luusje_Kviek schreef:

Oh dat is wel zuur..
Ik wil ook twee keer kijken en wil daar eigenlijk wel aan vasthouden. Maar ik weet niet wat ik zou doen als ik weet dat de dag erna ook mensen komen. Mij lukt het geen eens 1x ergens te kijken dus dilemma nog niet tegengekomen :=

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:54

Luusje_Kviek schreef:

Ik ben nu 1x wezen kijken en heb na een nachtje slapen direct ja gezegd maar dat is omdat ze direct een goed gevoel gaf en niet omdat er druk achter zat vanwege kapers op de kust.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:58

Luusje_Kviek schreef:

Ik snap wel dat je 2x wilt kijken, zeker bij een rijpaard.
De haflinger die ik afgelopen zaterdag heb gezien heb ik dan 1x gezien maar die is onbeleerd, het waaide echt keihard maar dan nog super braaf. Gevoel was goed dus gewoon een nachtje over nadenken voor het idee en toen gezegt dat ik hem wilde hebben (na goedkeuring)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:00

Hier ook maar 1x wezen kijken, heb echt puur mijn gevoel gevolgd. (ondanks dat het nog geen rijpaard is)
Ik heb zelf mijn jonkie verkocht, en heb ook gezegd tegen mensen, er komen nog andere mensen kijken en ga niets vast houden. Dus ik snap zowel de koper als de verkopers kant.....

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:02

Muze schreef:
Luusje_Kviek schreef:

Dat ligt echt aan je eigen gevoel erbij.
Bij mijn vorige pony ben ik na 1 keer kijken overgegaan tot koop ( Nouja eerst keuren en dan kopen).
Bij de pony daarvoor wel 2 keer gegaan.
Ik heb zelf geen haast en wil niks overhaast doen.
Als
Ik ben wezen kijken, nog even “ een nachtje erover wil slapen” en paard is dan verkocht. Dan denk ik echt “ dan heeft het zo moeten zijn”.
Maar dat is hoe ik er zelf in sta.

Dit zegt een vriendin van mij ook inderdaad steeds! Natuurlijk komt er wel weer een ander paardje op mn pad, maar is af en toe wel een beetje zuur :')

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:03

Snap ik heel goed hoor.
Maar ik geloof ( beetje zweverig misschien maar geeft mij rust..) dat het vanzelf goed komt als het zo hoort te zijn, zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:12

Ik ook 3x gekocht na 1 keer kijken.
Bij mijn huidige paard was er een dag voordat ik ging kijken al iemand geweest die razend enthousiast was en 3 dagen later nog eens met haar instructrice wilde kijken.
Ik wist dat de kans heel groot was dat ze weg zou zijn dus na een nachtje slapen maar besloten om te kopen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:22

Spannend komende week allemaal! Succes!

Het wisselt hier hoe vaak ik ergens ben wezen kijken. Ene paard week op proef gehad, pony na 1 keer kijken laten keuren en dus gekocht. Paard weer 2 keer wezen kijken, paard daarna 1 keer en op de terugweg weg al gebeld dat we haar wilden hebben als de keuring goed was.

Eigenlijk wil ik 2 keer kijken, omdat ik de 2e keer meteen zelf wil rijden. Degene waar ik maar 1 keer geweest ben waren zo duidelijk wat we zochten dat die 2e keer kijken alleen uitstel waren. Paard op proef was meer geluk dat die handelaar bevriend was met staleigenaar. Andere paard was een erg jong dier en ik wist wel dat ik hem wilde hebben,maar 2e keer kijken meteen zelf erop omdat hij wat rare trekjes kon hebben en mijn moeder er daarna op. Die had de 1e keer niet gereden. (Want toen wilden we nog andere dingen zien en werd te veel voor jong dier op 1 dag anders)

Maar ik ga dus altijd samen bij een paard kijken en film het. Daardoor kan ik al meteen overleggen en ik heb heel duidelijk voor me wat ik zoek en wat ik zelf kan. Dan is het of meteen al een duidelijke ja of nee en kan je het meteen laten weten of je wilt nog iets bekijken voordat de waarschijnlijk wel een ja of nee wordt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:37

Ik werk momenteel met maar 1 potentiële koper tegelijk. Ze krijgen alle tijd kunnen een paar nachtjes slapen en mogen meerdere keren komen. (Nou ja heb er 3 gehad). Allemaal na de eerste keer super enthousiast maar omdat ze zoveel tijd krijgen van mij en dat ik ook vrij makkelijk ben (afkeur kosten voor mij bijv. bij keuren) haken ze toch af. Ik als verkoper ga er dus nu steeds meer over twijfelen of ik iemand nog wel een paar keer wil laten komen, want ze haken steeds af op datgene wat ze eigenlijk van tevoren al weten. := (pony wel braaf, maar toch te groen)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:40

Bij jou zou ik rustig durven kopen, haha.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:16

Muze schreef:

:') ze wordt echt niet groter hoor ;)

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:27

Mer1980 schreef:
Ik werk momenteel met maar 1 potentiële koper tegelijk. Ze krijgen alle tijd kunnen een paar nachtjes slapen en mogen meerdere keren komen. (Nou ja heb er 3 gehad). Allemaal na de eerste keer super enthousiast maar omdat ze zoveel tijd krijgen van mij en dat ik ook vrij makkelijk ben (afkeur kosten voor mij bijv. bij keuren) haken ze toch af. Ik als verkoper ga er dus nu steeds meer over twijfelen of ik iemand nog wel een paar keer wil laten komen, want ze haken steeds af op datgene wat ze eigenlijk van tevoren al weten. := (pony wel braaf, maar toch te groen)

Ah wat balen zeg. Ik snap dan inderdaad wel dat eigenaren ervoor kiezen om meerdere kijkers gewoon te laten komen en wie er als eerst wilt kopen, het paard koopt. Alleen is dit mijn eerste eigen paard dus vind ik wat bedenktijd wel prettig :j

Ik reageer eigenlijk niet op advertenties waarvan ik weet dat ik ga twijfelen of uiteindelijk ga afhaken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:28

Mer1980 schreef:
Muze schreef:

:') ze wordt echt niet groter hoor ;)

Jawel! :D maar geen 1.60 haha

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:29

Nee dat hoeft ook niet voor mij, ik vind haar heel leuk maar ben bang te korte rug voor mij.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:27

Als je voor jezelf heel goed weet wat je wilt en wat je zoekt, dan heb je geen 2e keer kijken nodig.
Als je nog twijfelt na 1x kijken, dan is het hem gewoon niet.

Maar het begint bij goed weten wie je zelf bent, wat je kunt, wat je aankunt en wat je wilt. Bij veel twijfelaars is dat nog niet helemaal duidelijk.

Heb in het verleden bij verkoop wel eens meerdere kijkers in 1 week gehad - dat is niet goed voor paarden. Je kunt ze daar vrij snel enorm onzeker mee maken, zeker jongere rijpaarden. Ik vind het vanuit dierwelzijn dus een enorme pre als een verkoper meer tijd inbouwt tussen de bezichtigingen.
Mensen die een verkoper lang aan het lijntje houden en dan alsnog afzeggen om iets wat in het eerste contact of zelfs al in de advertentie bekend was, daar zakt mijn broek echt wel van af. Dat zijn tijdverspillers.

Marsie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:28

Je slaat de spijker op zijn kop Dees, zo is het maar net.