Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pien_2010 schreef:Ja, dan kloppen die verhoudingen wel. Helder. Hahahaha. En je hebt een leuke lieve stem.
Ik ben zo'n stereotype dat een hekel heeft aan haar eigen stem. 
Dan moet meneer natuurlijk showen.
(de buren hadden bezoek en die kwamen zich mooi aan de bakrand zetten.
)
) vanavond gaan ze ook naar binnen komen omdat ze weer de hele nacht flink regen voorspellen. Van een bui gaan ze niet dood en daar haal ik ze ook neit voor binnen maar als ze echt heel de nacht regen voorspellen dan kunnen ze binnen wel droog liggen vannacht. pien_2010 schreef:Kijk jij hebt het heel vaak over de terror, de draak etc. Ik zag echt wel dat Chris voorzichtig was als ze langs kwam, maar ze heeft niets naars gedaan. Ze deed gewoon voortdurend stinkend haar best. Ik had echt wel een gevecht of zo verwacht, of dat ze eventjes er van door ging, zou bokken, proberen het een of het ander.
Maar dat deed ze helemaal niet. HEt is een wat beperkt paardje met haar lijf (had Hercule ook dus ik bedoel dat puur objectief en niets naars mee) en toch mede dankzij jouw rijtalent, ging ze tot het gaatje om het uiterste eruit te halen. Maar het is ook een locomotiefje dat op gang moet komen.
Ik vond bv ook zo aandoenlijk dat ze in die slangenbogen alsmaar de neiging had om uit te waaieren. Ze kan gewoon nog niet zo goed buigen in haar middenribkastje.
Dat proesten, kwam volgens mij ook echt van "poehé, dit valt niet mee, poehé, dit valt niet mee en zo haar best doen" IEts geconcentreerds of zo en daar mee proberen te dealen. Later het proesten met strekken (voorwaarts neerwaarts lang worden en de hand volgen) dat lees ik als echt ontspannen. Dat is een totaal andere proest. Kijk de dame moest natuurlijk wel echt aan de bak, en al die overgangen rijden, deed Chris volgens mij, om er meer impuls in te krijgen. Want dat heeft ze niet zo van haar zelf. Ze is niet zo loperig. Ze is meer een Hercule en dat was tegenovergesteld van Polie, die super heet was (meer trakhener volgens mijn instructrice)
Maar voor mij is Rêve best een talentvol paard. Het is veruit degene met de meeste kwaliteit die ik al in mijn bezit gehad heb. Ik denk dat Joy meer kwaliteit heeft maar dat terzijde… Hoe leuk het ook is om te lezen… ik weet niet of ik zoveel ‘krediet’ verdien. 
. Ik moet dan altijd terug denken aan toen ik haar zadelmak maakte en toen liepen we tegen dingetjes aan… Rêve kon dan echt mij soort van ‘laten klooien’ alsof ze dacht ‘zoek het je maar uit daar boven. Ik wacht wel tot je beslist hebt.’ 

Vrijwel elke les hoor je meerdere malen "schouder naar achter". Dat gaat altijd over die linker schouder en dat is gewoon die spasticiteit links. Dat weet hij wel en hij weet ook dat ik er op let want heel vaak corrigeer ik mezelf al voor hij het kan zeggen maar als ik echt te gefocussed ben op een oefening dan hoor je Chris heel geduldig soms om de drie passen "schouder terug" zeggen.
En dat is inmiddels zo'n gewoonte dat als hij "schouder" zegt dat mijn lijf al reageert.
Ik ben wel eens huilend buiten gekomen na een proef omdat mijn lijf me zo tegen zat. Chris was er die wedstrijd ook. Dan wordt er ook unaniem beslist dat Chris het mag oplossen. 
Ik denk wel dat Vlamingen het meer gebruiken, wij hebben nog wel meer woorden in onze dagdagelijkse vocabulaire zitten die voor jullie "verouderd" klinken. Het gebruik van "ge" en "gij" bv. Nochtans/thans is ook eentje waarvan ik een paar jaar geleden op bokt leerde dat jullie dat woord amper gebruiken/sommigen het zelfs niet kennen.
Ze zijn niet zo dankbaar als je zou hopen.
petraaken schreef:Nu al vacht aan het aanmaken?Die van mijn staan nog in hun zomervacht. Al zal het misschien nu ook wel snel gaan als het verder het weer blijft zoals het vandaag is. Fris met veel wind en regen. Nu de dagen korter worden is dat ook wel het sein voor hen om hun wintervacht aan te maken.

Die doet nog niet helemaal aan "stoer zitten en mooi wezen tot anders gevraagd wordt." 
dus ik haal mijn schouders op en wijs naar het weer (Anders had ie echt eentje mogen hebben van me.
) en pak mijn koffie. Toen kwam die helemaal nie meer bij.
(en ja er is me zo juist verteld dat je niet mag eten achter het stuur eigenlijk.
Dat is dan meteen mijn grootste zonde achter het stuur gok ik.
)
als het er op aan komt kan ik mezelf wel verdedigen maar bij mannen is er toch de factor: kracht die ik bij de meeste vrouwen niet hoef mee te tellen. 
Mijn lijf is niet meer wat het ooit was. 
Ik passeer die knol en hij stond in 1 van haar weides dus ik "N, heb je nou echt een zwarte wildkleur staan?" zij heel trots "jep.
3 jarige hengst."
Mooi dier. Kon niet meteen het ras thuis wijzen. Wildkleur link ik meer aan de (half)wilde paarden of de quarters maar hij oogde als geen van beide. Hij was te groot voor alles dat konik-achtig was en had niet de bouw van een quarter.
petraaken schreef:Kruising met een warmbloed misschien? Kan me alleen geen voorstelling maken van de kleur zwart wildkleur.
Dei conversaties tussen jullie zijn echt wel hilarisch.Kan me voorstellen dat je bij mannelijk bezoek liever een stel stoere herders naast je hebt die goed onder appèl staan.
La_Lune schreef:Mooie match voor Rêve?![]()
Muga schreef:Ik wil echt zo in jullie leven meekijken... hilarisch. Deel vooral deze conversaties, ik geniet ervan!
Volgens mijn kinesist is er geen echt normaal gesprek met mij te voeren..
Mijn man was het daarmee eens. 
pmarena schreef:Was het niet iets van een Fjord met een groter paard ofzo...?
)
"
Ik weet niet eens wat voor paard het is of hoe die loopt, heb 'm alleen zien stappen.
Maar ik was enthousiast en mijn man zag knol nummer vier al komen geloof ik.
Maddy_Paola schreef:Was t geen murgese? Italiaans ras, beetje barok gebouwd, maar wel gaaf zo een knap paard dat je 'in het wild' tegen komt