@opisop_shop: lastig zeg.. ik zie op het filmpje een paard die netjes zijn rondje loop. Een aantal passen zie je wel wat meer spanning maar ik snap denk ik wek wat de ruiter voelt. Ik heb er vorig jaar 2 gereden die zagen er heel rustig uit als je langs de kant stond maar zodra je er op zat voelde je af en toe dat hij kon ontploffen. Soms gebeurde dat inderdaad ook maar soms gebeurde er niks.
Zie je nu dat je vanochtend zelf bent opgestapt! Gaaf zeg. Hoe voelde het?

Hier even heel druk weer dus moeilijk om via de telefoon om op iedereen te reageren maar heb alles tussentijds wel bijgelezen.
Afgelopen dinsdag weer les gehad na 14 weken. Dat was even hard nodig. Ik zat scheef omdat mijn benen nu scheef bespierd zijn. Daarom kon Lady ook niet lekker lopen. Uiteindelijk de beugels een gat langer gedaan en toen ging het veel beter. Ik merk wel dat waar eerst linksom onze makkelijke kant was dat dit nu rechtsom is. Vorig weekend een lekkere buitenrit gemaakt inclusief galop. Dit was wel spannend want haar galop is super slecht.
Donderdag ging ze even lekker uit haar plaat toen ze los in de bak stond en toen heeft ze ook even flink gegaloppeerd dus gisteren durfde ik tijdens het rijden in de bak de galop ook mee te pakken. Linksom hadden we al wel eens gegaloppeerd in de bak maar rechtsom nog nooit. Omdat ik haar los en aan de longe de laatste tijd ook veel beter vind galopperen durfde ik het aan om rechtsom ook te galopperen dus gisteren hebben we onze eerste keer de rechtergalop onder het zadel gedaan! Heel blij mee want de dierenarts vertelde in maart nog dat hij niet had gedacht dat ze aan de longe in de rechtergalop zou aanspringen vanwege haar bekken! Binnenkort gaan we dit ook in de lessen meenemen maar voor nu was aanspringen en 1 rondje galopperen meer dan voldoende.