Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 18:51

Hoe lang ben jij eigenlijk? Dat vroeg ik me ook af nl want jullie zijn als combinatie prachtig.Eerder een paard met haar mens ipv een pony. Ook Rêve oogt dus behoorlijk groot nl bij jou. Dat viel me ook op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 19:43

1,50m. Rêve zal ergens rond de 1,58 zijn. Een stukje groter dan ik iig.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 20:08

Ja, dan kloppen die verhoudingen wel. Helder. Hahahaha. En je hebt een leuke lieve stem.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 21:09

pien_2010 schreef:
Ja, dan kloppen die verhoudingen wel. Helder. Hahahaha. En je hebt een leuke lieve stem.

:+: Ik ben zo'n stereotype dat een hekel heeft aan haar eigen stem. _O-

Vandaag heeft Rêve lekker mogen rusten, Sam heeft wel mogen werken en had publiek. :j Dan moet meneer natuurlijk showen. :)) (de buren hadden bezoek en die kwamen zich mooi aan de bakrand zetten. _O- )

Afgelopen nacht hebben ze binnen gestaan omdat het echt noodweer was zag vandaag ook veel afgewaaide takken in de paddock dus gelukkig heb ik ze binnen gehaald. :(:) ) vanavond gaan ze ook naar binnen komen omdat ze weer de hele nacht flink regen voorspellen. Van een bui gaan ze niet dood en daar haal ik ze ook neit voor binnen maar als ze echt heel de nacht regen voorspellen dan kunnen ze binnen wel droog liggen vannacht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-22 01:43

pien_2010 schreef:
Kijk jij hebt het heel vaak over de terror, de draak etc. Ik zag echt wel dat Chris voorzichtig was als ze langs kwam, maar ze heeft niets naars gedaan. Ze deed gewoon voortdurend stinkend haar best. Ik had echt wel een gevecht of zo verwacht, of dat ze eventjes er van door ging, zou bokken, proberen het een of het ander.

Maar dat deed ze helemaal niet. HEt is een wat beperkt paardje met haar lijf (had Hercule ook dus ik bedoel dat puur objectief en niets naars mee) en toch mede dankzij jouw rijtalent, ging ze tot het gaatje om het uiterste eruit te halen. Maar het is ook een locomotiefje dat op gang moet komen.
Ik vond bv ook zo aandoenlijk dat ze in die slangenbogen alsmaar de neiging had om uit te waaieren. Ze kan gewoon nog niet zo goed buigen in haar middenribkastje.

Dat proesten, kwam volgens mij ook echt van "poehé, dit valt niet mee, poehé, dit valt niet mee en zo haar best doen" IEts geconcentreerds of zo en daar mee proberen te dealen. Later het proesten met strekken (voorwaarts neerwaarts lang worden en de hand volgen) dat lees ik als echt ontspannen. Dat is een totaal andere proest. Kijk de dame moest natuurlijk wel echt aan de bak, en al die overgangen rijden, deed Chris volgens mij, om er meer impuls in te krijgen. Want dat heeft ze niet zo van haar zelf. Ze is niet zo loperig. Ze is meer een Hercule en dat was tegenovergesteld van Polie, die super heet was (meer trakhener volgens mijn instructrice)

Ik vind dit stukje heel lief. Heb het al een paar keer opnieuw gelezen omdat ik het zo’n lieve uitspraak vind. :o Maar voor mij is Rêve best een talentvol paard. Het is veruit degene met de meeste kwaliteit die ik al in mijn bezit gehad heb. Ik denk dat Joy meer kwaliteit heeft maar dat terzijde… Hoe leuk het ook is om te lezen… ik weet niet of ik zoveel ‘krediet’ verdien. :o

Rêve ‘loopt heel makkelijk’ voor het oog, ze is mooi regelmatig, ze laat me fijn zitten.. Ik denk dat dat heel veel doet voor het beeld. Zelfs tijdens haar ‘ik snap het nie!’ Momenten oogt ze vrij rustig… dan kom je er als ruiter snel goed uit. Als je in het zadel plakt omdat het paard veert in de gewrichten dan is het beeld vaak snel heel makkelijk… Sam is daarin bv veel moeilijker. (Sam uitzitten dus)

Ik denk dat Rêve echt zo’n paard wordt dat haar ruiter kan laten shinen zodra ze het snapt én als ze het voor je wil doen. :D. Ik moet dan altijd terug denken aan toen ik haar zadelmak maakte en toen liepen we tegen dingetjes aan… Rêve kon dan echt mij soort van ‘laten klooien’ alsof ze dacht ‘zoek het je maar uit daar boven. Ik wacht wel tot je beslist hebt.’ _O-

Ik snap wel wat je bedoelt trouwens… Maar soms denk ik ‘met een betere ruiter had ze die schwung misschien wel al.’ Want het zit er wel in… Ik krijg het er alleen nog niet uit. :o
Ze heeft idd nog niet helemaal door dat het middenstuk ook kan buigen. :(:)

Ik denk ook dat zij veel stabieler wordt, minder ‘All over the place’. Maar dat nuchtere maakt sommige oefeningen en basis dingen ook wat moeilijker. Je mag met haar echt niet ‘tegen de grens’ aan rijden want dan kapt ze er mee. Waar een ander paard dan heet wordt en je kan kanaliseren. Dat is echt iets waar ik nu mee moet leren om gaan omdat ik altijd extreem hete, sensibele paarden gereden heb. Rêve zet me met regelmaat voor een situatie dat ik echt denk ‘ik heb even geen ide hoe ik dit moet oplossen..’

De lessen nu zijn ook niet zozeer voor haar maar echt voor mij. Dat geef ik eerlijk toe. Chris moet me hier even doorheen loodsen. _O-

Het mooie aan Chris is ook dat hij mij niet ziet als een ruiter met beperkingen… en dat zie je ook terug in de les. Tenzij ik echt gefrustreerd raak op mezelf of zeg ‘ik zit in de knoop.’ Behandeld Chris me gewoon als een ‘volwaardige’ ruiter en het zou je verbazen hoe moeilijk dat te vinden is eens ze weten van mijn lijf.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:00

Als jij rijdt zie je het echt niet aan je dat je zoveel lichamelijke problemen hebt en dus denk dat je het op den duur gewoon vergeet dat jij die problemen hebt.

Hebben jullie veel onweders gehad de afgelopen dagen? In mijn provincie heel weinig of je moest in de streek rond Kortrijk of Veurne wonen. Die pikten vaak de onweders uit het noorden van Frankrijk op.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 14:19

Ik denk dat jij best een heel goede ruiter bent, en dat die mutsenclub in hun hoefjes mag knijpen dat je zoveel inzicht in en begrip voor ze hebt, dat krijgt niet iedereen gedaan, zeker niet met zo'n hellepaard en zo'n paniekzaaier :=

Hihi is onweder een echt woord ja? Ik zeg het wel voor de grap maar wist niet dat het echt zo gebruikt werd ergens :))

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 14:20

Ik weet niet wat onweder is. Is dat onweer? Eens met je compliment pmarena! En ook eens dat Rêve wel degelijk mooi kan lopen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-22 14:31

petraaken: Soms lijkt het wel zo ja. Het komt niet veel voor maar af en toe zegt Chris wel eens van "ga eens effe stappen en zeg es wat er scheelt". Dan heeft ie gezien dat ik me druk aan het maken ben in mezelf en dan herinnert ie zich denk ik dat ik nogal wat gevechten met mezelf af leg. _O- Vrijwel elke les hoor je meerdere malen "schouder naar achter". Dat gaat altijd over die linker schouder en dat is gewoon die spasticiteit links. Dat weet hij wel en hij weet ook dat ik er op let want heel vaak corrigeer ik mezelf al voor hij het kan zeggen maar als ik echt te gefocussed ben op een oefening dan hoor je Chris heel geduldig soms om de drie passen "schouder terug" zeggen. _O- En dat is inmiddels zo'n gewoonte dat als hij "schouder" zegt dat mijn lijf al reageert. _O- _O- Ik ben wel eens huilend buiten gekomen na een proef omdat mijn lijf me zo tegen zat. Chris was er die wedstrijd ook. Dan wordt er ook unaniem beslist dat Chris het mag oplossen. _O-

We hebben gisteren nacht twee keer vrij zwaar onweer gehad. Afgelopen nacht was het "gewoon" flink regen maar wel echt de hele nacht door.

Onweder is gewoon een "echt" woord ja. :) Ik denk wel dat Vlamingen het meer gebruiken, wij hebben nog wel meer woorden in onze dagdagelijkse vocabulaire zitten die voor jullie "verouderd" klinken. Het gebruik van "ge" en "gij" bv. Nochtans/thans is ook eentje waarvan ik een paar jaar geleden op bokt leerde dat jullie dat woord amper gebruiken/sommigen het zelfs niet kennen.

onweder is inderdaad onweer. Onweder zelf is enkelvoud maar vlamingen gebruiken het meestal in geval van meerdere onweersbuien. (wat jullie dan waarschijnlijk zouden zeggen?) Dan gebruiken wij het woord "onweders" wat dus het meervoud is. :)

Ik denk dat mijn mutsenclub me zou verongelukken als ik dat niet had. _O- _O- Ze zijn niet zo dankbaar als je zou hopen. :))

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:15

Hier eindelijk weer eens deftige buien regen. Begon gisterennamiddag met wat onweer maar veel regen kwam daar niet van al was ik blij met elke druppel. Vanmorgen wakker geworden van doodgewone regen die regen is en het is nog steeds af en aan aan het regenen. Voor het eerst voelde het hier boven ook fris aan qua temperatuur. Voor mijn part regent het bijna de hele voormiddag.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-22 11:44

Hier al drie dagen eigenlijk het grootste deel van de dag regen. Ook flink af gekoeld, ga ze zo even de 0gr regendekens op leggen. Sam is al flink vacht aan het maken. :x

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 13:27

Nu al vacht aan het aanmaken? :oo Die van mijn staan nog in hun zomervacht. Al zal het misschien nu ook wel snel gaan als het verder het weer blijft zoals het vandaag is. Fris met veel wind en regen. Nu de dagen korter worden is dat ook wel het sein voor hen om hun wintervacht aan te maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-22 14:06

petraaken schreef:
Nu al vacht aan het aanmaken? :oo Die van mijn staan nog in hun zomervacht. Al zal het misschien nu ook wel snel gaan als het verder het weer blijft zoals het vandaag is. Fris met veel wind en regen. Nu de dagen korter worden is dat ook wel het sein voor hen om hun wintervacht aan te maken.

Al twee weken. Sam denkt dat ie op de Noordpool woont.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-22 16:20

Ik ben hier wat potloden sets enz aan het verkopen. Morgen komt er een man voor mokgel. (we zijn aan het opruimen).

Dus dat ging zo:
ik: "Is Yaiko of Arras morgen thuis?"
man: "allebei, hoezo?"
ik: "morgen komt er ne man die molkzalf halen en Arras en Yaiko kan ik bij me zetten."
hij: "Ik ben er morgen ook, is dat ook goed?"
ik: *korte pauze* "Arras en Yaiko luisteren beter ma gij zijt minder schattig dus ja."
Man: *kijkt ietwat geërgerd* "Serieus?"

:+ :+

Daarna bedacht hij zich dat hij morgenmiddag eigenlijk afgesproken had met zijn trainer dus het worden toch Arras en Yaiko. Zyon is nog niet geschikt voor ontmoedigen. := Die doet nog niet helemaal aan "stoer zitten en mooi wezen tot anders gevraagd wordt." _O-

Kine had gevraagd om vroeger te komen en hij had op tijd gestuurd ook nog, bovendien heb ik volgende week een afspraak die gewijzigd moest dus ik ging vroeger. Ik had nog een pakket dat ik binnen bracht voor terug te sturen en een busje pringles gekocht. Dus terug op weg, busje pringles naast mijn schaap in de auto gordel (knuffelbeer schaap voor alle duidelijkheid). Koffie in de midden console and off we go! :+

Nu zijn de rode lichten hier rond de middag hopeloos dus ik sta aan een rood lichht naast een grijze audi met jonge gasten. Ik zit rustig op een chipje te knabbelen en rond te kijken en zodra ik oog contact maak met die gast langs me doet die teken op mijn chipje. Dus ik houd mijn bus pringles omhoog en hij schiet in de lach en kijkt daarna heel zielig. Maar het regende. :') dus ik haal mijn schouders op en wijs naar het weer (Anders had ie echt eentje mogen hebben van me. _O- ) en pak mijn koffie. Toen kwam die helemaal nie meer bij. :)) :)) (en ja er is me zo juist verteld dat je niet mag eten achter het stuur eigenlijk. := Dat is dan meteen mijn grootste zonde achter het stuur gok ik. :+)

Kom thuis, vandaag kwam een vrouw voor potloden. Dus ik zeg tegen mijn man die met de honden vertrok dat die vrouw komt zegtie "moet ik u Yaiko thuis laten?"
dus ik: "nee, tenzij ze getraind zijn kan ik vrouwen over het algemeen aan."
Manlief; "Als ze getraind zijn gaan ze u ook onderschatten waarschijnlijk."
ik: *haalt schouders op* "morgen wil ik wel minstens eentje hier hebben en niet Zyon want die bijt en stelt niet eens vragen als iemand iets probeert." (Zyon is a work in progress. Als hij gewoon los rond loopt doet hij niks maar als je hem langs je hebt lopen en hij dus het ide heeft dat hij "een team" is dan is hij over beschermend en dat mag hij dus niet. Hij mag dat initiatief niet nemen en daar zijn we volop mee bezig maar nu is hij dus nog geen optie om langs me te zetten.)
Man: "Alsof ge de meeste mannen niet ook neer krijgt."

Uhm, zo lang ik er in slaag sneller te zijn en weg te zijn voor ze iets terug kunnen doen wel ja maar daar zitten al veel meer maren aan. _O- als het er op aan komt kan ik mezelf wel verdedigen maar bij mannen is er toch de factor: kracht die ik bij de meeste vrouwen niet hoef mee te tellen. :=

Fijn dat ie zoveel vertrouwen heeft maar ik heb toch liever een herder langs me zitten die mooi zit te wezen. _O- :)) Mijn lijf is niet meer wat het ooit was. :')

Oh én N heeft een 3 jarige zwart wildkleur hengst staan. :oo Ik passeer die knol en hij stond in 1 van haar weides dus ik "N, heb je nou echt een zwarte wildkleur staan?" zij heel trots "jep. <3 3 jarige hengst."

:+ Mooi dier. Kon niet meteen het ras thuis wijzen. Wildkleur link ik meer aan de (half)wilde paarden of de quarters maar hij oogde als geen van beide. Hij was te groot voor alles dat konik-achtig was en had niet de bouw van een quarter.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 16:45

Kruising met een warmbloed misschien? Kan me alleen geen voorstelling maken van de kleur zwart wildkleur.

Dei conversaties tussen jullie zijn echt wel hilarisch. _O- Kan me voorstellen dat je bij mannelijk bezoek liever een stel stoere herders naast je hebt die goed onder appèl staan.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 16:56

Ik wil echt zo in jullie leven meekijken... hilarisch. Deel vooral deze conversaties, ik geniet ervan!

La_Lune

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:24

Mooie match voor Rêve? O:) ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-22 19:11

petraaken schreef:
Kruising met een warmbloed misschien? Kan me alleen geen voorstelling maken van de kleur zwart wildkleur.

Dei conversaties tussen jullie zijn echt wel hilarisch. _O- Kan me voorstellen dat je bij mannelijk bezoek liever een stel stoere herders naast je hebt die goed onder appèl staan.

beetje grijzige valk maar dan met de zebrastrepen op de benen en de typische lichtere plukken. In eerste instantie dacht ik dat ie smokey black was maar toen zag ik zijn benen. Weet dus ook niet of hij enkel de uiterlijke kenmerken heeft of ook het gen, dat weet je alleen door te testen vermoed ik. Kruising met een warmbloed zou wel kunnen inderdaad.

La_Lune schreef:
Mooie match voor Rêve? O:) ;)

Rêve gaat over een paar jaar matchen met een duitse rijponyhengst denk ik. :j

Muga schreef:
Ik wil echt zo in jullie leven meekijken... hilarisch. Deel vooral deze conversaties, ik geniet ervan!

_O- Volgens mijn kinesist is er geen echt normaal gesprek met mij te voeren.. :+ Mijn man was het daarmee eens. >;)

Mijn mannelijk bezoek van morgen blijkt een kennis van een kennis te zijn dus ik denk niet dat ik de herders nodig ga hebben. _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:13

Was het niet iets van een Fjord met een groter paard ofzo...?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-22 19:20

pmarena schreef:
Was het niet iets van een Fjord met een groter paard ofzo...?

Ik kon er niks jord in ontdekken, oogde wel wat zwaarder van schouders en benen dan een gemiddelde warmbloed. Dikke bos manen en staart er op. (type manen, staart en voorlok waar Rêve nog jaloers op zou zijn. Als hij zwart was geweest zou ik gezegd hebben dat er Fries in zat puur gebaseerd op de manen en algehele bouw.) Maar heb N gevraagd of ze weet wat voor ras het is of welke mix.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:39

Misschien zit er arabofries in met nog iets anders.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-22 19:54

Ik zei tegen mijn man "N heeft volgens mij gewoon een black dun lopen." (hij kent mijn voorliefde voor kleurgenetica en dun is een kleur die je bij de warmbloeden weinig ziet. Een vriendin van mij heet een red dun quarter en toen ik die zag ging ik ook meteen heel enthousiast "Hey! Die is red dun!" _O- )

Mijn man heel droog: "en waar willen we naar toe met dit verhaal? >;)"

Nergens. _O- Ik weet niet eens wat voor paard het is of hoe die loopt, heb 'm alleen zien stappen. :') Maar ik was enthousiast en mijn man zag knol nummer vier al komen geloof ik. _O-

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 21:50

Was t geen murgese? Italiaans ras, beetje barok gebouwd, maar wel gaaf zo een knap paard dat je 'in het wild' tegen komt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-22 22:20

Maddy_Paola schreef:
Was t geen murgese? Italiaans ras, beetje barok gebouwd, maar wel gaaf zo een knap paard dat je 'in het wild' tegen komt

Daar had hij kwa bouw enorm veel van weg en ook kwa houding en manier van lopen als ik de filmpjes op zoek... Maar hoe zou zo'n dier in vredesnaam daar terecht komen? Zo veel komen ze niet voor in Belgie toch?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 22:51

Of een Lusitano ?
Of een Amerikaan ? Morgan ofzo.
Een gangenpaard zal wel niet, anders ging ik voor een Rocky Mountain. :D