Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:25

Marije_1997 schreef:
Ik begin langzaam aan te twijfelen of ik niet een veulen ga kopen (I know je weet niet hoe ze uitgroeien etc.). Helaas blijkt dat m'n aankoop van vorig jaar atrose heeft. En werd door iemand (noem geen namen kan via pb) hypermobiel genoemd en zou botdefragmatie hebben, op basis van alleen foto's (rontgen en normaal) en 1 filmpje. Paard is niet gezien door die persoon. Maarja dan ga je toch twijfelen.

Heb alleen nog geen idee of ik dat dit jaar al wil gaan doen, of ooit in de toekomst. En wat ik wil etc moet ik ook nog over nadenken. Denk wel dat ik voor Spaans ga, eentje die rond de 160 uitgroeit. Kleur maakt niet uit. Hengst of merrie ook niet. Maar wel de juiste. En eentje waarmee ik kan groeien.

Er zitten wonderlijke personen op internet :j
Afhankelijk van hoe erg het is, kun je met beweging (veel op de wei/paddock) en supplementen nog het nodige doen. Dat is wel eindig maar wellicht schept het ruimte voor je.

Uit bovenstaande berichten moge duidelijk zijn, Iberisch moet je mee opletten. Iets te veel een hype op dit moment.

Ik zou iets zoeken dat bij je past en bij veulens; aannemelijk dat het groot genoeg wordt voor je.
Welk merkje er dan aan hangt is niet zo boeiend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:36

ikke schreef:
Marije_1997 schreef:
Ik begin langzaam aan te twijfelen of ik niet een veulen ga kopen (I know je weet niet hoe ze uitgroeien etc.). Helaas blijkt dat m'n aankoop van vorig jaar atrose heeft. En werd door iemand (noem geen namen kan via pb) hypermobiel genoemd en zou botdefragmatie hebben, op basis van alleen foto's (rontgen en normaal) en 1 filmpje. Paard is niet gezien door die persoon. Maarja dan ga je toch twijfelen.

Heb alleen nog geen idee of ik dat dit jaar al wil gaan doen, of ooit in de toekomst. En wat ik wil etc moet ik ook nog over nadenken. Denk wel dat ik voor Spaans ga, eentje die rond de 160 uitgroeit. Kleur maakt niet uit. Hengst of merrie ook niet. Maar wel de juiste. En eentje waarmee ik kan groeien.

Er zitten wonderlijke personen op internet :j
Afhankelijk van hoe erg het is, kun je met beweging (veel op de wei/paddock) en supplementen nog het nodige doen. Dat is wel eindig maar wellicht schept het ruimte voor je.

Uit bovenstaande berichten moge duidelijk zijn, Iberisch moet je mee opletten. Iets te veel een hype op dit moment.

Ik zou iets zoeken dat bij je past en bij veulens; aannemelijk dat het groot genoeg wordt voor je.
Welk merkje er dan aan hangt is niet zo boeiend.

Ja er is mij door iemand, die em nooit gevoelt gezien heeft in het echt gezegd dat ik dressuursport wel uit m'n kop kan zetten. En ondanks dat dat bullshit is om te zeggen zonder een paard gezien te hebben, ga je toch twijfelen.

Qua Iberisch weet ik zeker dat ik echt spaans wil. Al jaren lang ben ik gefascineerd door deze dieren. Daarom ook vorig jaar m'n keuze een Iberisch paard te kopen. Met dus blijkbaar atrose. Dus heb zeker wel geleerd van die ervaring. Daarom ook de keuze voor een veulen. Die kunnen nog niet verpest zijn hahaha.

Ik zoek vooral een die echt rond de 160 word. En het Spaanse werkwillige sensibele karakter met zich meedraagt. Voor de rest weinig voorkeuren. (draagmerrie met eigen hengst keuze overweeg ik ook trouwens)

Spaansepony

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:09

Spaanse dieren genoeg en dan zou ik gewoon 2,5/3 jaar kiezen. Ze zijn sowieso laatbloeiers. Je kan ze altijd op de foto zetten. Veulens kunnen ook alles gaan mankeren of verkeerd uitgroeien.
Daarnaast zijn niet alle Spaanse dieren even makkelijk ivm sensibel. De uit Spanje beleerde paarden worden allemaal op stang gereden, hebben vaak moeite met onze dubbel gebroken bitjes etc.
(Ik heb er heel wat gehad en baasjes voor gezocht en kocht ze bij een grote handelaar op die ze uit Spanje haalde)
Er zitten uiteraard ook minder sensibele dieren tussen, maar iedereen denkt dat ze zo weg kunnen rijden erop.(waar niet op trouwens).

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:20

Ik heb een paard *\o/* *\o/*
Na de keuring nu onderweg naar stal. Eigenaar brengt haar, super fijn. Heb nog geen foto’s van haar, alleen een foto van het proefrijden.

Een 13-jarige kwpn merrie, vosje <3

Afbeelding

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:21

Selina schreef:
Na de keuring nu onderweg naar stal. Eigenaar brengt haar, super fijn. Heb nog geen foto’s van haar, alleen een foto van het proefrijden.

[ [url=m/6Cg8ZR.png]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!! Super leuk voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:23

Spaansepony schreef:
Spaanse dieren genoeg en dan zou ik gewoon 2,5/3 jaar kiezen. Ze zijn sowieso laatbloeiers. Je kan ze altijd op de foto zetten. Veulens kunnen ook alles gaan mankeren of verkeerd uitgroeien.
Daarnaast zijn niet alle Spaanse dieren even makkelijk ivm sensibel. De uit Spanje beleerde paarden worden allemaal op stang gereden, hebben vaak moeite met onze dubbel gebroken bitjes etc.
(Ik heb er heel wat gehad en baasjes voor gezocht en kocht ze bij een grote handelaar op die ze uit Spanje haalde)
Er zitten uiteraard ook minder sensibele dieren tussen, maar iedereen denkt dat ze zo weg kunnen rijden erop.(waar niet op trouwens).

Ik heb momenteel een paard uit Spanje weg, en daar wss ook beleerd (aan z'n neus en gedrag te zien wel). Ik weet wat ik wil en waar ik aan begin :). M'n huidige paard is ook super sensibel. Daarom ook de keuze een veulen. Ik wil geen ellende qua waar komt ie vandaan hoe oud is ie etc.

M'n huidige paard zou overigens volgens Spanje 2.5/3.5 zijn. En dat wil ik gewoon niet nog een keer.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:24

Gefeliciteerd seline!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:31

Wow leuk Selina! Gefeliciteerd!

Vind paarden uit Spanje altijd een dingetje. Snap dat je om die redenen een veulen wilt. Maar een veulen is ook weer lastiger qua stalling en er zitten gewoon risico's aan een veulen (bijvoorbeeld wormen ect.)
Kan je niet via een betrouwbaar Nederlands bedrijf een Spanjaard importeren?

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:38

Selina schreef:

Je gezicht op de foto zegt genoeg! Gefeliciteerd!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:40

Gefeliciteerd Selina! Dat is nog best snel gegaan!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:42

Gefeliciteerd!! Wat een knapperd <3

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:45

Marije_1997 schreef:
Daarom ook de keuze voor een veulen. Die kunnen nog niet verpest zijn hahaha.

Je hebt ook nog zoiets als erfelijkheid natuurlijk. Als gezondheid op dit moment echt prioriteit is waarbij je zo min mogelijk risico wilt nemen, dan zou ik juist gaan voor een dier dat al een tijd onder de man is en die helemaal op de foto zetten bij een dierenarts die ik bijna blind vertrouw.

Gefeliciteerd Selina *\o/*
Laatst bijgewerkt door Gini op 26-05-20 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:45

Selina schreef:

Gefeliciteerd! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:51

brokjes schreef:
Wow leuk Selina! Gefeliciteerd!

Vind paarden uit Spanje altijd een dingetje. Snap dat je om die redenen een veulen wilt. Maar een veulen is ook weer lastiger qua stalling en er zitten gewoon risico's aan een veulen (bijvoorbeeld wormen ect.)
Kan je niet via een betrouwbaar Nederlands bedrijf een Spanjaard importeren?

Dat is wel de bedoeling om dan te doen. Via een Nederlands bedrijf :) of gewoon Nederlands gefokt.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:24

Selina schreef:

Proficiat!! *\o/*

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:25

Bedankt iedereen, over paar minuten op stal en dan moet je me daar straks wegslepen denk ik <3

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:30

Selina schreef:
Bedankt iedereen, over paar minuten op stal en dan moet je me daar straks wegslepen denk ik <3

Moet ik "de vrouw van..." even langs sturen? Kan ze je in de boeien slaan en afvoeren }:)

Ze ziet er leuk uit, mooi maatje ook, past je goed zo te zien. Veel plezier ermee.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:37

Gefeliciteerd Selina met je mooie nieuwe aanwinst!

Gisteren heb ik overleg gehad met de kliniek. Mijn nieuwe aanwinst kan pas 3 juni gekeurd worden. Geduld dus!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:25

Gefeliciteerd Selina, mooi ding !

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:09

Selina schreef:

Gefeliciteerd *\o/*

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:10

LaDonna75 schreef:
Gefeliciteerd Selina met je mooie nieuwe aanwinst!

Gisteren heb ik overleg gehad met de kliniek. Mijn nieuwe aanwinst kan pas 3 juni gekeurd worden. Geduld dus!

Ik kan ook pas 4/6 terecht.. duurt nog best lang

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:51

Selina schreef:

Gefeliciteerd!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:57

Ze heeft zo’n relaxt karakter. <3 Stond direct ontspannen in de paddock, zocht ook contact met mij. Ben benieuwd of ze nog net zo chill onder het zadel is als ik binnenkort ga rijden.

Afbeelding

Ik duim voor de bokkers die de komende weken keuringen gepland hebben!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:00

Selina schreef:
Ze heeft zo’n relaxt karakter. <3 Stond direct ontspannen in de paddock, zocht ook contact met mij. Ben benieuwd of ze nog net zo chill onder het zadel is als ik binnenkort ga rijden.

[ [url=m/Ky720x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik duim voor de bokkers die de komende weken keuringen gepland hebben!

Lief koppie <3

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:30

Ook wij gaan rustig rondkijken voor een klein paard voor mijn dochter. Word nog een beste zoektocht denk ik.