Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:10

Mimpje schreef:
Nou ik vind d'r allesbehalve 'gewoontjes'. Volgens mij moet je ook een beetje door de foto's heen kijken, want als deze foto's bij stralende zon waren gemaakt, had ze je tegemoet geglansd en dat geeft meteen een heel ander beeld. Verder is dit paard rijk bespierd, ze heeft genoeg massa maar toch elegant, een sterk achterbeen, mooi knietje in het voorbeen, prachtige bovenlijn, mooi hoofd en een mooie houding in beweging. Dat zijn denk ik toch wel dingen die je in een gemiddelde Z-proef (en hoger) goed kunt gebruiken. Verder is ze röntgen ook ok, kun je er ook nog leuk mee fokken want ze is ster en heeft een mooie bloedopbouw én er zit een mooi prijsje aan.

Natuurlijk wilt dit niet zeggen dat ze het ook allemaal gaat doen over een paar jaar, maar bij zo'n jong paard koop je toch de verwachting. Als je op zoek bent naar een beleerd paard, nogal wiedes dat dit dan niks voor je is... En smaken verschillen natuurlijk! Gelukkig maar, anders wordt de vijver wel erg klein waar je met z'n allen in aan het vissen bent ;)

@Mimpje..ik vind het wel een knappe merrie, en zou zeker bij haar gaan kijken (prijs is een "koopje"voor een ster merrie...).

Haar bewegingen zullen onder het zadel echt niet gewoontjes zijn..anders was ze ook geen ster geworden met de keuring ;).

Leuk dier! en kwa kleur..ach mij maakt het persoonlijk geen worst uit al is ie zo lelijk als de nacht als hij/zij maar kan lopen.

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:23

@ studiemiep Dat is 't ook, bij mij staat beweging ook op nr. 1. En dat is voor iedereen weer anders. Als die 2,5 jarige niet door de keuring komt, ga ik bij deze zeker kijken. 80 punten voor beweging is niet misselijk... :~

Mim11

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:28

@liedjuh: ooooh ja een foto, dan moet ik dingen uploaden enzo.. ik zal eens kijken. Ze is ook op youtube te vinden, rousseau x brentano II, hoewel ik haar op dat filmpje nog niet eens zo goed vind lopen. Als ze meer relaxt en ontspannen is, heeft ze nog meer schwung en veer. Ze komt trouwens ook uit een springstammetje, uit deze stam komen ook veel goedgekeurde springhensten.

pauline_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:28

volgende week 2e bezichtiging bij mijn toekomstige paardje! <3

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:37

@ Mimpje; Je hoeft die merrie niet aan mij te verkopen hoor :D.

eeste minpuntje is al dat ze een merrie is, en die hoef ik niet Hahaha :P
Te klein, Z of hoger is niet mijn doel, fokken ook niet. Mss daarom dat het me dan al niet zo aanspreekt ;)
En maar goed ook dat iedereen niet dezelfde leuk vind ;)

@ Studiemiep; Mjoah het oog wil ook wat hoor ;)! Mja wat ik mooi vind kan jij wel spuuglelijk vinden :D

@ Pauline ; Succes! Ga je dan ook een bod doen iod?

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:41

Afbeelding
Werkt dit?

@ Romanoff, haha, nee, daarom zeg ik ook: smaken verschillen. En ik ben nou eenmaal op zoek naar een merrie met maat waar je ver mee kan komen in de dressuursport maar die wel nog groen is. Dus dan let je weer op andere dingen.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:42

Gaaf dier hoor!! Ben wel benieuwd wat je er voor gaat betalen, mits ze goedgekeurd word. Als je wilt zeggen eventueel PB-en?? Trouwens als ze een stukje draf en galop in slow motion hadden gedaan had het er denk ik nog gaver uitgezien!!!
Hoop voor je mee dat ze door de keuring komt. Wanneer wordt ze gekeurd? Of moet je nog afspreken?

pauline_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:23

Romanoff schreef:
@ Mimpje; Je hoeft die merrie niet aan mij te verkopen hoor :D.

eeste minpuntje is al dat ze een merrie is, en die hoef ik niet Hahaha :P
Te klein, Z of hoger is niet mijn doel, fokken ook niet. Mss daarom dat het me dan al niet zo aanspreekt ;)
En maar goed ook dat iedereen niet dezelfde leuk vind ;)

@ Studiemiep; Mjoah het oog wil ook wat hoor ;)! Mja wat ik mooi vind kan jij wel spuuglelijk vinden :D

@ Pauline ; Succes! Ga je dan ook een bod doen iod?

Het bod is al gedaan en ze gaan ermee akkoord. Ik ben echt 100% zeker. Na 6 paarden bezocht te hebben heb ik er eindelijk een gevonden die helemaal bij mij past en aan mijn eisen voldoet. Volgende week de laatste dingen afspreken en alles regelen voor keuring en vervoer enzo. Kan niet wachten :D

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:16

Yes,

Dames (en evt heren) ook ik kan met trots zeggen dat ik me (bijna) kan afmelden. Zojuist telefonisch overeengekomen. Mijn tweede eigen paard in 22 jaar. Ze moet nog wel ggk worden. Dat zou geen probleem mogen zijn (voorl. keur en Prok) maar je weet maar nooit. Zo, ik moest het even kwijt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:24

Eb01 schreef:
Yes,

Dames (en evt heren) ook ik kan met trots zeggen dat ik me (bijna) kan afmelden. Zojuist telefonisch overeengekomen. Mijn tweede eigen paard in 22 jaar. Ze moet nog wel ggk worden. Dat zou geen probleem mogen zijn (voorl. keur en Prok) maar je weet maar nooit. Zo, ik moest het even kwijt.

En dat andere paard heb je ook ongeveer die tijd gehad?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:42

Ik mag me ook gaan afmelden, m'n merrie is PROK en ik ga haar vrijdag ophalen!

Mimpje; beide paarden vind ik erg aansprekend! Als die je nu op het oog hebt niks wordt zou ik zeker bij die andere gaan kijken.

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:44

ehh nee, die heb ik nog steeds! Mijn merrie van 1.80, 25 jaar jong nu. Maar ze is op: vaak onregelmatig en steeds vaker benauwd en dan ook steeds erger. Heeft ze al vanaf haar 7e maar wordt elk jaar erger. Staat nu weer op Ventipulmin en dex. Gaat weer goed. Vooral op de wei is ze benauwd, rijden kan niet meer en de hele dag op stal is ook geen optie. Dus paar uurtjes per dag de wei op. Duur hooi kopen (en dat weer weken) terwijl er genoeg gras staat... Ik moet er gewoon afscheid van gaan nemen want dit voelt niet goed meer. En ook financieel: dit jaar al 700 euries dierenartskosten en dan uiteraard voer, stro, hoefsmid... Het wordt een hele dure grasmaaier.

pauline_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:34

ik wil me ook afmelden, haha! kan echt niet wachten tot zaterdag. hopelijk kan ik me dan eindelijk eigenaresse noemen van mn eerste echte eigen paard. :D

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:44

Eb en Pauline ik duim voor jullie! En voor mezelf, hahaha :')

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:50

Bedankt. Waarschijnlijk woensdag keuring, als dierenkliniek ruimte heeft. Het gaat volgens mij nu hard met de paardenzoekers. Nu de winter komt zakken de prijzen toch wel en lukt het beter om binnen budget wat leuks te vinden. ehh de 'mijne' had op CK 80 punten voor haar draf. Ik ken die puntentelling niet zo goed maar ik lees hierboven dat 80 volgens jou goed is. Fijn te horen.
Wanneer wordt die 21/2 jarige van jou gekeurd?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:39

jeetje wat leuk voor jullie.
Ik zoek nog even verder :) met dit weer vindt ik het ook niet erg dat ik lekker thuis kan blijven :)

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:16

@ Eb: ik zou heel blij zijn met 80 punten voor de draf. Dat is wel bovengemiddeld. Ben wel benieuwd naar een foto, mag ook per PB!

En LETS, gefeliciteerd!! Wat is het voor beestje? (sorry, ben even kwijt wat iedereen ook alweer gezocht & gevonden had!)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:17

@ Mimpje; Nee still doesnt work for me : D haha. Ik vind der wel een leuk koppie hebben :j

@ Adin; Hoop dat je gauw echt ene leukerd tegen komt! Met dit weer maak ik me niet zo druk meer, lekker binnenbak :D!

@ Pauline & Eb : Succes!

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:22

@ Romanoff, bedoel je nu die waar ik hier een foto van geplaatst heb of die van de advertentie waar ik een linkje van had gezet? Want dat zijn twee verschillende paarden :)*

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:30

Die foto die je hebt geplaatst ;) Ik zie dat het een andere merrie is, maar werkt nog steeds niet voor mij, al hoewel haar koppie wel leuk is. :D

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:31

de stal waar ik sta heeft ook een binnenbak maar toch zit ik liever lekker thuis geloof ik nu even. Zoek wel verder natuurlijk.
Heb mijn andere gepensioneerde paard net vorige week verhuisd naar een plekje waar hij voortaan het hele jaar door buiten staat, stakker heeft een paar dagen mooi weer gehad en zit nu in de regen.

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:31

Eh nee, dat hoeft ook niet, want deze heb ik onder voorbehoud gekocht 8-)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:33

Die foto hierboven?
Ik zeg ook niet dat ze lelijk is ofzo ;)! Maar tis niet mijn type paard.
Hoop voor je dat ze goed is verder en dat je haar dan lekker mee kan nemen ;)!

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:35

Yep die foto hierboven. Ik snap je wel hoor, jij zoekt gewoon iets compleet anders. Zeg maar gerust tegenovergesteld van wat ik zoek :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:42

Precies :D