Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:50

Truedreams schreef:
Ook wij gaan rustig rondkijken voor een klein paard voor mijn dochter. Word nog een beste zoektocht denk ik.

wat leuk! Ik vind het lastig op t moment inderdaad.
Waar zijn jullie naar op zoek? ☺️

Truedreams

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:53

We zijn nog niet actief op zoek maar zoeken een liefst 4 of 5 jarige die rustig is maar wel voorwaarts. En vooral lief is. Mijn dochter rijd nu wel op mijn paard maar moet nog veel leren.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:25

Truedreams schreef:
We zijn nog niet actief op zoek maar zoeken een liefst 4 of 5 jarige die rustig is maar wel voorwaarts. En vooral lief is. Mijn dochter rijd nu wel op mijn paard maar moet nog veel leren.

Ik denk dat je het jezelf best moeilijk maakt als je op zoek gaat naar een 4 of 5 jarige die een kind kan opleiden. Vergeet niet dat een 4/5 jarig paard ook nog een kind is.
Waarom wil je zo’n jong paard?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:39

Ik denk dat ik dit jaar ook op zoek ga naar een nieuw paard, echter zal er dan ook eerst een paard verkocht moeten worden.
Ik rijd op dit moment 2 paarden, maar die passen beide niet echt bij me. De ene is zelfgefokt, geweldig karakter, maar kan voor geen meter springen. Aangezien ik dat toch wel een beetje wil blijven doen, vraag ik me af of hij echt bij me past. Maar hij was ook niet voor mij gefokt, maar voor mijn moeder, dus voorlopig rijd ik hem door tot hij "braaf" genoeg is voor mijn moeder (dier is topbraaf, maar kent nog niet genoeg).
Paard 2 is ook gekocht voor mijn moeder en ik zou hem bijrijden. Door omstandigheden kon zij hem helaas na een aantal weken niet meer rijden en heb ik volledig om me genomen. Ik ben echter zo'n 15cm groter dan mijn moeder en voor mij is dit paard helaas toch echt een maatje te klein. Daarnaast was hij ook grotendeels aangekocht als projectpaard om de tijd te overbruggen tot onze zelfgefokte aan het werk kon. Hij is onwijs opgeknapt in de tijd bij ons en ik heb veel plezier met hem, maar ik denk dat het toch tijd wordt om voor hem een nieuw huisje te zoeken. Dressuurmatig loop ik nu best wel vast doordat er geen wedstrijden zijn om naar toe te werken en mede omdat ik niet aan het "perfecte plaatje" voldoe door mijn lengte, zijn we geen onwijs stralende combinatie dus ik moet hard werken voor mijn punten, wat ook niet mee helpt. Ik wilde graag het springen en crossen verder oppakken, maar dat kan door de corona helaas niet.

Dus dan wordt zoeken naar een paard dat wel goed bij mij past, maar dat gaat ook geen makkelijke zoektocht worden denk ik.
-Leeftijd 3-10 (liever aan de kant van de 3 dan de 10)
-Groot, kleiner dan 1.70 is geen optie, liever 1.75 en/of fors gebouwd
-Allround richting dressuur. Dus goede gangen, uitstraling etc, ik wil nog steeds een keer de Z halen, maar ook een B/L parcoursje kunnen springen en een crossje kunnen rijden.
-Ik houd wel van een wat sensibel paard, en in ieder geval voorwaarts en looplust.
-En als het even kan onder de 10.000

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:49

Bowo schreef:
Ik denk dat ik dit jaar ook op zoek ga naar een nieuw paard, echter zal er dan ook eerst een paard verkocht moeten worden.
Ik rijd op dit moment 2 paarden, maar die passen beide niet echt bij me. De ene is zelfgefokt, geweldig karakter, maar kan voor geen meter springen. Aangezien ik dat toch wel een beetje wil blijven doen, vraag ik me af of hij echt bij me past. Maar hij was ook niet voor mij gefokt, maar voor mijn moeder, dus voorlopig rijd ik hem door tot hij "braaf" genoeg is voor mijn moeder (dier is topbraaf, maar kent nog niet genoeg).
Paard 2 is ook gekocht voor mijn moeder en ik zou hem bijrijden. Door omstandigheden kon zij hem helaas na een aantal weken niet meer rijden en heb ik volledig om me genomen. Ik ben echter zo'n 15cm groter dan mijn moeder en voor mij is dit paard helaas toch echt een maatje te klein. Daarnaast was hij ook grotendeels aangekocht als projectpaard om de tijd te overbruggen tot onze zelfgefokte aan het werk kon. Hij is onwijs opgeknapt in de tijd bij ons en ik heb veel plezier met hem, maar ik denk dat het toch tijd wordt om voor hem een nieuw huisje te zoeken. Dressuurmatig loop ik nu best wel vast doordat er geen wedstrijden zijn om naar toe te werken en mede omdat ik niet aan het "perfecte plaatje" voldoe door mijn lengte, zijn we geen onwijs stralende combinatie dus ik moet hard werken voor mijn punten, wat ook niet mee helpt. Ik wilde graag het springen en crossen verder oppakken, maar dat kan door de corona helaas niet.

Dus dan wordt zoeken naar een paard dat wel goed bij mij past, maar dat gaat ook geen makkelijke zoektocht worden denk ik.
-Leeftijd 3-10 (liever aan de kant van de 3 dan de 10)
-Groot, kleiner dan 1.70 is geen optie, liever 1.75 en/of fors gebouwd
-Allround richting dressuur. Dus goede gangen, uitstraling etc, ik wil nog steeds een keer de Z halen, maar ook een B/L parcoursje kunnen springen en een crossje kunnen rijden.
-Ik houd wel van een wat sensibel paard, en in ieder geval voorwaarts en looplust.
-En als het even kan onder de 10.000

Door de grote maak je, je het jezelf op dit moment wel makkelijker volgens mij. Ik zoek een paard onder de 170 maar kan echt heel, heel erg weinig vinden. Alleen maar kastelen of paarden die als 3 jarige al 170 zijn, die worden mij echt te groot

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:51

Zou 't?
Ik zie juist vooral te kleine paarden ;(

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:58

boemel schreef:
Zou 't?
Ik zie juist vooral te kleine paarden ;(

Ja ik kom echt, echt alleen maar kastelen tegen. Maar ik kijk wel voornamelijk maar dressuur gefokte paarden. Misschien dat, dat verschilt?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:01

In mijn ervaring staan de grote paarden aan de andere kant van het land :+
3 jaar geleden hebben we soortgelijke zoektocht gedaan namelijk (toen een paard gevonden, maar dat is een lang verhaal)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:11

Ik zoek een nuchter paard (minimaal zadelmak) waar een fijn gebouwde ruiter van 187cm ook oppast.

Ik heb 6 paarden bekeken tot nu toe, maar of te heet of niet zuiver of te fijntjes voor mijn vriend.

Ik heb al een FB oproep gedaan.
Daar kwamen niet veel reacties op helaas.
Als het goed is (wacht nog steeds op telefoontje van de eigenaar) kunnen we dit weekend een 10 jarige merrie van 174cm bekijken.
En heb ook een zadelmakke 3 jarige ruin van 170cm doorgekregen. Vind ik eigenlijk wat te jong, maar als de merrie niet klikt, ga ik er waarschijnlijk toch naar kijken.

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:17

Selina schreef:
Ik heb een paard *\o/* *\o/*
Na de keuring nu onderweg naar stal. Eigenaar brengt haar, super fijn. Heb nog geen foto’s van haar, alleen een foto van het proefrijden.

Een 13-jarige kwpn merrie, vosje <3

[ [url=m/6Cg8ZR.png]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! Ze is leuk <3

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:19

Mijn zoektocht naar een brave E pony loopt helemaal voor geen meter. Veel te duur voor wat je krijgt of ze zijn dezelfde dag al verkocht :+

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:22

Truedreams schreef:

Dit zou ik eerlijk gezegd ook niet doen. Ik rij vanaf een jaar of 6 (ben nu 23) en 10 jaar een eigen Pony gehad, dus ik dacht ach 5 jarige lukt me makkelijk.(Esio is net beleerd zegmaar), maar het valt nog vies tegen.
Echt alles waarvan je verwacht dat vanzelfsprekend is, is niet zo. Ondanks dat hij ook enorm koel in het hoofd is.

boemel schreef:
Ik zoek een nuchter paard (minimaal zadelmak) waar een fijn gebouwde ruiter van 187cm ook oppast.

Ik heb 6 paarden bekeken tot nu toe, maar of te heet of niet zuiver of te fijntjes voor mijn vriend.

Als het goed is (wacht nog steeds op telefoontje van de eigenaar) kunnen we dit weekend een 10 jarige merrie van 174cm bekijken.
En heb ook een zadelmakke 3 jarige ruin van 170cm doorgekregen. Vind ik eigenlijk wat te jong, maar als de merrie niet klikt, ga ik er waarschijnlijk toch naar kijken.

Ik heb volgens mij je Facebook oproep gezien. Jullie wonen prachtig als het goed is. :+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:32

Elin_ schreef:
Truedreams schreef:

Dit zou ik eerlijk gezegd ook niet doen. Ik rij vanaf een jaar of 6 (ben nu 23) en 10 jaar een eigen Pony gehad, dus ik dacht ach 5 jarige lukt me makkelijk.(Esio is net beleerd zegmaar), maar het valt nog vies tegen.
Echt alles waarvan je verwacht dat vanzelfsprekend is, is niet zo. Ondanks dat hij ook enorm koel in het hoofd is.

boemel schreef:

Ik heb volgens mij je Facebook oproep gezien. Jullie wonen prachtig als het goed is. :+

Oh dat zou goed kunnen. Hij is best vaak gedeeld.

Wij wonen prachtig?
Nou eh normaal ha ha. Gewoon een 2 onder 1 kap jaren dertig woning in een groot dorp :o . Door co ouderschap zijn we hier voorlopig gebonden en is hier paard aan huis geen haalbare zaak.

Paarden staan in pension.

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:32

Ter info het is niet dat hij dan enkel door haar word gereden. En zij zal zelf ook op mijne blijven rijden tot ze er beide klaar voor zijn dat ze het samen verder kunnen. En ze gaat naar les, eerst met mijne daarna met haar eigen.

Lillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:24

Wat een mega knap paard Selina! <3 Heel veel plezier ermee!

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 18:59

Ik had een kasteel te koop staan en kwamen slecht klanten op af, dus wat willen ze nou ? Lol.

Ik ga ook weer rustig opzoek, mijn merrie is bevallen nu van een prachtig veulentje. Dus de stress is voorbij en we kunnen weer rustig rond neuzen.

Iedereen die wat leuks gekocht heeft gefeliciteerd!

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:05

Vandaag besloten om de 8 jarige ruin te laten staan en opzoek te gaan naar iets anders. Momenteel heb k het gevoel dat alles door corona een beetje stil ligt..

Wat ik zoek:
- tussen 7 en 11 jaar
- liefst een ruin maar merrie mag ook.
- tussen 1,60 en 1,68m
- nuchter, topbraaf karakter voor onzekere/onervaren ruiter.
- geen koudbloed of spanjaard.
- geschikt voor recreatief gebruik dus voornamelijk buitenritten en dressuur.

Budget ligt rond de 6000.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:16

Een brave draver? Dan kan je de 4000 euro die je bespaart besteden aan lessen. Meeste zijn echt heel braaf, alleen wat onervaren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:22

StonedRomy schreef:
Een brave draver? Dan kan je de 4000 euro die je bespaart besteden aan lessen. Meeste zijn echt heel braaf, alleen wat onervaren.

Moet je wel de goede tussen de rommel vandaan vissen.
Waarom denk je dat Ruitje altijd meer vraag dan aanbod had?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:27

Uiteraard, maar dat geld voor ieder ras. Kwpn heeft ook hele leuke dieren, maar niet voor die prijs en niet in die leeftijd vaak.

Uiteraard keuren en vaak gaan kijken. Stukje mee naar buiten, iemand erop zetten die wat meer durft te vragen van het paard, sprongetje maken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:36

Maar onervaren is denk ik niet wat robinxfellow zoekt.. Je moet wel weten wat je daarmee doet zeg maar en je moet daar ook zin in hebben.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:12

StonedRomy schreef:
Uiteraard, maar dat geld voor ieder ras. Kwpn heeft ook hele leuke dieren, maar niet voor die prijs en niet in die leeftijd vaak.

Uiteraard keuren en vaak gaan kijken. Stukje mee naar buiten, iemand erop zetten die wat meer durft te vragen van het paard, sprongetje maken.

Toch bijzonder dat iedereen roept dat het niet kan. Het lukt mij eigenlijk altijd wel om iets leuks te vinden zonder de hoofdprijs te betalen.
Ook nu staat er best wat te koop voor fatsoenlijke prijzen. Het punt is echter heel vaak dat wat gezegd wordt en daadwerkelijk gezocht wordt niet echt hetzelfde is......

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:15

ikke schreef:
StonedRomy schreef:

Toch bijzonder dat iedereen roept dat het niet kan. Het lukt mij eigenlijk altijd wel om iets leuks te vinden zonder de hoofdprijs te betalen.
Ook nu staat er best wat te koop voor fatsoenlijke prijzen. Het punt is echter heel vaak dat wat gezegd wordt en daadwerkelijk gezocht wordt niet echt hetzelfde is......

Dan mag jij met jij mee kijken ikke want ik weet heel goed wat ik zoek, maar ik kan niets vinden voor normaal geld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:36

Ik heb een leuk paardje zien staan maar gaat weg omdat hij onzeker is. Dan vraag ik me af wat hij dan precies doet uit onzekerheid, krijg ik geen helder antwoord op.
Vind het wel interessant maar om hier nou het halve land voor door te rijden?

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:19

brokjes schreef:
Ik heb een leuk paardje zien staan maar gaat weg omdat hij onzeker is. Dan vraag ik me af wat hij dan precies doet uit onzekerheid, krijg ik geen helder antwoord op.
Vind het wel interessant maar om hier nou het halve land voor door te rijden?

Dat zegt niks, als jij een zekere ruiter ben kan jjj t paard versterken en vertrouwen geven om mee te werken. Dan trekt dit vaak heel snel weg.

Vaak zijn de ruiters onzeker, door een val, of door een bokje of gewoon vanuit aard waardoor jonge of groene paarden het gedrag versterken.