Truedreams schreef:Ook wij gaan rustig rondkijken voor een klein paard voor mijn dochter. Word nog een beste zoektocht denk ik.
wat leuk! Ik vind het lastig op t moment inderdaad.
Waar zijn jullie naar op zoek? ☺️
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Truedreams schreef:We zijn nog niet actief op zoek maar zoeken een liefst 4 of 5 jarige die rustig is maar wel voorwaarts. En vooral lief is. Mijn dochter rijd nu wel op mijn paard maar moet nog veel leren.
Bowo schreef:Ik denk dat ik dit jaar ook op zoek ga naar een nieuw paard, echter zal er dan ook eerst een paard verkocht moeten worden.
Ik rijd op dit moment 2 paarden, maar die passen beide niet echt bij me. De ene is zelfgefokt, geweldig karakter, maar kan voor geen meter springen. Aangezien ik dat toch wel een beetje wil blijven doen, vraag ik me af of hij echt bij me past. Maar hij was ook niet voor mij gefokt, maar voor mijn moeder, dus voorlopig rijd ik hem door tot hij "braaf" genoeg is voor mijn moeder (dier is topbraaf, maar kent nog niet genoeg).
Paard 2 is ook gekocht voor mijn moeder en ik zou hem bijrijden. Door omstandigheden kon zij hem helaas na een aantal weken niet meer rijden en heb ik volledig om me genomen. Ik ben echter zo'n 15cm groter dan mijn moeder en voor mij is dit paard helaas toch echt een maatje te klein. Daarnaast was hij ook grotendeels aangekocht als projectpaard om de tijd te overbruggen tot onze zelfgefokte aan het werk kon. Hij is onwijs opgeknapt in de tijd bij ons en ik heb veel plezier met hem, maar ik denk dat het toch tijd wordt om voor hem een nieuw huisje te zoeken. Dressuurmatig loop ik nu best wel vast doordat er geen wedstrijden zijn om naar toe te werken en mede omdat ik niet aan het "perfecte plaatje" voldoe door mijn lengte, zijn we geen onwijs stralende combinatie dus ik moet hard werken voor mijn punten, wat ook niet mee helpt. Ik wilde graag het springen en crossen verder oppakken, maar dat kan door de corona helaas niet.
Dus dan wordt zoeken naar een paard dat wel goed bij mij past, maar dat gaat ook geen makkelijke zoektocht worden denk ik.
-Leeftijd 3-10 (liever aan de kant van de 3 dan de 10)
-Groot, kleiner dan 1.70 is geen optie, liever 1.75 en/of fors gebouwd
-Allround richting dressuur. Dus goede gangen, uitstraling etc, ik wil nog steeds een keer de Z halen, maar ook een B/L parcoursje kunnen springen en een crossje kunnen rijden.
-Ik houd wel van een wat sensibel paard, en in ieder geval voorwaarts en looplust.
-En als het even kan onder de 10.000
Truedreams schreef:We zijn nog niet actief op zoek maar zoeken een liefst 4 of 5 jarige die rustig is maar wel voorwaarts. En vooral lief is. Mijn dochter rijd nu wel op mijn paard maar moet nog veel leren.
boemel schreef:Ik zoek een nuchter paard (minimaal zadelmak) waar een fijn gebouwde ruiter van 187cm ook oppast.
Ik heb 6 paarden bekeken tot nu toe, maar of te heet of niet zuiver of te fijntjes voor mijn vriend.
Ik heb al een FB oproep gedaan.
Daar kwamen niet veel reacties op helaas.
Als het goed is (wacht nog steeds op telefoontje van de eigenaar) kunnen we dit weekend een 10 jarige merrie van 174cm bekijken.
En heb ook een zadelmakke 3 jarige ruin van 170cm doorgekregen. Vind ik eigenlijk wat te jong, maar als de merrie niet klikt, ga ik er waarschijnlijk toch naar kijken.
Elin_ schreef:Truedreams schreef:We zijn nog niet actief op zoek maar zoeken een liefst 4 of 5 jarige die rustig is maar wel voorwaarts. En vooral lief is. Mijn dochter rijd nu wel op mijn paard maar moet nog veel leren.
Dit zou ik eerlijk gezegd ook niet doen. Ik rij vanaf een jaar of 6 (ben nu 23) en 10 jaar een eigen Pony gehad, dus ik dacht ach 5 jarige lukt me makkelijk.(Esio is net beleerd zegmaar), maar het valt nog vies tegen.
Echt alles waarvan je verwacht dat vanzelfsprekend is, is niet zo. Ondanks dat hij ook enorm koel in het hoofd is.boemel schreef:Ik zoek een nuchter paard (minimaal zadelmak) waar een fijn gebouwde ruiter van 187cm ook oppast.
Ik heb 6 paarden bekeken tot nu toe, maar of te heet of niet zuiver of te fijntjes voor mijn vriend.
Ik heb al een FB oproep gedaan.
Daar kwamen niet veel reacties op helaas.
Als het goed is (wacht nog steeds op telefoontje van de eigenaar) kunnen we dit weekend een 10 jarige merrie van 174cm bekijken.
En heb ook een zadelmakke 3 jarige ruin van 170cm doorgekregen. Vind ik eigenlijk wat te jong, maar als de merrie niet klikt, ga ik er waarschijnlijk toch naar kijken.
Ik heb volgens mij je Facebook oproep gezien. Jullie wonen prachtig als het goed is.
StonedRomy schreef:Uiteraard, maar dat geld voor ieder ras. Kwpn heeft ook hele leuke dieren, maar niet voor die prijs en niet in die leeftijd vaak.
Uiteraard keuren en vaak gaan kijken. Stukje mee naar buiten, iemand erop zetten die wat meer durft te vragen van het paard, sprongetje maken.
ikke schreef:StonedRomy schreef:Uiteraard, maar dat geld voor ieder ras. Kwpn heeft ook hele leuke dieren, maar niet voor die prijs en niet in die leeftijd vaak.
Uiteraard keuren en vaak gaan kijken. Stukje mee naar buiten, iemand erop zetten die wat meer durft te vragen van het paard, sprongetje maken.
Toch bijzonder dat iedereen roept dat het niet kan. Het lukt mij eigenlijk altijd wel om iets leuks te vinden zonder de hoofdprijs te betalen.
Ook nu staat er best wat te koop voor fatsoenlijke prijzen. Het punt is echter heel vaak dat wat gezegd wordt en daadwerkelijk gezocht wordt niet echt hetzelfde is......
brokjes schreef:Ik heb een leuk paardje zien staan maar gaat weg omdat hij onzeker is. Dan vraag ik me af wat hij dan precies doet uit onzekerheid, krijg ik geen helder antwoord op.
Vind het wel interessant maar om hier nou het halve land voor door te rijden?