De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:59

_Nies had hem groter verwacht! Maar is idd een mooi maatje

Klopt idd sta daar op stal en Judith idd ook :j
Zonde van de zadels hopelijk heb je snel wat passends

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:27

Wàt een gevoel <3
Afbeelding

Diva laat zich sturen vanuit stilstand en wilde zelfs los al een stukje rechtuit op commando met rem.
Ze vond het wel erg stom dat ik al zo snel klaar was :+
Ikzelf vond dat ik wel genoeg gedaan had voor het feit dat dit de 3e keer op haar rug was.
Wat is ze een belachelijk snelle leerling.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:40

<3

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:58

Wat goed van diva!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:51

Lindamusters: al een goed zadel gevonden voor Irocco?

Azmay: fijn zeg dat Diva het allemaal zo snel oppakt!

Whinny heeft vrijdag meegedaan aan het vrijspringen, vond ze heerlijk. Eerst even de beentjes strekken in de binnenbak en daarna een paar sprongetjes. Zondag weer gereden en ze gaat echt elke keer vooruit, vergeet dan bijna dat ze nog maar 3 is. Ik had bv al een heerlijke rechtergalop. Nu heeft ze weer even rust, woensdag weer rijden. Blijf het komende jaar gewoon max 2x in de week rijden. En dan 1x in de week iets anders, wandelen, longeren of vrijspringen oid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:55

Gaaf zeg dat doet ze goed het vrijspringen!

Top dat ze het zo goed doet lekker genieten samen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:56

Knappe Whinny!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:57

Knappe Whinny, mooi ook dat ze het vrijspringen zo leuk vind! Maar officieel is ze 4 hè ;) het is 1 januari geweest...

BigClock

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:24

Paarden zijn mooi xD

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:42

Donja schreef:
Knappe Whinny, mooi ook dat ze het vrijspringen zo leuk vind! Maar officieel is ze 4 hè ;) het is 1 januari geweest...

Die telling heb ik nooit begrepen, zeker niet bij jonge paarden. Voor mij is Diva ook echt nog maar 3,5 :o

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:35

Impala is niet eens 3,5 :')

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:21

Bedankt voor alle leuke reacties!

Ik zie de telling ook gewoon puur als een manier om in de sport regels toepasbaar te maken. Whinny is 4 als haar verjaardag is, en dat duurt nog even ;)

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:49

urosa schreef:

Het is hopeloos, vooral vanwege mn budget. Heb van de zadelmaker een nieuw zadel gepast, dat was echt perfect maar je verslikt je wel 5 keer als je 2300 euro ziet op t kaartje. Dat kan ik echt gewoon niet betalen. Nu dacht ik een zadeltje te hebben, aanpassing laten doen maar zodra ik er met m'n dikke kont in ga zitten zakte het net zo hard weer op de schoft. Hopeloos. Nu heeft een kennis twee stubben zadeltjes gebracht en die ga ik morgen dan weer passen. Heb nu al zo veel zadels gepast in de afgelopen weken dat ik al bijna zelf zadelpasser kan worden geloof ik.
Maar door al het trieste gemuts heen was ik wel supertrots. Vanwege het niet hebben van een zadel en het verschrikkelijke weer had ik al meer dan twee weken niet gereden. Ik stapte vandaag gewoon zo op en hij deed helemaal niks geks, stapte er zo mee weg <3

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:20

Hoi allemaal ,

lang niet meer actief geweest op Bokt wegens recent overlijden van mijn peter.
Maar eventjes alles bij gelezen van iedereen!
Gisteren op wandeling geweest in het winterzonnetje met mijn babypaard <3
Afbeelding
Afbeelding

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:21

lindamusters schreef:
urosa schreef:

Het is hopeloos, vooral vanwege mn budget. Heb van de zadelmaker een nieuw zadel gepast, dat was echt perfect maar je verslikt je wel 5 keer als je 2300 euro ziet op t kaartje. Dat kan ik echt gewoon niet betalen. Nu dacht ik een zadeltje te hebben, aanpassing laten doen maar zodra ik er met m'n dikke kont in ga zitten zakte het net zo hard weer op de schoft. Hopeloos. Nu heeft een kennis twee stubben zadeltjes gebracht en die ga ik morgen dan weer passen. Heb nu al zo veel zadels gepast in de afgelopen weken dat ik al bijna zelf zadelpasser kan worden geloof ik.
Maar door al het trieste gemuts heen was ik wel supertrots. Vanwege het niet hebben van een zadel en het verschrikkelijke weer had ik al meer dan twee weken niet gereden. Ik stapte vandaag gewoon zo op en hij deed helemaal niks geks, stapte er zo mee weg <3

Wat voor soirt zadel zoek je qua merk maten enzo. Ik heb de mijne weer te koop omdat chameur wr uit gegroeid is. Misschien als de maten kloppen iets voor jou paard. Is een heerlijk zadel die ik liever niet kwijt ben maar kan niet anders omdat hij niet meer past. Is een zaldi

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:44

meisje2000 schreef:
lindamusters schreef:

Wat voor soirt zadel zoek je qua merk maten enzo. Ik heb de mijne weer te koop omdat chameur wr uit gegroeid is. Misschien als de maten kloppen iets voor jou paard. Is een heerlijk zadel die ik liever niet kwijt ben maar kan niet anders omdat hij niet meer past. Is een zaldi

Ik zoek een springzadeltje voor een wat hogere schoft, met veel ruimte tussen de kussens vanwege zijn brede wervelkolom..

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:20

Oke nee dan kan ik je niet helpen. Heb wel een dressuurzadel en 2 veelzijdigheidszadels.te.koop staan maar geen springzadel.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:38

Zadel ellende..

Liindsey sterkte met het verlies van Peter..
Wat glimt je baby knap zeg!! Hij ziet er goed en stoer uit!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:06

Lindsey: hij ziet er erg goed uit!

Finley: hoe gaat het met Finn?

Whinny zondag gereden, alleen en dat ging erg goed. Ze was wel super fris. Merkte het al met uit het weiland halen. Aan de hand warm gestapt en na het opstappen paar passen stap om direct weg te draven, na een half rond ging whoop het hoofd tussen de benen, gelukkig had ik een snelle reflex en heb ik haar daarna lekker voorwaarts aan het werk gezet. Mooi ontspannen geëindigd. Ze gaat elke keer gewoon vooruit, vind ik leuk aan die jonkies <3 Woensdag weer les. Zaterdagochtend puppyspringles en zondag schriktraining aan de hand. Leuk weekje dus voor de boeg.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:48

Fin gaat goed zondag nog een x geschoren en aanstaande zondag onze tweede dressuur wedstrijd helemaal zin in!
Fin is dit keer na het scheren heel licht geworden en heeft weer meer zwarte op z'n lichaam

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heerlijk is dat hé dat die jonkies elke dag vooruit gaan en leren kan daar ook enorm van genieten.
Wat een boef zeg met haar hoofd tussen haar benen!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:07

Whinny en finn doen het dus goed! Fijn!!

Die van mij is inmiddels weer verhuisd.. Hij is snot verkouden geworden en behoorlijk mok. Ook is hij ingevallen.
Gelukkig zijn de snottebellen l aardig weg aan het gaan :j

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:41

Wat vervelend no_no waar is hij nu geen gegaan een andere opfok?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:47

Haha Urosa zolang je maar kan blijven zitten is het wel leuk :+
Vind geschoren paarden altijd zo'n mooie kleur hebben Finley, vind het enorm onpraktisch maar verder ;)
Och wat sneu No_No, hopelijk is hij snel weer beter.

Diva heeft inmiddels een zadel, ze is verschrikkelijk braaf en hopelijk kan ik het "werk" elke week met een minuutje verlengen. Voorlopig houd ik het wel op stappen, misschien een drafje om paniek te voorkomen als het per ongeluk gebeurt maar verder hoeft dat van mij nog niet.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:52

Met een binnenstal en binnenbak is het zoveel fijner zowel voor Fin als mij anders heeft hij het zo warm en ook ontzettend jeuk had hij vorige winter. Maar met buiten paarden snap ik het ongemak :j
Heb nu zo'n bucas deken met fleece voering die je op een nat paard kan gooien die is echt wel ideaal!

Wat fijn dat diva ook zo goed gaat hoevaak per week zit je er nu op?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:54

F_inley schreef:
Met een binnenstal en binnenbak is het zoveel fijner zowel voor Fin als mij anders heeft hij het zo warm en ook ontzettend jeuk had hij vorige winter. Maar met buiten paarden snap ik het ongemak :j
Heb nu zo'n bucas deken met fleece voering die je op een nat paard kan gooien die is echt wel ideaal!

Wat fijn dat diva ook zo goed gaat hoevaak per week zit je er nu op?

Ik zit er een keer of 2-3 per week op en een minuutje of 2 nu.
Ze is braver dan haar moeder die al een jaar onder het zadel is maar veel gecompliceerder. :Y)