de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:29

Ik ben echt panisch als het gaat om gladde ondergronden, dus tegen de tijd dat we op gras gaan springen komen en ijzers met pinnen onder :D

Sky_As

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:37

Die van mij staat zonder ijzers, en ben voorlopig nog van plan dat zo te houden.
Mijn oude merrie reed ik ook zonder ijzers concours op gras. L2/M1, nooit geen problemen gehad.....

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:57

oei, kwam een verdrietig bericht voorbij zag ik, vreselijk zeg, sterkte!

Mijne staat vierkant op ijzers, wilde ze achter er eerst vanonder doen,maar niet gedaan( weet eigenlijk niet waarom :) )

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 13:16

Die van mij staat voor op ijzers vanwege haar hoefzweer een paar maanden geleden. We waren zowiezo al van plan om haar in april vierkant op ijzers te zetten vanwege het buitenseizoen, dus dat gaat voortzo gebeuren.

Ik vind voor buitenwedstrijden het toch het fijnst om ze kalkoenen in te kunnen draaien. Ze hebben dan echt veel grip en glijden niet uit.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:52

Vandaag weer een mijlpaal bereikt met George: alleen opgestapt zonder hulp en zonder van te voren te longeren. Daarna een superfijne les gereden waarbij hij er echt aan bleef trekken, fijne overgangen, pasje opzij voor het been en hij begon echt met veel schwung te bewegen. Dan is het pony-achtige eraf. Ik merk nu echt dat ik aan kan gaan rijden en dat hij meer aan het worden is dan alleen zadelmak. Een heerlijk gevoel! :)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:12

wat goed, leuk dat hij t goed oppakt.
Mijne was gelijk heel makkelijk en heb ik maar 4 keer gelongeerd. Is geen bokker ofzo dus moet ze dr kruid niet verschieten aan de longe.
Idd als ik op gras start staat alles vierkant op ijzers zodat ik pinnen kan draaien.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:51

Lizzy: ik ben lid in berlicum omdat mijn paarden daar staan... Heb zelf een tijdje daar gewoond en eigenlijk nooit gewisseld van vereniging...

Wel leuk om een dorpsgenoot hier te treffen :D

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:09

heb mn startkaart aangevraagd; 5 april gaat t gebeuren!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:17

Leuk peetje! Ik ga hem volgende maand ook aanvragen! Spannend! :D

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:42

Mag jij nog B starten?
Ik moet gelijk L1, ben nu bezig met de oefeningen aan elkaar te plakken, en gelijk de puntjes wat op de i zetten.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:47

Ja, dat mag ik nog! :)

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:09

Wat leuk hier weer.

Wel minder nieuws van de ataxie... vreselijk. Sterkte er mee!

Mijn jonkie pakt het weer fijn aan na 3maand stil. Hij loopt nog niet zoals voorheen maar komt wel weer :)

Hij staat ook zonder ijzers momenteel. Hier zijn de meeste wedstrijden op zand dus dat is geen probleem :)

Ik start misschien eind deze maand op een oefenwedstrijd. Proef voor de 4jarigen. Spannend wel :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:50

Ik lees al een tijdje mee, maar het werd eens tijd om me te melden. We hebben sinds een aantal maanden een vier-jarige Oscar die uit de opfok komt. Het zadelmak maken is met pijn en moeite gelukt vanwege het slechte weer en de te natte bodem en toen had ie een paar wolfskiesjes die er niet zo makkelijk uit te halen waren door onze eigen dierenarts. Dat is nu gebeurd en dus kunnen we hopelijk dit weekend echt aan de gang.

Wij laten onze paarden trouwens zo veel mogelijk op blote voeten lopen, maar ja, soms moet er voor wel een ijzertje onder.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:29

Knudde van de ataxie.
Alizeetje wat leuk een oefenwedstrijdje
Welkom Vur

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:54

Welkom Vur! Heb je een foto van je paardje?
Ik heb in mn zoektocht naar een nieuw paard ook een Oscar geprobeerd, erg mooi paard(je) was dat.

Zeker leuk Zirano, maar nog even afwachten of we er klaar voor zijn :)

Hoe gaat het met Gently?
Doe je nog aquatrainingen?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:21

Ik heb wel een paar foto's van hem. Even weer uitvogelen hoe dat hier op bokt moet.
Wij zijn vooral voor de karakter van Oscar-nakomelingen gevallen, naar de enorm werklust en sensibiliteit. We hebben er inmiddels zelfs 2. :D

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:33

Gently doet het super, We hebben 10 keer aquatraining gedaan en er is nihil littekenweefsel dus echt super geworden door de aquatraining, Buikspieren zijn weer super en er staat binnnenkort een wedstrijdje ingepland.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 08:28

Hier gister gelongeerd, vandaag maar weer rijden, heb inmiddels al een beetje een idee welke wedstrijden ik van de zomer wil starten, dus hebben iets om naartoe te werken

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:38

Hier guusje aan het genieten van dr zwangerschapsverlof, ze staat heerlijk in de wei. Gisteravond een uitgebreide poetsbeurt gegeven, was erg nodig, wat een haar zeg. Vanavond een paardje rijden van een pensionklant van me. Die rijdt ik nu 2 keer in de week bij. Hen Ik wat te doen

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:46

Zirano schreef:
Gently doet het super, We hebben 10 keer aquatraining gedaan en er is nihil littekenweefsel dus echt super geworden door de aquatraining, Buikspieren zijn weer super en er staat binnnenkort een wedstrijdje ingepland.

Wauw dat is fijn zeg! Leuk dat er binnenkort een wedstrijdje gepland staat!

Guusje lekker op verlof, is ze al erg rond? Leuk dat je een ander paard kan rijden!

Hier heb ik Gibbie bijna 2 weken terug verhuisd en de nieuwe stal bevalt echt super. Lekker de hele dag buiten, onbeperkt hooi, strak aan het bos en mooie grote stallen (en, en, en hahaha). Volgende week dinsdag krijgt ze voor het eerst ijzers, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Het was hier ook de bedoeling binnenkort te gaan starten maar de vereniging naast mijn nieuwe stal organiseert alleen indoor wedstrijden, ik heb geen trailer en vind huren voor €35/40 per dag teveel van het goede. Is wel de bedoeling dat er binnenkort een trailer komt, maar een andere auto voor mijzelf heeft toch even voorrang. :o

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:30

@kaitlyn, ja Guusje is al erg rond, ik vraag me af waar het heen gaat haha. Ik kan niet wachten tot het veulen eruit is en ik dr weer verder op kan leiden. Ze is nu 2,5 maand onder het zadel en ik hoop er half juni weer op te zitten.....lijkt nog zo lang. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt op je nieuwe stal. Veel buiten is zo fijn en belangrijk voor de paarden. Ik heb mijn paarden aan huis, dus beslis lekker alles zelf haha. Het is zeker niet alleen maar rozegeur en maneschijn want het is erg hard werken maar ik zou niet meer terug willen naar een pensionstal. Ik beslis alles zelf van kwalitiet ruwvoer, bodembedekking, merk krachtvoer, wel/niet op de wei, hele dag door hooi, etc etc. Erg fijn, maar als je een fijne pensionstal treft is het ook erg genieten en makkelijk

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:14

Zo grease vandaag flink onder handen genomen door mijn instructeur..had hij eventjes nodig..daarna was het super fijn! Volgende week 2x lessen en dan doe ik mee in Berkel enschot..start er nog iemand?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:13

Wat deed ze, maudenmarc?

Voor je het weet is het half juni, Anonymous1. Op naar een voorspoedige bevalling en een gezond veulen!

Leuk, binnenkort op concours Zirano!

Wat grappig Vur, dat je zo voor afstammeling kan vallen :-) Ik ben benieuwd naar foto's.

Verder goede verhalen! leuk :-).

Gideon doet het erg goed. We hebben een dipje gehad maar inmiddels hebben we de neuzen weer dezelfde kant op. Vandaag heb ik hem rondom op ijzers laten zetten en met gaten erin :-). Wanneer we gaan starten weet ik nog niet maar het kan!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:38

Afbeelding

Phoebe afgelopen zondag. Ze gaat steeds fijner.
M'n zadel schuift nog wel naar voren. Maar gelukkig al een stuk minder. Nog geen geld voor een ander zadel, helaas.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 08:41

Anneruth dat is na aanleiding van het bok festijn vorige week. Moet zeggen hij liep top erna. Dus nu even door pakken.

Fijn dat gideon het zo goed doet!