Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 22:28

Is het toch ook? Beter dan een paddock van 10x10 voor knollen van 1.70 en dan 4 stuks erin. 2 galop sprongen en ze zijn zowat aan de overkant. :+

Hier geloof ik 6-7 hectare ofzo. Iig heel veel. En vooral heel veel omlopen of slootjes springen. Maar ik ben niet zo'n goede springer dus ik waag het er maar niet op. Ik loop dus gewoon om. :')

kvulden

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 08:23

Rosie haar eerste vrije sprongetje.
Zeker voor herhaling vatbaar. Afbeelding

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:50

Heb ook maar even gemeten, onze wei is bijna 100m breed en bijna 500m lang *\o/*

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:13

Vandaag met mijn nichtje naar Elano gegaan. Hij lag heerlijk te snurken. Myrthe naast hem gezet voor een foto en daarna haar laten poetsen. Zo kon ze er teminste bij, Elano is wat groot voor haar. :+
Toen hij opgestaan was halster en touw om gedaan, ze wilde graag een rondje in het land lopen met hem. En hij volgde braaf.
Geen hengst in hem te vinden vandaag. :P

Nichtje blij en Elano weer een stukje schoner. Hij komt nu echt aardig in de zomer vacht. Zijn buik is al een heel stuk minder wit. :P

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:40

Fijn dat hij zo braaf was puppy!

Carika, leuk dat springen! Ziet er goed uit :D let zimba goed op die pionnen? Gaat hij er niet tussendoor? Hoe groot is hij nu?

Kvulden, vond rosie het ook leuk? Goed voor de spiertjes :)

Ik kan Dex niet laten springen helaas :( heb geen bak en spring materiaal. Zou het wel graag willen.

En zijn er al weer bijna jarigen hier? :p

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 22:00

noor14 schreef:
Fijn dat hij zo braaf was puppy!

Carika, leuk dat springen! Ziet er goed uit :D let zimba goed op die pionnen? Gaat hij er niet tussendoor? Hoe groot is hij nu?

Kvulden, vond rosie het ook leuk? Goed voor de spiertjes :)

Ik kan Dex niet laten springen helaas :( heb geen bak en spring materiaal. Zou het wel graag willen.

En zijn er al weer bijna jarigen hier? :p

De pionnen werken prima, hij vind het super leuk en we stoppen al naar drie rondjes links en drie rondjes recht om.
Belangrijk vind ik wel dat je de eerste keren minimaal met ze tweeën bent, dan kun je veel beter sturen.
Longerlijnen of touw om de staanders vind ik te eng ...
lastig als je geen bak hebt, wij hebben ook maar 6 staanders dus uitgebreid vrijspringen zit er ook niet in.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 22:05

Hier laat ik hem nog niet springen. Kan ie zelf doen in het land als ie wilt. Net als de berg op in galop. Lekker spiertjes kweken en ik doe er niks aan. Ideaal. :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:35

Ik lees met regelmaat bij maar helaas niet altijd tijd om te reageren.

Ik zou puzzle ook wel eens een keer willen laten vrij springen.
Gaat 'm alleen niet worden zonder bak en springmateriaal. :))
Gisteren weer even aan de longe geknoopt. Hij is nog steeds te dik, en mag ook best wat conditie opbouwen.
Hij had er ook zin in gisteren. :))
Hopelijk van de week wat tijd om hem weer langs de fiets mee te nemen.
dat doe ik toch liever omdat hij dan lekker rechtuit kan lopen.
Knap ventje <3
Afbeelding

Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:42

Vandaag met mijn jongste naar de kliniek geweest, en er meteen met Fflur nog even gebruik van gemaakt. Trailer oefenen!

Ze ging er best netjes op voor de eerste keer. Achteruit er af snapte ze niet helemaal. Maargoed, er was dan ook geen tussenschot.

Knappe Puzzle!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:19

Puzzle is echt heel leuk!

Ik doe echt nog helemaal niks met Miles :+ Alleen af en toe wandelen en poetsen. Hij vermaakt zich wel op de paddock nu. En hij heeft echt een groeispurt, je ziet z'n billen gewoon elke week breder worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:53

Die laatste foto is leuk! :))

Hopelijk morgen droog en weinig wind, gelukkig kan ik met de bus. :')
Vandaag heeft ie het ws niet droog gehouden. 1 grote dikke regen wolk en het stroomde eruit, en was richting zijn land.. :=

En ik wil voor 10 mei even naar het strand. Aangezien hij die dag bekapt wordt en als het goed is de volgende dag gecastreerd. En wil hem natuurlijk niet wanneer hij net gecastreerd is een flinke wandeling naar het strand laten maken. Al dat zout.. #)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:53

Fotospam van Elano. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zag net een foto voorbij komen op FB, tijdje terug bij een grote bloesemboom. Meneer had er geen zin in, maar ondanks dat toch nog gelukt. :D
Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:50

Mooie foto's puppy! Het wordt al een echte knappe vent <3

Jack is nog steeds niet helemaal uit zijn wintervacht, is dat normaal?
Hij ziet er echt heel lelijk uit nu, allemaal 'kale' plekken waar dan zijn zomervacht doorheen komt. -O-
Zijn billen glanzen wel, maar zijn rug en buik is een beetje dof. Ik had foto's gemaakt met mijn mobiel om te laten zien, maar op een of andere manier heeft mijn telefoon die niet opgeslagen.
Hij krijgt verder ook geen supplementen ofzo voor zover ik weet, hij staat alleen op hooi. Ik heb een tijd geleden wel van die summerfit koeken gehaald, maar die eet hij niet. Ik denk dat hij ze nog te hard vindt.

Ik ben altijd een doemdenker, dus ik denk dat gelijk dat er iets aan de hand is :+

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:46

Thanks! Hier ook nog niet uit de wintervacht. Bijna geen enkele paard op het land. Zijn kont is wel al aardig zomervacht. :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:48

Knappe elano!

Hier ook nog beide lang niet uit de wintervacht.
Niks om je druk om te maken.
het is pas april en zo'n lekker weer is het niet. :+
Het is 's nachts nog koud, dus helemaal niet erg dat ze nog wintervacht hebben.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:07

Mooie foto's weer!

Jorie is druk aan het verharen(hoofd heeft zomervacht en de rest is zo'n lelijke tussenvacht) en ik zit nu grotendeels in Texel. Vandaag wel thuis en Alex is nu 10 jaar oud! Jorie wordt de 12de 2 jaar en dan zit ik gezellig in Texel, dus dan redt ie zijn kont maar met jarig zijn.

Mijne staan wel op een postzegel helaas, maar ik zie ze wel regelmatig galopperen. Twee grote shetten zouden er trouwens niet op passen. Ik heb ze nu nog niet in de wei, want daar hebben we te weinig gras voor ze en dan zou de wei in de zomer helemaal kaal zijn, terwijl ik ze dan juist vakantie geef op de wei. Wel mogen ze af en toe even max 3 uurtjes erop grazen. Mijn paddock is iets van 12 bij 8

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:19

Heerlijk al die foto's van het opgroeiende spul <3 ik heb er vorige week ook gemaakt, maar nog niet nabewerkt O:) dus word vervolgd.
Nayeli is haar wintervacht bijna helemaal kwijt, alleen op de benen zitten nog wat langere haren haha :=

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:49

@Kvulden wat een leuke springfotos wat handig dat je de spullen hebt.

@puppy wat leuk voor je nichtje dat ze het van dichtbij kan meemaken... Nee zout ai lijkt me ook niets!! prachtige fotos van Elano!

@Reneee leuke stoeifotos! gaat er soms hard aan toe he? maar voor hun heerlijk dat ze lekker los kunnen gaan :)

Vandaag is the big day, heb er slecht van geslapen! Hoop maar dat alles goed verloopt! Ik mag er bij zijn geen idee waar ik ja tegen heb gezegd maar ik kan altijd weglopen als t me teveel word.
De laatste fotos van mijn lieve hengstje!

Afbeelding
Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:09

Succes vandaag! Ik ga er als het goed is ook bij zijn. Ik vind het heel interessant. :D
En dan kan ik hem kwaadaardig uitlachen. }:) :')

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:12

Het ís ook heel interessant hoor :j Ik heb het zelf al 2 keer gezien (8 en 10 jaar was ik toen gok ik)

Succes! Wordt hij liggend gedaan?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:35

puppy1128 schreef:
Succes vandaag! Ik ga er als het goed is ook bij zijn. Ik vind het heel interessant. :D
En dan kan ik hem kwaadaardig uitlachen. }:) :')

_O-

Ik heb er al meerdere gezien, valt allemaal best mee. :j
Puzzle heeft zijn castratie voor zijn verjaardag gehad vorig jaar. :))
Mijn vorige paard heeft zijn castratie ook voor zijn verjaardag gehad.
Alleen wat hij toen nog niet van mij, maar nog van de fokker.
Die was 3 toen hij gecastreerd werd en is via de lies op de kliniek gedaan.
Puzzle is thuis gedaan, liggend.
Maar heb ook al staande castraties meegemaakt.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:48

Elano wordt staand gedaan. Castreur doet dat altijd ook met oudere hengsten. Zolang ze maar handmak zijn, want is wel handig dat ze stil blijven staan. :+

Liggend moeten ze geloof ik onder narcose en dat vind ik nogal eng, nadat we daar aan bijna onze hond kwijt waren. Hij kreeg de laatste spuitje om bij te komen en op het laatste moment werd ie nog wakker.. Anders was het einde verhaal. -O-

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:49

Hier 2x liggend met een roesje inderdaad. Paarden zijn beide gewoon goed wakker geworden. Als het klaar is gewoon overeind halen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:30

Succes met de castratie! Die van mij is staand gedaan door een castreur en dat viel echt mee. Toen het klaar was waggelde hij zo weer naar het hooi :+ Verder ook geen complicaties achteraf gehad, gelukkig!

Heb het vroeger een keer liggend gezien en dat ging ook goed. Al heb ik er met mijn Tinker voor gekozen om het staand te doen omdat koudbloeden minder goed tegen narcorses kunnen, werd mij verteld.

Spelen gaat er inderdaad soms hard aan toe, al lijkt het op de foto's gevaarlijker dan het is :+ Pony met de rode deken is al 25 en blijft rustig aan de grond. Terwijl Miles soms bovenop hem springt. Miles staat nu sinds een paar weken in een ruinengroep en is echt de hele dag aan het spelen. Hij wisselt zijn vriendjes mooi af, het is echt een blije kleuter haha.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:50

Leuke vrijspring foto's! Hier ook geen bak en springmateriaal, maar ik hoop wel een keer naar een bak te kunnen om het ook te proberen.

Jaro is ook niet heel ver met verharen. Maakte ik me ook wat zorgen om, zeker omdat hij niet veel vetjes heeft, maar als ik het zo lees is het niet zo gek.

@Lamarxhorse succes vandaag! Gaat vast goedkomen. Ik vond het wel meevallen uiteindelijk, het afwachten of er geen complicaties kwamen vond ik spannender.