De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:57

Heerlijk lekker genieten!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:28

Had gisteren een stukje gefilmd kunnen jullie meerijden in stap ;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:12

Wat doet Fin het goed!!!

Shym staat nu bij een particulier. Momenteel even alleen vanwege de verkoudheid. Ik wil niet dat de andere paarden besmet raken. Snottebellen worden al minder :D

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:21

Wat vervelend No_No!

Leuk dat diva het zo goed oppakt!

Fin blijft knap <3

Wij hebben eeeindelijk een passend zadel! Dus we gaan weer langzaamaan aan het werk!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:06

Zijn die van jullie ook zo enorm fris?
Wilde even zonder zadel erop gaan zitten, beest draafde los mee toen ik het hoofdstel had dus besloot een zadel te pakken. Toen teugels aan willen klikken en paard bokt er vandoor. Na enkele pogingen bleef ze dan netjes naast het krukje en besloot ik dat doodgaan altijd nog kan en ben ik gaan wandelen. Ze kon bijna piafferen :j
Gelukkig is ze wel altijd goed te houden. En dit is dan een 24/7 buitenpaard die opgefokt is omdat ze nu alleen op de "kleine" paddock kan. Wil niet weten wat die doet als ik die op stal zet :+

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:53

Azmay; Haha, wel verstandig om dan te gaan wandelen (dit gaat over mams toch?) Fijn dat Diva het zo braaf oppakt allemaal. Whinny is ook frisser sinds zondag (zo ook het incident :') ) en hoor wel meer mensen erover. Vandaag voor de les heb ik haar wel eerst even in de longeercirkel gedaan.

Maar vervolgens echt een super 15 min les gereden, we kunnen echt elke keer voortborduren op waar we de keer ervoor gebleven zijn <3

Whinny staat vanaf half 8 tot halverwege de middag buiten. Rest ook op stal, wel grote stal. Whinny kan nu ook echt genieten van de galop onder het zadel, vind ze heerlijk even de beetjes strekken.

Linda: fijn dat jullie weer een passend zadel hebben, wat voor 1tje is het geworden?

No-no: vervelend van de verkoudheid, hopelijk is hij snel weer helemaal fit.

Finley: wat leuk dat wiebelkontje van Fin voor de wagen! Hij ziet er ook goed uit zo geschoren. Whinny heeft het ook warm in haar wintervacht tijdens het rijden.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:02

Linda en no_no thnx! Hij is zo braaf momenteel <3

Wat fijn dat je weer een passend zadel heb Linda kunnen jullie weer lekker aan de gang!

Azmay Fin is voor de wagen wel wat voorwaartser naar verder nergens last van in de paddock gaat hij wel helemaal los met zijn vriendin.

Urosa wat goed van whinny gaat niks boven het rijden met/op je eigen jonkie

Vandaag hadden wij onze laatste les voor zondag hij liep zo Fijn en zo makkelijk was bijna eng instructeur was helemaal tevreden was ook na 30 min niks meer aan te verbeteren voor nu dus zondag ook zo rijden en vooral mijn figuren netjes rijden dag komt het weer helemaal goed :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:03

15 minuten les, luxe. Ik moet echt iemand laten komen hier aan huis dus zit er voorlopig nog niet in.

Ging wel over Diva hoor :+
Wandelen durf ik altijd wel, ze dramt dan wel maar ik zelf raak nooit de controle kwijt.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 00:25

:oo diva!!

Een zadel, heel prettig!

Les <3 daar droom ik alleen nog van :D

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:35

Oh Azmay wat herkenbaar.. hier is het een en al drammen. Ook is hij weer begonnen met alles in zn mond nemen wat los en vast zit, ontzettend irritant!

Wat gaat het fijn bij iedereen zeg, heel leuk!

No_No, het komt echt vanzelf dat lessen! Ik ben er al snel mee begonnen en dan af en toe zomaar een 10 minuutjes/ kwartiertje. Moet je ook maar een instructeur hebben die dat wil doen natuurlijk. Mijn instructrice is daar heel makkelijk in gelukkig, ik merkte gisteren dat hij dus weer ontzettendeen stijf en vooral eigenwijs is, dus dan heb ik voor maandag gewoon weer een lesje gepland en dan gaan we door tot hij braaf is (en wat hij op dat moment aankan).

Zadel is van Rider Pro, nog bijna nieuw. Mevrouw reed altijd dressuur maar besloot af en toe te willen springen. Conclusie zadel twee jaar in bezit en misschien max een half jaar gebruikt. Toen heeft ze het ingeruild op een nieuw zadel en zo komt het via de zadelpasser bij mij. Fijne is dat je de wrongen bij je knie en achteraan met klittenband kan verplaatsen!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:37

Ik heb nu echt geluk, de staleigenaresse is instructrice t/m GP niveau, dus die kan gewoon bijna altijd lesgeven en dus ook nu aangepast qua tijd omdat ze langer nog niet volhoud. Heeft natuurlijk ook grote invloed op onze progressie als je bijna altijd iemand even hebt meekijken.

Azmay: ow :+ wandelen met Whinny durf ik ook altijd wel, die trekt zich ook niet los, had mijn vorige paard wel een handje van dus daar zat ik altijd liever op en die werd toch niet explosief.

Finley: fijn dat je zo'n super les hebt gehad voor je wedstrijd, ga je er met een goed gevoel in! Vooral lekker van genieten dit weekend ;)

Linda: mooi dat je op die manier aan zo'n zadel kon komen! Ben nu ook aan het oriënteren op een springzadel erbij, Wintec lag qua vorm niet mooi op haar rug dus die heb ik verkocht. Zit nu te denken aan thorowgood, gebruik dat zadel niet heel veel, en dan vind het lage onderhoud aan kunststof wel echt een pré.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:31

Genieten doe ik zeker elke dag eigenlijk en tijdens een wedstrijd ook had vorige keer op de dag zelf ook helemaal geen stress niks ik wil gewoon lekker rijden en vind de jury het winst waardig is dat helemaal mooi meegenomen.
Lessen doe ik ook bijna vanaf het begin maar ook meer omdat ik niet alleen op de wagen durfde dus had altijd begeleiding bij me :j ook omdat ik geen menner was toen der tijd dus echt een beginner.
Bij mij woont de instructeur ook op het erf dus kan idd ook altijd lessen behalve in de zomer als hij op wedstrijd is. Wel echt ideaal moet ik zeggen.

Linda zo ben ik ooit aan mijn dressuurzadel gekomen ideaal! Hopelijk kan hij onder deze weer lang doorlopen!

Wandelen is hier ook geen probleem als hij druk is hij zorgt bijna altijd dat er geen druk op het touwtje komt wat hij ook doet.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:19

Mijn springzadel ook op die manier! Bij een vreselijk stel kakkers gekocht die het zadel 1,5 jaar hadden, maar toch wel hééél bang waren voor de balkjes aangezien het paard wel ZZL moest starten!! :') Dus 3 keer gebruikt en ik een nagenoeg nieuw zadel voor 1/3e van de nieuwprijs :+

Ik heb ze 24/7 buiten. Mijn fjord wordt echt heel gevaarlijk als die niet een paar uur buiten komt. Impala heb ik geen idee van wat die doet, maar die is sowieso al wel van de gekke sprongen dus dat zal sowieso wel niet minder worden.

Ik heb ze vandaag alle twee aan de longe gehad. Impala doet het echt ineens veel beter, hij is ook best een stuk volwassener geworden. Ging wel even aan de kletter, maar hij gaat daarna wel weer gemakkelijk verder met het werk dus dat is op zich ook wel positief. :')

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:01

Ik heb net lekker impulsief een zadel aangeschaft via MP, een Thorowgood Jump T8. Was niet duur en heb zoiets mocht hij niet passen kan ik die ook wel weer verkopen. Moet helaas wel verzonden worden want de afstand is me net iets te groot.

Nies: wij hadden vroeger ook 2 fjorden op de manege die levensgevaarlijk werden als ze niet buiten kwamen, zeggen ze altijd wat over bloed paarden :') Fijn dat de rust Impala goed heeft gedaan en hij nu progressie laat zien!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:07

Hopelijk past hij! Springzadel is altijd fijn om te hebben.

Die van mij is echt gek in d'r hoofd af en toe. Wat dat betreft kun je echt veel beter Impala hebben. Die springt misschien de lucht in of begint te rennen, maar dat is allemaal wel uit te zitten. Die fjord daarentegen is een ander verhaal en als je blijft zitten zijn je bovenbenen alsnog bont en blauw.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:01

Ik kreeg me net toch een mini-hartaanval :oo

Dacht even dat Diva haar tand had afgebroken maar bij (licht geforceerde) nadere inspectie is het aan 2 kanten en lijkt het of de tanden naar achter aan het draaien zijn. Tandarts bellen die een paar maanden terug is geweest of is het gewoon wisselen?
Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:56

Azmay; ik kijk er wel raar tegenaan, is het geen idee om de foto even per email te versturen zodat hij er naar kan kijken?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 16:44

urosa schreef:
Azmay; ik kijk er wel raar tegenaan, is het geen idee om de foto even per email te versturen zodat hij er naar kan kijken?

Nog niet eens aan gedacht :o?
Meteen even gedaan, ik gok op wisselen maar wil niet te veel risico nemen met het mondje van mijn tuttebel. Het is ook recent ontstaan, vraag haar regelmatig te flemen en heb niets gezien tot vandaag.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:07

Hoe oud is ze nu?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:07

No_No schreef:
Hoe oud is ze nu?

3,5. De tandarts heeft nog niet gereageerd..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:09

Dan zou ik mij persoonlijk geen zorgen maken en het tandenbakje vast klaar zetten :o maar dat is mijn eigen ingeving

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:31

Ziet er idd raar uit. Hopelijk is het gewoon een tand die ze gaat wisselen en valt het alles mee

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:01

Azmay schreef:
urosa schreef:

Nog niet eens aan gedacht :o?
Meteen even gedaan, ik gok op wisselen maar wil niet te veel risico nemen met het mondje van mijn tuttebel. Het is ook recent ontstaan, vraag haar regelmatig te flemen en heb niets gezien tot vandaag.

Haha is het topic toch nog handig, heb je nu al wel antwoord?

Vanochtend de eerste springles met Whinny, althans dat was de bedoeling. Alleen we gingen het in de buitenbak doen vanwege het mooie weer, heerlijk natuurlijk, alleen Whinny was daar nog niet geweest. Dus beetje veel prikkels, andere bak, paarden aan het springen, paarden aan het rennen. Maar ze is braaf, super netjes geeindigd met balkjes gedraven en na de galop liep ze over, dus direct gestopt. Ze is tenslotte nog officieel geen 4.

Maar instructrice heeft wel een kort filmpje gemaakt, heerlijk dier <3

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:13

Wat een leuk filmpje! Zou alleen in de galop meer proberen te gaan zitten nu klap je eigenlijk best flink op haar rug als ik het zo zie en dat lijkt me niet heel fijn voor haar.
Veder ziet ze er braaf uit zo in de buitenbak voor het eerst :j

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:07

Vandaag onze tweede wedstrijd gehad dressuur twee winst.

Vaardigheid twee x eerste. Eerste rondje iets tijd tweede rondje foutloos en barrage ook foutloos :D dus in totaal 5 winstpunten erbij vandaag *\o/*
Ben zo trots op die smurf

Afbeelding