Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:46

Kimberley_ schreef:
Ook ik heb mijn stukje goud waarschijnlijk gevonden!!!! Net wezen kijken bij een hafmerrie en direct erop langs de weg geweest en dat gaf een super vertrouwd gevoel :D :D zijn langs rennende ponys in het land gekomen waar ze amper wat op deed en ze schrok van 2 auto's met knalpot uitlaten maar ook dat deed ze netjes.. dus nog een nachtje slapen voor de vorm maar weet 98% dat dit haar wordt

Wat is dan nog de twijfel dat je er een nachtje over moet slapen?

oji

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:47

Gefeliciteerd Esje en duimen dat je haf goed door de keuring komt FleurSandro

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:16

Was ik op de vorige pagina nog zo blij, komen er nog 3 andere mensen voor me kijken. Verdorie zeg! Kan ivm zieke echt geen vrij krijgen van werk. Komt er op neer dat ik eigenlijk pas donderdag of vrijdag moet gaan kijken naar paarden zodat ik in het weekend direct de auto in kan stappen..

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:18

oji schreef:
Kimberley_ schreef:
Ook ik heb mijn stukje goud waarschijnlijk gevonden!!!! Net wezen kijken bij een hafmerrie en direct erop langs de weg geweest en dat gaf een super vertrouwd gevoel :D :D zijn langs rennende ponys in het land gekomen waar ze amper wat op deed en ze schrok van 2 auto's met knalpot uitlaten maar ook dat deed ze netjes.. dus nog een nachtje slapen voor de vorm maar weet 98% dat dit haar wordt

Wat is dan nog de twijfel dat je er een nachtje over moet slapen?

Die is er eigenlijk niet haha. Maar heb dit met mezelf afgesproken voor mijn zoektocht begon. Niet kopen in de emotie altijd eerst een nachtje slapen.. de enige twijfel die er is is of ik het zelf allemaal wel kan maar ook dat is flauwekul

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:32

Kimberley_ schreef:
Die is er eigenlijk niet haha. Maar heb dit met mezelf afgesproken voor mijn zoektocht begon. Niet kopen in de emotie altijd eerst een nachtje slapen.. de enige twijfel die er is is of ik het zelf allemaal wel kan maar ook dat is flauwekul

Oh ha ha ja, daar zit ik dus anders in. Ik ga in principe alleen kijken bij paarden die aan mijn wensen/eisen voldoen, de rest is voor mij dus juist emotie en die emotie geeft voor mij de doorslag. Als ik bij de eerste bezichtiging het gevoel krijg, ik wil ik wil ik wil...hebbe hebbe hebbe, dan weet ik genoeg en sluit ik de deal onder voorwaarde van keuring. Dan ben ik veels te bang dat als ik wacht dat het aan mijn neus voorbij gaat. Maar goed, zo koop ik een paard en zo koop ik ook een huis, dat weet ik eigenlijk ook meteen bij de eerste bezichtiging.
Ik kan binnen 10 minuten hele grote beslissingen nemen over aankopen, maar enorm staan dreutelen bij de supermarkt over welke kaas ik koop :+
Maar dat werkt voor iedereen anders natuurlijk. Overigens heeft mijn gevoel mij nog nooit in de steek gelaten wat dat betreft en heb nooit spijt gehad.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:33

Wel leuk hoe iedereen daar anders in staat he.
Ik wil ook altijd even denken. Maar: zeg dan wel tegen een verkoper dat als net paard dan verkocht is, dat ook prima is.
Als ik wel zeker weet en ik wil een keur afspraak, dan zou ik het niet tof vinden als het dier alsnog verkocht wordt.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:34

oji schreef:
Kimberley_ schreef:

Oh ha ha ja, daar zit ik dus anders in. Ik ga in principe alleen kijken bij paarden die aan mijn wensen/eisen voldoen, de rest is voor mij dus juist emotie en die emotie geeft voor mij de doorslag. Als ik bij de eerste bezichtiging het gevoel krijg, ik wil ik wil ik wil...hebbe hebbe hebbe, dan weet ik genoeg en sluit ik de deal onder voorwaarde van keuring. Dan ben ik veels te bang dat als ik wacht dat het aan mijn neus voorbij gaat. Maar goed, zo koop ik een paard en zo koop ik ook een huis, dat weet ik eigenlijk ook meteen bij de eerste bezichtiging.
Ik kan binnen 10 minuten hele grote beslissingen nemen over aankopen, maar enorm staan dreutelen bij de supermarkt over welke kaas ik koop :+
Maar dat werkt voor iedereen anders natuurlijk. Overigens heeft mijn gevoel mij nog nooit in de steek gelaten wat dat betreft en heb nooit spijt gehad.

Als deze merrie in de verkoop stond dan had ik nu misschien ook direct ja gezegd maar ze staat officieel niet te koop dus ik heb de ruimte km te denken. In mijn hoofd is ze al van mij hoor maar ben gewoon te bang dat ik het allemaal niet kan terwijl iedereen om mij heen zegt doe niet zo dom.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:37

Autumnn schreef:
Was ik op de vorige pagina nog zo blij, komen er nog 3 andere mensen voor me kijken. Verdorie zeg! Kan ivm zieke echt geen vrij krijgen van werk. Komt er op neer dat ik eigenlijk pas donderdag of vrijdag moet gaan kijken naar paarden zodat ik in het weekend direct de auto in kan stappen..

Ah das echt balen -O-

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:39

Dilan93 schreef:
Autumnn schreef:

Ah das echt balen -O-

Balen zeg!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:40

Dilan93 schreef:
Autumnn schreef:

Ah das echt balen -O-

Dat herken ik zo. Ook met de avondklok is het nu niet mogelijk om in de avond even heen te rijden. Zo lastig he....

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:41

Gewoon er voor gaan als je het paard echt leuk vind. De beslissing dat jet het allemaal wel kan met een paard heb je toch al genomen toen je op zoek ging :)

Maar klopt hoor Muze, iedereen staat daar anders in en voor iedereen voelt het anders.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:10

Kimberley_ schreef:

Spannend en ik snap het helemaal, ik zou er ook nog over willen denken. Het is niet een pakje boter wat je koopt. Fijn dat ze zo braaf was, en dat terwijl je vd week ergens anders bent wezen kijken en je daar niet op durfde te stappen met die wind. Zegt genoeg dus :))!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:24

N0a schreef:
Kimberley_ schreef:

Spannend en ik snap het helemaal, ik zou er ook nog over willen denken. Het is niet een pakje boter wat je koopt. Fijn dat ze zo braaf was, en dat terwijl je vd week ergens anders bent wezen kijken en je daar niet op durfde te stappen met die wind. Zegt genoeg dus :))!

Klopt ze gaf eigenlijk direct een goed gevoel.. wel drie keer slikken toen de eigenaresse zei nou zullen we even een ritje langs de weg maken? Ik had gedacht dat zij er eerst op zou gaan en dat ik daarna zou gaan maar zij pakte dus haar ruin en ik mocht direct opstappen. Dat was wel een grote stap aangezien ik al een jaar niet gereden heb en vorig jaar mijn icd heb gekregen waardoor ik wel voorzichtiger ben geworden

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:05

Kimberley_ schreef:

Geweldig!! Ik heb inderdaad ook voor de vorm er een nachtje over geslapen maar wel vanochtend zo vroeg mogelijk meteen gebeld dat ik hem wilde keuren haha

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:11

Leuk! Fleur, ik hoop enorm voor je dat hij goed gekeurd wordt. :D

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 23:53

Gefeliciteerd iedereen die geslaagd is.

Ik ga morgen naar een Fries kijken :)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 00:03

Het is nog steeds onwerkelijk hoor
Wou eerst mijn ruin verkopen en dan op zoek naar een andere. Las hier al mee, want ik zou toch weer op zoek.
Maar deze kwam op ons pad.
En oh wat is ie vriendelijk.
Echt een grote knuffel.

Ik blijf wel meelezen als jullie dat goedvinden

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 08:41

_Olivia75 schreef:
Gefeliciteerd iedereen die geslaagd is.

Ik ga morgen naar een Fries kijken :)

Spannendd

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:16

Aankomende donderdag wordt hopelijk mijn toekomstige topper goedgekeurd! Heel hard aan het hopen alvast hihi

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:34

Wat leuk en spannend voor velen deze week! Ik duim voor jullie, hopelijk kan al dat goud gewoon mee naar huis :D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:36

Gefeliciteerd Esje, mooie schimmel :)) Ik ben ook geslaagd en ik lees ook nog steeds mee :D

FleurSandro spannend! *\o/*

Olivia ook spannend :D

Veel mensen die een Haf zochten geslaagd, gefeliciteerd!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:37

Ook ik heb onder voorbehoud van keuren gekocht. Moeten nog even een datum voor het keuren afspreken:)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:49

Gefeliciteerd allemaal *\o/*

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:50

FleurSandro schreef:
Aankomende donderdag wordt hopelijk mijn toekomstige topper goedgekeurd! Heel hard aan het hopen alvast hihi

ahh fijn dat je dat hebt kunnen regelen, denk dat we allemaal keihard gaan duimen voor je, ik in iedergeval wel :D

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:52

FleurSandro schreef:

Ik zal voor je duimen!