slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 07:33

Daarom heeft de ene het hart dus op de goede plek, en de ander niet.
Maar in de combinatie met de volgende zin van Kirsten_S klinkt het wle erg Egoistisch

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:50

Snoevie schreef:
Kirsten_S schreef:
Mensen iedereen heeft een eigen mening. Oke de een heeft zijn hart op de goede plek en de andere niet.

Je eigen familielid doe je toch ook niet weg als het te duur wordt of het te veel pijn lijdt?

wat bedoel je nou met je hart op de goede plek hebben?
ik vind het egoistisch als iemand een keuze ten bate van zichzelf en niet van het paard maakt.
dat vind ik nou personen met hun hart op een verkeerde plek.

en als je paard teveel pijn lijdt en niet geholpen kan worden dus,laat je hem dan maar lijden vanwege jouw zielige gevoel?

als een dier niet meer geholpen kan worden is het wel heel egoistisch om hem/haar bij je te houden omdat je het zielig vind om hem te laten slachten of inslapen.

ik denk dat je het nog een keer moet lezen want de boodschap is volgens mij niet overgekomen!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:53

het was: Oke de een heeft zijn hart op de goede plek en de andere niet.
en niet daarom

daar bedoel ik mee dat sommige mensen helemaal niet om dieren geven, je kan zelf wel bedenken of je dat doet of niet

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:42

De beslissing wanneer je je paard in moet laten slapen of slachten is gewoon heel moeilijk. Want jij bent degene die voor je paard moet beslissen WANNEER het te veel pijn heeft. Ik wist al heel lang dat mijn paard niet meer beter werd en ik kon er ook al jaren niet meer op rijden, maar hij heeft nog 5 jaar lekker buiten gelopen met een maatje. En de ene week ging het beter dan de andere week. Soms zag je hem kreupelen en een andere keer weer niet. Dus wanneer maak je de beslissing? Je paard kan idd niet praten en heeft soms pijn. Soms voelt ie zich lekker. Weegt dat op tegen de momenten dat ie pijn heeft? Wanneer spreek je nog van een paardwaardig bestaan, da's gewoon heel moeilijk.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:46

Als ik later (over 3 jaar om precies te zijn), een eigen paard heb, en ik sta voor de keuze slachten of inslapen, kies ik het 2e.
Wel zou ik mn paard daarna niet naar de rendac doen, maar laten cremeeren.

ManDy_Charon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:51

ik ben het met je eens..
als je van je paard houd laat je hem inslapen en (als je er geld voor hebt) cremeren [hoe schrijf je dat?] zodat je hem altijd nog bij je hebt
het lijkt me niet dat je zoiets hebt van ; agja mijn paard gaat toch al dood dus breng ik hem maar naar de slager dan kunnen andere mensen er ook nog van genieten ofzo

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:54

Oke, dus ik houd niet van mijn paard? Graag niet zo kortzichtig reageren.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:54

Mandy_charon er staan in dit topic heel aangrijpende verhalen van mensen die hun paard naar de slacht hebben gebracht.
Het zou voor die mensen van enig respect getuigen als je eens wat van die verhalen leest voordat je deze 'kort door de bocht' uitspraak doet.

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:02

Ik vind dat ieder voor zich moet uitmaken wat ze het beste vinden voor hun paardje...
ik respecteer de keuze van mensen die hun paard naar de slacht brengen
zelf heb ik de keuze gemaakt mijn paardje een spuitje te geven en had toen ook de mogelijkheid om haar te laten cremeren, heb dit dus ook gedaan... heb hier vrede mee en ben blij dat ik het op deze manier gedaan heb

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:05

BarbaLala schreef:
Als ik later (over 3 jaar om precies te zijn), een eigen paard heb, en ik sta voor de keuze slachten of inslapen, kies ik het 2e.
Wel zou ik mn paard daarna niet naar de rendac doen, maar laten cremeeren.

Daar ben je nu al voor aan het sparen? Scheve mond

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:06

Lielle schreef:
Oke, dus ik houd niet van mijn paard? Graag niet zo kortzichtig reageren.

Tis vechten tegen de bierkaai Lielle... Ach gut

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:09

My name is Don Quichot Knipoog

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:11

ManDy_Charon schreef:
als je van je paard houd laat je hem inslapen en (als je er geld voor hebt) cremeren [hoe schrijf je dat?] zodat je hem altijd nog bij je hebt

Fout.
Als je van je paard houdt dan zorg je dat hij een heerlijk leven heeft.
Dan zorg je ervoor dat je hem uit zijn lijden verlost als hij te veel lijdt.
Dan zorg je ervoor dat hij snel en pijnloos gaat.
En als hij eenmaal dood is, dan is hij dood en kan je hem geen verdriet of pijn meer doen. Het enige wat je dan nog kan doen is je eigen portemonnee pijn doen, als dat je een beter gevoel geeft. Maar in feite gaat het niet over wat je met het lichaam doet na de dood, want dat vergaat toch, maar om de herrinering die je vasthoud. Ben je hem een dag later al weer vergeten en denk je alleen maar aan die nieuwe lieve en mooiere pony, dan houdt je niet meer van je paard. Maar als je een half jaar later nog eens naar een foto kan kijken en glimlachen over hoe de tijd toen was, dan houdt je er nog altijd van. En dat staat los van je beslissing wat er na zijn dood moet gebeuren.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:15

ManDy_Charon schreef:
ik ben het met je eens..
het lijkt me niet dat je zoiets hebt van ; agja mijn paard gaat toch al dood dus breng ik hem maar naar de slager dan kunnen andere mensen er ook nog van genieten ofzo

Ik kan 't toch niet laten om dit topic te blijven lezen en jawel, tegen beter weten in zelfs ook weer te reageren. De enige passende reactie op van die posts als hierboven is: Misselijk

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:31

Haha! Chevax, we missen je!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:32

Ja behoorlijk!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:36

Dames, ik kom direct terug!!!!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:51

Mijn paard gaat lekker naar de slager. Stond er met mn neus bovenop met de excursie in Nijkerk.
Paard was zooooooooo snel dood (ik wou het niet zien, dus wou weglopen maar toen lag ze al).

En tja, hij is niet geschikt voor consumptie (ivm medicatie) maar anders... tja, misschien had ik dan wel gezegd laat mij ook maar de allerlaatste zijn die nog van hem geniet Knipoog

die laatste opmerking zal wel weer een hoop reacties veroorzaken....

Edit: alleen puur al voor de snelheid van zn dood gaat hij naar de slacht.
nog een voordeel: geen gezeik met rendac en een kadaver langs de weg.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:54

ManDy_Charon schreef:
ik ben het met je eens..

ojee ik lees net dat ik niet van mijn paard gehouden heb.
want tja die van is vorig jaar naar de SLACHT gegaan.
volgens mij ben ik nu een dierenbeul

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:01

[quote="Kirsten_S"].
Je eigen familielid doe je toch ook niet weg als het te duur wordt of het te veel pijn lijdt?

quote]

dit is dus een vegelijking van niks hè!!!!!!!!!!!!!!!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:15

Kirsten_S schreef:
ik denk dat je het nog een keer moet lezen want de boodschap is volgens mij niet overgekomen!

nee ik denk dat jij eens goed moet nadenken over wat je post.
want hiermee lok je het volgende uit: iemand die zijn paard naar de slacht doet geeft niet om dieren,want om naar de slacht gaan ging dit topic

@ManDy_Charon :
ga lekker de penny lezen of lees eerst het topic eens even door voor je mensen met je domme uitspraken pijn doet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:18

ManDy_Charon schreef:
ik ben het met je eens..

Jazeker, zo denk ik erover ja!
Erg he!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:27

laten we het even vriendelijk houden. het zijn nu eenmaal meningen die gegeven worden.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:28

ik heb mijn merrie in laten slapen.
ze heeft nergens tegen gevochten, en ze was met 2 minuten helemaal weg.
ik ben dus voor inslapen.

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:48

xDodox schreef:
Ik denk hetzelfde. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden om geslacht te worden. Paarden weten dan wel niet wat het is, maar wij wel. Ik vind ook dat ze een vredige dood moeten hebben.

ik vindt idd dat ze vredig en met zo min mogelijk pijn moeten sterven.
maar als een paardje na een spuitje van de dierenarts nog half leefd, is dat niet echt vredig en pijnloos. bij de slager krijgen ze een schot en dan is alles gebeurt, ze voelen dan helemaal niets meer.
mijn mening is dat ik het niet echt leuk zou vinden als iemand mijn paard op eet, maar het is maar het 'omhulseltje' denk ik altijd. zijn geest was waar je van hielt, niet van zijn 'omhulseltje'.
veel mensen kiezen toch voor inslapen,omdat ze dat een prettiger idee vinden.
ik vindt dat je moet doen waaraan je paardje het minste lijd.
en dan moet de mens zelf maar eens goed na denken welke manier dat is. want ik zal beter kunnen slapen dat mijn paardje door iemand word opgegeten, maar wel met minder pijn. dan dat hij werd ingeslapen en nog half leefde.

ik wil niet zeggen dat de en beter is dan de ander, dat verschilt per paard denk ik.